پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182040
اعتراف آلن اير به اشتباه آمريکا در هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري
تاریخ انتشار : 1394/04/13 11:16:43
نمایش : 1297
آلن اير در خصوص هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري ايران در سال پاياني جنگ تحميلي گفت: قبول مي‌کنم اين خطايي بود که در اثر اين خطا ايرانيان بي‌گناه کشته شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «آلن اير» سخنگوي فارسي زبان وزارت خارجه آمريکا که براي مذاکرات هسته اي در «وين» حاضر شده است، در پاسخ به سوالي درباره حادثه ۱۲ تير ۱۳۶۷ که موشک هدايت شونده از ناو «يو اس اس وينسس» نيروي دريايي آمريکا به پرواز مسافربري شماره ۶۵۵ ايران اير شليک شد و ۲۹۰ ايراني از جمله ۶۶ کودک جان خود را از دست دادند اما آمريکا بعد از گذشت ۲۷ سال هيچ عذرخواهي نکرده گفت: معلوم است که همانطور که گفتيد اين يک خطاي فاجعه بار بود و دولت آمريکا از خانواده هاي قربانيان عذرخواهي کردند. خارج از آن به اين نکته بسنده مي کنم بله قبول مي کنم که اين خطايي بود که در اثر اين خطا ايرانيان بي گناه کشته شدند.

در اين ميان خبرنگار گفت که اين خطاي فاجعه بار چه کسي بوده است که «آلن اير» گفت: اجازه بدهيد حرفهايم را تکميل کنم. دارم صحبت مي کنم.

وي در ادامه افزود: خارج از آن، همانطور که رئيس جمهور اوباما و ساير مقامات آمريکايي گفته اند اگر فقط و فقط برگذشته تمرکز کنيم از فرصت ساخت آينده بهتر براي همه ما محروم مي شويم از اين نظر ما نمي گوييم که بايد گذاشته را فراموش کنيم ولي مي گوييم که بايد به آينده نگاه کنيم و با آينده نگري به اينجا آمديم تا مشترکا با احترام متقابل و با حسن نيت به سوي يک هدف مشترک پيشروي کنيم؛ يعني حصول يک توافق جامع نهايي که در چارچوب آن نظام تحريم هاي هسته اي لغو شود و همچنين علت اصلي اين بحران يعني عدم اطمينان جامعه جهاني در مورد ماهيت برنامه هسته اي ايران رفع شود و اگر ما بتوانيم اطمينان حاصل کنيم که ايران در آينده نمي تواند به بمب هسته اي دسترسي پيدا کند همه ما خوشحال مي شويم و به نظر من هر کشور که در اين روند و مذاکرات شرکت مي کنند مي تواند منافع ملي خودشان را پيش برد.

شما فرموديد که يک خطاي فاجعه بار بوده. خطاي فاجعه بار چه کسي بوده است؟

وي ادامه داد: همانطور که عرض کردم من پيش شما نيامدم که درباره گذشته صحبت کنم و درباره آن تمرکز کنم. حرف خود را درباره اين موضوع گفتم که ضبط صوت آن را ضبط کرده است. اگر مايليد درباره موضوع هسته اي بيشتر صحبت کنيد من مايل هستم. همين حرفي که زدم کافي است.

آلن اير ديگر حاضر نشد پاسخ دهد و تکرار کرد: من حرفم را زدم. اين اتفاق فاجعه بار بود. خانم، خانم شما وسط حرف من دوباره سه بار پريديد. با اجازه‌اتون.

نمي‌خواهيد پاسخ بدهيد.

آلن اير ادامه داد: «من پاسخ دادم شما گوش نداديد». وي با ناراحتي گفت: خانم اين چه کاري بود که کرديد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html