پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 171541
باج‌ آمريکا به اسرائيل براي موافقت با توافق ايران
تاریخ انتشار : 1394/02/30 12:58:56
نمایش : 1180
طبق برخي گزارش‌ها آمريکا قصد دارد در ازاي موافقت رژيم صهيونيستي با توافق در حال شکل‌گيري با ايران، بسته امتيازاتي را در اختيار اين رژيم قرار دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، طبق گزارش‌ها، آمريکا و اسرائيل مذاکرات غيررسمي و مقدماتي درباره بسته «غرامت» براي تل‌آويو برگزار کرده‌اند که شامل تحويل سلاح‌هاي پيشرفته به رژيم صهيونيستي در ازاي موافقت «بنيامين نتانياهو» با توافق در حال شکل‌گيري با ايران است.

به نوشته روزنامه «يديعوت آحارونوت»، اين بسته شامل افزايش تعداد جت‌هاي جنگنده F-۳۵ و سکوهاي پرتاب بيشتر براي سيستم‌هاي دفاع ضد موشکي است.

يک مقام ارشد دولت آمريکا به اين روزنامه اسرائيلي گفت: «کاخ سفيد مايل است در اين مرحله هزينه سنگين سکوت اسرائيلي‌ها را بپردازد. ما شگفت زده شده‌ايم که اين درخواست هنوز مطرح نشده است».

اما «آحارونوت» به نقل از يک منبع اسرائيلي که نامي از او برده نشده، موضع شفاف‌تري درباره مذاکرات مذکور را بيان کرد. اين منبع اسرائيلي گفته: «اگر ما در اين مرحله، درخواست‌هايي را مطرح کنيم، اين به آن معناست که از مخالفت خود با توافق دست کشيده‌ايم و اکنون مسئله اين است که به چه قيمتي مي‌خواهيم اين کار را انجام دهيم. اگر اسرائيل معتقد است که توافق براي امنيت آن بد است، نمي‌تواند در پايان تسليم آن شود».

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، مذاکرات آمريکا و اسرائيل حول محور توافق براي تامين جنگنده‌هاي F-۳۵ دور مي‌زند که انتظار مي‌رود نخستين محموله آن سال آينده ميلادي ارسال شود. احتمالا تعداد اين جت‌ها به ۵۰ فروند برسد.

بر اساس اين گزارش، رژيم صهيونيستي همچنين خواستار سکوهاي «گنبد آهنين»، کمک به ارتقاء سيستم موشکي پيکان ۳ که آمريکا و اسرائيل مشترکا آن را توليد کرده‌آند و خريد سيستم‌هاي فناوري براي جمع‌آوري اطلاعات است. اوايل ماه مي، کميته خدمات تسليحاتي مجلس نمايندگان آمريکا ۴۷۴ ميليون دلار براي سيستم‌هاي ضد موشکي اسرائيل تصويب کرد که از اين ميزان ۴۱.۴ ميليون دلار براي سيستم دفاع موشکي گنبد آهنين، ۱۶۵ ميليون دلار براي سامانه رهگير موشکي «فلاخن داود» و برنامه دفاع موشکي پيکان ۳ و ۲۶۷.۶ ميليون دلار براي بودجه تحقيق و توسعه اختصاص داده شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html