پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181794
مسئولان عاليرتبه از نوجوان16 ساله ياد بگيرند! + فيلم و عکس / علي حيدري
تاریخ انتشار : 1394/03/24
نمایش : 4564
مهدي 16 ساله در چنگ دشمن و در اردوگاه رژيم بعث و در اوج جنگ تحميلي با شجاعت و عزت از گفتگو با خبرنگار بي حجاب خودداري مي کند و او را وادار مي کند تا با حجاب در برابرش بنشيند و سئوالهايش را مطرح کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  پايگاه بصيرت / پرده اول: سال 1362- «مهدي طحانيان» رزمنده نوجواني است که به اسارت دشمن بعثي درآمده و در يکي از اردوگاه هاي عراق وقتي خبرنگارِ فرانسوي و مترجمِ هندي اش که بي حجاب بوده قصد دارد با او صحبت کند، حاضر به گفتگو نمي شود و در حاليکه سرش را پايين انداخته مي گويد: «تا حجابت را رعايت نکني جوابت را نمي دهم.» خبرنگار مجبور مي شود تا روسري بر سر کند تا بتواند با مهدي گفتگو کند. بماند که مهدي چه جواب هاي پخته و تکان دهنده اي به آن خبرنگار مي دهد. چون در آن برهه اعزام چنين گروههاي خبري به اردوگاههاي عراق با اين هدف صورت مي گرفت که به دروغ اينطور القا کند که جمهوري اسلامي افراد کم سن و سال را به جبهه ها مي فرستد!
 

مشاهده فيلم

  پرده دوم: سال1394- گروهي از نمايندگان پارلمان اروپا با تعدادي از مقامات کشورمان ديدار مي کنند. در يکي از اين ديدارها که هيات پارلماني به ديدار علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي مي رود يکي از نمايندگان زن با پوشش نامناسب و غير ديپلماتيک حاضر مي شود که باعث انتقادات و اعتراضات فراواني در سطح رسانه ها و افکار عمومي مي شود. عضو ديگر تيم هم آقايي است که با پوشش کت و شلوار، کوله پشتي بر پشت دارد! اما آنطور که انتظار مي رفت رئيس مجلس واکنشي نسبت به نوع پوشش و رفتار اين نمايندگان که مخالف قوانين و آداب ديپلماتيک است نشان نمي دهد و با آنها ديدار مي کند!
وقتي هم که موج اعتراضات نسبت به اين قضيه آغاز مي شود و رسانه ها از آن بعنوان؛ «زير پا گذاشتن آداب ديپلماتيک»، «دهن کجي و بي توجهي کامل به قانون حجاب در ايران» و «ريشخند کردن ارزشهاي انساني و اسلامي» و... تعبير مي کنند، در مرحله اول عکاسي که تصوير اين ديدار را منتشر کرده از حضور در برنامه هاي مجلس منع مي شود و در ادامه برخي از نزديکان رئيس مجلس تلاش مي کنند تا همه تقصيرها را به گردن گروه تشريفات بيندازند و آنها را بخاطر عدم توجيه نماينده اروپايي مقصر جلوه بدهند و بگويند که نوع پوشش اين نماينده شيطنت آميز و عامدانه نبوده است.
در اينجا کاري با شيطنت يا ناآگاهي نماينده اروپايي و قصور تيم تشريفات مجلس و غيره نداريم. بلکه نکته مهم تر اينجاست که رئيس مجلس شوراي اسلامي بعنوان مسئول قوه مقننه که يکي از مقامات ارشد جمهوري اسلامي محسوب مي شود مي توانست در همان جلسه به نوع پوشش و برخورد گروه پارلماني واکنش نشان دهد. رئيس مجلس به عنوان شخص سوم نظام اسلامي در جايگاه بالايي که از سوي مردم به وديعه گرفته است و داراي اختيارات قانونگذاري و نظارتي است، مي توانست در برابر گروهي که رفتارشان منافي اصول ديپلماتيک و عرف بين الملل است، با يک برخورد قاطع از اصول و مباني نظام اسلامي که در قانون اساسي متبلور است پاسداري کند.

چگونه است که مهدي 16 ساله در چنگ دشمن و در اردوگاه رژيم بعث و در اوج جنگ تحميلي با شجاعت و عزت از گفتگو با خبرنگار بي حجاب خودداري مي کند و او را وادار مي کند تا با حجاب در برارش بنشيند و سئوالا هايش را مطرح کند، اما امروز مشاهده مي شود که برخي مسئولان عاليرتبه ما در خاک جمهوري اسلامي ايران و يا بعضا در سفارت ايران در ديگر کشورها که آن هم جزو خاک کشورمان محسوب مي شود در مواجهه با خبرنگار بي حجاب يا ديپلمات ها و سياسيوني که به قوانين کشورمان احترام نمي گذارند، سکوت مي کنند! ما را چه شده است که در پاسداري از قوانين کشورمان و حفظ حرمت خون هاي پاک شهيدان که استقلال و امنيت امروز ما مرهون آنهاست، کوتاهي مي کنيم!
به ياد بياوريم سفارش هاي امام راحلمان را که همواره تاکيد مي کردند روحيه انقلابي حفظ شود و از اصول و ارزش هاي انقلابي فاصله نگيريم؛ «شما برادرهاي عزيز در هر جا که هستيد و با هر شغلي که هستيد، همان انقلاب اوّلي و شور انقلابي اوّلي را که داشتند حفظ کنيد که امروز احتياج به آن شور انقلابي از ديروز بيشتر است.»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html