|
کد مطلب: 119838
پرداخت سود ۲ تا ۲۰ ميليون توماني به انصرافدهندگان خودرو
تاریخ انتشار : 1393/09/25 12:47:54 نمایش : 1433
مشکل در خودروسازيها به جايي رسيده است که به دليل عدم تحويل خودرو در موعد مقرر، مجبور به پرداخت سودهاي ۲ تا ۲۰ ميليون توماني به انصرافدهندگان خودرو شدهاند.
 چند سالي است که خودروسازان شروع به پيشفروش بعضي از خودروهايي که هنوز به توليد انبوه نرسيدهاند يا هنوز آماده تحويل نيستند، کردهاند. اين در حالي است که گاهي عدم تحويل اين خودروها حتي به بيش از دو سال هم رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،براي نمونه، خودرو مگان که سال ۱۳۹۱ ثبتنام و پيشفروش شده بود تا در عرض چند ماه تحويل مشتريان داده شود، مبلغ حدود ۳۰ ميليون تومان از مشتريان دريافت ميکرد و مابقي آن بايد در چند ماه آينده پس از تحويل خودرو پرداخت ميشد. اما امروز شاهد هستيم که خودرو مگان که در سال ۱۳۹۱ به مشتريان بايد تحويل داده ميشد، حالا در انتهاي سال ۱۳۹۳ هنوز اين خودرو به مشتريان تحويل داده نشده است. وقتي هم که ثبتنامکنندگان براي دريافت طلب خودرو خود به نمايندگيها مراجعه ميکنند، به آنها پيشنهاد انصراف ميدهند و حتي مبلغي بالغ بر ۲۰ ميليون تومان سود تاخير نيز داده ميشود.
از سوي ديگر، خودرو تندر ۹۰ که در سال ۱۳۹۲ به مشتريان پيشفروش شده بود تا در عرض چند ماه به مشتري تحويل داده شود، هنوز تحويل داده نشده است و به افرادي که براي انصراف مراجعه ميکنند، حدود ۲ تا ۳ ميليون تومان پيشنهاد سود انصراف از خودرو از سوي نمايندگيها داده ميشود.
به گزارش افکارنيوز، در حال حاضر با وجود اين مسايل، اين سوال مطرح است که آيا در اين شرکتهاي خودروسازي، مديريت يا برنامهريزي وجود ندارد تا مشخص شود خودرويي که پيشفروش ميشود، در موعدي که به مشتري وعده داده مي شود، آماده هست يا خير؟! تا بعد از چند ماه در بيبرنامهگي و سردرگمي نمانند که شروع به پرداخت سودهاي ميليوني بابت تاخير خودرو نکنند؛ سودهايي که حتي تا ۲۰ ميليون تومان هم ميرسد. آيا با يک برنامهريزي منسجم نميشود اين مشکل را حل کرد که هم مشتري ضرر نکند و هم خود خودروسازها.
کد مطلب: 590 پ
|
شهرستان فارسان در یک نگاه |
|
خبرنگار افتخاري |
|
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
|
|
|