پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181821
کي‌روش: حسودها به جهنم بروند
تاریخ انتشار : 1394/03/26 16:46:25
نمایش : 1840
کي روش افزود: اين گونه افراد با اين کارهايشان به اشتباه در خانه من را زدند. به خاطر اينکه من هيچ حس دلسوزي و ترحم نسبت به آنها ندارم و نمي توانم با آنها ارتباط برقرار کنم. درک مي کنم چرا اين افراد من را دوست ندارند و حتي شايد از من متنفر باشند. اين به خاطر حسادت زياد اين افراد است و باعث مريضي آنها شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کارلوس کي‌روش در گفت و گويي ابتدا درباره عملکرد تيم ملي در ديدار برابر ازبکستان اظهار کرد: در ابتدا بايد به اين نکته اشاره کنم که تيم ملي به اين دست از بازي‌هاي دوستانه نياز مبرم دارد تا بتوانيم بازيکنان‌مان را هر چه بيشتر و هر چه بهتر براي آينده آماده کنيم. اکثر بازي‌هاي دوستانه اي که برگزار مي شود، ديدارهايي است که در کوتاه مدت براي بازي رسمي آينده انجام مي شود يا حداکثر در ميان مدت چنين هدفي را دنبال مي کند. بعد از اين دسته از بازي‌ها، ديدارهاي ديگري داريم که در اصطلاح به آنها مي گوييم بازي‌هاي دوستانه بلند مدت که اين بازي‌ها در کل شرايط آموزشي و شرايط توسعه بخشي براي بازيکنان دارد و به ما اين فرصت را مي دهد که راهکارهاي بلند مدت را بيابيم. يعني بازيکنان هم تجربه پيدا کنند، هر رشد کنند و هم اين که اين فراگيري را از چنين مسابقاتي داشته باشند.

وي افزود: کاري که نمي توانيم به صورت تلفيقي انجام دهيم، اين است که نمي شود به بازي‌هايي چون مقدماتي جام جهاني و بازي‌هاي دوستانه نگاه يکسان داشت چون در اين بين دير يا زود اتفاق اشتباهي رخ مي دهد. همان‌طور که قبلا گفتم دو گزينه اصلي پيش روي ماست. در درجه اول اهداف کوتاه و ميان مدت که همان کسب سه امتياز براي صعود به جام جهاني است و دومين استراتژي بلند مدت ما هم بازي‌هاي دوستانه اي است که بازيکنان از آنها تجربه کسب مي کنند.

کي روش با اشاره به محدوديت‌هاي زماني و مالي گفت: وقتي در تيم ملي با محدوديت زماني يا مالي مواجه هستيد، که ما اکنون با آن مواجه هستيم، بايد ترکيبي از اين دو راه را تلفيق کنيم تا حسن استفاده را از تک تک بازي‌هاي‌مان ببريم. در اين ميان هم هر اتفاقي بيفتد، تفاوتي نمي کند اما بايد يک موضوع را هميشه همراه داشته باشيم و آن حمايت است. در کل بدون حمايت لازم آينده اي وجود نخواهد داشت. بدون سرمايه گذاري در موارد لازم و حمايت، مطمئنا بازيکنان جوان تر اين فرصت را نخواهند داشت که در تيم ملي به نحو احسن تجربه به دست بياورند. اگر شما فوتبال بهتر و با طرز تفکر بهتر و روحيه جنگجويانه مي خواهيد بايد آماده سازي بهتري صورت بگيرد.

وي افزود: اگر فوتبال بهتري توقع داريد، بايد تيم بهتري داشته باشيد، بايد بازيکنان بهتري داشته باشيد و اگر بخواهيد به اين مهم دست پيدا کنيد تنها با يک آماده سازي بهتر اين اتفاق مي تواند رخ دهد. شکي نداريم که يکسري کشورهاي رقيب بسيار جلوتر از ما قرار دارند و خيلي قدرتمند کار کرده اند. فراموش نکنيم که در جام جهاني ۲۰۱۸ چهار سهميه براي آسيا وجود دارد. ژاپن، کره جنوبي و استراليا بدون شک سه تيم مدعي اصلي صعود به جام جهاني هستند. يک سهميه مي ماند براي شش کشور مدعي ديگر. ايران، قطر، امارات، عربستان، ازبکستان و چين در خط مقدم جنگ براي کسب آن يک سهميه هستند. چالشي که پيش رويمان است، چالش بزرگي براي فوتبال ايران خواهد بود. اگر بخواهيم بهتر شويم بايد متفاوت باشيم و به غير از اين ديگر هيچ گزينه ديگري نداريم.

