پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181845
متن کامل طرح جديد هسته‌اي مجلس
تاریخ انتشار : 1394/03/27 12:38:35
نمایش : 2089
طرح جديد هسته‌اي مجلس شامل سه بند و دو تبصره است که امروز اولويت آن به تصويب مجلس رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، متن کامل طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌اي ملت ايران که در کميسيون امنيت ملي مورد اصلاح قرار گرفته و فوريت آن امروز به تصويب نمايندگان در صحن علني رسيد، به شرح ذيل است:

ماده واحده: در راستاي صيانت از منافع ملي و رعايت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته اي، هر گونه نتايج مذاکرات هسته‌اي با کشورهاي ۱+۵ در صورتي معتبر است که الزامات ذيل به صورت شفاف رعايت شود:

۱.کليه تحريم‌ها به عنوان بخشي از توافقنامه در روز توافق به طور کامل و يکپارچه لغو شود.

۲. در چارچوب مصوبات شوراي عالي امنيت ملي، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مجاز به انجام نظارت‌هاي متعارف از سايت‌هاي هسته‌اي است. دسترسي به کليه اماکن نظامي، امنيتي و حساس غيرهسته‌اي، اسناد و دانشمندان ممنوع است.

۳. هيچ محدوديتي براي کسب دانش و فناوري صلح‌آميز هسته‌اي و تحقيق و توسعه پذيرفته نيست و بايد مصوبات شوراي عالي امنيت ملي رعايت شود.

تبصره ۱: بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسي، نتيجه مذاکرات بايد جهت تطبيق با قانون اساسي و مصوبات قانوني به مجلس ارائه شود.

تبصره ۲: وزير امورخارجه موظف است روند اجراي توافقنامه را هر شش ماه يکبار به مجلس شوراي اسلامي گزارش دهد. کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هر شش ماه يک بار گزارش روند حسن اجراي توافقنامه را به نمايندگان ارائه مي‌کند.

گفتني است صبح امروز براي بررسي اولويت دار اين طرح در صحن علني راي گيري به عمل آمد که در نتيجه آن نمايندگان با ۱۸۵ راي موافق، ۲ راي مخالف و ۴ راي ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماينده حاضر در مجلس با درخواست اولويت در بررسي اين طرح موافقت کردند و پس از آن با شعار «الله اکبر» بر لزوم صيانت از حقوق هسته اي ملت ايران تاکيد نمودند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html