پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 140198
همه واکنش به هتک حرمت پيامبر خوبي ها
تاریخ انتشار : 1393/10/26 18:26:31
نمایش : 1999
در پي اقدام اهانت آميز نشريه فرانسوي «شارل ابدو» جمعي از چهرهاي فرهنگي سياسي وورزشي کشور اين حرکت را محکوم کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اقدام توهين آميز نشريه شارلي ابدو واکنش‌ گروه‌ها و چهره‌هاي مختلف هنري، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و ورزشي را در پي داشته است.

 

* نبايد بگذاريم به بهانه تروريسم به پيامبر اسلام توهين کنند

 

محمدرضا راه‌چمني دبير کل حزب وحدت و همکاري ملي ضمن محکوميت هر نوع اهانت و بي‌حرمتي به مقدسات عنوان کرد: بي حرمتي به ساحت مقدس هر ديني، امري خلاف اخلاق است؛ به ويژه دين مبين اسلام که خاتمه دهنده و تکميل کننده باقي اديان الهي است. اهانت به پيامبر عظيم الشان اسلام از سوي هر نشريه بايد محکوم شود و افرادي که دست به چنين اقدامات متوحشانه و بدوي مي زنند بايد در چارچوب قوانين آن کشورها شديداً مورد ماخذه قرار گيرند.
 
دبير کل حزب وحدت ملي در ادامه افزود: اميدوارم اين اقدامات از طريق کنفرانس اسلامي به طور جد پيگيري شود و تمام هتاکان به ساحت مقدس پيامبر عظيم الشان اسلام به مجازات عمل‌شان برسند.
 
وي در پايان ضمن محکوم کردن اقدامات تروريستي در فرانسه عنوان کرد: زماني که جامعه ما يک جامعه مدني است و اسلام، دين مهرباني و رفعت است؛ بايد درست ترين تصوير را از جامعه اسلامي بروز دهيم. مسلمانان جهان بايد اين عمل را محکوم کنند. ما نبايد بگذاريم رفتار تروريستي عده‌اي تند رو، افراطي و اسلام ستيز باعث شود تا به بهانه تروريسم به پيامبر اسلام توهين کنند.
 
 
*اميدواريم شاهد آخرين اقدام نشريات غربي در توهين به اسلام باشي
 
لاله افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در واکنش به انتشار کاريکاتور موهن در نشريه فرانسوي گفت: اين اولين بار نيست که نشريات غربي اقدام به توهين به پيامبر اسلام مي کنند اما اميدواريم که ديگر درس گرفته باشند و اين آخرين اقدام آنها باشد. 
 
افتخاري تاکيد کرد: اين حرکت فرانسه ثابت مي کند که غربي ها در تمامي عرصه ها، چه در مذاکرات و چه در تحريم ها و حتي کاهش قيمت نفت که حاصل همفکري همه استکبار است، به نتيجه نرسيده اند و اين اقدامات نشان دهنده عجز و شکست غرب در اين اتفاقات است. غرب با اين کار مي خواهد توجه آن بخش از جهان که به اين مسئله معطوف نيست را هم به اين حوادث جلب کند. 
 
رئيس فراکسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: کساني که آزادانديش هستند به خوبي مي توانند تشخيص بدهند که اين اقدامات، اقدامات عاجزانه اي ست که خود آنها را وادار مي کند که پژوهش کنند و پي به واقعيات ببرند. مطلوب ما هم اين است که آنها به راه راست هدايت شوند و به واقعيت پي ببرند. قرآن کريم هم در اين رابطه مي گويد وقتي راه به جايي نبردند، دست به تهمت و افتراق و دروغ خواهند زد.
 
لاله افتخاري با اشاره به وظيفه جامعه جهاني در برخورد با اين اقدامات گفت: از يک طرف وظيفه است که با آنها برخورد شود؛ چه جوامع بين المللي که آزادي بيان در چارچوب پذيرفته شده آن را پيگيري مي کنند، چه نخبگان و صاحب نظران برجسته دنيا، همه بايد به اين مسئله واکنش نشان دهند. کشورهاي اسلامي و سازمان کنفرانس اسلامي و سازمان همبستگي کشورهاي اسلامي هم بايد نسبت به اين اتفاق موضع داشته باشند و هر چه بيشتر در همبستگي مسلمانان جهان در حمايت از اسلام و پيامبر عظيم الشان و قرآن کريم تلاش کنند. بنابراين انتظار مي رود که همه دنيا در يک حرکت جمعي و با قدرت وارد اين عرصه شده و با اين اقدامات مقابله کنند تا پيشگيري از اقدامات احتمالي شبيه به اين در آينده هم بشود. 
 
