پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181605
صعود نفت به جمع هشت تيم برتر ليگ قهرمانان آسيا
تيم طلايي با گل طلايي صعود کرد
تاریخ انتشار : 1394/03/07 10:55:30
نمایش : 2241
نفت ايران با وجود شکست دو بر يک مقابل الاهلي عربستان به جمع هشت تيم برتر آسيا صعود کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از "ورزش سه"، بازيکنان تيم در حالي بازي برگشت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان را در جده به مصاف الاهلي مي رود که بازي رفت را در ورزشگاه آزادي با يک گل به سود خود به پايان رساند و براي صعود به جمع هشت تيم برتر آسيا به يک تساوي در بازي امشب نياز دارد.

داور: کيم دانگ جين (کره جنوبي)   
کمک ها: جئونگ هاي سانگ و  بنگ گي ئول (کره جنوبي)

الاهلي عربستان: عبداله المعيوف، اوساما اوساوي، موتاز اوساوي(73-مهند اسيري)، عقيل السهبي، عبدل شافي، وليد رشيد، تايسير جاسم، مصطفي بساس، حسين المقاوي(57- برونو سزار)، سلمان المواشر(66- اسوالدو )، عمر السوما
سرمربي: کريستين گروس

نفت ايران: عليرضا بيرانوند، امين حاج‌محمدي، سيامک کوروشي(90+3 کمال کاميابي نيا)، لئوناردو پادواني، عليرضا عزتي، مهدي شيري(62- ارسلان مطهري)، مهدي لطفي، وحيد حمدي‌نژاد، ايمان مبعلي،وحيد اميري، غلامرضا رضايي(79-حسين ابراهيمي)
سرمربي: عليرضا منصوريان
کارت زرد:
عليرضا بيرانوند(دقيقه 27)
وليد رشيد (دقيقه 44)، موتاز هوساوي (دقيقه 45+1)، مهند اسيري(دقيقه 90+6)

شرح گل:
0 - 1 (نفت ايران) : بازهم مهندس ايمان مبعلي و بازهم ارسال هاي استثنايي وي به کمک نفتي ها آمد و ضربه ايستگاهي ارسالي توسط او، توسط لئوناردو پادوواني جلو کشيده، به ثمر رسيد. وي در محوطه شش قدم الاهلي با يک پرش به موقع و ضربه بغل پاي دقيق، دروازه عبداله معيوف را در دقيقه 32 باز کرد.

1 – 1(الاهلي عربستان) : يک بار ديگر خطرناک ترين بازيکن الاهلي براي اين تيم موثر واقع شد. حرکت سريع و حرفه اي مصطفي بساس از جناح چپ نفتي ها با پاس به بيرون وي در محوطه جريمه نفت ادامه يافت و عمر السوما، با ضربه اي دقيق اين پاس خوب را در دقيقه 38 وارد دروازه نفتي ها کرد.

2 – 1 (الاهلي عربستان) : حرکت بازيکنان الاهلي، اين بار از جناح راست نفتي ها، باعث رسيدن توپ به سلمان المواشر شد و وي نيز توپ را روي دروازه نفتي ارسال کرد و بازهم عمرالسوما با پروازي بلند در بين دو مدافع نفت و موفق تر از حاج محمدي و پادواني، با ضربه سر دروازه بيرانوند را براي بار دوم باز کرد.

شرح بازي:
نفتي ها توانستند با ارائه يک بازي هدفمند و با وجود باخت در برابر الاهلي، خود را به عنوان يکي از هشت تيم برتر باشگاهي قاره آسيا معرفي کنند.

آنها که بازي رفت را در تهران يک بر صفر از حريف خود برده بودند با فرستادن ترکيبي تقريبا تدافعي، در فکر حفظ نتيجه بازي رفت بودند تا احتمالا با کسب يک نتيجه تساوي، صعود خود را از اين مرحله مسجل کنند، طلايي پوشان تهراني توانستند در نيمه اول و روي ارسال زيباي ايمان مبعلي به گل اول اين بازي دست پيدا کنند اما در همان نيمه و روي بازي حرفه اي بازيکنان الاهلي و خصوصا ستاره ارزشمند اين تيم يعني عمرالسوما، دو بار دروازه خود را باز شده ديدند و با کسب نتيجه باخت نيمه را به پايان بردند.

