پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151242
آزمون استخدامي وزارت نيرو
تاریخ انتشار : 1394/02/08 17:36:49
نمایش : 3081
استخدام شرکت هاي مادر تخصصي توانير و مهندسي آب و فاضلاب کشور



اطلاعيه شماره ۱

به اطلاع داوطلبان گرامي مي­رساند، رشته هاي شغلي مندرج در جدول زير، در شرکت توزيع نيروي برق استان يزد ايجاد گرديده است.
جهت کسب اطلاعات بيشتر به دفترچه راهنماي آزمون مراجعه شود.

رديف عنوان رشته شغلي
۱ مهندس برق (قدرت)‌
۲ کارشناس خدمات مشترکين
۳ کارشناس اداري
۴ کارشناس آموزش
۵ کارشناس حقوقي

شرکتهاي وابسته (غير دولتي) زير مجموعه شرکتهاي مادر تخصصي توانير و مهندسي آب و فاضلاب کشور،در راستاي تحقق اهداف و وظايف خود و با استناد به مجوزهاي استخدامي صادره بر اساس موافقت مجمع عمومي شرکتهاي وابسته (غير دولتي)، تعداد ۱۷۹۶ نفر را از بين فارغ التحصيلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مورد تاييد وزارت علوم و فناوري، از طريق برگزاري آزمون کتي، مصاحبه و گزينش، در صورت کسب نمره حد نصاب به ترتيب از بالاترين نمره استخدامي ميکنند (کسب حداقل ۵۰% آزمون کتبي عمومي الزامي ميباشد)

براي دانلود دفترچه راهنما اينجا کليک کنيد

 

الف) براي مشاهده نيازهاي استخدامي شرکتها،به جداول شماره ۲،۳و۴ دفترچه راهنماي آزمون مراجعه نماييد.

ب) شرايط عمومي

۱- داشتن تابعيت ايران
۲- انجام خدمت دوره ضرورت يا معافيت قانوني دائم براي داوطلبان مرد
۳-  عدم اعتياد به مواد مخدر و دخانيات
۴- نداشتن سابقه محکوميت جزايي موثر
۵- داشتن سلامت جسماني و رواني و توانايي براي انجام کاري که استخدام مي شوند.
۶- اعتقاد به دين مبين اسلام يا يکي از اديان شناخته شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
۷- التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
۸- دارا بودن شرايط احراز شغل متناسب با جدول نيازهاي استخدامي موضوع بند الف
۹- احراز صلاحيت هاي عمومي به تأييد گزينش
۱۰- عدم منع قانوني براي استخدام و نداشتن تعهد خدمتي به ديگر سازمانها
۱۱- کسب حد نصاب نمره آزمون عمومي تعيين شده (۵۰ درصد)
۱۲- احراز صلاحيت هاي عمومي به تاييد گزينش پس از قبولي در آزمون کتبي و مصاحبه

ج) شرايط اختصاصي 

۱- داشتن مدرک تحصيلي متناسب با مقطع، رشته و گرايش تحصيلي اعلام شده در جداول نيازهاي استخدامي
۲- داشتن شرايط سني به شرح زير :
-حداکثر ۲۸ سال براي مقطع کارداني (متولدين بعد از تاريخ ۱۳۶۶/۲/۳۱)
-حداکثر ۳۰ سال براي مقطع کارشناسي (متولدين بعد از تاريخ ۱۳۶۴/۲/۳۱ )
-حداکثر ۳۲ سال براي مقطع کارشناسي ارشدو بالاتر (متولدين بعد از تاريخ ۱۳۶۲/۲/۳۱ )

