پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181911
آنتي ۲۵۰۰ به جاي اس ۳۰۰ به ايران مي‌آيد؟
تاریخ انتشار : 1394/04/01 19:04:45
نمایش : 2051
يک روزنامه روسي از احتمال تحويل سامانه دفاعي آنتي ۲۵۰۰ به جاي اس ۳۰۰ از سوي روسيه به ايران خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه روسي کامرسانت نوشت، اگر شکايت ايران از روسيه به خاطر عدم تحويل سامانه دفاع موشکي اس ۳۰۰ لغو شود، تهران و مسکو قرارداد جديدي را براي عرضه سامانه دفاع موشکي بهتري موسوم به آنتي ۲۵۰۰ به امضا خواهد رساند.

به نوشته اين روزنامه روسي، اگر شکايت ايران از روسيه به خاطر عدم تحويل سامانه دفاع موشکي اس ۳۰۰ بازپس گرفته شود، مسکو و تهران قرارداد جديدي را در خصوص تحويل سامانه دفاع موشکي بهتري از خانواده اس ۳۰۰ موسوم به سامانه آنتي ۲۵۰۰ را امضا خواهند کرد، ولي شرکت صادرات تسليحات روسيه موسوم به "روس اوبورنو اکسپورت" هنوز درباره اين مساله موضع گيري نکرده است.

در سال ۲۰۰۵ توافقي مبني بر فروش اس ۳۰۰ از سوي روس ها به ايران ميان دو کشور به امضا رسيد، اما با وجود پرداخت بهاي اين قرارداد، مسئولين روسي از اعطاي آن به ايران خودداري کردند.

سرگئي چمزوف، رئيس شرکت دولتي- تسليحاتي «روس تک» در رابطه با پيشنهاد اخير روسيه به ايران گفته است «ما به آن‌ها پيشنهاد سيستم آنتي-۲۵۰۰ را بجاي اس-۳۰۰ داده‌ايم. آن‌ها مشغول بررسي آن هستند. هنوز تصميمي گرفته نشده است.»

سيستم آنتي-۲۵۰۰ نوع پيشرفته سيستمي است که در دهه ۱۹۸۰ طراحي شده و موشکهاي آن با سرعت ۴۵۰۰ متر در ثانيه پرواز مي‌کند، و بردي معادل ۲۵۰۰ کيلومتر دارد. آنتي- ۲۵۰۰ به منظور پوشش ضد موشکي در ارتفاعات پست، ميانه و حتي بالا طراحي شده و توانايي انهدام موشک‌هاي کروز، هواپيماي استراتژيک و تاکتيکي و موشک هاي با برد بيش از ۲۵۰۰ کيلو متر را دارد.

اين در حالي است که يک منبع آگاه اواسط ژوئن گفته بود که روسيه و ايران در حال مذاکره براي از سرگيري اجراي قرارداد تحويل سامانه دفاع موشکي اس ۳۰۰ هستند.

اين منبع آگاه تاکيد کرده بود که مقام هاي روسي بر بازپس گيري شکايت ايران و نوشتن يک قرارداد جديد با ايران اصرار دارند.

ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه چند ماه پيش دستور لغو ممنوعيت فروش سامانه دفاع موشکي اس ۳۰۰ به ايران را صادر کرده است.

در سال ۲۰۱۰ بود که طي دوران دميتري مدودف، رئيس جمهور وقت روسيه قرارداد ۸۰۰ ميليون دلاري فروش سامانه موشکي دفاع هوايي اس ۳۰۰ را لغو کرد. در آن زمان روسيه اعلام کرده بوده در راستاي تحريم‌هاي مصوب شوراي امنيت سازمان ملل عليه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌اي ايران، اين اقدام را انجام داده است. در مقابل نيز تهران نيز شکوائيه‌اي را براي دريافت غرامت ۴ ميليارد دلاري از روسيه به دادگاه داوري ژنو ارائه کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html