پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181657
در برنامه 90 چه گذشت؛583 ميليون تومان براي هر امتياز استقلال!
تاریخ انتشار : 1394/03/12 10:26:23
نمایش : 1633
در برنامه 90 شب گذشته مشخص شد که هر امتياز در ليگ چهاردهم براي پرسپوليس 574 و براي استقلال 583 ميليون تومان هزينه داشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بررسي رقابت تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و نفت تهران مقابل تيم‌هاي الهلال و الاهلي عربستان در ليگ قهرمانان آسيا از جمله ويژه برنامه‌هاي امشب برنامه نود بود. پرسپوليسي ها با باخت سه بر صفر از دور رقابت ها حذف شدند تا نفت تهران تنها تيم باشگاهي ايران در جمع هشت تيم برتر آسيا باشد. آن ها هرچند در اين ديدار شکست خوردند، اما توانستند با توجه به گل زده در خانه حريف به مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود کنند.

 

جوانگرايي ليگ

صدرنشيني سايپا با 11 بازيکن نکته جالب بخش جوانگرايي بازيکنان ليگ بود. پس از پخش کليپي درباره بازيکنان جوان مهدي تاج رييس سازمان ليگ فوتبال ايران به روي آنتن آمد. تاج با اشاره به اينکه ليگ برتر فصل آينده نيز با 16 تيم دنبال خواهد شد، گفت: از نظر امکانات شرايط برگزاري ليگ با 18 تيم را نداريم.

 

وي درباره بند جوان گرايي در ليگ برتر که باشگاه ها ملزم به رعايت آن شدند نيز، خاطر نشان کرد: رقم قرارداد 263 بازيکن ليگ به دليل جوان شدن تغيير کرد و ليگ توسط کساني چرخيد که کم درآمد بودند.

 

تاج با بيان اينکه از فردا نقل و انتقالات ليگ برتر آغاز مي شود، گفت: تيم هايي که تيم "ب" دارند مي توانند از تيم دومشان بازيکن بگيرند. اين موضوع در فوتبال دنيا رايج است، آن ها مي‌توانند در هر هفته‌اي با تيم دومشان نقل و انتقال بازيکن داشته باشند.

 

رييس سازمان ليگ همچنين درباره کم شدن ميزان تماشاگران، اظهار کرد: ما در سال جاري هيچوقت حال پرسپوليس و استقلال را خوب نديديم. اين دو تيم کانون توجه هستند و کمبود تماشاچيان ليگ هم به همين مسئله مربوط مي‌شود. اين دو تيم بايد واگذار مي‌شدند اما از اين تغيير رويه هم استقبال مي کنيم و اميدواريم ثبات مديريت داشته باشند.

 

وي همچنين به وضعيت تيم‌هاي پديده، سياه جامگان، صباي قم و فولاد نوين خوزستان اشاره کرد و گفت: پديده دچار اشکالات جدي شده است. سياه جامگان هنوز جلو نيامده و وضعيتش مشخص نيست. صباي قم قصد فروش دارد اما اجازه داده نخواهد شد تيمي از جايي به جاي ديگري برود، فولاد نوين مشکل ساختاري دارد، اگر اعضاي هيئت مديره و مديرعامل اين تيم متمايز باشند مشکلي نخواهد بود.

 

تادئو بدترين خريد و نانگ بهترين خريد ليگ

 

تادئو مهاجم پرسپوليس به عنوان بدترين خريد چهاردهمين دوره ليگ برتر انتخاب شد، هرچند نقل و انتقال بازيکناني همچون محسن مسلمان، سياوش اکبرپور و ميلاد نوري دست کمي از او نداشتند. اما به ترتيب آلويز نانگ، فرزاد حاتمي، کاوه رضايي، پژمان نوري و آندرانيک تيموريان به عنوان بهترين خريد هاي نيم فصل ليگ چهاردهم انتخاب شدند.

 

تباني در ليگ يک

 

باز شدن پرونده تباني در ليگ يک بخش ديگر برنامه اين هفته نود بود. درودگر به عنوان مديرعامل تيم فوتبال نساجي قائم شهر و در جايگاه شاکي و سيف الديني مديرعامل تيم فوتبال مس کرمان در جايگاه متهم به روي آنتن آمدند. درودگر اعلام کرد که تيم فوتبال مس در 8 بازي موفق شده هفت پيروزي و يک تساوي کسب کند درحالي که پس از اعتراض و فشارهاي تيم نساجي قائم شهر در چهار بازي پاياني خود تنها يک امتياز به دست آورده است.

