پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151253
فايل صوتي سخنان صالحي در مجلس منتشر شد: حضرت آقا به آقاي ظريف فرمودند شما هم فکت شيت ايران را در اختيار مردم قرار دهيد
تاریخ انتشار : 1394/02/09 09:11:36
نمایش : 4418
ضرر انتشار جزئيات توافق هاي اخير براي مردم چيست که عده اي را "دلواپس" کرده است؟ مگر سئوال از رئيس جمهور يکي از اصول قانون اساسي نيست؟ مگر جز اين است که رئيس جمهور محترم با حضور در مجلس، دلايل خود را در استنکاف از عمل به دستور رهبري عنوان خواهد کرد؟ پس اين همه فضاسازي براي چيست؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، امروز چهارشنبه  بيست و دومين روزي است که آقاي روحاني از انجام مطالبه رهبر انقلاب در خصوص توافقنامه اخير مبني بر اينکه "ما چيز محرمانه نداريم، دولت بايد مردم و نخبگان را از جزئيات و واقعيات مطلع کند" طفره رفته است و هنوز حاضر به انتشار جزئيات توافق اخير در لوزان نشده است!
 
بعد از مطالبه رهبر معظم انقلاب، ۲۱۳ نماينده مجلس هم طي نامه اي خواستار انتشار فکت شيت يا گزاره برگ ايراني مذاکرات در برابر گزاره برگ آمريکايي – که ادعا مي شود دروغ است - شدند اما همچنان آقاي روحاني مقاومت کرده و حاضر به انتشار آن نيست!
 
متاسفانه از همان ابتدا که رهبري معظم انقلاب در ديدار با مداحان مطالبه خود را مطرح کردند، تيم مذاکره کننده هسته اي در خصوص انتشار فکت شيت به تناقض گويي روي آورد. ابتدا گفته شد که اين فکت شيت، تهيه شده و در اختيار وزير امور خارجه است. بعد گفته شد که چيزي تهيه نشده بلکه سخنان وزير امور خارجه و آقاي روحاني همان فکت شيت و بيان جزئيات است. سپس گفته شد که فکت شيت تهيه شده اما با صلاحديد آقاي روحاني منتشر مي شود. در مرحله ديگري گفته شد که اگر انتشار فکت شيت و جزئيات براي مذاکرات حاشيه ساز شود، آن را منتشر نمي کنيم، سپس گفتند اصلا توافقي نشده تا فکت شيت آن را منتشر کنيم! و در نهايت آقاي روحاني در گيلان اعلام کرد: مذاکره تمام نشده که جزئيات آن منتشر شود، مذاکره آداب خودش را دارد و هنوز نمي توان جزئيات را منتشر کرد!
 
اي کاش اين استنکاف به همين جا خاتمه مي يافت. در روزهاي اخير آقاي صالحي در برنامه نگاه يک حضور يافت و گفت: «ما درباره بخش فني فکت شيت را آماده و به آقاي ظريف ارائه کرديم و در وزارت خارجه نيز مباحث سياسي را به آن اضافه کردند. آقاي ظريف تمام جزييات را گفتند و خودش معادل ۱۰ فکت شيت است و چيزي نبود که مطرح نشده باشد. حتما دليل موجهي داشته که مسئولان کشور فکر کردند انتشار فکت شيت ايراني ضرورتي ندارد. ما در شرايط حساسي هستيم و هر کس مي‌تواند سوء استفاده کند. رژيم صهيونيستي و ديگراني هستند که مي‌خواهند به روند مذاکرات خدشه‌اي وارد کنند. الان مذاکرات شروع شده و وارد جزييات شده ايم و ضرورتي به انتشار فکت شيت نيست.»
 
ديروز هم معاون آقاي صالحي و سخنگوي سازمان انرژي اتمي، مأموريت نهايي را به عهده گرفت تا با انکار اصل موضوع، به جاي پاسخگويي از اين پس طلبکار هم شوند. روز گذشته بسياري از رسانه ها به نقل از سخنگوي سازمان انرژي اتمي در حاشيه همايش انرژي هسته‌اي؛ ديروز، امروز، فردا نوشتند: «اگر دستوري از جانب ايشان صادر شود، مطاع است و بلافاصله اجرا مي‌شود، ولي دستوري از سوي ايشان نبوده است. اگرچه ما مسئول فکت شيت نيستيم. اما دستوري از جانب ايشان نبوده است.»
 