وي افزود: کشورهاي اسلامي بايد کشورهايي از جمله فرانسه که در جهت اهداف استکبار جهاني حرکت مي کنند را بايکوت کنند؛ يا آنها را به راه بياورند و يا آنها را از چرخه کاري کشورهاي اسلامي حذف کنند. کشور اسلامي که نسبت به توهين مقدسات اسلامي واکنش نشان ندهد، اسلامي نيست.
  
افتخاري با اشاره به واکنش موثر براي مقابله با چنين اتفاقاتي تشريح کرد: اميدواريم واکنش مردم مسلمان دنيا به اين توهين، باعث بيداري مسئولان اين کشور و در نتيجه اصلاح برخي قوانين اين کشور بشود. ما بايد روشنگري کنيم. ما اقدامات تروريسي را محکوم مي کنيم. خود ما از بزرگترين قربانيان تروريسم هستيم و از ابتداي انقلاب ما زنان و کودکان و مرداني که شهداي ترور بودند را داشتيم. ترور، کودک و زن و مردم نمي شناسد و ما ترور را محکوم مي کنيم. اما نسبت به احقاق حقوق تمامي اديان الهي مخصوصاً مسلمانان که در فرانسه تعدادشان کم نيست هم کوتاه نخواهيم آمد.
 
*هيچ مسلماني توهين به مقدسات را نمي‌پذيرد
 
 
حميد سوريان، اميد نوروزي و احسان لشکري قهرمانان کشتي کشورمان به توهين نشريه فرانسوي به پيامبر اسلام واکنش نشان دادند و اين اقدام موهن را محکوم کردند.
 
حميد سوريان قهرمان کشتي فرنگي جهان نيز به توهين نشريه فرانسوي شارلي ابدو به پيامبر اسلام واکنش نشان داد و گفت: هيچ مسلماني توهين به مقدسات را نمي پذيرد و به عنوان يک مسلمان، اين حرکت را محکوم مي کنيم.
 
سوريان اضافه کرد: از کودکي به ما ياد داده اند که به هيچکس توهين نکنيم و به نظرم هيچ مسلماني نه به مقدسات کسي توهين مي کند و نه اهانت را مي پذيرد. 
 
اميد نوروزي، ديگر قهرمان کشتي کشورمان هم تاکيد کرد: من نمي دانم دست‌اندرکاران اين نشريه به چه دليل به خود اجازه مي دهند که به مقدسات ما توهين کنند اما ما مسلمانان توهين به پيامبرمان را نمي پذيريم.
 
احسان لشکري قهرمان کشتي فرهنگي کشور نيز در واکنش به اين اقدام گفت: دين ما دين مهرباني است و آنها با توهين به پيامبر ما مي خواهند خودشان را معروف کنند؛ ولي اين توهين ها جز کوچک شدنشان، چيزي براي آنها ندارد.
 
نشريه فرانسوي شارلي ابدو روز گذشته با انتشار کاريکاتور پيامبر اسلام(ص) در صفحه اول و با تيتر «من شارلي هستم» در سه ميليون نسخه به روزنامه فروشي هاي فرانسه راه يافت.  هفته گذشته در جريان سه روز اقدامات خشونت بار که با حمله افراد مسلح به دفتر نشريه شارلي ابدو در پاريس صورت گرفته بود، 17 نفر کشته شدند که شماري از کشته شدگان کاريکاتوريست ها و اعضاي تحريه اين نشريه بودند.
 
*توهين‌کنندگان به اديان الهي به هيچ دين و آييني پايبند نيستند
 
حبيب کاشاني از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در واکنش به اقدام نشريه شارلي ابدو به توهين به ساحت پيامبر عظيم الشان اسلام گفت: توهين کنندگان به اديان الهي اگر به خدا اعتقاد داشتند اين گونه به مقدسات توهين نمي‌کردند و اين افراد به هيچ دين و آييني پايبند نيستند.
 
