پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151441
خانواده دختر مهابادي:"م.ه" دستگير شده/صحيح ترين راه پيگيري ماجرا از طريق دستگاه قضا است
تاریخ انتشار : 1394/02/19 19:46:47
نمایش : 1859
خانواده بانوي متوفي فريناز خسرواني در گفتگو با خبرنگاراني که در مراسم تعزيه وي شرکت کرده بودند ضمن تشکر از اظهار همدردي گسترده مردم مهاباد در پي حادثه هتل تارا اعلام کردند؛ پيگيري ماجرا از طريق دستگاه قضايي را بهترين و صحيح‌ترين راه براي احقاق حق دانستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سايت محلي مکريان از مهاباد، ماجراي مرگ دختر مهابادي و انتشار گسترده اخبار و اطلاعات نادرست در فضاي مجازي و رسانه‌هاي معاند و همچنين تحريک شهروندان مهاباد براي خشم و کينه توسط گروهکهاي تروريستي شکست خورده، در روزهاي اخير به تيتر اول رسانه‌هاي منطقه‌اي تبديل شده است.



گروهکهاي معاند با تحريک و تهييج احساسات پاک مردم مهاباد و سوء استفاده از آن و همچنين فرستادن برخي از عوامل خود به جمع مردم معترض به اين قضيه و انجام اقدامات غيرقانوني قصد دارند که کارهاي خود را در پوشش مثلا مردمي عملي کنند و با القاء ناامني به مردم به رشد و شکوفايي مهاباد که در سالهاي اخير با شدت هرچه تمام‌تر ادامه دارد و رضايتمندي مردم از جمهوري اسلامي را موجب شده است، ضربه بزنند.

 

ضرورت حفظ هوشياري مردم مهاباد

 


اما مسئله‌ جالب‌تر اينکه عده‌اي از فريب خوردگان تروريستهاي مزدور دولتهاي غربي که با اقدامات غيرقانوني خويش امنيت عمومي را به مخاطره انداخته و آرامش رواني در جامعه را خدشه دار کرده‌اند، به گفته‌هاي مقامات مسئول و نمايندگان خودشان باور نداشته و منابع مؤثق را بر منابع غيرمؤثق و معاند ترجيح مي‌دهند و حتي کاسه داغ‌تر از آش شده و گفته‌هاي خانواده مرحومه را نيز قبول ندارند.



از اين رو مردم شريف و آگاه مهاباد ضروري است که اطلاعات مربوط به اين ماجرا و اصل قضيه را از مسئولان امر پيگيري کرده و در جهت همراهي و همدردي با خانواده فريناز خسرواني آنان را همراهي کنند نه اينکه بر درد و آلام آنان با اقدامات غيرقانوني خويش بيافزايند.



در اين بين متضررين نه رسانه‌هاي معاند بلکه مردم مهاباد و از همه مهم‌تر خانواده مرحومه هستند که خارج نشينان تحريک کننده مردم، اينگونه با آبروي آن‌ها بازي کردند.

 

خانواده خسرواني: قانون اولين و آخرين مرجع رسيدگي است

 

اين در حاليست که خانواده بانوي متوفي فريناز خسرواني در گفتگو با خبرنگاراني که در مراسم تعزيه وي شرکت کرده بودند ضمن تشکر از اظهار همدردي گسترده مردم مهاباد در پي حادثه هتل تارا اعلام کردند؛ پيگيري ماجرا از طريق دستگاه قضايي را بهترين و صحيح‌ترين راه براي احقاق حق دانستند.



يکي از بستگان متوفي همچنين با درخواست از مردم براي حفظ آرامش افزود؛ از آنجا که خانواده و مسئولين شهرستان مهاباد به جد پيگير حادثه هستند لذا از مردم عزيز و جوانان خواهشمنديم ضمن اعتماد به دستگاه قضا تا روشن شدن قضيه آرامش خود را حفظ کنند.



خانواده اين متوفي همچنين با اشاره به نا‌آرامي‌هاي به وجود آمده بر اثر اين حادثه اظهار داشتند: ما ضمن تشکر و قدرداني از حمايت و دلسوزي مردم و جوانان راضي به ايجاد ناامني در شهر به خاطر اين موضوع نيستيم.



خانواده متوفي تصريح کردند: ما حتي براي جلوگيري از تحريک جوانان به اقدامات غيرقانوني و ايجاد اشوب و ناامني از برگزاري مراسم و تجمع خانوادگي برسر مزار فريناز خودداري کرديم لذا مي‌خواهيم بدون ايجاد هيچ تنشي در شهر موضوع از طريق دستگاه قضايي پيگيري شود.