کي روش با اشاره به لغو اردوي ترکيه گفت: درست است که اين اردو لغو شد اما آقاي کفاشيان و فدراسيون فوتبال تمام تلاش‌شان را کردند که شرايط را براي تيم ملي در تهران مهيا کنند. آنها همچنين تلاش کردند سفر تيم ملي راحت‌تر انجام شود و بايد اين را بگوييم که در شرايط رقابتي خوبي قرار داريم. اگر بخواهم جزييات بيشتري بگويم بايد به نوع مذاکراتي اشاره کنم که فدراسيون فوتبال ايران با فدراسيون فوتبال ازبکستان انجام داد تا هزينه هاي اردوي ازبکستان بين دو کشور تقسيم شود. همين‌طور مي توانم به حمايتي که براي دريافت پرواز چارتر از ازبکستان تا ترکمنستان و برگشت‌مان صورت گرفت، اشاره کنم و اين قدم بسيار خوب، بزرگ و رو به جلويي بود.

وي افزود: اين نمونه بسيار خوبي از حمايتي است که فدراسيون انجام مي دهد و براي حمايت از تيم ملي تلاش مي کند. موضوع بعدي حمايتي است که مسئولان ورزشگاه پاس قوامين پس از لغو اردوي ترکيه از تيم ملي انجام دادند و با در اختيار قرار دادن ورزشگاه‌شان از تيم ملي حمايت کردند. اين دو نمونه را يادآور شدم که فقط اشاره کنم حمايت از تيم ملي شدني است. اميدوارم که خدا کمک کند تا بازي امروزمان را ببريم چرا که مي خواهيم اين برد را به افرادي تقديم کنيم که نشان دادند مي شود از تيم ملي حمايت کرد. در انتها در راستاي اين اقدامات مديريت بايد از زحمات افشين پيرواني مدير تيم ملي و کادر اداري به خاطر کار و تلاشي که انجام دادند، تشکر کنم. کار بسيار خوبي را پشت صحنه انجام دادند و باعث شدند سفرمان به ازبکستان و ترکمنستان راحت‌تر انجام شود و اين مسيري است که در آينده به پيشرفت تيم ملي کمک خواهد کرد.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در ادامه با اشاره به تلاش‌هاي بازيکنان و کادر فني در اردوهاي اخير گفت: همه به صورت شفاف از مشکلات و دشواري‌هاي اخير مطلع هستند. نمي توانيم شرايط را پنهان کنيم چرا که اگر بخواهيم پنهان کنيم فقط به خودمان دروغ گفته ايم. بايد خيلي شفاف بگويم. هم من، هم بسياري از افراد مطلع هستيم که نه تنها ايران بلکه بسياري از کشورهاي ديگر منابع محدودي در اختيار دارند اما چيزي که من را بيشتر نگران مي کند نوع نگرشي است که اکنون اطراف تيم ملي است و متاسفانه اين نگاه شکل گرفته است. چيزي که بيشتر براي من نگران کننده است، توجهي است که بايد به تيم ملي شود، آن احترامي است که بايد براي جايگاه تيم ملي قائل باشيم.

کي روش در پاسخ به اين سوال که وقتي صحبت از مسايل غير مالي مي کنيد منظورتان چيست؟ گفت: نياز به احترامي است که بازيکنان و کادر فني تيم ملي در قبال گذشت‌شان دارند. احترام که ديگر خرجي ندارد بنابراين بايد به خاطر اين از خود گذشتگي به اين افراد احترام گذاشت. بسيار مهم است که حداقل به بازيکنان تيم ملي تلفني زده شود و بگويند بچه ها آفرين، کارتان را خيلي خوب انجام داديد و به خاطر برد برابر ازبکستان به شما تبريک مي گوييم. ديگر اين موضوع ربطي به حمايت مالي ندارد. درباره نوع نگرشي صحبت مي کنم که بايد در راستاي حمايت از تيم ملي به صورت محترمانه وجود داشته باشد.

