پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120119
رهبر معظم انقلاب در ديدار با جمعي از مردم قم
مسئولان کشور و دولت به دست بيگانه چشم ندوزند/ يک قدم عقب‌نشيني پيش‌روي دشمن را به دنبال مي‌آورد
تاریخ انتشار : 1393/10/17 18:07:22
نمایش : 4546
رهبر معظم انقلاب فرمودند: دشمن فعلاً به صراحت با آرمان‌ها کاري ندارد اما اگر عقب‌نشيني بشود بعداً سراغ آرمان‌ها هم مي‌آيد بنابراين بايد با هوشياري، هدف «پيشنهادها، حرف‌ها و اقدامات دشمن» را درک کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، با اشاره به ضرورت مقابله با تلاش بيگانگان براي تحريف واقعيتهاي انقلاب و به فراموشي سپرده شدن رويدادهايي مانند 19 دي 1356 و نهم دي 1388 افزودند: دشمني استکبار با ملت ايران، پاياني ندارد و مسئولان بايد با تکيه بر نيروهاي داخلي، حربه تحريم را از دست دشمن غيرقابل اعتماد خارج کنند و با دلبستن به نقطه هاي روشن حقيقي، وظايف خود را در تحقق آرمانهاي درخشان انقلاب و ملت انجام دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تبريک ايام ميلاد پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، قيام نوزدهم دي 1356 را رويدادي تاريخي، بزرگ و تعيين کننده خواندند و گفتند: انگيزه هايي وجود دارد تا روزها و حوادث بزرگ و تعيين کننده انقلاب اسلامي و سه دهه اخير به فراموشي سپرده شود اما تا وقتي ملت زنده است و دلهاي مؤمن و داراي انگيزه و زبان هاي حق گو حضور دارند، چنين اتفاقي نخواهد افتاد.

رهبر انقلاب اسلامي زنده نگه داشته شدن 19 دي 1356، 22 بهمن 1357، 9 دي 1388 و ديگر مقاطع سرنوشت ساز ملت ايران را حرکتي مجاهدت آميز خواندند و گفتند: جبهه مقابل نظام اسلامي به نسل دوم و سوم انقلاب اميد بسته بود تا آنها را از انقلاب اسلامي رويگردان کند اما همين نسل سوم و جوانهاي کشور بودند که حادثه عظيم 9 دي را بوجود آوردند و آن سيلي محکم را به صورت کساني که سعي داشتند مسير انقلاب را با فتنه منحرف کنند، نواختند.

رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري مجدد اهميت تاريخي حادثه 19 دي سال 1356 در قم، گفتند: نوزدهم دي مبدأ يک حرکت عمومي در کشور شد و ملت ايران را وارد ميدان مبارزه با رژيم طاغوت کرد که در نهايت بساط رژيم ستم شاهي از اين کشور برچيده شد.

حضرت آيت الله خامنه اي سپس با اشاره به انگيزه هايي که براي تحريف حقايق و واقعيات رژيم پهلوي وجود دارد، به چند خصوصيت آن رژيم اشاره کردند و افزودند: ديکتاتوري سياه و استفاده از قساوت آميزترين روش ها و وحشيانه ترين شکنجه ها در زندانهاي مخوف، يکي از خصوصيات رژيم پهلوي بود و همه مدعيان امروز حقوق بشر نيز با تمام وجود از چنين رژيمي حمايت مي کردند.

ايشان با اشاره به نقش صهيونيستها و امريکاييها در ايجاد دستگاه جهنمي ساواک در رژيم گذشته و ايجاد خفقان شديد در کشور افزودند: افشاگريهاي اخير درخصوص زندانهاي مخفي و شکنجه هاي سازمان سيا در امريکا نيز نشان مي هد ادعاهاي امريکايي ها در حمايت از آزادي بيان به هيچ وجه با واقعيات همخواني ندارد.

رهبر انقلاب اسلامي وابستگي ذلت آميز به قدرتهاي خارجي را يکي ديگر از خصوصيات رژيم پهلوي برشمردند و خاطرنشان کردند: در آن دوران آنچه که منافع قدرتهاي بيگانه و بويژه امريکا، اقتضا مي کرد، در سياستها و رفتارهاي داخلي، منطقه اي و بين المللي دنبال و ملت ايران بشدت تحقير مي شد.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: علت بغض و کينه و دشمني تمام نشدني امريکاييها با ملت ايران و انقلاب اسلامي، اين است که کشوري با ويژگيها و موقعيت راهبردي ايران به واسطه پيروزي انقلاب از دست آنها خارج شده است.

ايشان سومين خصوصيت رژيم پهلوي را مبتلا بودن به انواع فسادهاي جنسي، مالي و اخلاقي، در عالي ترين سطوح حکومتي دانستند و گفتند: در آن رژيم خبيث و فاسد مردم به هيچ وجه به حساب نمي آمدند و رأي و نظر مردم هيچ اهميتي نداشت و رابطه مردم و حکومت بطور کلي قطع بود.

رهبر انقلاب اسلامي، بي اعتنايي به پيشرفت علمي، ترويج خود کم بيني، بزرگ نمايي فرهنگ غربي، عادت دادن ذائقه مردم به واردات بجاي احياي توليد داخلي، و نابودي کشاورزي و صنايع ملي را از ديگر بخشهاي کارنامه سياه رژيم پهلوي دانستند و خاطرنشان کردند: ملت با هوش ايران که اين تحقيرها و ظلم و فسادها را مشاهده مي کرد، بواسطه يک مرد الهي که همان امام بزرگوار (ره) بود، پا به ميدان گذاشت و در نهايت پيروز شد.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: پيشرفتها و موفقيت هاي کنوني و بيداري و جايگاه برتر ملت ايران در منطقه همه به دليل برداشته شدن مانع بزرگ رژيم فاسد و ظالم و وابسته پهلوي بوده است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به آغاز دشمني جبهه استکبار با ملت ايران پس از پيروزي انقلاب تأکيد کردند: هيچکس تصور نکند دشمن از خباثت و خصومت دست برميدارد.

حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه افزودند: وقتي در مقابل دشمن دچار غفلت شديد و به او اعتماد کرديد دشمن فرصت مي کند مقاصد خود را در کشور پيگيري کند اما اگر قوي، آماده و دشمن شناس بوديد استکبار، به ناچار از خصومت ورزي دست مي کشد.

ايشان فشارهاي امروز جبهه زورگويان جهاني به ملت ايران را ناشي از يک دشمني تمام نشدني برشمردند و افزودند: اگرچه هنوز تا تحقق کامل آرمانهايي همچون عدالت اجتماعي و اخلاق اسلامي راه زيادي مانده است اما برخلاف حرفهاي نسنجيده و غلطي که بعضي ها درباره بي توفيقي ملت ايران مي گويند اين ملت با حرکت در مسير آرمانها توانسته است توفيقات بسيار بزرگي به دست آورد.

رهبر انقلاب با انتقاد از کساني که توفيقات ملت از جمله پيشرفتهاي علمي را ناديده مي گيرند افزودند: چرا نابخردانه، دستاوردهايي را که پايگاههاي علمي جهاني نيز به آنها اذعان دارند، انکار مي کنيد و با سخنان غلط و غيرمنصفانه در راه پرافتخاري که مردم طي کرده اند و حتي دشمنان را مجبور به تحسين کرده است، ايجاد ترديد مي کنيد؟

حضرت آيت الله خامنه اي در اشاره اي به صدر اسلام افزودند: در آن زمان نيز همه آرمانها محقق نشد اما مهم اين بود که حرکت در مسير تحقق اهداف ادامه داشت که امروز نيز ملت، همان مسير را، با افتخار و اقتدار و ايستادگي ادامه مي دهد.

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان به تبيين اولويتهاي کشور و جامعه پرداختند و اتحاد و اتفاق ملي را مهمترين نياز امروز خواندند.
ايشان تأکيد کردند ايجاد تفرقه و دودستگي در ميان مردم، به هر عنوان و با هر توجيه، ضد منافع ملي و ضد آرمانهاست.
حضرت آيت الله خامنه اي کمک به مسئولان و دولت را وظيفه اي همگاني برشمردند و با تأکيد مجدد بر ضرورت نگاه به درون افزودند: دولتي ها هم بدانند که تنها چيزي که مي تواند آنها را به انجام وظايفشان قادر کند، تکيه بر مردم و نيروهاي داخلي است.

رهبر انقلاب با اشاره به تحريم هاي ظالمانه افزودند: تحريم ها براي کشور مشکل ايجاد کرده اما اگر دشمن شرط برداشته شدن آنها را، فلان مسئله اساسي و آرماني از جمله دست برداشتن از اسلام و استقلال و پيشرفت علمي قرار دهد قطعاً غيرت هيچ مسئولي، قبول نمي کند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته دشمن فعلاً به صراحت با آرمانها کاري ندارد اما اگر عقب نشيني بشود بعداً سراغ آرمانها هم مي آيد بنابراين بايد با هوشياري، هدف «پيشنهادها، حرفها و اقدامات دشمن» را درک کرد.

ايشان مصون کردن ايران در مقابل تحريم ها را، تنها راه محدود کردن قدرت مانور دشمن خواندند و تأکيد کردند: معناي واقعي اقتصاد مقاومتي همين است و تحقق اين مهم، وظيفه اصلي مسئولان کشور است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأکيد مکرر بر ضرورت قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي افزودند: مسئولان کشور و دولت نبايد به دست بيگانه چشم بدوزند و بدانند حتي يک قدم عقب نشيني، پيش روي دشمن را به دنبال مي آورد بنابراين بايد فکري اساسي کرد و با تکيه بر ملت و نيروهاي داخلي بگونه اي عمل کرد که اگر دشمن تحريم ها را هم برنداشت، ضربه اي به پيشرفت و رونق و رفاه مردم وارد نشود.

حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه افزودند: بايد حربه تحريم را از دست دشمن بگيريد چرا که اگر چشم به دست دشمن بدوزيد تحريم ها همچنان باقي خواهد ماند همانگونه که امريکايي ها، امروز با کمال وقاحت مي گويند اگر در قضيه هسته اي، ايران کوتاه هم بيايد تحريم ها، يکجا و همه برداشته نمي شود.

ايشان پرسيدند با اين واقعيات آيا مي شود به چنين دشمني اعتماد کرد؟
رهبر انقلاب افزودند: من با مذاکره مخالف نيستم، اما معتقدم بايد دل را به نقطه هاي اميد بخش حقيقي سپرد نه به نقطه هاي خيالي.
ايشان در پايان سخنانشان خاطرنشان کردند: مسئولان، به لطف خدا مشغول کار هستند و همه بايد به دولت کمک کنند اما دولتي ها هم مراقب باشند حاشيه سازي نکنند و ضمن  خودداري از بيان حرفهاي غيرلازم، دو دستگي بوجود نياورند و تلاش کنند وحدت و ايمان و همت ملت را مورد استفاده صحيح قرار دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي آينده ايران عزيز را کاملاً درخشان خواندند و افزودند: به فضل الهي راه پرافتخار تحقق آرمانها ادامه مي يابد و جوانان کشور روزي را خواهند ديد که دشمنان گردنکش و ظالم در مقابل آنها مجبور به خضوع شوند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html