پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151379
از بدهي 200 ميلياردي تا شهرت طلبي آقاي خاص/ هدايتي چگونه رد صلاحيت شد+فيلم و سند
تاریخ انتشار : 1394/02/15 16:33:07
نمایش : 1887
وزارت ورزش به عنوان متولي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس با در نظر گرفتن همين ترديدها و ابهامات، به اين نتيجه رسيده که صلاحيت فني شرکت‌کنندگان در مزايده هم از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و همانطور که بايستي صلاحيت مالي آنها تاييد شود، از نظر فني هم بايد آنها داراي فاکتورهاي لازم باشند و مهر تاييد کارشناسان ورزشي را هم با خود داشته باشند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار خبرنگار ورزشي شبکه اطلاع رساني راه دانا واگذاري دو تيم استقلال و پرسپوليس اقدامي است که از سوي سازمان خصوصي سازي و وزارت ورزش و جوانان از سال 89 کليد خورد و همچنان ادامه دارد.

روز گذشته قرار بود برنده مزايده خريد باشگاه هاي قرمز و آبي پايتخت مشخص شود اما همانگونه که پيش بيني مي شد برنده مشخص نشد، تکليف استقلال که روشن بود، خريداري نبود! داستان پرسپوليس اما متفاوت بود.

يکي از خريداران که به موقع هزينه ورود به مزايده را پرداخت نکرده بود و خريدار ديگر هم به علت احراز نشدن اهليت يکي از اعضاي هيات مديره اش، واجد شرايط واگذاري تشخيص داده نشد. به گفته رييس سازمان خصوصي سازي کار به دور چهارم مزايده در تاريخ 29 ارديبهشت کشيده شد. 

 اما گمانه زني هاي زيادي درباره آينده پرسپوليس مطرح شده، افراد مختلفي که قبلا براي خريدن سهام باشگاه اعلام آمادگي کرده بودند اين بار هم تا آستانه پيشنهاد خريد باشگاه پيش رفتند اما در اين ميان هدايتي، دوستان پروين و همين طور نزديکان دايي به صورت جسته و گريخته فکرهايي براي خريد امتياز باشگاه کردند.

هدايتي حتي آنقدر در اين کار جدي بود که در جلسات ابتدايي وزارت ورزش براي حل مشکلات مالي پرسپوليس هم شرکت مي کرد اما برآيند صحبت ها و جلسات متعدد پيشکسوتان با يکديگر و وزارت ورزش با آنها، رسيدن به اين نکته بود که در حال حاضر و با شرايط کنوني کشور شرايط واگذاري کامل پرسپوليس وجود ندارد.

ماجراي بدهي 200 ميلياردي: حرف و حديثهاي زيادي در خصوص بدهي هاي حسين هدايتي عابر بانک سرخها به گوش مي رسد که گفته مي شود بدهي هاي ميلياردي دارد، اين موضوع تا جايي پيش رفت که مازيار ناظمي، مدير روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان مدعي شد که در ميان متقاضيان خريد باشگاه پرسپوليس يک جوان 19 ساله هم حضور داشته است.

ناظمي در اينستاگرامش نوشت اين جوان با سرمايه 290 ميليارد توماني و بدون بدهي 200 ميلياردي متقاضي خريد پرسپوليس شده است. او در ادامه پرسيده است: "جوانان ثروتمند به نمايندگي از کي و کجا وارد مي شوند؟" 

اما روز گذشته منابع آگاه، خبر جالبي از مزايده پرسپوليس داشتند. ظاهرا شرکت استيل آذين که در مزايده شرکت کرده بود، همان شرکت معروف حسين هدايتي نيست بلکه او در اقدامي عجيب شرکت ديگري به نام استيل آذين (با پسوندي جديد) به نام پسرش به ثبت رسانده و با اين شرکت که به نظام بانکي بدهي ندارد وارد مزايده مي شود، پر واضح و آشکار است که اگر همان شرکت قديمي استيل آذين با شخص هدايتي وارد مزايده مي شد، به دليل بدهي به بانک ها مورد تاييد قرار نمي گرفت.

اما سازمان خصوصي سازي در بررسي شرکت جديد به اينجا مي رسد که مالک شرکت، پسر 19 ساله اي است. سپس سوالي مطرح مي شود که آدمي با اين سن و سال ازکجا 290 ميليارد با خود آورده که پرسپوليس را بخرد ،مجموعه اين عوامل و ابهامات منجر به رد صلاحيت شرکت استيل‌آذين پسر مي شود.

اما از آن طرف اميرعابديني يکي از طرفداران پروپاقرص هدايتي در قضيه مزايده باشگاه پرسپوليس است. او به همراه پروين هر کاري از دستشان برميايد انجام ميدهند تا هدايتي بتواند به هدفش يعني خريد پرسپوليس برسد.

مديرعامل سابق پرسپوليس در آخرين دفاعيه‌اش از هدايتي و اعتراض به رد صلاحيت او گفت:« شخص آقاي هدايتي مي‌گويد من هيچ گونه بدهي بانکي ندارم. ما هم قرار است برويم در اين مورد دلايل خود را بررسي کنيم. اگر ظرف 48 ساعت ثابت کنيم حسين هدايتي هيچ گونه بدهي بانکي ندارد،‌ برنده مزايده خواهيم بود اما اگر اين گونه نشود،‌ شرکت استيل آذين داراي هيچ گونه حق اعتراضي نخواهد بود.»

