پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150958
فکت شيت ايراني بزودي منتشر مي شود/ تزريق گاز به سانتريفيوژهاي IR۸ بعد از توافق
تاریخ انتشار : 1394/01/18 15:48:21
نمایش : 1174
وزير خارجه کشورمان از صدور فکت‌شيت ايران درباره مذاکرات لوزان در روزهاي آتي خبر داد و گفت که تزريق گاز به سانتريفيوژهاي IR۸ بعد از توافق انجام مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از نسيم، جواد کريمي قدوسي نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه امروز غيرعلني مجلس گفت: مهمترين نکته‌اي که هم رئيس سازمان انرژي اتمي و هم وزير امورخارجه در جلسه غيرعلني امروز مجلس (18 فروردين 94) به آن اشاره داشتند اين بود که ظرف روزهاي آينده فکت‌شيت ايران در مورد بيانيه مشترک ايران و 1+5 توسط وزارت امور خارجه صادر خواهد شد و تمام دغدغه‌هاي ملت و نمايندگان در اين فکت‌شيت بيان مي‌شود.

وي افزود: به نظر نمايندگان، صدور فکت‌شيت وزارت امور خارجه ايران در بحث مذاکرات لوزان مهمترين مسئله‌اي است که بايد منتظر باشيم تا طي روزهاي آينده اتفاق بيفتد تا به ويژه مواردي که موجب نگراني شديد شده، در اين فکت‌شيت اصلاح و منتشر شود.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: رئيس سازمان انرژي اتمي و وزير امورخارجه توضيحات اميدوارکننده‌اي را در خصوص تحقيق و توسعه فناوري هسته‌اي در کشور که در مذاکرات بر روي آن توافق شده ارائه کردند و نيز عنوان کردند بعد از شروع توافق، تزريق گاز به سانتريفيوژهاي IR8 انجام خواهد شد.
کريمي قدوسي خاطرنشان کرد: توضيحاتي که وزير امور خارجه در جلسه غيرعلني در مورد لغو تحريم‌ها و نحوه نظارت آژانس و ... ارائه کرد براي ما قابل قبول است اما اين توضيحات حتماً بايد در چارچوب فکت‌شيت ايران که در روزهاي آينده منتشر مي‌شود آورده شود.

وي افزود: آقاي ظريف در اين جلسه عنوان کرد:‌ در مورد لغو تحريم‌ها زمان اجراي توافقنامه انجام آغاز شود ابتدا شوراي امنيت با صدور قطعنامه‌اي 6 قطعنامه پيشين خود در مورد اعمال تحريم‌ها عليه ايران را لغو مي‌کند و به محض انجام اين کار ايران شروع به انجام تعهدات خود در برچيدن سانتريفيوژها مي‌کند و در مقابل نيز طرف غربي تحريم‌ها را لغو خواهد کرد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: وزير امور خارجه در مورد فعال شدن دوربين‌هاي آنلاين در مراکز هسته‌اي کشورمان گفت ما مطلقاً فعاليت دوربين‌هاي آنلاين را براي نظارت آژانس در مراکز هسته‌ايمان نپذيرفته و نخواهيم پذيرفت و چنين اتفاقي در بحث توافق نخواهد افتاد.

کريمي قدوسي خاطرنشان کرد:‌ وزير خارجه در مورد تأسيسات اعلام نشده که يکي از مباني امنيتي ماست نيز اظهار داشت اين موضوع را قبول ندارم و اين بحث سازوکار و چارچوب خاص کاري خود را دارد و اينگونه نيست که طرف غربي هرچه که بخواهد انجام شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html