پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120018
نفت از کانال ۶۰ دلاري هم فاصله گرفت
تاریخ انتشار : 1393/10/09 09:42:43
نمایش : 3257
قيمت جهاني نفت در معاملات روز سه شنبه بيش از ۲ دلار کاهش يافت و به ۵۷ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قيمت جهاني نفت در معاملات روز سه شنبه با کاهش بيش از ۲ دلاري نسبت به روز گذشته مواجه شد و به پايين ترين رقم در طي ۵ سال اخير رسيد.

در حالي قيمت نفت از مرز ۶۰ دلار فاصله گرفته است که برخي تحليلگران با توجه به توقف قيمت نفت طي چند روز گذشته در سطح ۶۰ دلار معتقد بودند قيمت طلاي سياه به کف خود رسيده است.

اما سقوط ۲ دلاري قيمت نفت نشان داد پيش بيني ۶۰ يا ۷۰ دلاري براي نفت در بودجه سال آينده ريسک بالايي دارد. به طور معمول در فصل گرما در نيمکره شمالي قيمت نفت کمتر از فصل سرما بوده است.

وجود نفت مازاد در بازار و از سوي ديگر نگراني ها از کاهش تقاضا از عوامل پايه اي افت قيمت نفت طي ماه هاي اخير بوده است اما عوامل رواني، سفته بازي و موضع گيري هاي برخي کشورهاي نفتي در جهت تضعيف قيمت نفت نيز نقش عمده اي در رنگ باختن طلاي سياه داشته است.

در جريان معاملات دوشنبه هر بشکه نفت برنت درياي شمال در برابر ۵۹ دلار و ۹۳ سنت معامله مي شد که اين رقم در روز سه شنبه به ۵۷ دلار و ۷۶ سنت کاهش يافته است.

نفت سبک آمريکا نيز امروز در برابر ۵۳ دلار و ۵۵ سنت معامله مي شود.

افت بيش از ۲ دلاري قيمت نفت طي امروز در حالي بوده است که پيش بيني ها از کاهش ۹۰۰ هزار بشکه اي ذخاير استراتژيک آمريکا خبر مي دهد و تشديد درگيري ها در ليبي توليد نفت اين کشور را کاهش داده است.

قيمت جهاني نفت از نقطه اوج خود در خرداد تاکنون به نصف رسيده است. در حالي که تنها يک روز به پايان سال جاري ميلادي باقي مانده انتظار مي رود رکورد سقوط سالانه قيمت نفت در اين سال شکسته شود. نفت سبک آمريکا نيز با بيشترين سقوط قيمت خود از سال ۲۰۰۸ به اين سو مواجه شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html