 


دانلود


عابديني در حالي اين صحبتها را مطرح کرده که پيش از اين بارها جسته و گريخته بحث بدهي هدايتي به بانک و ديگر ارگانها مطرح شده بود. 

استيل آذين: :در فصل ۸۹-۸۸ تيم استيل آذين با هدايت حميد استيلي موفق شد نتايج خوبي به دست بياورد و پنجم شود. اين نتايج باعث شد حسين هدايتي دولابي به فکر تقويت تيم و کسب سهميه آسيايي بيافتد. اين تفکر باعث شد استيل آذين تعداد بسيار زيادي از ستارگان ايران را جذب تيم خود کند، اما به خاطر ضعف در مديريت و عدم هماهنگي کادرفني و بازيکنان تيم نتايج دور از انتظاري گرفت و در ‌‌نهايت در اوج ناباوري به مقام آخر دست يافته و دوباره به ليگ آزادگان سقوط کرد.   
 
البته اين ضعف تنها در شخص حسين هدايتي نيست و همفکران وي در راستاي خريد باشگاه پرسپوليس نيز کارنامه چندان درخشاني ندارند. امير عابديني يکي از حاميان هدايتي در مسير خريد پرسپوليس بوده و هست اما کارنامه مالکيت وي بر باشگاه داماش گيلان و سقوط اين تيم به دسته دوم و حتي خطر سقوط به دسته سوم نيز نشان مي دهد که هدايتي و همفکرانش در تيم داري، موفق نبوده اند. حالا همين مسئله موجب شده تا هواداران پرسپوليس به شدت نگران روزهاي آينده باشند، چراکه کارشناسان و هواداران پرسپوليس معتقدند تيم داري فقط به مديريت هزينه نيست که اگر چنين بود تيمي مانند استيل آذين با آن همه دخل و خرج اضافي و خريد ستارگان بزرگ فوتبال ايران، موفقيتي کسب مي کرد.  

 

قهر و آشتي هاي عابر بانک قرمرها: مالک باشگاه و شرکت استيل‌آذين ايرانيان همواره نشان داده که اهل افراط و تفريط است و اين را در خرج کردن و نکردن هاي وي براي ورزش به راحتي مي توان مشاهده کرد. نمونه بارز اين مسئله نيز در طول ماه هاي اخير براي همين باشگاه پرطرفدار پرسپوليس رخ داد. هدايتي همين چند هفته پيش براي چندمين بار و با يک بهانه جديد از خريد سهام باشگاه پرسپوليس سر باز زد. حسين هدايتي رئيس هيأت‌مديره اسبق باشگاه پرسپوليس ، در شبکه اينستاگرام به هواداران پرسپوليس قول داده بود براي خريد سهام اين باشگاه وارد عمل شود اما هدايتي هر بار تا يک قدمي انجام اين کار مي‌رفت و سپس با يک بهانه جديد، از خواسته‌اش صرفنظر مي‌کرد.  
 
اين براي چهارمين بار بود که هدايتي حرف خود را تغيير مي‌داد. او که در مورد دوره دوم مزايده نيز قول داده بود وارد عمل شده و سهامدار اول اين باشگاه باشد، باز هم کنار کشيد. هدايتي مي‌گفت برخي، پشت پرده اين فوتبال به دنبال خراب کردن نام و اعتبارش  هستند و به همين علت براي خريد باشگاه پرسپوليس ديگر هيچ علاقه‌اي ندارد تا پاکت پيشنهادي خود را به سازمان خصوصي‌سازي ارسال کند.  

 

 شهرت طلبي : کسي که در ابتداي کار ورزشي علي پروين را واسطه ورودش به ورزش قرار داد. او که ادعا مي‌کرد در روزگار نوجواني بازي‌هاي پروين را در زمين‌هاي خاکي ديده و يکي از طرفدارانش است، از طريق شخصي به نام شيرازي با پروين آشنا شد. اين آشنايي سبب خريد امتياز يک تيم دسته اولي کشور شد و باشگاه استيل آذين لقب گرفت، تيمي که با جذب بازيکناني چون انصاريان و محمد پروين در فصل نقل و انتقالات هزينه بسياري کرد. 
 
به هر حال، وزارت ورزش به عنوان متولي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس با در نظر گرفتن همين ترديدها و ابهامات، به اين نتيجه رسيده که صلاحيت فني شرکت‌کنندگان در مزايده هم از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و همانطور که بايستي صلاحيت مالي آنها تاييد شود، از نظر فني هم بايد آنها داراي فاکتورهاي لازم باشند و مهر تاييد کارشناسان ورزشي را هم با خود داشته باشند. هرگونه سهل‌انگاري در اين زمينه مي‌تواند تبعات سنگين و جبران‌ناپذيري را به دنبال داشته باشد و در اين خصوص، هم سازمان خصوصي‌سازي و هم وزارت ورزش و جوانان مسووليت خطير و ويژه‌اي را عهده‌دار شده‌اند و تا رساندن اين دو باشگاه به سرانجام، حق ذره‌اي کوتاهي و اهمال ندارند. البته که تا اينجا سنجيده جلو رفته‌اند و اميدواريم که در ادامه هم با همين وسواس موضوع را دنبال کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html