با شروع نيمه دوم، حملات تيم الاهلي نيز آغاز شد، تفاوت بازي نفت در اين نيمه اين بود که آنها براي دفاع مطلق به زمين نيامده بودند و حساب ويژه اي روي ارسال هاي مبعلي و سرعت اميري و رضايي باز کرده بودند و در حالي که زير آماج حملات بازيکنان الاهلي بودند بارها توانستند در ضدحمله هاي خطرناکي دروازه اين تيم را تهديد کنند و هرچه به پايان بازي نزديک مي شدند، برخلاف خيلي از تيم هاي ايراني خود را درون محوطه جريمه خودي حبس نمي کردند و نيم نگاهي نيز به دروازه حريف دشتند.

از دقيقه 60 به بعد را مي توان اوج حملات تيم الاهلي دانست اما هوشياري عليرضا بيرانوند و در پاره اي از دقايق نيز مدافعان نفت مانع از به گل سوم رسيدن تيم الاهلي شد تا در اتفاقي نادر تيم نفت در اولين حضور آسيايي خود، مزد برنامه ريزي هدفمند و بازي هاي خوب خود را بگيرد و در جمع هشت تيم برتر ليگ قهرمانان آسيا قرار بگيرد.
 

دقايق حساس:
دقيقه 09 – اولين شوت به سمت دروازه را بازيکنان الاهلي به سمت دروازه نفت زدند و عمرالسوما اين شوت را از پشت محوطه جريمه زد و اين توپ توسط بيرانوند مهار شد.

دقيقه 11 – بازهم ستاره الاهلي يعني عمر السوما، ضربه خطرناکي ديگري را به سمت دروازه نفتي ها زد و اين توپ توسط بيرانوند و مدافعان نفت دور شد.

دقيقه 13 – حرکت بازيکنان الاهلي از جناح راست، منجر به ارسال خطرناکي از سوي بازيکنان اين تيم شد اما اين توپ را بيرانوند دفع کرد.

دقيقه 26 – وليد رسيد پس از پاسکاري بازيکنان الاهلي، شوت خطرناکي را روانه دروازه نفت کرد اما اين توپ با اختلاف کمي از کنار دروازه اين تيم به بيرون رفت.

دقيقه 48 – اولين فرصت بازي در نيمه دوم نصيب بازيکنان الاهلي شد و شوت محکم مقاوي با اختلاف کمي از بالاي دروازه نفتي ها به بيرون رفت.

دقيقه 49 – شوت زيبا و سنگين ايمان مبعلي از فاصله اي حدود 20 متر، با عکس العمل دروازه بان الاهلي به کرنر رفت.

دقيقه 50 – باز هم سانتر ايمان مبعلي از روي نقطه کرنر، مي توانست براي نفتي ها گل دوم را به ارمغان بياورد اما ضربه سر زيباي وحيد اميري به تير دروازه معيوف برخورد و توپ ريباند را مهاجم اين تيم يعني سوما با واکنشي سريع از جلوي پاي پادوواني دور کرد.

دقيقه 51 – بازهم مقاوي، ضربه ديگري را از بين مدافعان نفت، روانه دروازه اين تيم کرد اما اين توپ توسط بيرانوند مهار شد.

دقيقه 52 – مصطفي بساس، پس از جاگذاشتن مدافعان نفت، ضربه محکمي را از زاويه بسته، به سمت دروازه بيرانوند فرستاد اما اين توپ با اختلاف کمي از کنار دروازه به بيرون رفت.

دقيقه 62 – حرکت غلامرضا رضايي مي توانست گل دوم را براي نفتي ها به ارمغان بياورد اما تعلل وي باعث تنگ تر شدن زاويه شد و پاس رو بيرون او را نيز سيامک کوروشي نتوانست استفاده کند و توپ در اختيار دروازه بان الاهلي قرار گرفت.

