پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150968
سازمان حج اعزام زائر به عربستان را متوقف کند
تاریخ انتشار : 1394/01/18 21:34:19
نمایش : 2070
جمعي از انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران با اشاره به انتشار اخباري مبني بر تجاوز ماموران سعودي به دو نوجوان ايراني اعلام کردند: مسئولان حج تا معلوم شدن نتيجه تحقيقات و پيگيري‌ها، اعزام زائر به عربستان را متوقف کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبر منتشر شده در رسانه هاي کشور مبني بر تجاوز ماموران پليس عربستان سعودي به دو نوجوان ايراني در فردوگاه جده، موجي از بهت و نگراني را در خانواده ها و مردم کشورمان به وجود آورده است.

اين خبر در حالي منتشر مي شود که سالانه چندصد هزار نفر زائر ايراني با پرداخت هزينه هاي بالا و با شوق ديدن و زيارت خانه خدا و مشاهد شريفه در مدينه منوره و مکه مکرمه، راهي کشور عربستان مي شوند اما متاسفانه با وجود تعداد کثير زائران ايراني، بر اثر بي تدبيري مسئولان سازمان حج و زيارت و وزارت خارجه که البته مختص دولت خاصي نيست و در دولت هاي قبلي هم به همين منوال بوده است، يک ساز و کار مشخص و ضابطه شفاف براي نحوه ورود و خروج زائران به کشور عربستان تهيه و تدوين نشده است و مردم هر سال شاهد اخبار ناگوار از توهين و جسارت ماموران پليس سعودي به زائران ايراني در قالب انگشت نگاري و برخوردهاي بي ادبانه و... بوده اند.

اما اين بار، مسئله اي پيش آمده که ديگر موضوع آن بازرسي و انگشت نگاري و... نيست؛ بلکه موضوعي حيثيتي و اخلاقي است که در صورت صحت، فاجعه بار خواهد بود.

سوال اينجاست که بر فرض صحت ادعاي طرف سعودي مبني بر نادرست بودن خبر تجاوز ماموران اين کشور به دو نوجوان ايراني، اساسا به چه دليل و بنا بر کدام قانون و ضابطه، نوجوانان ايراني را از پدر و مادرشان جدا کرده و به مکاني نامعلوم که فاقد دوربين مدار بسته است منتقل کرده اند.

سوال اينجاست که وقتي با وجود دستگاه هاي مدرن بازرسي در فرودگاه جده که با استفاده از آن، هرگونه مورد مشکوک کاملا قابل بررسي است و نيازي به انتقال افراد به مکان هاي خلوت و برهنه نمودن و ... وجود ندارد، چرا و به چه علت ۲ زائر ايراني –آنهم نوجوان- بايستي در مکاني خلوت و به دور از چشم مسئولان کاروان ايراني و پدر و مادر نوجوانان مورد بازرسي و تفتيش بدني قرار گيرند؟!

پرواضح است که اين ادعاي پليس سعودي، کاملا غيرمنطقي است و آنچه بايستي مبنا قرار گيرد وضعيت روحي و جسمي نوجوانان معصوم ايراني است، نه ادعاي پليس سعودي که خود در مقام اتهام قرار دارد.

حال که اين خبر منتشر شده و نگراني ها و ابهامات جدي در اين خصوص بوجود آمده، -و در حالي که هنوز فراموش نکرده ايم که چندي پيش نيز يک ديپلمات مست سعودي در تهران، يک شهروند ايراني را در تصادف اتومبيل به قتل رساند- چند مسئله خواست جريان دانشجويي از مسئولان مربوطه مي باشد:

اولا؛ مسئوان سازمان حج و زيارت در اقدامي فوري و تا معلوم شدن نتيجه تحقيقات و پيگيري ها، اعزام زائر به عربستان را متوقف نموده و بدانند در اين مسير، مردم حامي اقدام آنها خواهند بود.

ضمن آنکه عملکرد سازمان حج و زيارت در اين خصوص قابل قبول نبوده و معلوم نيست نماينده مستقر سازمان حج و زيارت در فرودگاه جده چرا اجازه انتقال نوجوانان ايراني به اين صورت مشکوک را داده اند؟!

دوما؛ وزارت خارجه کشورمان مي بايست به صورت جدي پيگيري اين موضوع را دنبال کند و چنانچه صحت موضوع –که امکان پذير است- آشکار شد تا اعدام ماموران خاطي سعودي و عذرخواهي رسمي حکومت سعودي از ملت ايران، موضوع را رها نکنند.

بديهي است بيان شفاف حقايق اين موضوع تلخ، حمايت ايشان را در پي خواهد داشت.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه صنعتي شريف

انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html