با اعتماد به دستگاه قضايي رويه قانوني را پيگيري مي‌کنيم



يکي ديگر از بستگان متوفي در اين رابطه گفت: از روز اول با شکايت به مراجع قانوني و اعتماد به دستگاه قضايي رويه معمولي و قانوني را در پي گرفتيم.



وي اظهار کرد: يک نفر در اين رابطه با هويت م. ه، و دستگير شده است، اما پروسه دادرسي، پروسه‌اي زمان بر است و ما منتظر اعلام نتيجه تحقيقات از طرف مراجع قضايي هستيم.



وي افزود: از همدردي و احساس مسئوليت مردم تشکر مي‌کنيم اما مادر مرحوم از ما خواسته که فقط سکوت کنيم و در اين باره چيزي منتشر نشود و ما در شرايط فعلي سکوت را بهترين راهکار مي‌دانيم.

 

در همين رابطه فرماندار شهرستان مهاباد هم گفته که متهم پرونده حادثه هتل تارا شهرستان مهاباد که منجر به مرگ يکي از کارمندان بانو اين هتل شد ساکن مهاباد نيست و به هيچ يک از نهادهاي امنيتي و انتظامي کشور وابستگي ندارد.


وي افزود: اين متهم که در بازداشت به سر مي برد با نام مخفف «س.م.ه» کارمند شرکت تلاشگران انديشه در تهران است.


کتاني در ادامه تصريح کرد: اين متهم در خصوص ارزيابي عملکرد و افزايش سطح استاندارد به مديران هتل ها مشورت مي داد و با تعدادي از هتل هاي سطح شهرستان مهاباد نيز همکاري داشته است.

 

رييس کل دادگستري آذربايجان غربي:تحقيقات وابستگي متهم به دستگاههاي دولتي را رد مي‌کند

 

همچنين توکل حيدري، رييس کل دادگستري آذربايجان غربي با تاکيد بر بازداشت متهم و آغاز رسيدگي دقيق، مستقل و سريع اين پرونده، شرح ماجرا را اينگونه بيان مي‌کند:

 

متهم مهندس و متخصص طراحي داخلي ساختمان است و فعاليت وي در زمينه ارتقاء استاندارد هتلداري بوده است. وي براي همين منظور در هتل تارا مهاباد حضور داشته و تحقيقات ما هرگونه وابستگي وي به دستگاههاي دولتي را رد مي‌کند؛ چه برسد به اينکه وي بازرس يا مامور امنيتي باشد. بررسي ۲۵ پيامک رد و بدل شده بين متهم و متوفي نشان مي‌دهد که متهم ،متوفي را به اتاقش دعوت کرده است. متهم مي‌گويد: چند دقيقه پس از حضور متوفي در اتاق و گفت‌وگوي آن دو با يکديگر، رييس هتل که متوجه عدم حضور متوفي شده، تلفني ماجرا را به مادر متوفي اطلاع مي‌دهد و مادر متوفي نيز به دخترش زنگ مي‌زند که رييس هتل دنبال تو ميگردد. پس از اين تماس متوفي با يکي از همکارانش تماس ميگيرد تا سر و گوشي آب دهد و ماجرا را به وي اطلاع دهد. همکار متوفي پس از بررسي به وي اطلاع ميدهد که رييس هتل مشغول کنترل دوربينهاي مدار بسته است. متهم دستپاچه شده و تصميم ميگيرد اتاق را ترک کند و اين کار را از طريق بالکنها انجام دهد. وي چند بالکن  کناري را که هر يک حدود  ۸۰ سانتيمتر با يکديگر فاصله داشته‌اند، طي ميکند و پس از آن تصميم ميگيرد که از طريق بالکن به طبقه پايين تر بپرد که پس از آويزان شدن از بالکن موفق به اين کار نشده و به پايين پرت ميشود.

 

رييس کل دادگستري استان آذربايجان غربي توضيح ميدهد که معاينات پزشکي قانوني هرگونه شايعه در مورد تجاوز به متوفي را رد ميکند و نشان ميدهد که رابطه‌اي در اين حد بين متوفي و متهم وجود نداشته است.

 

توکل حيدري توضيح ميدهد که دادگستري آذربايجان غربي ماجراي هتل تارا را از حيث ايمني ساختمان و فقدان موانع لازم در بالکنها نيز مورد بررسي قرار خواهد داد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html