پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182079
برنامه‌هاي ماهواره در جهت تغيير سبک زندگي اسلامي ساخته مي‌شوند
تاریخ انتشار : 1394/04/15 19:45:44
نمایش : 2203
رئيس پژوهشکده عفاف گفت: گسترش استفاده از ماهواره همواره جزو يکي از تهديدات ملموس در حوزه هاي اخلاقي و اعتقادي مردم است چراکه ماهيت برنامه هاي ماهواره اي در جهت تغيير سبک زندگي ايراني-اسلامي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از طنين ياس عاطفه سمايي رئيس پژوهشکده عفاف با اشاره به نقش برنامه هاي ماهواره اي در زندگي افراد گفت: يکي از تهديدات کاملا ملموس و قابل مشاهده در سطح جامعه، حضور پر رنگ استفاده از ماهواره توسط تعداد زيادي از مردم کشور است. به طور قطع ديدن و شنيدن برنامه‌هاي گوناگون شبکه‌هاي ماهواره‌اي تاثيرات مختلفي بر اخلاق، اعتقادات، رفتارها و آداب مردم کشور ما داشته است چراکه ماهيت طرح‌ريزي و بودجه‌ريزي براي اين برنامه‌ها در جهت تغيير سبک زندگي اسلامي ايرانيان هدف گذاري شده است.


وي ادامه داد: به عنوان مثال تعداد زيادي از مردم جامعه ما، انواع سريال هاي ترکيه اي، کلمبيايي، عربي و فارسي را ديده اند برنامه هايي که ساخته و پرداخته سياستگذاران و برنامه ريزان ملحد و يا مشرکي است که به طور قطع به اسلام ناب محمدي (صلي‌الله عليه و آله و سلم) اعتقاد و التزامي ندارند حتي به صراحت عليه اين مکتب سعادت بخش نيز برنامه توليد مي‌کنند.

سماعي در ادامه سخنان خود به تبيين انواع نقش‌هاي برنامه‌هاي ماهواره اي در حوزه اخلاق و اعتقادات پرداخت و «نقش استراتژيک شبکه‌هاي ماهواره اي در ايمان زدايي» را اولين مورد اين موضوع دانست و ادامه داد: ايمان اولين حلقه وصل يک مسلمان به عالم معنا در سبک زندگي اسلامي محسوب مي گردد به همين جهت نابودي، مخدوش ساختن، تشکيک،کم اهميت جلوه دادن، تمسخر و انحراف ايمان  از جمله اقداماتي است که شبکه هاي مخرب ماهواره اي در خصوص متعلقات هفتگانه ايمان (يعني ايمان به خدا، به غيب، به انبياء، به ملائکه، به کتاب، به آيات الهي و ايمان به آخرت) مرتکب مي‌شوند.

اين کارشناس حوزه زنان «نقش عملياتي شبکه هاي ماهواره اي در حدود زدايي» را دومين عنوان از اين موضوع دانست و گفت: در مولفه هاي سبک زندگي اسلامي که در قرآن آمده مسأله حدود الهي بسيار پر رنگ است، حدود الله بايد درک، دانسته و سپس حفظ شوند. نقش عملياتي شبکه هاي ماهواره اي اين است که حدود الهي را بر نتافته و اعتقاد به آن را در جامعه امروز امري فناتيک و عقب مانده جلوه دهند و در آخر نيز در صورت شکستن حريم حدود ياد شده آن را کم اهميت و بدون اشکال جلوه دهند نظير به تصوير کشيدن ارتباط تنگاتنگ محرم و نامحرم.

سمايي با معرفي نمودن «نقش تاکتيکي شبکه هاي ماهواره اي در قباحت زدايي» بعنوان سومين اثر اين شبکه ها در زندگي افراد، ادامه داد: قبح يعني بدانگاري. وقتي از نظر کسي قباحت امري از بين رفت عمل به آن يا عمل نکردن آن علي السويه مي شود. افراد با ديدن برنامه هاي مخرب ماهواره اي ديگر نسبت به مسأله ي گناه حساسيت نداشته و آن را امري عادي قلمداد مي‌کنند.

