پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150851
رمزگشايي خيمه شب بازي عربها در درياي سرخ
تهاجم به يمن تضميني که عربستان از 1+5 براي جلوگيري از گسترش نفوذ ايران در منطقه گرفت/ کج فهمي از نفوذ ايران در قلب آزادي خواهان خاورميانه
تاریخ انتشار : 1394/01/08 16:48:37
نمایش : 1067
بر اساس آخرين تحليل ها و طبق شواهد موجود حمله عربستان به يمن همان تضميني است که آل سعود براي جلوگيري از قدرت نفوذ ايران در منطقه از 5+1 در قبال مذاکره و توافق احتمالي غرب با ايران گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مرصاد نيوز، از ابتداي اجرايي شدن نقشه شوم جنگ در خاورميانه با ورود سربازان ايالات متحده آمريکا به افغانستان و سپس لشکرکشي به عراق تا امروز، کشور هاي منطقه در بحران کشتار و تروريسم دست و پا زده اند.

 

روزي که بوش پسر ليست کشورهاي محور شرارت را در منطقه از جيب خود به رسانه ها عرضه کرد و در آنها از ايران، سوريه، افغانستان، عراق و... نام برد شايد مي شد حدس زد که کاخ سفيد چه سرنوشت سياهي را براي خاور ميانه رقم خواهد زد.

 

ورود به افغانستان و تبديل کردن اين کشور به يک پايگاه نظامي و حيات خلوت براي پرورش تروريستهاي انشقاق يافته از القاعده (گروهک هايي کوچک مثل جيش الظلم در شرق و سازمانهاي تروريستي مثل داعش و النصره در عراق و سوريه) قدم اول از خواب پريشان آمريکا براي خاور ميانه بود.

 

صادر کردن تروريستهاي چند مليتي به سوريه به خرج پادشاهي سعودي و وارد کردن دمشق به يک بحران که از کشور زيباي خاور ميانه يک ميدان جنگ براي وحشي هاي آموزش ديده در پايگاه هاي نظامي آمريکايي در اردن و ترکيه ساخت نيز پازل دوم پياده شده از سوي سرويسهاي جاسوسي آمريکا اسرائيل و انگليس بود.

 

اما ايران... به گفته کارشناسان نظامي ارتش و سپاه جمهوري اسلامي ايالات متحده آمريکا بارها وسوسه شده است تا زور نظامي خود را در برابر ايران آزمايش کند. در سالهاي رياست جمهوري بوش پسر چندين با مقدمات حمله نامي به ايران فراهم شده اما جرات وارد شدن به اين ميدان خطير را نداشت.

 

در سالهاي بعد آمريکا و همپيمانانش نه تنها جرات ورود به ميدان مستقيم درگيري نظامي با ايران را نداشتند، بلکه مستشاران نظامي جمهوري اسلامي با کمک به ارتش کشورهاي گرفتار شده در آتش افروزي تروريستهاي وابسته به آمريکا از نيورهاي رزم خموده اين کشورها با بهره گيري از دکترين بسيج، نيروهاي پويا و با انگيزه اي ساختند که تروريستهاي تا بن دندان مسلح از سلاح هاي آمريکايي را زمين گير کردند.

 

دکترين بسيج نه تنها توان نظامي کشورهاي درگير با تروريستهاي تکفيري را افزايش داد، بلکه خيمه شب بازي کشورهاي غربي در ائتلاف دروغين عليه داعش را براي افکار عمومي رو کرد و نشان داد که آنها بزرگترين حامي تکفيريها در کنار عربستان و برخي ديگر از کشورهاي عربي هستند.

 

نقشه آمريکا براي منزوي کردن ايران به اندازه اي شکست خورد و پيشرفت معکوس داشت که امروز تفکر جمهوري اسلامي ايران بدون ترديد با نفوذترين ديدگاه در ميان بسياري از کشورهاي منطقه و البته در ميان همه ملت هاي مسلمانيست که حتي حاکمان آنها خود را در تعارض با ايران حس مي کنند.

 

اوضاع لبنان، فلسطين، سوريه، عراق، بحرين و اين روزها يمن معادلات حکام خود فروخته عربستان و ترکيه در اطمينان به ايالات متحده به بهم زده است. خيانت دولتهاي عربستان و ترکيه به مردم کشورهاي متبوع خود و منطقه به اندازيه ايست که به شدت به تکاپو افتاده اند تا مانع از گشترش نفوذ ايران در ميان ملت هاي آزادي خواه باشند. غافل از اينکه نفوذ ايران فتح قلوب رنج کشيده از استبداد و ارتجاع است نه فتح سرزمينهاي جغرافيايي.

 

حمله عربستان به يمن تضمين 5+1 به عربستان براي جلوگيري از نفوذ ايران

 

اين کج فهمي باعث شد تا بعد از نزديک شدن مذاکرات هسته اي ايران با 5+1 عربستان و ترکيه سراسيمه دست به دامان آمريکا شوند و اعلام کنند که در صورت توافق با ايران بايد تضمين هايي وجود داشته باشد که مانع از روند روبه رشد قدرت ايران در منطقه شود.

