پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181733
متن طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش
تاریخ انتشار : 1394/03/19 17:13:30
نمایش : 1452
طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش که با ۶۴ امضا اعلام وصول شده است، منتشر شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان جلسه علني صبح امروز پارلمان، طرح استيضاح علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد.

متن کامل طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش که از سوي عضو هيئت رئيسه مجلس قرائت شد، بدين شرح است:

هيئت رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي

با سلام و احترام، به استناد ماده ۲۲۲ و ۲۲۳ آيين‌نامه داخلي مجلس و در اجراي اصل ۸۹ قانون اساسي بدين وسيله طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش برادر گرامي جناب آقاي دکتر فاني با ۶۴ امضا تقديم مي‌گردد.

نظر به مشکلات زير در حوزه وظايف وزير، اين جانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استيضاح وزير محترم آموزش و پرورش را داريم:

۱. ناتواني وزير در جلب رضايت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش

۲. ناتواني وزير در جلب توجه دولت به اهميت و نقش آموزش و پرورش

۳. ناتواني وزير در جلب توجه دولت جهت تأمين منابع مورد نياز براي هزينه‌هاي موجود مدارس و تبديل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل ۳۰ قانون اساسي

۴. ناتواني وزير در جلب توجه و عنايت عملي دولت در افزايش فضاي آموزشي در مناطق محروم کشور که سرانه فضاي آموزشي آنها به مراتب از متوسط کشور کمتر است

۵. ناتواني وزير در جلب نظر دولت جهت تأمين معيشت فرهنگيان شاغل و بازنشسته به امتيازاتي مشابه ساير ارگان‌ها و دستگاه‌ها به فرهنگيان

۶. ناتواني وزير در حذف تفاوت حقوق و مزاياي فرهنگيان نسبت به ساير دستگاه‌ها و ارگان‌هايي که نسبت به آموزش و پرورش از حساسيت کمتري برخوردارند.

۷. عدم اقدام جدي و موثر در جهت تدوين و ارائه نقشه راه و برنامه‌ريزي عملياتي براي اجرايي شدن سند تحول بنيادين آموزش و پرورش عليرغم اعلام در برنامه پيشنهادي خويش

۸. عدم وجود رويکرد جدي و برنامه محور به دانشگاه فرهنگيان با عنايت به اهداف بلند اين دانشگاه

۹. نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملياتي براي غني سازي و ارتقاء بهره‌وري برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي و کيفيت بخشي در محتواي آموزشي و استقرار و توسعه نظام آموزشي به خصوص در مدارس شبانه روزي، چند پايه، ابتدايي، پيش دبستاني در مناطق محروم، روستايي،‌ عشايري و مرزي

۱۰. نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پويا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزيابي و پايش مستمر برنامه‌ها و نتايج آنها در ابعاد آموزشي، پژوهشي و کيفي نيروي انساني
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html