پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181868
آخرين مهلت اعتراض به حذف يارانه نقدي
تاریخ انتشار : 1394/03/30 09:10:14
نمایش : 4934
معترضان به حذف يارانه نقدي تنها تا فردا -31 خردادماه- فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir شکايت خود را ثبت کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معترضان به حذف يارانه نقدي تنها تا فردا -31 خردادماه- فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir شکايت خود را ثبت کنند.

 

حذف يارانه پردرآمدها که بنابر تکليف بودجه در سال گذشته و امسال از چند ماه قبل آغاز شد بي واکنش از سوي حذف شدگان نبود و در جريان غربالگري لسيت يارانه بگيران اين گونه به نظر مي رسد که افرادي شامل خطاي احتمالي شده و از جرگه يارانه بگيران حذف شده اند.

 

اين در حالي است حتي کساني که وضعيت مالي مناسبي داشته و تحت عنوان پردرآمد از ليست خارج شده و چند ماهي است يارانه نقدي دريافت نکرده اند هم نسبت به موضوع معترض شده و خواهان توضيحات بيشتر در اين رابطه شدند.

 

بر اين اساسوزارت کار و رفاه اجتماعي از پنجم خرداد ماه امسال سامانه اي را راه اندازي کرد تا افرادي که نسبت به حذف يارانه خود معترضند با مراجعه به اين سامانه اينترنتي ثبت نام کرده تا با بررسي اطلاعات ثبت شده به آنها پاسخ داده شود.

 

به گزارش ايسنا، در اين سامانه فرد مراجعه کننده بعد از وارد کردن کد ملي و شماره حسابي که يارانه به آن واريز مي شده است با چند مرحله مواجه مي شود که طي آن اطلاعات معترض در رابطه با مکان جغرافيايي، خودرو، شغل و نوع معاملات و دارايي وي و افراد خانواد‌ه‌ش را دريافت و به وي اعلام مي‌کند که بعد از بررسي اعلام، توضيحات لازم اعلام خواهد شد.

 

آنطور که وزير کار و رفاه اجتماعي قول داده بود قرار بر اين بود تا 15 روز بعد از ثبت اعتراضات به آن رسيدگي و پاسخ داده شود که البته برخي حذف شدگان اعلام مي‌کنند با وجود ثبت نام تاکنون توضيحي در اين رابطه دريافت نکرده‌اند.

 

از سويي ديگر قرار بر اين بوده تا در صورت حذف يارانه بگير بر اساس خطا و اشتباه احتمالي، در صورتي که محق دريافت يارانه تشخيص داده شود دوباره به ليست سازمان هدفمندي يارانه ها بر گردد.

 

اين در حالي است که هر چند قرار ابتدايي اين بود که سامانه به مدت يکماه يعني تا پنجم تيرماه باز بماند ولي با تغيير زماني به 20 خرداد کاهش يافت اما در ادامه وزارت کار آن را تا پايان ماه يعني 31 خرداد ماه تمديد کرد. بنابراين افرادي که يارانه آنها از اواخر سال گذشته حذف شده است مي توانند امروز و فردا -چهاشنبه-هم به سامانه yaraneh10.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

 

بايد توجه داشت افرادي که بعد از ثبت نام مجدد براي دريافت يارانه نقدي يعني در دوره زماني 20 تا 31 فروردين سال 1393 به هر دليلي از ثبت نام جامانده و در بيش از يک سال گذشته موفق به دريافت يارانه نشده‌اند، نمي توانند براي اعلام درخواست خود نسبت به حذف يا جاماندگي از ليست يارانه بگيران به اين سامانه مراجعه کنند.

 

در عين حال که با وجود تکليف بودجه امسال به دولت براي ثبت نام جاماندگان از يارانه نقدي، دولت رسما اعلام کرده هيچ قصدي براي ثبت نام گسترده آنها و بازکردن مجدد سامانه ندارد. اما قول داده تا براي آنها تصميم‌گيري کند. از اين رو جاماندگان از دريافت يارانه نقدي فعلا بايد منتظر تصميم گيري دولت در اين رابطه بمانند. هر چند که طبق قانون تا تيرماه امسال اين فرصت وجود دارد تا با تدوين آيين نامه هاي مربوط به اين تکليف قانوني به اجرا درآيد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html