پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151292
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در تبريز مطرح کرد:
کساني که مدام مي‌گويند به فکر قانون هستيم، نه اسلام؛ اقتدار ايران را تضعيف مي‌کنند/ نبايد ارزش‌هاي انقلاب درگير سياست‌بازي آقايان شود
تاریخ انتشار : 1394/02/10 11:22:09
نمایش : 1047
محسن رضايي گفت: همين آمريکايي ها در محافل خصوصي خود اعتراف مي کنند که اگر به ايران حمله کنيم، ايران پاسخ قاطعانه اي خواهد داد بنابراين تنها راه چاره، مذاکره و تعامل است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از آناج، محسن رضايي در يادواره 14000 شهيد جامعه کارگري کشور در تبريز ضمن عرض تبريک فرارسيدن روز کارگر و بسيج کارگري بيان کرد: کار و کارگر در قانون و مکتب اسلام جايگاه بزرگي دارد، همه مي دانند پيامبر خدا روزي کارگري را ديدند و دست هاي او را بوسيدند.

وي ادامه داد: در هيچ ديني اين ارزش و مقام براي کار و کارگري ديده نشده است، خوشبختانه کارگران ايران اسلامي فراتر از شايستگي هاي خود را نشان دادند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان گفت: کارگران علاوه بر انجام حرفه هاي خود در انقلاب اسلامي و ميادين مبارزه با رژيم شاه و دفاع مقدس هم نقش برجسته اي داشتند.

وي افزود: 14000 شهيد جامعه کارگري بيانگر اعزام ده ها هزار کارگر به جبهه و جنگ است، اين شأن کارگر ايراني است و نشان دهنده اين که کارگر ايراني تنها به حرفه کارگري نپرداخته است، کارگر ايراني در صحنه خون و آتش حاضر شد و به دفاع از وطن خود پرداخت.

وي ادامه داد: امثال شهدايي چون شهيد محمد آذري يا جعفر زوار و يا ميرجعفر محمدي که کارگر بودند از لشگر عاشورا اعزام شدند و نام کارگر را بالا بردند.

محسن رضايي با بيان اينکه کارگر ايراني در کارخانه آرام نمي نشيند که به اسلام و وطن تعرض شود و اين افتخار کارگر ايراني است، اظهار کرد: کارگر ايراني، کارگر معمار بزرگ ايران اسلامي است و به فکر توليد هويت ملي ايران است، اين خود يک توفيق الهي مي باشد.

وي با اشاره به جريان مذاکرات هسته اي در کشورمان تصريح کرد: سوال مهم اين است که دشمنان از ايران چه مي خواهند و چرا تحريم مي کنند و راه را باز نمي کنند، چرا در مذاکرات کوتاه نمي آيند؟

وي بيان کرد: امروز از جان ملت يمن چه مي خواهند، چرا عربستان را تحريک مي کنند، از جان ملت سوريه و عراق و افغانستان و... چه مي خواهند، به راستي فلسفه اين کار چيست؟

عضو هيئت رئيسه مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دلايل دشمنان ما مشخص است، آنها نمي خواهند اسلام و مسلمانان پيشرفت کنند، آنها مي گويند دموکراسي و آزادي، ما هم همين ها را مي گوييم، اما آنها يک رژيم ديکتاتوري مثل صدام و آل سعود را تجهيز مي کنند و به ما و ملت ها حمله مي کنند.

وي متذکر شد: کشورهايي چون آمريکا، فرانسه و آلمان در جنگ عراق عليه کشور ما در کنار صدام قرار گرفتند و بعد از جنگي که شکستش براي صدام باقي ماند، وي براي عقده گشايي به کويت حمله کرد و در آن زمان نيز آمريکا در مقابل صدام قرار گرفت و وي را محور شرارت هاي منطقه خواند!

وي گفت: ايران در مذاکرات براي سومين بار در حال تست آمريکا است که آيا اين کشور با ملت ايران صادق است يا خير! و نخست وزير جنايت کار اسرائيل نيز دائم صحبت مي کند و برايش کف مي زنند با اين هدف که روند مذاکرات منقطع شود.

رضايي با بيان اينکه اوباما قدري عاقل شده است، اظهار کرد: اوباما مي داند جنگ باعث اقتدار تاريخي مردم ايران شد و تحريم ها هم باعث پيشرفت کشورمان، بنابراين راهي به جز مذاکره با کشورمان در پيش رو ندارد.

وي ادامه داد: همين آمريکايي ها در محافل خصوصي خود اعتراف مي کنند که اگر به ايران حمله کنيم، ايران پاسخ قاطعانه اي خواهد داد بنابراين تنها راه چاره، مذاکره و تعامل است.

محسن رضايي ادامه داد: حتي رهبر ايران فرمودند اگر صداقت آمريکا معلوم شد و پرونده هسته اي حل، مي توانيم به پرونده ديگر برويم ولي آمريکا به هيچ وجه حاضر نيست صادقانه در پشت ميز مذاکرات حاضر شود.

وي افزود: چون مي دانند که اگر ايران و مناطق مختلف ايران مثل تبريز و خراسان و فارس فرصت پيشرفت پيدا کنند، تمدن سازي مي کنند.

وي با طرح اين سوال که آيا ما بدون تلاش و ايثار و جهاد مي توانيم به تمدن برسيم، بيان کرد: چرا نسبت به دفاع مقدس و سپاه و بسيج و ارتش جوسازي مي کنند، چون آمريکايي ها و کشورهاي غربي فهميده اند که محور شهادت باعث پيشرفت کشور ما مي شود.

اين رزمنده هشت سال دفاع مقدس در ادامه با بيان اينکه رابطه کارگر و کارفرما بايد تغيير کند، افزود: کارفرما نبايد به کارگر مثل برده نگاه کند و بايد مسئوليت اجتماعي و انقلابي در کارخانه ها بوجود آيد.

وي متذکر شد: به کارگر از دريچه يک قطعه نبايد نگاه کرد، بايد به همه نيازهاي کارگر توجه کرد، در متون علمي جديد آمده که ديگر نبايد از مسئله کار به سود فکر کرد، بايد به برند و احساس مسئوليت اجتماعي انديشيد.

محسن رضايي يادآور شد: اين حرف را اسلام هزار و چهارصد سال پيش گفته است، چرا روابط اسلامي نبايد به ادارات و کارخانه ها وارد شود، نياز به ايثار و برادري است و تا اين نگاه در جامعه کاري ما بوجود نيايد، پيشرفت حقيقي حاصل نمي شود که اگر اين توفيق حاصل شود، ايران مثل اقتدار نظامي در عرصه اقتصادي نيز موفق مي شود.

وي در پايان اظهار کرد: ايران به تنهايي توانست مسائل هسته اي و نظامي را کشف کند، چطور نمي تواند در عرصه کشاورزي و صنعت و اقتصاد پيشرفت کند، پس در اين زمينه ها نيز توانايي خود را دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html