تذکرات
۱- موارد زير به شرط ارائه تأييديه معتبر از مراجع ذيصلاح به حداکثر سن افزوده مي شود:
الف-جانبازان، آزادگان، رزمندگان داراي ۶ماه متوالي يا ۹مـاه متنـاوب خـدمت در جبهـه، افـراد خـانواده معظـم شـهدا (همسر، فرزندان، بـرادر و خـواهر شـهيد)، جانبـازان، آزادگـان و مفقودالاثرهـا (همسـر و فرزنـدان) وهمسـر و فرزنـدان رزمنـدگاني کـه ۶مـاه متــوالي يـا ۹مـاه متنــاوب بـه طـور داوطلبانـ هدر جبهــه هـاي نبـرد حــق عليـه باطـل خــدمت نمودهاند، حداکثر به مدت پنج سال.
ب – مدت انجام خدمت سربازي، حداکثر به مدت ۲۴ماه.
ج – سابقه کار مفيد و مرتبط در صنعت آب و برق حداکثر ۸ سال (۹۶ ماه)، مشروط به ارائه تاييديه سازمان مربوط و گواهي پرداخت حق بيمه به سازمانهاي بيمه معتبر.
۲-داوطلباني ميتوانند نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمايند که تا تاريخ برگزاري آزمون(۹۴/۰۲/۳۱) فارغ التحصيل شده و خدمت وظيفه آنها پايان يافته و يا معافيت آنها قطعي شده باشد. لازم به ذکر است گواهي فراغت از تحصيل داوطلبان، کارت مربوط به وضعيت نظام وظيفه و تائيديه هاي مربوط به جدول شماره۱، بايستي حداکثر تا روز تطبيق مدارک آماده و صادر شده ب اشد و به همراه ساير تأييديه ها در موعد مقرر ارائه گردد. هر يک از داوطلبان که به هنگام ثبت نام ، اطلاعات نادرست و جعلي ارائه نموده و به سبب اين اطلاعات پذيرفته شوند، هر زم ان که غير واقعي بودن اطلاعات مشخص شود، قبولي ايشان ملغي بوده و به لحاظ طولاني نمودن فرآيند استخدام ، اقدام لازم طبق قوانين و مقررات به عمل خواهد آمد.

۳- سي درصد (۳۰% ) از کل نيازهاي استخدامي به ايثارگران و رزمندگان واجد شرايط به ترتيب زير اختصاص مي يابد که افراد واجد شرايط مي بايست در آزمون شرکت نموده و در بين خود به رقابت بپردازند. انتخاب اين داوطلبان در سقف سهميه تعيين شده، به ترتيب نمره مکتسبه انجام خواهد شد.
۳-۱- بيست و پنج درصد (۲۵% ) به جانبازان، آزادگان و رزمندگان فاقد شغل (با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها)،همسر و فرزندان شهدا ء و جانبازان بيست و پنج درصد (۲۵% ) و بالاتر،همسر و فرزندان آزادگان با مدت اسارت يک سال و ب الاتر اختصاص مييابد.
۳-۲- پنج درصد (۵%) سهميه استخدامي به همسر و فرزندان جانبازان زير بيست و پنج درصد (۲۵%) و آزادگان با مدت اسارت کمتر از يک سال و خواهر و برادر شهيد و همسر و فرزندان رزمندگان (با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبه هها) اختصاص مي يابد.
توضيح: مرجع صدور تاييديه معتبر براي ايثارگران (جانبازان و آزادگان، فرزندان آنها و فرزندان شهدا) بنياد شهيد و امور ايثارگران و براي رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ميباشند.
۳-۳- استخدام مازاد بر سي درصد (۳۰ %) سهميه ا يثارگران از طريق رقابت با ساير داوطلبان آزاد واجد شرايط صورت خواهد گرفت لذا افرادي که به هر دليلي نتوانند از سهميههاي مربوط به ايثارگران برخوردار شوند، مي بايستي مشابه ساير داوطلبان به رقابت بپردازند.

۳-۴- متقاضيان استفاده از سهميه هاي ۲۵% و ۵% ايثارگران لازم است نسبت به ارائه تاييديه از بنياد شهيد و امور ايثارگران مبني بر دارا بودن شرايط لازم جهت استفاده از سهميه مذکور اقدام نمايند.

