پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181943
درخواست توقف ثبت مهريه هاي بالا
تاریخ انتشار : 1394/04/03 10:31:54
نمایش : 1142
رئيس ستاد ديه کشور از سازمان ثبت اسناد درخواست کرد تا ثبت مهريه هاي نامتعارف را متوقف کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسدالله جولايي همزمان با هفته قوه قضائيه از روزهاي سخت و شادي هاي بعد از آزادي در ستاد ديه کشور سخن گفت. از اينکه در سال گذشته ۸۴۹۸ زنداني جرايم غيرعمد را آزاد کردند و توانسته اند ۳۰۰ ميليارد تومان از شاکيان رضايت بگيرند. خوشحال بود چرا که مي گفت: ما وزارتخانه نيستيم اما با حداقل ابزار مکاني و نيروي انساني بيش از يک وزارتخانه مي توانيم در حوزه خود فعال باشيم.

وي اعلام کرد: ۶۷۸۰ محکوم مالي داريم که ۹۰۶ نفر از آنها راننده و ۹۴ نفر از آنها زن هستند و اميدواريم با کمک خيرين زمينه آزادي اين افراد فراهم شود.

رئيس ستاد ديه کشور با بيان اينکه در دهه ۷۰ حدود ۵۰ هزار راننده در زندان هاي کشور محبوس بودند گفت: ستاد ديه ۱۰ سال کار کرد تا بتواند قانون بيمه اجباري شخص ثالث را به سرانجام برساند و نتيجه اين شد که به جاي ورود روزانه ۶۰ راننده روزانه تنها ۳ راننده (جرائم غير عمد ديه) وارد زندان ها مي شوند.

قانون بيمه اجباري شخص ثالث در نوبت رسيدگي صحن علني مجلس

جولايي با بيان اينکه پس از تصويب اين قانون ۵ سال بايد آزمايشي اجرا مي شد گفت: اين ۵ سال را از دست داديم و ستاد تلاش کرد ۱.۵ سال مهلت بگيرد تا اينکه دولت آذر سال گذشته لايحه را تقديم کرد و با ورود کميسيون اقتصادي مجلس در لايحه بودجه ۱۳۹۴ يک سال تمديد قانون تصويب شد. پس از اين تصويب باز هم ستاد در کميسيون اقتصادي مجلس حاضر شد تا اين قانون آزمايشي را مورد بازبيني مجدد قراردهند و هم اکنون اين قانون به ۶۹ ماده تبديل شده و در نوبت رسيدگي در صحن علني مجلس قرار دارد.

رئيس ستاد ديه کشور اظهار داشت: در قانون جديد شرکت هاي بيمه تعهدات خاصي در مورد بيمه شخص ثالث دارند و نيوي انتظامي هم ملزم شده تا خودروهاي فاقد بيمه شخص ثالث را متوقف کند. همچنين ۲۸ دستگاه عمومي بايد در اين خصوص وارد شده و فرهنگ سازي کنند و موضوع جرائم غير عمد و بيمه شخص ثالث در کتابهاي درسي منتشر شود.

وي در پاسخ به اينکه آيا نياز است که ستاد ديه همانند دفاتر پيشخوان قضايي به سيستم الکترونيکي و درخواست از راه دور مجهز شوند گفت: نيازي نداريم و تمام کارها را مددکاران در داخل زندان انجام مي دهند. اگر بخواهيم از اين حرکت ها انجام دهيم خيال مردم راحت مي شود که ستاد ديه اي هست و آنها را آزاد مي کند.

اداره ثبت مانع ثبت مهريه هاي نامتعارف شود

جولايي در مورد مهريه هاي نامتعارف هم گفت: متاسفانه اين مهريه ها همچنان وجود دارد و رسانه ها بايد در اين خصوص با جديت فرهنگ سازي کنند. البته دستگاه هاي فرهنگ ساز هم کار نمي کنند. چرا بايد جواني که کارگر فصلي است همسرش را با ۵۰۰ سکه عقد کند؟ رسانه ها بايد اين فرهنگ غلط را به سلابه بکشند و از اداره ثبت بخواهند از هر طريق قانوني که مي تواند مانع ثبت اينگونه مهريه ها شود. و نتيجه آن هم ۱۸۳۰ زنداني مهريه در زندانهاي کشور است.

گفتگو با رييس ستاد ديه کشور

رئيس ستاد ديه کشور در پاسخ به اينکه بنياد تعاون زندانيان اخيرا فتوايي از مراجع اخذ کرده بود که مردم مي توانند خمس مال خود را براي آزادي زندانيان هزينه کنند گفت: بهتر است در کار هم دخالت نکنيم. بنده اين بنياد را محکوم مي کنم. اگر اين بنياد واقعا زرنگ است برود اشتغال زندانيان را دنبال کند. سهم امام براي حوزه هاي علميه است. در زمان وزير دادگستري سابق اجازه استفاده از زکات براي آزادي زندانيان را از مراجع گرفتيم که آقاي قرائتي فرمودند شما مي توانيد از راه هاي ديگر از خيرين کمک بگيريد و بگذاريد زکات صرف امور خودش شود و صرف فقرا کنيم.

مخالفت ستاد ديه با پيشنهاد پديده شانديز

جولايي در پاسخ به اينکه در مراسم هاي گلريزان برخي چهره ها براي تبليغات وارد گود مي شوند تا خود را مطرح کنند و اين يک سوءاستفاده است گفت: شرکت پديده شانديز نمونه آن بود. سال قبل يک تابلو فرش را ۱۰ ميليون تومان مي خرد و بعد به مدير ستاد ديه پيشنهاد مي کند ۸ ميليارد تومان وام بگيريد و از طرف من زندانيان را آزاد کنيد و من ۸۰ چک ۱۰۰ ميليون توماني به شما مي دهم تا اقساط بدهيد. ستاد ديه استان خوشحال شدند و من مخالفت کردم و گفتم هر کدام از چک ها وصول شد به ازاي هر کدام زنداني آزاد مي کنيم اما پديده شانديز قبول نکرد.

۴۰۰ ميليارد تومان براي آزادي زندانيان نياز داريم

رئيس ستاد ديه کشور با بيان اينکه براي آزادي زندانيان جرايم عمد که هم اکنون در زندان هستند نيازمند ۴۰۰ ميليارد تومان هستيم گفت: مي خواهيم ۸۱۰۰ زنداني جرايم غيرعمد را آزاد کنيم که اولويت ما نسوان و بيماران صعب العلاج و نوجوانان هستند. البته به دليل مشکلات اقتصادي از دولت فعلي تعهدي نخواستيم اما از مردم و خيرين مي خواهيم در اين خصوص ستاد ديه را ياري کنند. شماره حساب ما در بانک ملت ۷۴/۷۴ و در بانک رفاه ۲۲۴۰ و در بانک تجارت ۷۷۷۷ است و از صدا و سيما هم مي خواهيم بيشتر با ستاد ديه همکاري و تعامل داشته باشد.

همکاري ستاد ديه و بانک تجارت براي ساخت سريال تلويزيوني

جولايي از همکاري ستاد ديه با سينما خبر داد و گفت: براي ساخت يک سريال ويژه اهداف ستاد ديه با بانک تجارت کار مشترکي را آغاز کرده ايم که يک سريال ۴۰ قسمتي است که هم اکنون در حال بررسي پرونده ها هستند تا داستان ها را انتخاب کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html