پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120146
سياست خارجي بلدي مي‌خواهد که آن هم کار ماست!
تاریخ انتشار : 1393/10/20 09:11:19
نمایش : 1156
همکار سابق نشريات اصلاح‌طلب مي‌گويد معناي سخنان اخير روحاني، راه نيامدن غرب و دعوت به باج‌ دادن است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، داريوش سجادي مشاور سابق کروبي در وبلاگ خود با اشاره به سخناني نظير «با انزوا نمي‌توان رشد کرد» و «اصول را نبايد به سانتريفيوژ وصل کرد» و پيشنهاد رفراندوم مي‌نويسد: دکتر روحاني مي‌فرمايند والله بالله نميشه با سياست خارجي منقبض به توسعه اقتصادي رسيد! بسيار خوب. قبول- نميشه! اما اين چه ربطي به همه‌پرسي از مردم دارد!؟
سجادي ادامه مي‌دهد: آقاي روحاني!

شما سال گذشته با اکثريت آرا پيروز انتخابات رياست‌جمهوري شديد و بر کرسي تلاش جهت تحقق وعده‌هاي خود نشستيد.
با نشستن بر کرسي رياست جمهوري فرموديد، «کشتيبان را سياستي دگر آمد» و ما کار بلدان آمديم و بايد با دنيا تعامل کنيم و سياست خارجي بلدي مي‌خواهد که آن هم کار ماست!

آقاي ظريف با بشارت «آنکس که مي‌گفت هولوکاست افسانه است رفته» آمد و ملتي را شيفته و چشم انتظار تبحر ديپلماتيک خود جهت تعامل جهاني و برون رفت از انزوا کرد.
رهبري نظام نيز تمام قد از رويکرد و مواضع شما در سياست خارجي با لوگوي «نرمش قهرمانانه» حمايت کردند و خودتان نيز فرموديد در مذاکرات هسته‌اي برخوردار از اختيار تام هستيد.

سجادي با اين مقدمات مي‌پرسد: اکنون چه اتفاقي افتاده که به شکوه «والله قسم بالله قسم نميشه» افتاده‌ايد!؟ اگر علي‌رغم همه حسن‌نيت‌ها و مساعي‌ جميله‌تان در تعامل با دنيا و کدخدايش، ناکام از تعامل برد-برد با ايشان شده‌ايد، چرا چوب آن را بر تن ملت مي‌زنيد!؟ اگر برخلاف تصورتان، نتيجه يک سال و نيم مذاکرات با ادبيات فاخر و ديپلماسي لبخند با «کدخدا» منجر به هيچ گشايشي نشده. حالا مي‌خواهيد با رفراندوم از مردم ايران به چه گشايشي برسيد!؟ با خارجي نتوانستيد به توافق برسيد، در داخل مردم با رفراندوم بايد پاسخگوي‌تان شوند!؟

وي مي‌افزايد: اساسا در چنان رفراندوم مفروضي مايليد چه چيزي را به همه‌پرسي بگذاريد!؟ اينکه؛ ملت عزيز ايران- علي‌رغم تلاش صادقانه ما در تعامل با دنيا (کدخدا) و برخورداري از حمايت رهبر و اختيار تام داشتن، ليکن طرف غربي با ما راه نيامد و نمي‌آيد لذا اکنون شما بفرمائيد به ايشان باج بدهيم تا والله قسم بالله قسم «بشه»!؟

وي تصريح مي‌کند: جناب روحاني اگر «والله قسم بالله قسم نميشه!» دليل اين «نشدن» در طرح غلط صورت مسئله است. از ابتدا ساده‌انديشانه و غيرواقع‌بينانه به مسئله ورود کرديد. پيش‌تر و به سهم و بضاعت مزجات خود آن ورود ساده‌انديشانه را در مقام يک شهروند عادي خدمت‌تان معروض داشته‌ بودم. اما ظاهرا مايل نيستيد واقعيات دنياي سياست را به رسميت بشناسيد.

منبع: روزنامه کيهان

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html