۴-معلولان عادي مشروط بر دارا بودن شرايط احراز شغل مورد نظر به ترتيب نمره مکتسبه از ۳ درصد سهميه هاي قانوني برخوردار ميگردند. ارائه گواهي از سازمان بهزيستي و حسب مورد از مراجع ذيربط براي معلولان عادي در زمان بررسي مدارک الزامي است.
توضيح ۱: ايثارگران و رزمندگان عزيز و معلولان محترم مشمول بند ۳ و ۴، از شرط کسب حد نصاب نمره ۵۰ درصد آزمون عمومي معاف مي باشند.
توضيح ۲: معلولان محترم که مشکل بينايي يا حرکتي دارند جهت تامين منشي با شماره تلفن مجري آزمون (مندرج در جدول شماره ۶) مربوط به شرکت انتخابي خود تماس حاصل نمايند. بديهي است در غير اينصورت امکان ارائه تسهيلات مربوطهدر روز برگزاري آزمون ميسر نخواهد بود .
۵- پس از کسر سهميههاي فوق الذکر، باقيمانده ظرفيت استخدامي به آزمون داوطلبان بصورت آزاد اختصاص مييابد.
ضمناً داوطلبان واجد شرايط مندرج در جدول شماره ۱، با ارائه مستندا ت مورد تائيد، ضرايب تعيين شده در آزمون کتبي ( آزمون اختصاصي ) آنان اعمال گرديده و سپس نتايج مربوطه محاسبه خواهد شد.

جدول شماره ۱

رديف عنوان ضريب
۱ فرزندان کارکنان فوت شده ناشي از کار (اعم از شرکتي و کارمندي) ، در حين ماموريت و نيز کارکنان شرکتي که در حين کار دچار قطع عضو شده اند (مشروط بر ارائه صورت سانحه حوادث ناشي از کار تاييد شده توسط شرکت مربوط و دستگاههاي ذيربط يا حکم محاکم قضايي ۱/۲
۲ زنان شاغل سرپرست خانوار (حجمي و تامين نيرو) يا کارکنان مرد شرکتي (حجمي و تامين نيرو) که در حين کار دچار نقض عضو شده باشند (مشروط بر ارائه تاييديه شرکت مربوط براي زنان سرپرست خانوار و تاييديه شرکت مربوطه و بيمه تامين اجتماعي براي کارکنان مرد شرکتي) ۱/۱۶
۳ نيروهاي شرکتي (حجمي، تامين نيرو و طراحي) به ازاي هر سال سابقه يک درصد (۱%) تا سقف ۱۴ سال ( مشروط بر ارائه سابقه بيمه و تاييده شرکت مربوطه) ۱/۱۴
۴ حافظان حداقل ۱۵ جزء از قرآن (مشروط بر ارائه تاييديه از سازمان اوقاف و امور خيريه) ۱/۱۲
۵ فرزندان همکاران بازنشته شرکتهاي تابعه،وابسته و موسسات مشروط بر آنکه شرکت يا شرکتهاي محل کار از خدمات آنان در طول خدمات رضايت داشته باشند(مشروط بر ارائه تاييد شرکت محل خدمت والدين) ۱/۱

نکته ۱: ضرايب مندرج در جدول شماره ۱ (بجز رديف ۴ )، صرفاً شامل کارکنان صنعت آب و برق ميباشد.
نکته۲: بديهي است صرفاً يکي از ضرايب جدول شماره ۱ (بالاترين ضريب) به داوطلبان مشمول تعلق خواهد گرفت.
ايثارگران، رزمندگان و معلولان محترم مشمول بند ۳ و ۴، در صورت داشتن يکي از شرايط پنجگانه جدول شماره ۱، فقط در زمان رقابت با ساير داوطلبان آزاد، از ضريب مربوط بهره مند خواهند شد.
۶- انتخاب داوطلبان استخدامي براي انجام مصاحبه تخصصي حداکثر به ميزان ۲ برابر ظرفيت مورد نياز، از ميان افرادي که حد نصاب نمره آزمون عمومي تعيين شده را کسب کردهاند، به ترتيب بالاترين نمره آزمون کتبي (مجموع نمره آزمون عمومي و تخصصي) انجام و اسامي آنان در سايت آزمون اعلام خواهد شد.