دقيقه 68 – تعلل حمدي نژاد در دفع توپ باعث شد موقعيتي خطرناک نصيب بازيکنان الاهلي شود اما ضربه آنها توسط پادوواني از روي خط دروازه به کرنر فرستاده شد.

دقيقه 70 – ضربه محکم عقيل السهبي، از درون محوطه جريمه نفت توسط بيرانوند به کرنر رفت.

دقيقه 71 – ضربه کرنر ارسالي خطرناک بازيکنان الاهلي را بيرانوند از روي سر مهاجمان الاهلي دور کرد.

دقيقه 77 – چسبيده به محوطه جريمه نفتي ها، يک ضربه ايستگاهي نصيب تيم الاهلي شد که ضربه سنگين و ديدني عمر السوما، با برخورد به تير دروازه بيرانوند به بيرون رفت.

دقيقه 79 – وحيد اميري، روي پاس ارسلان مطهري در حالي که تنه به تنه با مدافع تيم الاهلي خود را به دروازه اين تيم نزديک کرد نتوانست از اين موقعيت استثنايي استفاده کند و ضربه آرام وي توسط دروازه بان اين تيم دفع شد.

دقيقه 81 – ضربه ايستگاهي ارسالي بازيکنان تيم الاهلي را بيرانوند با واکنشي ديدني از روي سر مهاجم اين تيم دور کرد.

دقيقه 83 – توپ ارسالي بازيکنان الاهلي بين عمرالسوما و بيرانوند فرود آمد اما حرکت سريع بيرانوند در بيرون آمدن از دروازه باعث دفع اين توپ و دور شدن اين خطر از روي دروازه اين تيم شد.

دقيقه 84 – ضربه برونو سزار از پشت محوطه جريمه نفتي ها را بيرانوند با شيرجه اي مهار کرد.

دقيقه 86 – توپ ارسالي بازيکنان الاهلي را بيرانوند با واکنشي به موقع مهار کرد.

دقيقه 88 – اشتباه پادوواني در دفع توپ موقعيتي را نصيب مصطفي بساس کرد اما ضربه محکم او را حاج محمدي با تکلي به موقع به کرنر فرستاد.

بهترين بازيکن:
عمر السوما، ستاره سوري الاهلي، در اين بازي باز هم توانست يک بازي موثر و هدفمند را براي تيمش به نمايش بگذارد، وي دو بار توانست دروازه نفتي ها را باز کند و جندين بار نيز با حملات خطرناک خود مدافعين و دروازه بان اين تيم را به مشکل بيندازد، وي يکبار نيز تير دروازه نفتي ها را به لرزه درآورد ضمن اينکه يکبار نيز در کارهاي دفاعي تيمش، يک توپ خطرناک را از جلوي پايادوواني دور کرد.

اما در تيم نفت نمي توان از ايمان مبعلي و عليرضا بيرانوند به عنوان بهترين بازيکنان اين تيم نام نبرد. ايمان مبعلي بازهم وظيفه طراحي را در مرکز به عهده داشت و اين کار را به بهترين نحو انجام داد و تک گل نفتي ها از روي ارسال فوق العاده وي به ثمر رسيد، ضمن اينکه چند بار ديگر ارسال ها و شوت هاي وي خطرات جدي روي دروازه الاهلي به وجود آورد.

عليرضا بيرانوند نيز در نيمه دوم و در شرايطي که حملات تيم الاهلي براي زدن گل سوم شدت گرفته بود مرد اول محوطه جريمه تيمش بود و بارها با واکنش هاي به موقع خود مانع از حذف تيمش شد.

اتفاق ويژه :
اتفاق رخ داده توسط تيم نفت تهران، يکي از ويژه ترين اتفاقات تاريخ فوتبال ايران است، اين تيم که براي اولين بار در تاريخ حيات خود به مسابقات آسيايي راه يافته بود با برنامه ريزي درست و به نمايش گذاشتن بازي هاي تحسين برانگيز توانست به جمع هشت تيم برتر آسيا راه پيدا کند. 
 
 

 

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html