پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151409
ايران آماده جنگ با آمريکا است/ميز مذاکره را در صورت تهديدمجدد، ترک کنيد تا با آمريکايي‌ها تعيين تکليف کنيم
تاریخ انتشار : 1394/02/17 07:43:22
نمایش : 1145
جانشين فرماندهي کل سپاه پاسداران گفت: ما به آمريکا هشدار مي‌دهيم که جمهوري اسلامي براي جنگ‌هاي طولاني مدت با امکان حقيقي پيروزي قدرت‌سازي کرده و از جنگ با آمريکا استقبال مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار حسين سلامي جانشين فرماندهي کل سپاه پاسداران در خبر سراسري شبکه يک سيما در واکنش به تهديد نظامي مقامات آمريکايي اظهار داشت:‌ دوران به کار بردن قدرت نظامي پايان يافته و آمريکا نبايد پيروزي‌هاي گذشته خود بر ارتش‌هاي پوسيده که شبيه مانور بدون دشمن و شوي نظامي بود را با درگيري با ايران عزيز و اسلامي مقايسه کرده و دچار خطا در محاسبه و اشتباه در برآورد شوند.

سردار سلامي ادامه داد: بنده به عنوان يک فرمانده نظامي جنگ ديده که در دوران جواني در جنگ بزرگ شده‌ام و جنگ برايم پديده‌اي واقعي و نه ذهني است، به آنها هشدار مي‌دهم و مي‌گويم ما بيش از آنکه براي صلح، سازش و تعامل با آنها قدرت ساخته باشيم براي جنگ‌هاي گسترده و طولاني‌مدت با امکان حقيقي پيروزي و غلبه بر آنها قدرت‌سازي کرده‌ايم.

جانشين فرماندهي کل سپاه پاسداران با بيان اينکه اگر آمريکا بخواهد از پايگاه هوايي روي زمين استفاده کند بايد بداند که آنجا به آتش کشيده خواهد شد، افزود: اگر هواپيماهاي آنها مي‌خواهند در آسمان پرواز کنند بدانند تمام طبقات و سقف‌هاي مختلف آسمان سراسر آتش خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: ما به خلبان‌هاي آنها هشدار مي‌دهيم که اولين پرواز آخرين پرواز خواهد بود و هيچ کس سالم بازنخواهد گشت و بايد پروازهاي خود را به نام پرواز آخر نامگذاري کنند.

سردار سلامي تاکيد کرد: ما بر اساس فرض «خطرناک‌ترين سناريو» آماده شده‌ايم و اين براي ما يک مفهوم ساده است؛ ما از جنگ با آمريکا استقبال مي‌کنيم چرا که معتقديم آنجا ميدان موفقيت‌ها و عرض اندام پتانسل‌هاي حقيقي قدرت ماست.

جانشين فرماندهي کل سپاه پاسداران يادآور شد: اگر آمريکا بلوف مي‌زند و عمليات رواني مي‌کند ما باز هم با اين قضيه جدي برخورد مي‌کنيم و اگر واقعي هم مي‌گويند ما آماده‌ايم تا واقعيت‌ها را در ميدان به رخ يکديگر بکشيم.

وي درباره تيم هسته‌اي کشورمان گفت: تيم مذاکره کننده ايراني حامل يک امانت الهي و بار عزت، کرامت، حيثيت و استقلال يک ملت است و در واقع آنها نمايندگان اين ملت در عرصه نبرد ديپلماتيک هستند.

سردار سلامي بر همين اساس اظهار داشت:‌ما به تيم مذاکره کننده توصيه مي‌کنيم با آرامش، وقار و اعتماد به نفس و تکيه بر يک قدرت عظيم و بي‌پايان که ملت ايران و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي اندوخته‌اند در مذاکرات حاضر شوند.

سردار سلامي تاکيد کرد: تيم مذاکره کننده نبايد هيچ گونه توافقي که ذره‌اي به عزت و باورهاي اصيل ملت ايران مي‌زند، داشته باشد.

جانشين فرماندهي کل سپاه پاسداران با اشاره به ماجراي مک فارلين در طول دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما آمريکايي‌ها را سال ۶۵ و در ماجراي مک فارلين آزموده‌ايم از اين رو اگر نياز عامل مذاکره بود ما در اوج نبرد نابرابر با عراق و متحدان آن از جمله آمريکا، شوروي، اروپا و اعراب، مک فارليني که با پاسپورت جعلي به فرودگاه مهرآباد آمده بود و در آن شرايط اخراج نمي‌کرديم.

وي تصريح کرد: ملت ايران يک ملت کارآزموده و جنگ ديده است و آزمودن دوباره آنها خطاست.

سردار سلامي با بيان اينکه توصيه ما به تيم هسته‌اي اين است که اگر آمريکا مجددا با ادبيات ارعاب،‌تهديد و تحقير در مذاکرات به دنبال برتري‌طلبي سياسي بود، ميدان مذاکرات را ترک کند، گفت: آنها اين قضيه را به ما بسپارند تا در فضاي تهديد با آنها تعيين تکليف کنيم و کار را ادامه دهيم.

جانشين فرماندهي کل سپاه پاسداران با اشاره به اشتباه آمريکا تصريح کرد: آمريکا وقتي در منطق سياسي کم مي‌آورد از اعمال قدرت نظامي استفاده مي‌کند و منطق آنها از زبان لوله تفنگ خارج مي‌شود در حالي که ما گلوله‌هايمان از زبان منطق خارج مي‌شود.

وي يادآور شد: ما اگر آمريکا را تهديد نمي‌کنيم به اين دليل نيست که قدرتمند نيستيم بلکه به اين دليل است که معتقديم در فضاي تعاملات ديپلماتيک و سياسي بايد اجازه داد سياست مسير خود را طي کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html