وي با اشاره به عملکرد ملي پوشان در اردوهاي اخير و همچنين ديدار برابر ازبکستان گفت: بايد اذعان کنم که بازيکنان فوق العاده کار کردند. آنها در اين اردو خيلي سخت کار کردند و برابر ازبکستان فوتبال بسيار خوبي انجام دادند. دوست ندارم درباره بازيکنان از کلمه جوان يا مسن تر صحبت کنم چرا که هر دو دسته بازيکناني با کيفيت، با شخصيت و با وجاهت براي حضور در تيم ملي هستند. تفاوتشان اين است که بعضي از بازيکنان تجربه بيشتري دارند و بعضي ها تجربه کمتري. براي شخص من بسيار جذاب بود که در بازي برابر ازبکستان بازيکنان جوان کنار بازيکنان با تجربه تر توانستند بازي خوبي انجام دهند. آنها در تيم به هم کمک کردند و ديديم جوي سراسر اعتماد بين بازيکنان جاري بود. بازيکنان جوان هم با حسي که وارد کردند، عملکردشان بسيار خوب بود.

کي روش افزود: بايد بگويم من مربي بسيار پرتوقعي از بازيکنان و کادر فني ام هستم و انتظار زيادي از آنها دارم تا سخت کار کنند. هميشه مي گويم که بخشي از کارم اين است تا کاري کنم آنها بهترين عملکردشان را ارائه کنند. کار من اين نيست که دل کادرم را به دست بياورم يا آنها را خوشحال کنم. کارم اين است طوري رفتار کنم تا آنها بيشترين تلاش‌شان را انجام دهند ولي بعضي مواقع که اين فشار را به بازيکنان و کادر فني مي آورم که تا سر حد توانشان براي موفقيت تيم ملي تلاش کنند، توقع دارم حداقل احترام لازم به آنها گذاشته شود يا حداقل يک تلفني زده شود اما اين کار هم انجام نمي شود. البته به اين مساله عادت کرده ايم. خود من هم عادت کرده ام.

او ادامه داد: مساله اي که به هيچ عنوان براي من قابل قبول نيست و نمي توانم با آن کنار بيايم اين است که اين بازيکنان و اين کادر فني که دريافتي بسيار اندکي دارند و حتي بدون دريافتي در حال تلاش هستند مورد بي احترامي قرار بگيرند يا از آنها سوء استفاده شود. اگر فرمانده اي مي خواهند که براي سربازانش نجنگد و از حق و حقوقشان دفاع نکند، من چنين فرمانده اي نيستم.

سرمربي تيم ملي درباره اينکه آيا از عملکرد بازيکنان در اين چند اردو رضايت داشتيد يا خير گفت: از بازيکنان خيلي رضايت داشتم. ۵۰ درصد از موفقيت ما در انتخاب بازيکنان است. مطمئنا آنها سزاوار اين بودند که در تيم ملي انتخاب شدند. اين بازيکنان شخصيت و تعهد تيمي خوبي از خود نشان دادند. اين را هم بايد اذعان کنم که همه بازيکنان آمادگي لازم را براي بازي با ترکمنستان دارند و من متاسفم که شايد نتوانم فرصت لازم را به آنها در اين دو بازي بدهم. از چهار دروازه بان مان تا مهاجم نوک همه آمادگي اين را دارند که بازي کنند ولي فراموش نکنيم که امروز براي سه امتياز در انتخابي جام جهاني مي جنگيم. هدف ما اين است که با سه امتياز به خانه برگرديم. خواسته قلبي من اين بود که در بازي امروز اين فرصت را به تک تک بازيکنان بدهم که بازي کنند ولي ما برابر ترکمنستان تنها سه تعويض داريم و هدف اصلي مان کسب سه امتياز است بنابراين بايد بر روي برد تمرکز کنيم.

کي روش افزود: با مسائل خيلي معمولي هم به خاطر اينکه در انتهاي فصل قرار داريم، روبه رو بوديم. بعضي بازيکنان خستگي بيشتري را به خاطر فصل طولاني و فرسايشي پشت سر گذاشتند. بازيکنان نفت تهران بسيار خسته بودند. متاسفانه در حال حاضر با مشکل سرماخوردگي چند بازيکن روبه رو هستيم ولي مساله اي که بسيار مهم است اينکه اين بازيکنان آماده هستند که امروز بجنگند. بار ديگر تکرار مي کنم با وجود تمام محدوديتها و مشکلاتي که در اين مدت داشتيم ولي تمام بازيکنان آماده هستند که در بازي برابر ترکمنستان جنگندگي شان را نشان دهند و پيراهن تيم ملي را در جايگاه بالاتري قرار دهند.