کاشاني تاکيد کرد: کساني که به خود اجازه داده‌اند به بهانه آزادي دست به چنين اقدامي بزنند، بدانند که اين کارها جز رسوايي سودي برايشان نخواهد داشت.
 
اين رزمنده دفاع مقدس افزود: دين اسلام بيش از يک ميليارد نفر پيرو دارد و توهين به پيامبر اين دين، خاتم الانبيا، گناه بسيار بزرگي است که بخشودني نيست. هيچ مسلماني و هيچ انسان آزاده اي حاضر نيست اين گونه رفتارها را بپذيرد و تحمل کند. مسلمانان نه تنها به هيچ دين و آييني توهين نمي کنند، بلکه همواره از تمام اديان الهي به بزرگي ياد مي کنند و جز تکريم با کسي رفتار نمي کنند.
 
حبيب کاشاني با اشاره به واکنش ساير مسلمانان به اين اتفاق افزود: اين حرکت که ناشي از حماقت عده اي جاهل در يک نشريه غربي است، بايد محکوم شود و مسلمانان با وحدت و همبستگي نبايد بهانه به دست اين چنين افرادي بدهند که بخواهند به دين اسلام توهين کنند.
 
*انسان‌هاي آزاده پيرو اديان الهي اين اقدام را محکوم مي‌کنند
 
بهرام افشارزاده مديرعامل باشگاه استقلال تهران و عضو هيئت رئيسه شوراي المپيک آسيا در واکنش به اقدام وهن آميز و زشت نشريه فرانسوي شارلي ابدو گفت: انسان هاي آزاده پيرو اديان الهي اين اقدام را محکوم مي کنند و اگر حضرت عيسي و موسي هم امروز حضور داشتند از اين اقدام به خشم مي آمدند.
  
افشارزاده تاکيد کرد: هيچ انسان آزاده‌اي توهين را برنمي تابد و ما مسلمانان و ديگر پيروان اديان الهي، نبايد نسبت به اين اقدامات ساکت بمانيم. چرا که توهين به پيامبر اسلام، توهين به پيروان دين اسلام است.
 
*در ماجراي فرانسه ردپاي صهيونيست‌ها ديده مي‌شود
 
امير محبيان از چهره‌هاي برجسته دو دهه اخير روزنامه‌نگاري ايران و از تحليل‌گران صاحب سبک با اشاره به انتشار کاريکاتور اهانت آميز به پيامبر اسلام در نشريه شارلي ابدو و اتفاقات پس از آن در فرانسه گفت: به نظر مي رسد علي‌رغم وجود پديده اي که ظاهراً مبين يک اقدام تروريستي در فرانسه بوده در پس پرده و در لايه هاي عميق‌تر توطئه حساب شده اي وجود دارد که نشان مي دهد در ماجراي فرانسه ردپاي صهيونيست‌ها ديده مي شود. 
  
وي در ادامه افزود: آن‌ها با تخريب چهره اسلام و مبادرت به گروگانگيري در يک مغازه يهودي تلاش کردند يهوديت را جرياني مظلوم نشان دهند. صهيونيست‌ها همچنين به دنبال تنبيه کردن فرانسه به خاطر به رسميت شناختن فلسطين بودند.
 
*نمايندگان مجلس اقدام نشريه شارلي ابدو را محکوم کردند
 
مهدي دوات گري- عضو  کميسيون امنيت ملي مجلس
 
منشور حقوق بشر احترام به اديان الهي را بر همه ملت‌ها و دولت‌ها واجب کرده است. توهين و تعرض به کاملترين دين هيچ توجيهي ندارد و نظر حقوق بين‌الملل نيز محکوم است. جهان اسلام بايد با اتحاد، انسجام، وحدت و همدلي در برابر اينگونه تجاوزات ايستادگي کند.
 
جواد جهانگيرزاده- عضو کميسيون امنيت ملي مجلس
 
محکوم کردن اين اقدام شنيع نشريه فرانسوي وظيفه‌اي است که بر عهده تمام مسلمانان نهاده شده است. اسلام دين محبت و عقلانيت است و با هرگونه خشونت ناسازگار است. اين مسئله را هم مي‌توان در سيره پيامبر رحمت اين دين الهي مشاهده کرد.
 