۷- انتخاب کليه افراد پذيرفته شده، با رعايت بندهاي فوق الذکر و با اولويت داوطلبان بومي هر استان به ترتيب امتياز مکتسبه در آزمون کتبي مي باشد. بومي به فردي اطلاق ميشود که حداقل داراي يکي از ويژگي هاي زير باشد:
الف) محل تولدداوطلب با استان مورد تقاضا براي استخدام يکي باشد.
ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصيلي قبل از دانشگاه داوطلب (ابتدايي، راهنمايي يا دبيرستان) به صورت پيوسته دراستان مورد تقاضا طي شده باشد.
ج) همسر و فرزندان پرسنل نيروهاي مسلح که استان محل تولد همسر يا پدر (شاغلين نيروهاي مسلح) و يا محـل سـکونت کنـوني آنان (در خصوص بازنشستگان نيروهاي مسلح) در استان مورد تقاضاي شغل باشد.
د) حداقل سه سال تمام سابقه کار تمام وقت در دستگاههاي اجرايي استان مـورد تقاضـا بـراي اسـتخدام بـا پرداخت حق بيمهداشته باشند.
نکته مهم: لازم به ذکر است قبول شدگان نهايي، ملزم به سپردن تعهد محضري خدمت در شهر مشخص شده از طرف شرکت ميباشند.
۸- در صورتي که داوطلبي با مدارک تحصيلي غير مرتبط و يا پايينتر از مقاطع تحصيلي اعلام شده در آگهي، در آزمون شرکت نمايد، از استخدام و ادامه اشتغال وي در هر مرحله ممانعت به عمل خواهد آمد.
۹- انتخاب نهايي پذيرفته شدگان پس از قبولي در آزمون (عمومي و تخصصي) و طي مراحل مصاحبه و گزينش ميسر ميباشد. ضمناً اسامي پذيرفته شدگان نهايي پس از تأييد مراجع ذيصلاح، از طريق سايت آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.
۱۰- مسئوليت ناشي از عدم رعايت دقيق ضوابط و شرايط اعلام شده در متن آگهي و يا ارسال (اعلام) مدارک به صورت ناقص، بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، مصاحبه و جذب، محرز شود که داوطلب به اشتباه يا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و يا فاقد شرايط مندرج در آگهي است، از انجام مراحل بعدي محروم گرديده و حتي در صورت صدور حکم استخدامي، حکم مزبور لغو و بلا اثر ميگردد.

د) مواد آزمون

الف) مواد آزمون توانمندي هاي عمومي شامل:
زبان و ادبيات فارسي۲- زبان انگليسي عمومي ۳- رياضي و آمار مقدماتي  ۴- فن آوري اطلاعات ۵- معارف اسلامي ۶- اطلاعات سياسي ، اجتماعي و مباني قانوني مي باشد.

نمونه سوالات استخدامي وزارت نيرو + هديه سوالات تخصصي

*: اقليت هاي ديني از پاسخ گويي به سوالات معارف اسلامي معاف مي باشند و امتياز آن در ساير مواد آزمون توزيع خواهد شد.
ب) سوالات آزمون تخصصي بر اساس رشته هاي شغلي طراحي مي گردد.

مواد (دروس) هر يک از رشته هاي شغلي و جزييات مربوط به آن در جدول شماره ۵ دفترچه راهنما ذکر شده است.

هـ ) چگونگي ثبت نام

داوطلبان گرامي پس از مطالعهدقيق شرايط منـدرج در ايـن دفترچـه مـي تواننـد از صـبح روز سـه شـنبه مـورخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۱حـداکثر تــا سـاعت ۲۴ روز پــنجشـنبه مــورخ۱۳۹۴/۰۲/۱۰از طريـق سـايت اينترنتــي www.azmoon-niroo.ir اقدام به ثبت نام در آزمون نمايند.
۱-داوطلبان ميبايست مبلغ ۲۵۰/۰۰۰ ( دويست و پنجاه هزار) ريال را بهعنوان هزينه شـرکت در آزمـون
از طريق درگاه اينترنتي موجود در صفحه ثبت نام (سامانه خريد کارت ثبت نام) و با استفاده از کـارتهـاي بـانکي عضـو شبکه شتاب و الزامات آن مانند رمز دوم کارت و کد cvv2 پرداخت نمايند.
توضيح ۱: ايثارگران ۵۰ درصد مبلغ فوق الذکر را مي پردازند و فرزندان شاهد از پرداخت کـل مبلـغ مزبـور معـاف ميباشند.
توضيح ۲: با توجه به الزام پرداخت مبلغ مذکور به علت ثبت نام اينترنتي، واجدين شرايط (ايثـارگران) مـيبايسـت مبلغ مذکور را واريز و پس از هماهنگي و تائيد بنياد شهيد و امور ايثارگران، مبلغ واريزي به ايشـان قابـل اسـترداد خواهد بود.