 

در ادامه درودگر نسبت به پيامک هاي مشکوک رد و بدل شده مابين مديرعامل تيم فوتبال مس و فردي که به عنوان واسطه از او نامبرده مي شود خواستار توضيح شد که جواب هاي مديرعامل مس برايش قانع کننده نبود. همچنين درودگر از سيف الديني به صراحت سوال پرسيد که چگونه در ازاي نامه اي که نه امضا داشته، نه تاريخ و نه شماره نامه پول پرداخت کرده است؟ پاسخ مديرعامل باشگاه مس نيز اين بود که ما در باشگاه مس بدون امضاي اعضاي هيئت مديره برخي کمک هاي مالي را انجام مي دهيم.

 

 

مهمانان نود

 

 

يحيي گل محمدي، عليرضا منصوريان مهمانان آخرين برنامه نود در فصل اخير بودند. اين دو مربي موفق ليگ به شرايط تيم هايشان از ابتدا تا انتهاي فصل اشاره کردند و به صورت تلفيقي به صحبت پرداختند. گل محمدي وضعيت ذوب آهن را در ابتداي ليگ نامساعد توصيف کرد. وي با اشاره به اينکه ذوب آهن از تيم‌هاي مدعي سقوط بود، بيان کرد: مشکلات از سال هاي قبل گريبانگير تيم شده بود و بازيکنان از نظر روحي شرايط خوبي نداشتند و اعتماد به نفس تيم در مجموع سطح پاييني داشت.

 

عليرضا منصوريان نيز با اشاره به شرايط تيم فوتبال نفت در فصل اخير، عنوان کرد: خيلي کمبودهاي تيم نفت را خودمان جبران کرديم، ما حتي هتلمان را که تيم هاي استقلال، پرسپوليس، سپاهان و فولاد در آن مستقر مي شدند تغيير داديم چرا که با توجه به قيمت معمولي بازيکنانمان نمي خواستيم که بابت برخي چيزها تحت فشار قرار بگيرند.

 

وي ادامه داد: راهکارمان براي جمع کردن هوادار خوب بازي کردن بود و توانستيم با تلاش و زحمت نداشته هايمان را جبران کنيم.

 

سرمربي تيم فوتبال نفت تهران درباره رفتنش به استقلال تهران نيز، گفت: استقلال و پرسپوليس بحث من يا يحيي نيست، اگر قرار است جابه جايي انجام شود بايد ايده‌ها عوض شوند. زماني که ما به نفت يا ذوب اهن رفتيم ساختارها آماده بود و مقاومتي وجود نداشت. نميتوانم هم اکنون بگويم در نفت مي مانم يا به استقلال مي روم. بايد ابتدا ببينم استقلال يا پرسپوليس بستر پذيرش ايده هاي امثال من و يحيي را دارد يا صرفا قرار است فرد يا بازيکني جا به جا شود.

 

مسابقه پيامکي

 

نظرسنجي در مورد بهترين گل ليگ چهاردهم سوال پيامکي اين هفته برنامه نود بود. گل هاي حسين بادامکي، فرزاد حاتمي، غلامرضا رضايي، سروش رفيعي، فريد کريمي و ميلاد ميداوودي در گروه بهترين گل هاي ليگ قرار گرفته بودند که در نهايت گل غلامرضا رضايي به عنوان بهترين گل چهاردهمين دوره ليگ برتر انتخاب شد.

سوال نظرسنجي اين برنامه به انتخاب بهترين گل ليگ چهاردهم اختصاص داشت که مخاطبان برنامه 6 گزينه حسين بادامکي،‌ فرزاد حاتمي، غلامررضا رضايي، سروش رفيعي، فريد کريمي و ميلاد ميداودي را پيش‌رو داشتند.

 

 

 

پس از آن گزارشي از جدال تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا پخش شد و به معطلي 3 ساعته پرسپوليسي‌ها در فرودگاه شهر رياض و شکست 3 بر صفر قرمزپوشان مقابل الهلال اشاره شد.

*

 

گزارشي از جوان گرايي در تيم ملي و باشگاه‌هاي فوتبال کشورمان پرداخته شد و اشاره شد که 23 بازيکن دعوت شده به تيم ملي باعث شده است که ميانگين سني تيم ملي به زير 26 سال رسيده است.

مربياني که بيشترين سهم را در حضور بازيکنان جوان در ليگ برتر را داشتند که در صدر آن‌ها جلالي سرمربي سايپا قرار دارد.

 

در ادامه گزارشي از تيم فوتبال نفت پخش شد که اين تيم موفق شد با برتري در مجموع دو ديدار رفت و برگشت مقابل الاهلي عربستان به جمع 8 تيم برتر آسيا راه يافت و اين در شرايطي بود که اين تيم 4 سال پيش نزديک بود به استان مرکزي واگذار شود.