اين در حالي است که آقاي صالحي ۱۸ فروردين ماه در مجلس شوراي اسلامي گفت: «شايد غلو باشد ولي ما يک مقدار محدوديت پذيرفته ايم. رهبر معظم انقلاب ديروز به آقاي ظريف فرمودند که "آقاي ظريف شما هم برويد فکت شيت ايران را در اختيار مردم قرار دهيد. کشور ما با کشور آنها (آمريکايي ها) فرق مي کند. در کشور ما رابطه ملت و دولت يک رابطه عميق است. اين نظام برآمده از رأي ملت است. شما برويد فکت شيت را به مردم بدهيد" و آقاي ظريف هم در حال تهيه فکت شيت هستند که در اين فکت شيت خيلي از حقايق روشن مي شود.»
 
 
آنچه مي شنويد صوت سخنان آقاي صالحي در جلسه غيرعلني است که توسط رهبر انقلاب اين مطالبه علني شده، براي همين هم انتشار آن بلامانع است. آقاي ظريف هم در جلسه با نمايندگان مجلس اين مطالبه رهبري معظم انقلاب را به شکل صريحتري تاييد و از انتشار نزديک آن خبر داد. البته بعيد مي دانم ايشان خطاي آقاي صالحي را مرتکب شوند و گفته خود را تکذيب کند.
 
دو روز بعد از اين خبر که آقايان صالحي و ظريف آن را در جلسه غير علني مطرح کردند، مقام معظم رهبري در ديداري عمومي، اين مطالبه "غيرعلني" را خودشان "علني" کردند و فرمودند: «من به خود مسئولين هم اين را گفته‌ام - همين چند روز - مسئولين بايد بيايند مردم را و به خصوص نخبگان را از جزئيّات و واقعيّات مطّلع کنند؛ ما چيز محرمانه نداريم، چيز مخفي نداريم. اين مصداق همدلي با مردم است؛ همدلي و هم‌زباني که ما گفته‌ايم، همدلي يک چيز زورکي نيست، يک چيز دستوري نيست که کسي دستور بدهد که مردم همدلي کنيد، مردم هم بگويند چشم، اين همدلي نمي شود؛ همدلي مثل يک گل است... بدون اين، همدلي نخواهد شد.»
 
اکنون چند سئوال از تيم مذاکره کننده، نخبگان و رسانه ها :
 
۱ . آيا رهبر انقلاب نمي توانستند اين مطالبه غيرعلني خود را علني نکنند و مثل بسياري از موضوعات ديگر همچنان غيرعلني آن را پيگيري نمايند؟ پس حتما در علني کردن اين مطالبه غيرعلني حکمتي نهفته بوده که مهمترين آن، دفاع از حقوق ملت و کمک به تيم مذاکره کننده در برابر فشارهاي غير منطقي گرگ صفتاني است که پشت ميز مذاکره اند و ادعاهايي مي کنند که تيم مذاکره کننده ما آن را غير واقعي مي داند. پس چرا رسما نظر تيم ايراني منتشر نمي شود؟
 
۲ . چرا تيم مذاکره کننده به تناقض گويي در اين باره رو آورده است و در نهايت به انکار اصل مطالبه رهبر انقلاب اقدام مي کند؟ دليل اين کار چيست، با اين که همه ما از زبان اين اعضاي اين تيم، بارها و بارها تبعيت از ولايت فقيه را شنيده ايم، و معتقديم که آنها به اين ادعا پايبندند ولي چرا الان عمل نمي کنند، اين جاي سئوال دارد.
 
