پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151149
ابهام در پايان «در حاشيه»
تاریخ انتشار : 1394/02/05 11:05:34
نمایش : 1764
يکي از جنجالي‌ترين سريال‌هاي اين سالهاي تلويزيون ظاهرا پايان يافته است، اما سوالات و ابهامات متعددي درباره «در حاشيه» همچنان وجود دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهران مديري، يکي از محبوب‌ترين چهره‌هاي رسانه‌اي در ايران در آخرين قسمت «در حاشيه» روبروي بينندگان تلويزيوني بي‌شمارش نشست و از آن‌ها خداحافظي کرد. اتفاقي که در عرف سريال‌هاي تلويزيوني در ايران، اتفاق سابقه‌داري نيست.

مديري رو به دوربين نشست، در حالي که زياد سر حال به نظر نمي‌رسيد از بينندگان سريالش که به زعم او بيشتر از هميشه به اين سريال لطف داشتند تشکر کرد و بدون اينکه اشاره‌اي به اعتراضات بي‌شمار بخشي از جامعه پزشکي به سريالش داشته باشد، اعلام کرد که پايان «درحاشيه» پزشکان تصميمي بوده است که از قبل گرفته شده است و از ابتدا قرار بوده است که سريال در ۳ فصل ۳۰ قسمتي ساخته شود.
صحبت‌هاي مديري که با مکث‌هاي طولاني و معنادار او هم همراه بود، بيش از اينکه ماجرا را حل کند ماجرا را پيچيده کرد و حرف‌هاي درگوشي و شايعات تاييد نشده مبني بر دخالت فشارهاي بيروني بر اتمام سريال را کمي بيشتر از قبل تاييد کرد.

چنانچه مهران مديري گفت قرار بود که سريال، در ۳ فصل ۳۰ قسمتي ساخته شود و حالا فصل اول سريال که با اعتراضات پزشکان همراه شده بود در ۲۶ قسمت پايان يافته بود. اين ابهام، به علاوه برخي از ابهامات جزئي ديگري مثل حضور چند بازيگر در تيتراژ ابتدايي کار و پخش نشدن حتي يک صحنه از آنها در کل ۲۶ قسمت و... ابهامات ماجرا را بيشتر هم مي‌کرد.


اما اين قسمت اصلي داستان نبود. درست در اواسط دو هفته پيش، به يکباره همه اعتراضات جامعه صنفي پزشکان به سريال «در حاشيه» کاملا بدو‌ن‌مقدمه متوقف شد. اين اعتراضات در هفته‌هاي پيش تا حدي گسترش يافته بود که زمزمه رسمي اردوکشي خياباني پزشکان در اعتراض به درحاشيه نيز شنيده شد. اما به يکباره تمام اين اعتراضات متوقف شد.
ماجرا چه بود؟ در همان روزها جلسه مشترکي ميان مسئولين وزارت بهداشت و جامعه صنفي پزشکان با مديران ارشد صداوسيما برگزار شده بود. جلسه‌اي که نتيجه آن، با رضايت کامل سازمان نظام پزشکي همراه شده بود. اين جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
محتواي جلسه هيچ‌گاه رسانه‌اي نشد، اما از روز بعد از آن تغييرات خاصي در سريال به صورت مشهودي نمايان شد. بخش مهمي از بار کميک داستان، با رفع ابهام خاص جامعه پزشکي از محتواي سريال کاهش يافت و سرانجام ماجرا به کاهش قسمت‌هاي سريال و يک پايان عبرت‌آميز به شيوه سريال‌هاي «کليد اسراري» ختم شده بود.
اين ابهامات تا جايي ادامه پيدا کرد که در روزهاي گذشته، حتي خبرهايي مبني بر پرداخت هزينه قسمت‌هاي باقي‌مانده «در حاشيه» از سوي مسئولين بهداشت و نظام پزشکي شنيده شد.
سرنوشت «در حاشيه» همچنان مبهم است. پايان آن از شروعش مهم تر شده است و اهميت آن نه به خاطر توقف يا ادامه پخش يک سريال پربيننده که به دليل ابهام در مقاومت تلويزيون در برابر فشارهاي بيروني بدون توجيه بر سازمان است. اتفاقي که به شدت مسبوق به سابقه است و انتظار آن مي‌رفت که مقاومت تيم جديد مديريت تلويزيون، در اولين قدم، پاياني بر همه فشارهاي بي‌مورد و غيرمنطقي به تلويزيون باشد. اين اميدواري تبديل به عکس آن شده است؟
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html