وي با اشاره به شرايط حساس تيم ملي گفت: البته اين را هم بايد اضافه کنم که حالا اتفاقي يا از روي قصد هر بار که ما اردو يا بازي مهمي داريم بعضي افراد مي آيند و باعث به وجود آمدن مشکلات و شک و شبهه هاي فراوان و باعث به هم ريختن جو تيم ملي مي شوند ولي اينجا ضمانت مي کنم که آنها موفق نمي شوند. ما همدل و متحد کنار هم هستيم و يکپارچه کار مي کنيم و دست به دست هم مي دهيم تا کار را پيش ببريم. هر چه قدر هم اين نوع افراد تلاش کنند اميدوارم که فدراسيون، رياست فدراسيون و هيات رييسه محترم فدراسيون اعتمادي که به ما داشتند را ادامه دهند و اين اعتماد به تيم ملي باقي بماند چرا که تنها راه موفقيت ما همانطور که در گذشته انجام داديم اين است که به مسيرمان ادامه دهيم و مطمئنا اين افراد شکست خواهند خورد.

کي روش افزود: وقتي بازيکنان من يا افراد نزديک به من دچار اشتباهي مي شوند سعي مي کنيم صحبت کنيم و آن اشتباه و مشکل را رفع کنيم. وقتي اشتباهي از ما سر مي زند سخت تمرين مي کنيم و سخت کار مي کنيم تا تيم بهتري در زمين باشيم اما مطلبي که هيچ وقت، هيچ وقت و هيچ وقت زير پا نمي گذاريم وفاداري و اعتمادي است که تک تک ما نسبت به همديگر داريم و جنگيدن براي رسيدن به هدف مشترک تيمي و رويايي است که در سر داريم. مطمئنا بعضي اوقات بايد با اين ويروس هم درون تيم بجنگيم و هم بيرون تيم. بعضي از اين ويروس‌ها آنقدر ضعيف هستند که نياز نيست بخواهيم آنها را نمايان کنيم يا ماسک‌شان را برداريم. آنقدر آنها ضعيف هستند که زهر خودشان را به خودشان مي ريزند و باعث مي شوند خود به خود ماسک‌شان بريزد و چهره واقعي شان نمايان شود.

وي در پاسخ به اين سوال که منظورتان شخص خاصي است؟ گفت: خير، فقط دارم به يکسري از اصول زندگي اشاره مي کنم. در تمام جاهايي که کار کردم، افرادي هستند که نمک مي خورند و نمکدان مي شکنند. افرادي هميشه هستند که اتهامات اشتباه به افراد مي زنند، تهمت‌هايي را مطرح مي کنند، متاسفانه دروغ مي گويند و به افراد ديگر بي احترامي مي کنند ولي نبايد فراموش کنيم اين افراد، انسانهاي بسيار کوچک و غيرقابل استنادي هستند. وقتي جوان‌تر بودم اين نوع رفتار و برخوردها من را عصباني و ناراحت مي کرد. وقتي به بلوغ بيشتري در زندگي رسيدم اين نوع رفتارها ديگر از افراد خاص باعث خنده من مي شد. اين نوع افراد به راهشان که همان رفتن به جهنم است ادامه مي دهند. راهشان هم همين راه اشتباهي است که به دروغگويي، اتهام زني و نسبت دادن رفتارهاي ناروا منتهي مي شود. در آن زمان ناراحت اين نوع رفتار بودم ولي امروز من هيچ حسي نسبت به اين نوع رفتار و افراد ندارم. من نسبت به آنها کاملا بي تفاوت هستم. آيا مي خواهند تصميم بگيرند به جهنم بروند؟ خب بروند، خيلي هم عالي. تصميم خودشان است. بگذار به تنهايي بروند و بسوزند و لذت ببرند!

کي روش افزود: اين گونه افراد با اين کارهايشان به اشتباه در خانه من را زدند. به خاطر اينکه من هيچ حس دلسوزي و ترحم نسبت به آنها ندارم و نمي توانم با آنها ارتباط برقرار کنم. درک مي کنم چرا اين افراد من را دوست ندارند و حتي شايد از من متنفر باشند. اين به خاطر حسادت زياد اين افراد است و باعث مريضي آنها شده است. به خاطر اين که آنها نمي توانند بيايند و اين کارآمدي و تواناييها را بخرند. نمي توانند وفاداري را بخرند. نمي توانند شخصيت را بخرند. توان اين را ندارند که دوستداري را بخرند. به همين خاطر من از آنها هيچ ترسي ندارم. در آخر زندگيم فقط بايد در پيشگاه خداوند متعال و وجدانم جوابگو باشم. هر روز من تصميماتم را خودم مي گيرم، دوستانم را خودم انتخاب مي کنم و مبناي اين تصميمها اخلاقيات، ارزش‌ها و اصولي است که به آن پايبندم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html