عوض حيدرپور – عضو کميسيون امنيت ملي مجلس
 
بر تمام جهانيان ثابت شده که اسلام و مسلمانان همواره بر آرامش و محبت و اعتدال تاکيد داشته‌اند و همواره اين دين، جنگ‌آوري و رفتار خشونت‌آميز را محکوم کرده است.
 
محمد صالح جوکار – عضو کميسيون امنيت ملي مجلس
دشمن گمان مي‌کند که اينگونه اقدامات مسلمانان را دچار چالش خواهد کرد اما اين در حالي است که چنين رفتارهايي اتفاقا موجب مي‌شود مسلمانان وحدت بيشتري در برابر غرب داشته باشند.
 
سيد حسين نقوي حسيني- عضو کميسيون امنيت ملي مجلس
 
اين اتفاق در کشوري رخ داده که روساي آن ادعاي آزادي و دموکراسي دارند، اما هيچ بويي از انسانيت، حقوق بشر و دموکراسي نبرده‌اند. اگر اندکي شعور در آن‌ها وجود داشت مي‌دانستند که توهين به پيامبر بيش از يک ميليارد مسلمان جهان چه معناي زشتي دارد.
 
منصور حقيقت پور- عضو کميسيون امنيت ملي
 
بدون شک اين اقدام صورت گرفته توسط نشريه فرانسوي در ادامه همان تاکتيکي است که فرانسوي‌ها با نفوذ به گروه‌هاي تروريستي و خط دادن به آن‌ها انجام داده‌اند.
 
جعفر قادري – عضو کميسيون بودجه
دولت‌هاي غربي با هدف جلوگيري از مسلمان شدن شهروندان خود، سعي مي‌کنند که بر موج نفرت از اسلام بيفزايند. در همين راستا متأسفانه در فرانسه اين اسلام‌ستيزي بيش از ساير کشورهاست.  
 
عباس فلاحي باباجان- عضو کميسيون عمران
 
براي اين مصيبت بايد خون گريست. امروز ارزش‌ها و خطوط قرمز يک دين و پيامبر يک امت مورد اهانت قرار گرفته و غير قابل گذشت است. قانون بين‌الملل بايد هر چه سريعتر با مسببان اين ماجرا برخورد کند.
 
محمد سليماني – عضو کميسيون صنايع
 
توهين به اعتقادات بيش از يک ميليارد و سيصد ميليون انسان نکوهيده است و غرب امروز به دنبال بسترسازي براي افزايش تروريسم و اسلام‌هراسي هستند. کاري که اين نشريه انجام داده و کاري که تروريست‌ها صورت دادند دو روي يک سکه هستند.
 
مويد حسيني صدر – عضو کميسيون صنايع
 
تمام خوبي‌ها و زيبايي‌هايي که امروز در سراسر جهان وجود دارد، آموزه‌هايي است که در تعاليم پيامبر اسلام و هر شر و پلشتي که در دنيا صورت مي‌گيرد توسط کساني است که از اسلام فاصله داشته‌اند. آن‌هايي که به پيامبر اين دين رحمت توهين کرده‌اند به هيچ عنوان با تعاليم دين اسلام آشنا نبوده‌اند و بايد مورد آموزش و تعليم قرار گيرند.
 
ايرج نديمي – عضو کميسيون اقتصادي
احترام به اديان الهي جزو الزامات حقوق بشر است و هرگونه توهين به پيامبران الهي محکوم بوده و بي‌واکنش نخواهد ماند.
 
غلامرضا اسدالهي- عضو کميسيون بودجه
 
تعليمات اسلام هيچ‌گاه بر اساس خشونت نبوده و اقدامات صورت گرفته در فرانسه نيز به جز يک بازي سياسي براي ادامه پروژه اسلام هراسي نيست.
 
موسي الرضا ثروتي- عضو کميسيون بودجه
 
دشمن امروز دست روي نقطه ضعف مسلمانان گذاشته و قصد دارد تا با چنين تحرکاتي، مسلمانان را جريحه‌دار کرده و از اقدامات بعدي سوء استفاده کند. اما مسلمانان بايد با اتحاد خود اين گونه اقدامات را محکوم کنند.
 