 

 

 

ارتباطي تلفني با مهدي تاج رئيس سازمان ليگ فوتبال برقرار شد.

تاج درباره اينکه آيا امکان 18 تيمي شدن ليگ برتر وجود دارد، گفت: ليگ ما در حال حاضر قابليت 18 تيمي شدن ندارد. نه از بابت زمين، ورزشگاه، امکانات و ... چنين امکاني وجود ندارد.

وي گفت که 18 تيمي شدن ليگ دسته اول به نفع فوتبال ايران است.

تاج در ادامه صحبت‌هاي خود اشاره کرد که تيم‌هاي ليگ برتر مي‌توانند تيم «ب» داشته باشند و از اين تيم‌ها بازيکن به تيم اصلي خود در جريان مسابقات اضافه کنند و اگر بازيکني عملکرد نانمناسب داشته باشد آن را به تيم «ب» منتقل کنند.

رئيس سازمان ليگ زمان نقل و انتقالات بازيکنان از تيم اصلي به تيم «ب» را هفته دهم، نيم فصل و هفته بيست و يکم عنوان کرد.

تاج درباره امکان برگزاري سوپرجام فوتبال ايران ميان قهرمان ليگ برتر و قهرمان جام حذفي گفت: چنين تصميمي دارد و احتمال برگزاري سوپرجام فوتبال ايران وجود دارد.

 

 

در ادامه گزارشي از برترين خريدهاي ليگ برتر پخش شد و آلويس نانگ مهاجم کامروني سابق لوانته با مبلغي به ارزش 815 ميليون تومان به فولاد پيوست که برترين خريد ليگ برتر به شمار مي‌رود.

 

گزارشي از اتفاقات اخير فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) و دستگيري برخي از اعضاي ارشد فيفا اشاره شد.

در ادامه باز هم انتخاب بلاتر 79 ساله براي پنجمين بار به تصوير کشيده شد.

 

 

 

در ادامه گزارشي از بحث ثباني در ليگ دسته اول پخش شد.

 

 

اميررضا سيف الديني مديرعامل باشگاه مس کرمان و صادق درودگر مديرعامل باشگاه نساجي قائم شهر روي خط تلفني برنامه 90 آمدند و در اين باره گفت و گويي جنجالي داشتند.

 

 

يحيي گل محمدي و عليرضا منصوريان ميهمانان آخرين برنامه 90 در پايان ليگ چهاردهم بودند.

گل محمدي: درباره شرايط ذوب‌آهن در ليگ چهاردهم گفت: ما فصل را بد شروع کرديم با وجود فوتبال خوبي که ارائه مي‌کرديم در ضربات آخر بي‌دقت بوديم و همين باعث شد نتايج خوبي در ابتدا کسب نکنيم با مشکلات زيادي روبه‌رو بوديم و ذوب‌آهن يکي از تيم‌هاي در حال سقوط از ليگ برتر بود. از هفته دهم که مقابل استقلال تهران به پيروزي رسيديم اعتماد به نفس به تيم بازگشت بچه‌هاي تيم خودباوري پيدا کردند و هماهنگي بيشتري به دست آورديم و باعث شد روند روبه‌رشد را تا آخر فصل طي کنيم.

سرمربي تيم فوتبال ذوب‌آهن افزود: ما در نيم‌فصل دوم تنها يک باخت مقابل تراکتور تجربه کرديم و موفق شديم به 10 پيروزي برسيم. بايد بگويم خدا به ما لطف کرد تا توانستيم فصل را به خوبي به پايان ببريم. اعتراف مي‌کنم خودم هم فکر نمي‌کردم بتوانيم در ليگ برتر چهارم شويم. اراده قوي و آهنين در بچه‌هاي تيم باعث شد تا بازي به بازي بهتر شويم و اين روند روبه رشد تا انتهاي ليگ حفظ کنيم. در بازي امروز هم مقابل نفت بازي پاياپاي داشتيم و موفق شديم اين تيم را شکست دهيم تا مستقيم به ليگ قهرمانان آسيا صعود کنيم.

گل‌محمدي درباره هزينه‌هاي تيمش هم گفت: ذوب‌آهن در اين فصل در حدود 13 تا 14 ميليارد تومان هزينه کرده است و در حدود 70 درصد مبالغ به بازيکنان پرداخت شده است.

 

وي ادامه داد: وقتي وارد باشگاه ذوب آهن شدم تازه فهميدم که خيلي بهتر از آن چيزي است که شنيده‌ام. همه چيز سر جاي خودش است و همه يک حرف مي‌زنند و آن هم اعتلاي نام ذوب آهن است.