۲- به داوطلبان محترم توصيه مي شودکه شخصاً اقدام به ثبت نـام در آزمـون نمـوده و قبـل از شروع به انجام ثبت نام اينترنتي، جـداول نيازهـاي اسـتخدامي (جـداول شـماره ۳ ، ۲و ۴ ايـن دفترچه)، راهنماي نحوه ثبتنام و مدرک تحصيلي مورد نيازدر رشته شغلي مربوط را کاملاً مطالعـه نموده و فايل رايانهاي عکس خود را با توجه به جزئيات اعلام شدهدر بنـد ” و” ذيـل الـذکر آمـاده نمايند. پيگيري مراحل بعدي ثبت نام مانند نحوهدريافت کارت ورود به جلسه آزمون، زمان و مکان برگزاري آزمون و اطلاعيههاي صادره که از طريق سـايت اينترنتـي www.azmoon-niroo.ir اطلاع رساني خواهد شد، الزامي بوده و مسئوليت آن به عهدهداوطلب مي باشد.
۳- بديهي است ثبت نام در ساعات کم ترافيک، به مرور زمان و قبـل از روزهـاي پايـان مهلـت، سهولت بيشتري را به همراه خواهد داشت. ضمناً توصيه مي شود جهـت داشـتن فرصـت کـافي، ثبت نام به روزهاي آخر موکول نشود. شايان ذکر است ويرايش اطلاعات فقط براي يک مرتبه و به مـدت ۲ روز از از صــبح روز شــنبه مــورخ۱۳۹۴/۰۲/۱۲حــداکثر تــا ســاعت ۲۴ روز يــکشــنبه مورخ۱۳۹۴/۰۲/۱۳امکان پذيرخواهد بود.
۴- قابل ذکر است مهلت ثبت نام به هيچ وجه تمديد نخواهد گرديد.

و) راهنماي ثبت نام

۱- داوطلبان پس از ورود به سايت آزمون، ابتدا بايد اقدام به خريد کارت ثبت نام از طريق سـامانه مربـوط نماينـدو پس از خريد کارت، با توجه به شمارهي سريال ۱۴ رقمي کهدر اختيارشان قرار ميگيرد، اقدام بـه ثبـت نـام نمايند.
۲- از تايپ لاتين اطلاعات خودداري نماييد.
۳- هنگام درج اطلاعات، کليد (Caps Lock) صفحه کليد خاموش باشد.
۴- از زدن کليد (Enter) درهنگام درج اطلاعات خودداري نموده و براي جـدا کـردن کلمـات از يکـديگر، از کليـد فاصله(Space) استفاده نماييد.
۵- تکميل اطلاعات کليه فيلدها الزامي است.
۶- کد ملي خود را به صورت کامل (با درج صفر) و بدون خط تيره وارد نماييد.
۷- براي الصاق عکس، از فايل اسکن شده عکس پرسنلي ۳×۴ (تمام رخ، زمينه روشن و جديد )، با فرمـت JPG و با حجم حداکثر۴۰ کيلوبايت استفاده نماييد.
۸- در انتهاي فرم ثبت نام، فيلد مربوط به شماره بازيابي که از نـوع عـددي و ۵ رقمـي مـي باشـد را بـه دلخـواه تکميل و آن را يادداشت نماييد. در صورت فراموش کردن شماره رهگيري ثبت نام، با استفاده از اين شـماره بـه همراه کد ملي و شماره شناسنامه مي توانيد شماره رهگيري خود را بازيابي نماييد لذا تا پايـان مراحـل آزمـون از اين شماره کاملاً مراقبت نماييد.
۹- پس از تکميل نمودن اطلاعات، شماره رهگيري ارائه شده را يادداشت نماييـد. ضـمناً امکـان چـاپ اطلاعـات وجود دارد.
ز) توزيع کارت ورود به جلسه و زمان برگزاري آزمون:
۱- ارائـه کـارت ورود بــه جلسـه آزمــون بـه صــورت اينترنتــي و از طريـق ســايت www.azmoon-niroo.ir در تاريخ هاي  ۹۴/۲/۲۹ و ۹۴/۲/۲۸ انجام خواهد پذيرفت/
۲- آزمون در روز پنجشنبه مورخ ۹۴/۲/۳۱ برگزار خواهد شد، ساعت و آدرس حـوزه آزمـون بـر روي کـارت ورود به جلسه آزمون درج خواهد گرديد.
نکته: از آنجا که ممکن است در برخي از مناطق آزمون در دو نوبت صـبح و بعـدازظهر برگـزار گـردد لـذا لازم اسـت داوطلبان پيش بيني لازم در اين خصوص را داشته باشند.
۳– ارائه کارت ورود به جلسه آزمون (چاپ شده بر روي کاغذ) هنگام ورود به حوزه الزامـي اسـت. بديهي است در غير اينصورت از ورود داوطلب به حوزه آزمون جلوگيري بعمل خواهد آمد.