وي در نهايت «نقش تکنيکي شبکه هاي ماهواره اي در الگوسازي از سبک زندگي آمريکايي» را بعنوان تاثير و نقش نهايي اين شبکه ها دانست و گفت: پس از طي سه مرحله قبلي که فرد مسلمان ايراني تمام داشته هاي اعتقادي اش نابود مي شود به دنبال الگوي جايگزين مي گردد پس بهترين زمان براي القاي باورها، آداب، الگوها و ... در سبک زندگي آمريکايي به عنوان سبک زندگي شاخص غربي است.

وي تاکيد کرد: در اينجا ذکر اين نکته الزامي است که روند بالا در صورتي مؤثر است که جامعه واکسيناسيون نشده باشد. عفاف واکسن هر بيماري روحي است و تا عفاف باشد روند بالا خنثي مي شود بنابراين دشمنان به خوبي آگاهند که از بين بردن عفاف يک راه ساده بيشتر ندارد و آن هم آلوده ساختن لقمه هاي مردم به حرام است و براي  اين آلايش چه راهي بهتر از گسترش شبکه هاي بانکي آلوده به ربا

رئيس پژوهشکده عفاف در بخش دوم سخنان خود به ارائه راه حل‌هايي براي بهبود وضع موجود عفاف و حجاب در جامعه پرداخت و اين راه حل ها را نيز به دو دسته «غيرمستقيم» و «مستقيم» تقسيم کرد و ادامه داد: در بخش راه حل هاي غير مستقيم يکي از موضوعات مطروحه همين بحث اقتصاد است، چرا که در اقتصاد کشور هنوز انقلاب اسلامي رخ نداده است آيت الله جوادي آملي به عنوان يکي از نظريه پردازان مطرح، معتقد اند که حدود 80 درصد کل اقتصاد کشور ما ربوي است.

وي ادامه داد: هر چقدر ميزان نفوذ اين بانکها در جامعه گسترش يابد عفاف و بقيه پارامترهاي سبک زندگي ديني کمرنگ تر خواهد شد زيرا تنها منکري که در قرآن به عنوان جنگ با خدا ذکر شده رباست و قطعا بازنده جنگ با خدا ما هستيم. فقري که در ميان مردم روز افزون است، رکودها و تورم هاي شديد، خشکسالي‌ها، زلزله، خشک شدن آب رودخانه ها، شيوع بي حيايي در ميان مردم و .... همگي از آثار بازندگي ماست.

سمايي با تاکيد براينکه اقدامات غير مستقيم، زمينه را براي تعميق عفاف آماده مي کند ولي اقدامات مستقيم بيشتر به جنبه هاي فرهنگي نظارت دارند، به ارائه بخش دوم راه حل ها(مستقيم) پرداخت و گفت: از جمله اين اقدامات مي توان به بصيرت افزايي در خصوص عفاف و حجاب و عدم اختصاص به قشري خاص و عمومي جلوه دادن آن، پايين آوردن سن ازدواج و تسهيل آن براي جوانان، فرهنگسازي در خصوص آيات مربوط به حجاب و عفاف اشاره کرد.

وي افزود: آموزش همگاني در خصوص عفت شکم، گوش، چشم، کلام، عفت دامن و ساير موارد، الگوسازي مناسب، کمرنگ کردن فوتبال و الگوهاي فوتبالي در ميان جامعه، کمرنگ کردن و کنترل کردن بازيگران و خوانندگان به عنوان الگوهاي عفاف و حجاب، برنامه ريزي و بودجه ريزي کلان در خصوص عفاف و حجاب، جامع نگري در قوانين مربوط به اين مسئله در همه حوزه ها از ديگر موارد اين عنوان هستند که مي تواند در دستور کار مسئولان قرار گيرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html