در ادامه گزارشي درباره تمرينات ويژه نفت و تکنولوژي که اين تيم استفاده مي‌کند، پخش شد.

 

 

منصوريان: بچه‌هاي تيم تمام توان خود را مقابل الاهلي گذاشتند و خوشبختانه موفق شديم در بهترين فضا صعود خوبي داشته باشيم.

منصوريان درباره تجهيزاتي که در تمرينات تيمش استفاده مي‌کند گفت:‌ ما همه چيز را براي خودمان توليد کرديم برخي مي‌گفتند اين دستگاه‌هاي GPS ادوات جنگي است اما در واقع اينگونه نبود ما در 24 بازي ليگ از اين دستگاه‌ها استفاده کرديم و فقط در ديدار مقابل استقلال اميرحسين صادقي متوجه آن شد.

وي ادامه داد: براي اينکه در تيم‌مان تغييرات ايجاد کنيم ابتدا هتل محل تيم را عوض کرديم و دليل آن اين بود که نمي‌خواستيم بازيکنان‌مان با بازيکنان تيم‌هايي نظير استقلال، پرسپوليس، سپاهان، فولاد روبه‌رو شوند و به دليل آن هم اين بود که اين بازيکنان مبالغ گران‌قيمتي از تيم‌هاي خود مي‌گرفتند و نمي‌خواستيم بازيکنان‌ ما از نظر روحي دچار مشکل شوند.

منصوريان ادامه داد:‌ در مرحله بعدي به دنبال جذب هوادار رفتيم و تلاش کرديم که بازي‌هاي خوبي ارائه کنيم تا بتوانيم به اين هدف‌مان برسيم.

سرمربي تيم فوتبال نفت درباره ميزان هزينه‌ايي که براي اين تيم در اين فصل شده است، گفت: در حدود 13 ميليارد و 400 ميليون تومان براي نفت هزينه شد که 3 ميليارد و 300 ميليون آن براي ليگ قهرمانان آسيا بود. نزديک 65 درصد مبالغ بازيکنان پرداخت شده و 35 درصد آن باقي مانده است. اگر در جام باشگاه‌ها حضور نداشتيم هزينه ما در حدود 10 ميليارد مي‌شد.

وي با اشاره به مبالغي که ساير تيم‌هاي آسيايي در ليگ قهرمانان انجام دادند و العين رقيب اين تيم در آسيا داشت، گفت:‌ تيم اماراتي براي 2 روزي که در ايران حضور داشت براي هر وعده ناهار و شام در حدود 24 ميليون تومان براي 50 نفر هزينه مي‌کرد و ما مجبور بوديم تا هزينه ‌آنها را پرداخت کنيم.

منصوريان يکي از عوامل موفقيت نفت را دور بودن از حاشيه‌ها دانست و عنوان کرد: دور بودن از حاشيه‌ها خيلي به ما کمک کرد در استقلال و پرسپوليس خيلي از بسترها بايد تغيير کند در تيم ما اعضاي هيأت مديره و مديرعامل بسيار کم در مطبوعات ورود مي‌کنند و فضاي وجود ندارد تا آنها در مطبوعات صداوسيما به رقابت با يکديگر بپردازند.

وي درباره حضور در استقلال گفت:‌ با تمام احترامي که به نفت و استقلال دارم مي‌خواهم بگويم صرفاً حضور يک نفر در يک تيم نمي‌تواند چندان تأثيرگذار باشد. در تيم‌هايي مثل استقلال و پرسپوليس بايد ايده‌ جابه‌جا شود. تمام ارکان باشگاه استقلال نياز به پوست‌اندازي دارند.

سرمربي تيم فوتبال نفت تهران ادامه داد: در تيم نفت من يک شخص بودم که ايده‌ام را آنجا آوردم و در اين تيم بستر آماده بود و مقامات باشگاه هم با تصميمات من هيچ مخالفتي نداشتند. در حال حاضر نمي‌دانم در استقلال و پرسپوليس شرايط چگونه است  و در حال حاضر اصلاً نمي‌توانم تصميمي بگيرم.

منصوريان افزود: چند روز پيش گفتم يک عزيزي به من زنگ زد و ايشان آقاي نجف‌نژاد رئيس هيأت مديره استقلال بودند، حدود 60 ثانيه با ايشان صحبت کردم و گفتم که اصول حرفه‌اي ايجاب مي‌کند که به نفت متعهد باشم. در عين حال به دليل تماسي که ايشان با من داشت از او بسيار تشکر کردم. متأسفانه 16 نفر بعد از اين صحبت‌هاي من به اظهارنظر پرداختند که در اين باره واقعاً بايد بگويم نياز است که حرفه‌اي شويم.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html