حسين اميري خامکاني – عضو کميسيون انرژي
 
اين اقدام در راستاي اسلام هراسي است که متاسفانه گروهک‌هايي مانند داعش آن را ترتيب دادند. اين توهين مسلمانان را آزرده خاطر کرده و طرف مقابل نيز به دنبال بر هم زدن آرامش مسلمانان است.
 
نوذر شفيعي – عضو کميسيون امنيت ملي مجلس
 
غربي‌ها ضمن ترغيب تندروهاي تروريست، اين جنايات را به اسلام و مسلمانان نسبت مي‌دهند و از اين فضا جهت تشديد اسلام ستيزي بهره مي‌برند.
 
مهدي سنايي – عضو کميسيون امنيت ملي مجلس
 
هر چند برخي از شخصيت‌هاي اروپايي اعلام کرده‌اند که اين ماجرا ربطي به اسلام ندارد اما بازهم فرانسوي‌ها قصد دارند تا اين اقدام را به نام مسلمانان تمام کنند تا از اين طريق به اهداف شوم خود دست يابند.
 
مير قسمت موسوي- عضو کميسيون آموزش
 
غير از اين هم نمي‌توان از غرب انتظار داشت چون آن‌ها امروز از نفوذ اسلام و آموزه‌هاي پيامبر به اروپا هراس پيدا کرده‌اند.
 
عباس‌علي منصوري آراني- عضو کميسيون امنيت ملي
تاسيس انقلاب ايران، اسلام ناب محمدي را در دنيا جاري کرد و اسلام آمريکايي که غرب سعي داشت در کشورهاي اسلامي پياده کند را از بين برد. اين تحرکات بعد از انقلاب ايران نيز افزايش چشم‌گيري داشت و به همين دليل است که امروز دشمن اين سناريو را به عنوان پازلي جديد از بازي سياسي خود عليه مسلمانان به خصوص کشور شيعه ايران قرار داده است.
 
احمد بخشايش اردستاني- عضو کميسيون امنيت ملي
 
کي شود دريا به پوز سگ نجس. اسلام درياست و رسالت پيامبر نيز درياست و با اين گونه اقدامات نه شان اسلام تغيير مي‌کند نه جايگاه رسول گرانقدر آن.
 
عزت الله يوسفيان ملا- عضو کميسيون بودجه
 
غرب همواره سعي داشته با اين گونه اقدامات از طريق کاريکاتورها و فيلم‌هاي هاليوودي و ... و صرف هزينه‌هاي چندهزار ميلياردي، دست به برهم زدن وجهه اسلام در دنيا بزند که جلوي رسيدن حقايق اسلام به مردم جهان را بگيرد. امروز جهان تشنه معرفت و حقيقت است و غربي‌ها از همين مسئله ترسيده‌اند.
 
احمد توکلي
 
افراطي‌گري نتيجه روحيه سلطه‌طلبي است و وقتي غربي ها بر خلاف ادعاهاي خود عمل مي‌کنند، به ديگران هم اجازه مي‌دهند تا مانند خودشان عمل کنند.
 

*غرب با اين کار مي‌خواهد بر شکست‌هاي خود سرپوش بگذارد

حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به ناتواني غرب در پيش برد اهداف سناريوي اسلام هراسي گفت: غرب با اين اقدامات خود نشان داد، در اجراي سناريوي از پيش طراحي شده خود مبني بر تحريف افکار عمومي و اسلام هراسي ناموفق بوده است و مي‌خواهد با اين حرکات، بر شکست‌هاي خود سرپوش بگذارد.
  
رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران تاکيد کرد: مشخص نيست وقتي همه مسلمانان حمله تروريستي به دفتر اين نشريه را محکوم کرده‌اند، توهين به پيامبر عظيم الشأن اسلام، چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟ آيا جز اين است که جامعه غرب بعد از شکست‌هاي استراتژيک خود در اسلام ستيزي، مي‌خواهد با اين کار افکار عمومي را منحرف کند؟
  
ناصحي با اشاره به سوابق اين چنين اقداماتي در غرب يادآور شد: در گذشته هم اتفاقاتي نظير انتشار کاريکاتورهايي موهن در جوامع غربي سابقه داشته است و سلطه‌طلبان در اين زمينه کارنامه سياهي دارند.
  