 

سفر مقامات وزارت خارجه آمريکا به عربستان و ديدار آنها با شاهزادگان آل سعود در واقع دلجويي از آنها و تضمين دادن به عربستان بود که ايالات متحده در مذاکرات هسته اي راه ايران براي پيشرفت و قدرتمند شدن را باز نخواهد گذاشت. ابراز نگراني مقامات پادشاهي عربستان از تسلط انقلابيون يمن به باب المندب و سيطره آنها به درياي سرخ که خواب را از آل سعود گرفته بود نيز پرده ديگري بود که به واسطه چراغ سبز آمريکا براي تهاجم عربستان به يمن، از عربستان دلجويي شد.

 

به عبارت ساده تر حمله عربستان به يمن همان تضميني است که آل سعود براي جلوگيري از قدرت نفوذ ايران در منطقه از 5+1 گرفته است.

 

تأييد هاي تلفني مقامات آمريکايي، هماهنگي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس، هماهنگي ترکيه ، تأکيد بانکي مون در سازمان ملل و همه اين بازي هاي مضحک در عرصه بين الملل شواهدي کافي براي تأييد اين نظر هستند.

 

اشتباه استراتژيک عربستان و آمريکا کجاست؟

 

کج فهمي عربستان از اوضاع منطقه و يمن از تهاجم وحشيانه آنها به مردم بي دفاع اين کشور پيداست. کج فهمي که بر اساس آن تصور مي کنند ايران با نفوذ نظامي در خاک يمن ريشه دوانده است. اين کج فهمي از توهم بي بي سي عربي و العربيه در انتشار دستپاچه خبر حضور سردار سليماني فرمانده سپاه قدس ايران در يمن بيشتر قابل درک است.

 

البته اظهارات سخيف اردوغان که عثماني گري مدرن را در ترکيه رواج داده است نيز چيزي از کج فهمي اعراب سعودي کم ندارد. او روز گذشته مثل کودکي که از سايه خود ترسيده باشد در مورد ايران اظهار نظر کرد و گفت که ترکيه و عربستان نمي توانند نفوذ جمهوري اسلامي در منطقه را تحمل کنند.

 

اين در حالي است که سيطره ايران بر منطقه به واسطه فتح قلوب مردم و آزاديخوان رنج کشيده از ارتجاع حکام دست شانده عبي است نه يک لشکر کشي نظامي...

 

موضوعي که شامگاه جمعه دبير کل حزب الله لبنان به خوبي آن را براي افکار عمومي تشريح کرد. سيد حسن نصرالله اعلام کرد که ايران در سوريه کمتر از 50 مستشار نظامي دارد و تا پيش از انقلاب يمن نه حزب الله لبنان و نه ايرران حتي با يمني ها تماس هم نداشته اند. بلکه ارتباط و تماس انقلابيون يمن با کشورهاي همسايشان بسيار بيشتر و روزمره تر بوده است.

 

سيد حسن نصرالله از کج فهمي عربهاي سعودي با عبارت "فهم ناقص عربستان" از اوضاع منطقه ياد کرد.

 

رسانه هاي اروپا و آمريکا پياده نظام تضميني که 5+1 به عربستان داده است

 

به گزارش مرصاد، رسانه هاي اروپا و آمريکا نيز در راستاي همين سياست به دنبال هموار کردن جاده براي تهاج به يمن هستند. بي بي سي عربي، فارسي و جهاني در صدر اين رسانه براي فضاسازي تضمين به عربستان هستند. تضميني که با کليد واژه جنگ نيابتي بين عربستان و ايران مديريت مي شود.

 

بي بي سي با تحريف و دروغ پراکني جاده صاف کن حمله عربستان به يمن است

 

کارشناس مسائل خاورميانه در واکنش به تيتر بنگاه خبرپراکني بي بي سي براي القاي رويارويي عربستان و ايران در يمن اظهار داشت: شرايط داخلي يمن يک خواست داخلي است که وابسته نشان دادن آن به کشورهاي ديگر منطقه از جمله ايران نقض واقعيت هاي موجود و تحريف خبري است.

 

 

وي ادامه داد: اين اقدام رسانه وزارت خارجه انگليس نشان دهنده طرفداري برخي قدرتها از حمله به يمن است. آنها مي خواهند با اين خبر ها و دروغ پراکني ها و القاي اينکه ايران الان در يمن فعال است در واقع فضاسازي لازم براي حمله عربستان به يمن را ايجاد کنند.

 

رويوران افزود: آنها مي خواهند اين فضا را به وجود بياورند که چون ايران در يمن است عربستان هم به واسطه هم مرزي مي تواند به يمن حمله کند. اين همان دروغ پردازي و تحريف خبر براي فريب افکار عمومي و تصوير نا به جا نشان دادن از حوادث منطقه است.

 

در اين ميان يورو نيوز، دويچه وله آلمان، صداي آمريکا، راديو فردا و البته رسانه هاي امارات و عربستان مثل الجزيره و العربيه نيز پياده نظام اين فضاسازي رسانه اي هستند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html