پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182095
حضرت علي (ع)، ظاهر و باطن قرآن کريم است
تاریخ انتشار : 1394/04/18 09:38:49
نمایش : 1563
مدرس حوزه علميه بيان داشت: شب قدر تور خداست بايد در تور خدا قرار گيريم اگر مقدمات قرار گرفتن در اين تور را هنوز فراهم نکرديم؛ به درگاه الهي دعا، زاري، ناله و التماس کنيم تا مورد فيوضات باري تعالي قرار گيريم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همزمان با ايام شهادت امام علي عليه السلام و ليالي پرفضيلت قدر، جلسه اخلاق کارکنان و نيروهاي وظيفه و بسيجيان ناحيه فارسان با حضور استاد برجسته اخلاق، حجت الاسلام عبدالغفار رئيسي در حسينيه اين ناحيه برگزار شد.

حجت الاسلام رئيسي، در اين جلسه ضمن تسليت ايام شهادت مولاي متقيان علي بن ابي طالب به بيان فضايل ايشان پرداخت و گفت: بيان تک تک فضايل اين بزرگوار امکان پذير نيست؛ اما مولا علي عليه السلام ظاهر و باطن قرآن و اول کسي بود که ايمان به پيامبر آورد، ايشان تنها فرد عالم هستند که در خانه خدا متولد شدند و بيشمار فضايلي که ايشان دارا بودند و لذا معرفت و شناخت ايشان و ديگر ائمه بزرگوار بر ما لازم است که بتوانيم پيروي راستين ايشان باشيم.

استاد برجسته حوزه علميه در ادامه به اهميت شب قدر پرداخت و تصريح کرد: شب قدر تور خداست و بايد تلاش کنيم که در اين تور الهي قرار بگيريم؛ اما براي اينکه در اين تور قرار بگيريم مي بايست ابتدا به معرفت خويشتن برسيم و بفهميم و بدانيم که از کجا آمده ايم و بايد چه کنيم در اين دنيا و سرنوشت ما در انتها چه خواهد بود(زکجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا ميروم آخر...).

وي در ادامه مرحله دوم براي در تور خدا قرار گرفتن را شناخت خدا دانست و گفت: بايد بفهميم خداي خويش را و بدانجا برسيم که وقتي در دعاي جوشن کبير مي گوييم يا رفيق من لا رفيق له، يا انيس من لا انيس له، بدانيم که اوست تنها رفيق ما و همدم ما و از او مدد بخواهيم و در برابر او التماس و زاري کنيم و بگوييم از آتش جهنمت ما را رهايي ده "خلصنا من النار يارب".

وي در ادامه، معرفت به امام را مرحله بعد بهره مندي درست از ليالي قدر دانست و افزود: بايد معرفت نسبت به ائمه عليهم السلام پيدا کنيم تا حب ايشان در دل ما بوجود آيد و در اين صورت است که مي توانيم پيرو حقيقي براي ايشان باشيم. و تبعيت از امام يعني اينکه بدانيم مولا علي عليه السلام در محراب دعا به شهادت رسيدند و اهميت نماز برايمان روشن شود و به اين فريضه الهي اهميت دهيم و بدانيم امام حسين عليه السلام براي احياي امر به معروف و نهي از منکر در برابر يزيد قرار گرفتند و جان خويش را در اين راه از دست دادند و لذا به پيروي از راه اين بزرگواران بپردازيم.

وي در ادامه به اهميت امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و بهترين راه و راه درست امر به معروف و نهي از منکر را با عمل خويش به ديگران فهماندن دانست و بيان داشت: در مرحله بعد قول لين است که مي توانيم به نحو صحيح امر به معروف و نهي از منکر کارساز کنيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html