حجت الاسلام ناصحي در پايان ضمن محکوميت انتشار کاريکاتور موهن در نشريه فرانسوي گفت: ما با هرگونه توهين به مقدسات و عقايد مخالفيم و به شدت چنين اقداماتي که با هدف تخريب اسلام در نگاه جامعه جهاني انجام مي‌شود را محکوم مي‌کنيم.
 
*نبايد پاسخ کاريکاتور موهن را مي‌داديم
 
جواد عليزاده پيشکسوت کاريکاتور کشور در رابطه با اهانت نشريه فرانسوي شارلي ابدو به پيامبر اسلام گفت: يک کاريکاتوريست حرفه‌اي، تحليل‌گر است، انديشمند است، صاحب فکر است و به دنبال راه حلي براي مشکلات مي‌گردد. کاريکاتوري که اين نشريه آن را منتشر کرد، هيچ يک از ويژگي‌هاي اصلي کاريکاتور را نداشت؛ پس به راحتي مي‌توان گفت نام اين طرح اصلا نمي‌توان کاريکاتور گذاشت. نقاشي کودکانه‌اي بود، تنها به اين بهانه‌ که حرمت شکني کند. چه کسي است که حرمت شکني، آن هم حرمتي با اين عظمت را محکوم نکند.
  
سردبير ماهنامه طنز و کاريکاتور تاکيد کرد: از آن طرف واکنش تروريستي که انجام شد هم قابل دفاع نيست. به ويژه اينکه کساني در اين حمله تروريستي کشته شدند که بعضاً هيچ ارتباطي با اين کاريکاتور نداشتند. از اساس به عقيده من شيوه مواجه با يک حرکت اين چنيني که عنوان فرهنگي را به خودش داده، پاسخ به روش فرهنگي است.
  
عليزاده در رابطه با واکنش مسلمانان به اين اهانت گفت: بر اساس قوانين موجود کشور فرانسه اين نشريه عمل خلاف قانون انجام نداده است؛ بر اساس آزادي بيان حرفي را عنوان کرده است. ما هم بايد در زمين آنها و با قوانين آنها بازي کنيم. ما بايد پاسخ اين کاريکاتور را مي‌داديم و طرف مقابل هم بر اساس قانون مطبوعات مجبور به انتشار پاسخ ما بود و اگر چاپ نمي‌کرد متخلف شناخته مي‌شد و ما به سادگي مي‌توانستيم از مراجع قانوني وارد عمل شويم.
  
اين پيشکسوت تصويرگري اضافه کرد: با اين کار، در دنيا هم تصوير بسيار متمدنانه‌اي از ما منتشر مي‌شد. و بر خلاف چهره‌اي که اسلام ستيزان و اسلام‌گرايان افراطي در حال ساختن آن هستند مي‌توانستيم تصوير واقعي از تمدن‌مان به دنيا نشان دهيم.
 
گفتني است جواد عليزاده، دارنده مقام نخست کاريکاتور چهره در جشنواره آنگلت فرانسه و نشان لياقت سازمان ملل در سال ۱۳۹۰ است. وي هم اکنون سردبير ماهنامه طنز و کاريکاتور است که امسال، وارد بيست و ششمين سال انتشار خود شده است.
 

*اهانت به پيامبر اسلام، حرکتي غير انساني، غير اخلاقي و غير حرفه‌اي بود

 

پناه‌بر خدا رضايي هنرمند فيلم‌ساز کشورمان در واکنش به اهانت نشريه فرانسوي به پيامبر اسلام گفت: سال‌هاست که دين ما، پيامبر ما و رفتار ما مورد بدترين اهانت‌ها قرار گرفته و ما هميشه به آن پاسخ جدي نداده‌ايم.
 
وي واکنش هنرمندانه را موثرترين پاسخ به اين اهانت‌ها دانست و گفت: يکي از جدي‌ترين رسالت هنرمندان و بيشتر از آن‌ها، مديران فرهنگي کشور ما پاسخ مناسب به اين قبيل اقدامات فرهنگي است. دشمن ما به خوبي مي‌داند که امروز رسانه از چه ابعادي برخوردار است و چه اثرگذاري دقيقي دارد. اين همان چيزي است که ما بايد از آن براي دفاع از خودمان و شناساندن درست فرهنگ اسلامي بهره ببريم. مديران فرهنگي بايد از جوابيه‌هاي درست و هنرمندانه در برابر اين هجمه‌ها حمايت کنند. چون پاسخ يک حرکت فرهنگي را بايد از راه فرهنگ داد.
 
