پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119809
آخرين جزئيات خريد خدمت سربازي مشمولان غايب
تاریخ انتشار : 1393/09/23 13:09:42
نمایش : 5060
عده اي از مشمولان غايب به دلايل مختلف از جمله اقامت در خارج از کشور، مشکلات خانوادگي، گرفتاري شغلي و سن بالا قادر به انجام خدمت سربازي نيستند و نيروهاي مسلح نيز تاکيد دارد که تکليف اين افراد هرچه سريع تر مشخص شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از ايرنا، يک ميليون ۵۰۰ هزار جوان داريم که متولد ۱۳۵۵ به بعد هستند و تاکنون تکليف نظام وظيفه آنها روشن نشده است.


برخي از اين مشمولان که سنشان بين ۲۷ و ۵۰ سال است با پرداخت جريمه تعيين تکليف مي شوند و بقيه اگر جهت انجام خدمت اقدام و تا ۲۲ بهمن ماه به خدمت اعزام شوند، شش ماه اضافه خدمت آنها بخشيده شده و به مراجع قضايي معرفي نخواهند شد


سردار موسي کمالي، معاون امور منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در اين باره گفت: طبق قانون هر پسر جوان که به سن ۱۸ سال تمام مي رسد مشمول به حساب مي آيد و بايد سربازي خود را طي کند اما با اين وجود براساس پيش بيني هاي آماري حدود يک ميليون و پانصد هزار نفر مشمول هنوز سرنوشتشان مشخص نيست.


معاون امور منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: چنانچه مشمولان غايب خود را جهت انجام خدمت سربازي معرفي کرده و تا ۲۲ بهمن ماه به خدمت اعزام شوند، شش ماه اضافه خدمت آنها بخشيده شده و به مراجع قضايي معرفي نخواهند شد.


سردار کمالي ادامه داد: عده اي از مشمولان غايب به دلايل مختلف از جمله اقامت در خارج از کشور، مشکلات خانوادگي، گرفتاري شغلي و سن بالا قادر به انجام خدمت سربازي نيستند و نيروهاي مسلح نيز تاکيد دارد که تکليف اين افراد هرچه سريع تر مشخص شود.



وي گفت: به منظور اجراي عدالت تصميم گرفته شد بر اساس لايحه بودجه ۱۳۹۴ مشمولاني که بيش از هشت سال غايب و سن آنها حداقل ۲۷ و حداکثر ۵۰ سال باشد به دليل اينکه کارآيي لازم براي نيروهاي مسلح را ندارند و خدمت آنها در کنار ساير عزيزان سرباز روحيه آنان را خراب مي کند با پرداخت جريمه تعيين و تکليف شوند.


معاون امور منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به اين که ميزان جريمه بر اساس حضور در داخل و خارج از کشور، مدرک تحصيلي و مدت غيبت تعيين مي شود؛ افزود، مبلغ جريمه و نحوه اجراي اين طرح بر اساس آيين نامه اي خواهد بود که از سوي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تهيه و پس از تاييد ستاد کل به تصويب هيات وزيران مي رسد، با اين حال در حال حاضر مبلغ ۲۰ تا ۵۰ ميليون تومان مدنظر است.


واگذاري ۲۷ هزار سرباز به دولت

معاون امور منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در رابطه با امريه مشمولان در دستگاه هاي دولتي نيز گفت: به دنبال آن هستيم که در رابطه با کمبود نيروي انساني به دولت کمک کنيم.


به گزارش ايرنا سردار کمالي افزود: سربازان در کارهاي توليدي، جهاد کشاورزي و امدادي به دولت کمک خواهند کرد.


وي اعلام کرد: ستادکل نيروي هاي مسلح سالانه ۲۶ تا ۲۷ هزار سرباز به دستگاه هاي دولت واگذار مي کند.


منطقي تر شدن معافيت پزشکي

معاون امور منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در رابطه به معافيت پزشکي مشمولان هم گفت: از تابستان امسال شرايط معافيت پزشکي مشمولان را منطقي تر کرده ايم.


سردار کمالي اظهار داشت: بر اين اساس اگر افراد بيمار توانايي انجام وظيفه را داشته باشند معاف از رزم مي شوند.


وي با بيان اينکه مدرک تحصيلي مشمولان در معافيت آنها تاثير گذار است، عنوان کرد: به عنوان مثال پيش از اين اگر چشم فردي هشت دهم بود با وجودي که به راحتي مي توانست در جامعه به کار و فعاليت بپردازد معاف مي شد اما اکنون براي اين معافيت بايد هر يک چشم بالاي ۶ باشد.


معاون امور منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح توضيح داد: در اين رابطه موضوع قد در معافيت را کم و بحث چاقي و يا لاغري را حذف کرده ايم.


سردار کمالي توضيح داد: تمامي مباحثي که فرد بيمار توان انجام خدمت وظيفه به ويژه در تخصص خود را داشته باشد حذف شده اند.

انتهاي پيام/1020ج/ 590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html