|
کد مطلب: 161492
محکوميت ۵ پزشک زيرميزي بگير در پايتخت
تاریخ انتشار : 1394/02/28 09:15:12 نمایش : 1264
قائم مقام معاونت انتظامي سازمان نظام پزشکي ايران، به تشريح آخرين وضعيت پرونده هاي محکوميت پزشکان زيرميزي بگير، بعد از اجراي طرح تحول نظام سلامت پرداخت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر محسن خليلي اظهارداشت: روند رسيدگي به دريافت هاي غيرمتعارف بعد از اجراي طرح تحول نظام سلامت، از ۱۵ آبان ۹۳ استارت خورد. پيش از آن لازم بود کتاب ارزش نسبي خدمات سلامت بعد از ۲۵ سال به تصويب دولت برسد.
وي افزود: در واقع مي توان اينگونه ادعا کرد که تعرفه گذاري خدمات درماني در کشور به روز نبود. در حالي که امروزه بسته هاي جديد خدمتي از راه رسيده و مي بايست براي آنها تعرفه هاي جديد در نظر گرفته شود. لذا، مستلزم اين بود که در ابتدا کتاب ارزش نسبي خدمات سلامت، به تصويب برسد و ابلاغ شود.
خليلي با اعلام اينکه مرحله ويرايش کتاب ارزش نسبي خدمات سلامت از ۱۵ آبان براي بيمه ها، مردم و... اجرايي شد، تاکيد کرد: به نظر من اين اطلاع رساني وسيع در ارتباط با اجراي اين بسته خدمتي، متناسب با اصلاحاتي که اول انجام شد، نبود. چون در همان اصلاحات اوليه، کميسيون هاي تخصصي مجبور شدند دو بار کتاب را اصلاح کنند.
قائم مقام معاونت انتظامي سازمان نظام پزشکي ايران، ادامه داد: در ابتداي اجراي طرح تحول سلامت، مردم دغدغه هاي زيادي داشتند. بنابراين، مردم اينگونه تلقي کردند که هرگونه مشکلي که در حوزه سلامت دارند، بايد با شماره تلفن رسيدگي به تخلفات زيرميزي تماس بگيرند. بطوريکه گزارش هايي به دست ما مي رسيد که بيش از ۱۰۰ هزار تماس تلفني داشتيم. در حالي که از اين تعداد تماس، دو سوم آنها مشکل روند درمان بيماران بوده است.
وي افزود: در ستاد تعرفه ها، اينگونه تصميم گيري شد که اين تماس ها و شکايت ها دسته بندي شود. بنابراين، اولويت با تعرفه هاي بستري بود چون بيشترين پرداختي مردم در همين بخش است.
خليلي گفت: بعد از دسته بندي شکايت ها، نشان داد که بعد از گذشت ۶ ماه، تنها ۵ پرونده منجر به صدور حکم داشتيم.
وي در پاسخ به علت تعداد اندک تشکيل پرونده هاي تخلفات زيرميزي پزشکان بعد از اجراي طرح تحول نظام سلامت، اظهارداشت: چون کتاب ارزش نسبي خدمات سلامت متناسب با واقعيات تعرفه ها اصلاح شده است.
قائم مقام معاونت انتظامي سازمان نظام پزشکي ايران با عنوان اين مطلب که هيچ وقت نمي توان گفت که بتوانيم زيرميزي را به صفر برسانيم، در پاسخ به اين سئوال که اين ۵ پرونده مربوط به کدام بخش بوده است، افزود: اين تخلفات مربوط به بيمارستان هاي خصوصي و خيريه در تهران بوده است.
خليلي با عنوان اين مطلب که دريافت زيرميزي قبلا در دو بخش دولتي و خصوصي رخ مي داد، گفت: با توجه به رشد تعرفه هاي دولتي و سياست هاي دولت تدبير و اميد در حوزه سلامت، بايد خوشبين بود که چنين اتفاقي در بخش دولتي رخ ندهد.
وي در پاسخ به اين سئوال که مجموع پرونده هاي تشکيل شده در ارتباط با دريافت هاي زيرميزي در کشور، اظهارداشت: بعد از اجراي طرح تحول نظام سلامت و ابلاغ کتاب ارزش نسبي خدمات سلامت، آمار پرونده هاي زيرميزي به تعداد انگشتان دو دست هم نمي رسد.
|
شهرستان فارسان در یک نگاه |
|
خبرنگار افتخاري |
|
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
|
|
|