موارد قابل توجه

۱- در هر يک از رشتههاي شغلي امتحاني (مشخص شده در جداول نيازهاي استخدامي) صرفاً فارغ التحصيلان همان رشته، گرايش و مقطع ميتوانند شرکت کنند و پذيرش ديگر رشته ها يا گرايشها و يا مقطع بالاتر يا پايينتر امکانپذير نميباشد.
۱-۱- افرادي که داراي مدرک تحصيلي ن اپيوسته در مقطع کارشناسي و بالاتر ميباشند، اجازه شرکت در آزمون رشتههاي شغلي تکنسيني و کمک کارشناسي را ندارند و در صورت کتمان موضوع، بدون داشتن هرگونه حق اعتراض، قبولي ايشان در هر مرحله از آزمون ملغي اعلام خواهد شد.
۱-۲- دروس آزمون با توجه به ويژگيها و نيازهاي هر يک از رشته هاي شغلي و همچنين تنوع رشته هاي تحصيلي مجاز تعيين گرديده است.
۲- پذيرش داوطلبان با توجه به مقطع، رشته و گرايش تحصيلي ذکر شده در هنگام ثبتنام صورت مي پذيرد. مسئوليت صحت و سقم اين موارد و ارائه اصل مدارک مورد ادعا به عهده داوطلب خواهدبود.
۳– دارندگان مدرک تحصيلي معادل، صادره از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شدهاند و سازمان مذکور براي آنان گواهينامه مبني بر امکان ادامه تحصيل در مقطع بالاتر تحصيلي با ارزش علمي صادر نموده، به شرط رعايت کليه شرايط و ضوابط مندرج در اين اطلاعيه مجاز به ثبت نام در آزمون ميباشند.
۴ – قبولي در آزمون کتبي به منزله استخدام قطعي نبوده بلکه موکول به موفقيت داوطلبان در مراحل بعدي شامل مصاحبه، گزينش، معاينات پزشکي و اخذ عدم سوء پيشينـه از مراکز ذيصـلاح ميباشـد.
۵ – پذيرفتهشدگان نهايي ميبايستي آمادگي خدم ت و اشتغال به کار درهر يک ا ز شهرهاي استان حوزه فعاليت شرکت مورد نظر که در جداول نياز هاي استخدامي تعيين شده است را داشتـه باشند و موظف به سپردن پانزده (۱۵) سال تعهد خدمتي به صورت محضري در رشته شغلي و محل خدمت تعيين شده، به شرکت مي باشند.

۶ -در اين آزمون، هر داوطلب مي تواند صرفاً براي يک رشته شغلي در يک شرکت ثبت نام نمايد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html