پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119847
قرارگاه خاتم‌الانبياء رقيب بخش خصوصي نيست
تاریخ انتشار : 1393/09/26 11:21:03
نمایش : 2529
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) بدون داشتن رويکرد اقتصادي به طرح‌ها با نجابت به دنبال ياري رساندن به دولت است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در يازدهمين همايش سراسري فرماندهان و مديران قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) با اشاره به ارائه لايحه بودجه سال ۱۳۹۴ به مجلس شوراي اسلامي، گفت: در اين لايحه بودجه عمراني دولت بالغ بر ۴۷۷۰۰ ميليارد تومان برآورد شده که نسبت به سال ۱۳۹۳ شانزده درصد رشد دارد.

وي افزود: دولت مصمم است در هر شرايطي حتي افت شديد قيمت نفت براي عمران و سازندگي کشور هزينه کند.

نوبخت با اشاره به ايفاي نقش قرارگاه خاتم‌الانبياء(ص) در عرصه سازندگي کشور، گفت: کساني که ندانند و يا مغرض باشند و تصور کنند پتانسيل بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقيب بخش خصوصي است، يا ناآگاهند يا مغرض و مي‌خواهند تحريک کنند.

وي افزود: بنده به عنوان مسئول برنامه‌ريزي کشور با آگاهي عرض مي‌کنم به هيچ‌وجه قرارگاه رقيب بخش خصوصي نيست.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور، خاطرنشان کرد: ما معتقد نيستيم که قرارگاه با پيشينه، ريشه و ظرفيت فوق‌العاده‌اي که دارد در تقابل با بخش خصوصي به عرصه بيايد؛ کدام بخش خصوصي است که بيش از ۲ ميليارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پاي کار بايستد؛ اين مسئله چيزي جز روحيه و عرق رزمندگي و دلاوري نيست.

وي تصريح کرد: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) رويکرد اقتصادي و انتفاعي به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد ياري رساندن به دولت است.

نوبخت با بيان اينکه دولت و قرارگاه در عرصه سازندگي کشور در کنار يکديگر قرار گرفته‌اند، گفت: ما همه فرزندان اين ملتيم و اگر دشمن تصور کند با تحريم‌هاي ظالمانه مي‌تواند ما را از پيگيري مطالبات ملت مأيوس کند در اشتباه است.

وي افزود: هر چند با لغو تحريم‌هاي ظالمانه بخش اعظمي از منابع ملت ايران آزاد شده و در خدمت توسعه کشور قرار مي‌گيرد، اما برنامه‌هاي ما وابسته به نتيجه مذاکرات نيست و سناريوهاي متنوعي را براي شرايط مختلف پيش‌بيني کرده‌ايم.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بيان اينکه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) از نظر دولت يک پيمانکار نيست، اظهار داشت: قرارگاه ظرفيت بزرگ فني و مهندسي کشور است که به کمک دولت مي‌آيد.

وي تصريح کرد: در شرايطي که دشمنان دست در دست يکديگر داده‌اند تا مقاومت ما را بشکنند، ايستادگي کرده و از پا در نمي‌آييم.

نوبخت با تاکيد بر اينکه توانايي‌هاي امروز نيروهاي مسلح قابل قياس با دوران دفاع مقدس نيست، اظهار داشت: در زمان جنگ از کمترين امکانات نظامي برخوردار بوديم، اما امروز پهپادهاي ما در آسمان به پرواز در مي‌آيند؛ اکنون قادريم اوربيتال‌ها را شکافته و در فضاي بي‌نهايت کوچک و فضاي بي‌کران حضور يابيم.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در پايان با اشاره به توانمندي قرارگاه در راه‌سازي، توسعه زيربناها و تاسيسات نفت و گاز، گفت: امروز دولت و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) پيمان مجددي با يکديگر خواهند داشت؛ کار بزرگي پيش رو داريم به دليل آنکه قرار نيست در برابر دشمن کوتاه بيايم و مي‌خواهيم پيشرفت کنيم.
 
کد مطلب: 590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html