۳. نکته مهم اين است که اين مطالبه اي غيرعلني توسط شخص رهبر معظم انقلاب علني شده است و هيچ خبر رسمي و غير رسمي "تاييد شده" مبني بر تغيير نظر ايشان از اين مطالبه مهم به گوش نمي رسد؟ آيا با وجود نص سخنان و مطالبه رهبري انقلاب، وظيفه نخبگان سياسي، روي آوردن به تفسيرهاي شخصي است؟ آيا بايد در برابر يک مطالبه و نظر علني به اخبار درگوشي اعتماد کنيم؟ با اينکه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند، آنچه لازم باشد را علني مي گويند و در برابر مطالبات علني خود، مطالبه "درگوشي" ندارند.
 
۴. جمعي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بر اساس وظايف قانوني خود به طرح سئوال از رئيس جمهور محترم اقدام کرده اند و تاکنون هيچ منعي از اين اقدام آنها صورت نگرفته. ضرر انتشار جزئيات توافق هاي اخير براي مردم چيست که عده اي را "دلواپس" کرده است؟ مگر سئوال از رئيس جمهور يکي از  اصول قانون اساسي نيست؟ مگر جز اين است که رئيس جمهور محترم با حضور در مجلس، دلايل خود را در استنکاف از عمل به دستور رهبري عنوان خواهد کرد؟ پس اين همه فضاسازي براي چيست؟
 
اگر ايشان بعد از مطالبه علني رهبري، ملاقاتي با معظم له داشته اند و از ايشان براي عدم ارائه جزئيات به مردم و نخبگان اذن گرفته اند، خب علنا اعلام کنند، چرا نمي کنند؟ حداقل دفتر رئيس جمهور اين موضوع را اعلام کند؟ چرا هيچ مقام مسئولي اين اقدام را نمي کند، اما نيروهاي رده چندم يک دستگاه غير مرتبط اين ادعا را مطرح مي کند که با انتشار صوت آقاي صالحي مشخص مي شود که اين ادعاي سخنگوي سازمان انرژي اتمي هم از سر بي اطلاعي و خلاف واقع است؟!
 
۵. پيش از اين وقتي در دولت دهم، رئيس دولت نسبت به يک مطالبه غيرعلني رهبري استنکاف مي کرد، همه او را استنتاخ کرديم که کار درستي هم بود، چرا که در تحقق مطالبات رهبري نبايد با کسي مماشات کرد. حتي برخي رسانه ها در آن مقطع، وقتي رئيس دولت در عزل معاون اول پرحاشيه خود تعلل ورزيد،کنتور روز شمار مخالفت با امر رهبري در رسانه خود قرار دادند، سئوال اين است که چرا الان پيگير اين مطالبه علني رهبر انقلاب نيستند؟ سخن بر سر اين نيست که چرا ديروز آنگونه عمل کرديد، بلکه گلايه بر سر اين است که چرا امروز آنگونه عمل نمي کنيد!
 
مضافا اينکه موضوع تغيير معاون اولي در دولت دهم، مطالبه اي غيرعلني بود که هرگز توسط رهبر انقلاب علني نشد بلکه يکي از نواب رئيس مجلس آن را علني کرد اما در موضوع پيش رو، اعلام عمومي جزئيات و انتشار فکت شيت ايراني در برابر فکت شيت آمريکايي، مطالبه اي غيرعلني بود که تيم مذاکره کننده خود آن را بيان کرده و از زبان شخص رهبر معظم انقلاب علني شده است و ما ترديد نداريم که انتشار علني آن به نفع تيم مذاکره کننده و در راستاي مصالح ملي است.
 
۶ . ضمن تشکر از همه کساني که از اقدام طرح سئوال نمايندگان از آقاي روحاني حمايت کرده اند بويژه رسانه هاي مکتوب و مجازي و تشکل هاي دانشجويي و ائمه جمعه، اعلام مي کنم که موضوع سئوال از رئيس جمهور در خصوص مطالبه علني امام خامنه اي مبني بر انتشار جزئيات توافقات هسته اي و فکت شيت تا حصول نتيجه، پيگيري خواهد شد، مگر تکليف چيز ديگري باشد.
 
با اين همه، استمرار سکوت عده اي و تفسيرهاي من درآوردي آنها چه معنايي دارد؟

منبع:رجانيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html