پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182028
ظريف: آمريکا بايد بين تحريم و توافق يکي را انتخاب کند
تاریخ انتشار : 1394/04/13 09:27:24
نمایش : 1006
وزير خارجه ايران در مصاحبه با پايگاه المانيتور تاکيد کرد که واشنگتن بين تحريم و توافق هسته اي بايد يکي را انتخاب کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «محمد جواد ظريف» وزير خارجه ايران در مصاحبه با پايگاه المانيتور تاکيد کرد که واشنگتن بين تحريم و توافق هسته‌اي بايد يکي را انتخاب کند.

ظريف همچنين گفت که تعامل با ۶ کشور تصميمي استراتژيک بود که ايران اتخاذ کرد و اين روند رو به پايان است. وي توضيح داد که چطور تعهد او کمک کرد که آرامش خود را حتي وقتي که بسيار خسته بود حفظ کند و در صورتي که اين موضوع تا اين حد براي کشورش و منطقه مهم نبود امکان داشت که وي واکنش ديگري داشته باشد.

وزير خارجه ايران درباره خطوط قرمزي که «آيت‌الله علي خامنه‌اي» رهبر انقلاب تعيين کرده‌اند و اينکه اين خطوط قرمز مي‌تواند دستيابي به توافق را غير ممکن کند هم گفت: « سخنان رهبر انقلاب تاکيد بر مواضعي هستند که از روز اول ما با آنها مذاکرات را آغاز کرديم.»

ظريف در توضيح اين مورد گفت: «نخستين روز مذاکرات، درپيامي که در توييتر رهبر انقلاب منتشر شد، عکسي از من و تيم گذاشته شد و در اين پيام آمده بود: «من مذاکره‌کنندگانمان را قابل اعتماد، متعهد، شجاع و مومن مي دانم.» و من در پاسخ به اين نوشته با علامت لبخند نوشتم که اين عکس در نطنز به همراه تيم گرفته شده است و حمايت رهبري براي تيم ما بسيار مهم است.»

وي درباره «جان کري» همتاي آمريکايي خود هم گفت: «جان آدم معقولي است و او مي‌داند که آمريکا بايد بين توافق و تحريم‌ها يکي را انتخاب کند. توافق در صورتي به دست مي‌آيد و يا شکست خواهد خورد که آمريکا بخواهد تحريم‌ها را بردارد و يا آنها را حفظ کند.»
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html