اين سينماگر جوان در ادامه ضمن تقبيح جنايات تروريستي فرانسه گفت: دين ما دين مهرباني است. حضرت پيامبر زماني که در کوچه‌هاي مکه و مدينه مورد بي حرمتي و هتاکي قرار مي‌گرفت با مهرباني پاسخ مي‌داد. اگر ما هم مسلمانيم الگوي‌مان بايد پيامبرمان باشد. زماني که ما به طور واضح، روشن و موثر پيامبرمان و دين‌مان را به دنيا معرفي نکنيم، هر حرکتي را مي‌توانند به ما نسبت دهند؛ چه رسد به اين اقدامات اخير که واقعا از طريق اسلام گرايان افراطي صورت پذيرفته است. در هر حال ما بايد بدانيم که جواب فيزيکال و تروريستي هميشه جواب عکس مي‌دهد و جواب فرهنگي است که ماندگار، اثر گذار و هميشگي است.
 
*اقدام‌ نشريه‌ فرانسوي سرآغاز دور جديد اسلام‌گرايي در اروپا خواهدبود
 
 پرويز سروري نماينده شوراي شهر تهران با اشاره به اقدام نشريه فرانسوي شالي ابدو گفت: متاسفانه غرب در پرده ديگري از سياست‌هاي ضداسلامي و ضد انساني خود بار ديگر قلب تپنده مسلمانان جهان يعني پيامبر رحمت و مهرباني را هدف قرارداده است.
 
سروري با مشابه در سال‌هاي اخير و همزماني اقدام هتاکانه اخير با رشد گروه‌هاي تروريستي افراطي به نام مسلمانان در منطقه اين حوادث را بخشي از پازل بزرگ اسلام هراسي غرب ارزيابي کرد و گفت: هر چقدر اسلام و مسلمانان و البته اکثريت مردم دنيا به دنبال همزيستي مسالمت‌آميز فرهنگي ميان همه اديان الهي و توحيدي هستند اقليتي که اختيار نظام رسانه‌اي غرب را بر عهده دارند به دنبال اختلاف تشنج و دشمني ميان مردم دنيا هستند.
 
نماينده شوراي شهر تهران هم‌چنين عشق و محبت مسلمانان به وجود مقدس پيامبر اعظم را ابدي و فزاينده دانست و گفت: همه مسلمانان جهان در يک نقطه نوراني و پربرکت يعني عشق و علاقه به حضرت محمد(ص) وحدت و اتحاد دارند و اين موضوع مي‌تواند اختلافات و افتراق‌هايي که در سال‌هاي اخير در ميان امت اسلامي رشد کرده را به وسيله دشمنان بي‌خرد امت اسلامي کاهش دهد.
 
سروري با بيان اينکه اسلام دين رحمت و پيامبر، پيام‌آمد مهرباني است و اسلام با خشونت کور و بي‌منطق مخالف است، گفت: همه مسلمانان جهان خشم مقدس و اسلامي خود را از اين اتفاق زشت و نکوهيده در سينه حبس مي‌کنند و اما اين موضوع انگيزه بسيار قوي در همه ما ايجاد خواهد کرد تا اسوه اخلاق و مهرباني همه تاريخ بشريت را بيش از پيش به جهانيان معرفي کنيم.
 
نماينده مردم تهران در شوراي اسلامي شهر در پايان گفت: بدون شک اين اتفاق تلخ و غم‌انگيز سرآغاز دوره‌اي نوراني و بسيار با شکوه از رواج اسلام‌گرايي در جهان به خصوص اروپا با محوريت عشق به حضرت رسول اکرم خواهد بود، چرا که مظلوميت پيامبر از يک سو و انگيزه تحريک شده مسلمانان براي شناسانده پيامبر به جهانيان روند فزاينده‌اي از آشنايي مردم کشورهاي غربي و بلکه تمام دنيا با اين شخصيت آسماني ايجاد خواهد کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html