پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119707
توهين صداي آمريکا به باورهاي مردم ايران + فيلم و تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/09/12
نمایش : 3922
بخش فارسي صداي آمريکا، به سراغ مسئله خشک‌سالي رفته و آن را دست‌مايه‌اي قرار داده است براي توهين به مقدسات اسلامي و اعتقادات مردم ايران. مجري اين شبکه مي گويد: «به حال اون مذهب و پيامبري که مجازات شوخي باهاش اعدامه بايد تأسف خورد.»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مشرق، بخش فارسي شبکه صداي آمريکا، در برنامه آنتن (On ten) به مسئله‌اي پرداخت که اين سال‌ها تبديل به يکي از مسائل حياتي کشور شده است.

*****

برنامه آنتن که سعي دارد در قالب طنز، مسائل مختلف درون نظام جمهوري اسلامي را مورد انتقاد قرار دهد گاه تا جايي پيش مي‌رود که هيچ خط قرمزي - از ديني و مذهبي گرفته تا انساني - را برنتافته و هر چيزي که در ايران براي سازندگان اين برنامه عجيب است يا سواد لازم براي درک آن را ندارند، به تمسخر مي‌گيرند.

جمعه شب گذشته، برنامه «آنتن» صداي آمريکا، به سراغ مسئله خشک‌سالي رفت و آن را دست‌مايۀ توهين به مقدسات اسلامي و اعتقادات مردم ايران قرار داد.

صداي آمريکا

باران چه دخلي به گناه دارد؟!

اين برنامه با پخش قطعه‌اي کوتاه از يکي از سخنراني‌هاي حسن عباسي درباره وجود گناه در جامعه و ارتباط آن با مسئله خشک‌سالي، اين ارتباط را مسخره کرده و در پاسخ به آن، محله چراغ‌ قرمز در آمستردام هلند (شهري که خيابان‌هايي از آب دارد) و ونيز را که محل خريد و فروش برده‌هاي جنسي هستند مثال مي‌زند و از آنجا که حسن عباسي مي‌گويد چارۀ خشک‌سالي دعاي باران و نماز استسقاء است، مي‌گويد ايران بايد تعدادي از فواحش ونيز و آمستردام را براي نزول باران به ايران ببرد.

 

 

حسن عباسي در قطعه‌اي که صداي آمريکا انتخاب کرده مي‌گويد: «آب تمام سدهاي کشور کم شده، يک دليل اصلي بيشتر ندارد. معصيت زياد است.... مگر اينکه دوباره بزرگان اهل اخلاق رو صدا کنند تا در بيابان‌ها نماز استسقاء بخوانند؛ خدا به اين بزرگان رحم کند و دوباره سدهاي ما پرآب بشود.»

صداي آمريکا

صداي آمريکا

 

نزول باران به دست خدا است

پيش از پاسخ گفتن به اين مسئله اين نکته را خاطرنشان مي‌کنيم که غرض از عنوان اين مسئله نه پاسخ دادن به برنامه‌ آنتن که روشن کردن ارتباط ميان نعمت و گناه است:

 

- نزول باران فقط به دست خدا است:

1. وَ أرْسَلْنَا الرِّيَاحَ لَوَاقِحَ فَأنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأسْقَيْنَاكُمُوهُ وَ مَا أنتُمْ لَهُ بخَازِنِين (حجر/ 22). و ما بادهاى آبستن‏كننده را فرستاديم، و از آسمان آبى نازل كرديم و شما را بدان سيراب ساختيم و شما را نرسد كه خازنان آن باشيد.

2. أفَرَأَيتُم المآءَ الَّذي تَشرَبُونَ * ءَأنتُم أنزَلتُمُوه مِنَ المُزنِ أم نَحنُ المُنزِلُونَ (واقعه/ 68 و 69). آيا آبى را كه مى‏نوشيد ديده‏ايد؟ آيا شما آن را از ابر فرو مى‏فرستيد يا ما آن را نازل مي‌کنيم؟

3. هُوَ الَّذي أنزَل مِنَ السّمآء مآءً لکم (نحل/ 10). فقط خدا است که آب را از آسمان فرومي‌فرستد

 

- خداوند مي‌فرمايد گناهان مردم، سبب کاهش نعمت‌ها يا نابودي آن مي‌شود، از جمله باران:

خداوند در سوره نوح در بيان ارتباط ميان استغفار و نعمت باران مي‌فرمايد:

فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا * يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا *

و گفتم از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او همواره آمرزنده است [تا] بر شما از آسمان باران پى در پى فرستد (نوح/ 10 و 11)

و در سوره اعراف نيز رابطه ميان ايمان و تقوا و فوران نعمت از آسمان و زمين را اينگونه بيان مي‌کند:

وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ

و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند قطعا بركاتى از آسمان و زمين برايشان مي‌گشوديم ولى تكذيب كردند پس به [كيفر] دستاوردشان [گريبان] آنان را گرفتيم (اعراف/ 96)

همچنين در سوره انعام فرموده است:

أَلَمْ يَرَوْاْ كَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَبْلِهِم مِّن قَرْنٍ مَّكَّنَّاهُمْ فِي الأَرْضِ مَا لَمْ نُمَكِّن لَّكُمْ وَأَرْسَلْنَا السَّمَاء عَلَيْهِم مِّدْرَارًا وَجَعَلْنَا الأَنْهَارَ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَنْشَأْنَا مِن بَعْدِهِمْ قَرْنًا آخَرِينَ (6) ... قُلْ سِيرُواْ فِي الأَرْضِ ثُمَّ انظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ (11)

آيا نديده‌‏اند كه پيش از آنان چه بسيار امت‌ها را هلاك كرديم [امت‌هايى كه] در زمين به آنان امكاناتى داديم كه براى شما آن امكانات را فراهم نكرده‌‏ايم و [باران‌هاى] آسمان را پى در پى بر آنان فرو فرستاديم و رودبارها از زير [شهرهاى] آنان روان ساختيم پس ايشان را به [سزاى] گناهانشان هلاك كرديم و پس از آنان نسل‌هاى ديگرى پديد آورديم (6) ... بگو در زمين بگرديد آنگاه بنگريد كه فرجام تكذيب‏‌كنندگان چگونه بوده است (انعام/ 11)

گذشته از آيات قرآن که خود به تنهايي براي هر سوالي و هر شبهه‌اي کافيست، سندي هم از «تورات» مي‌آوريم که نشان دهد رابطه گناه و نعمت حتي در تورات تحريف‌شده توسط يهوديان نيز وجود دارد:

 

خداوند از طريق حضرت موسي(ع) به يهوديان تحذير داده است که اگر به راه خداوند نروند به بيماري‌ها و بلاهاي مختلف دچار خواهند شد از جمله اينکه نه چيزي از آسمان مي‌بارد و نه چيزي از زمين مي‌رويد و به عوض باران، گرد و غبار بر آنها نازل خواهد شد:

و خداوند تو را با سل‌ و تب‌ و التهاب‌ و حرارت‌ و شمشير و باد سَموم‌ و يرقان‌ خواهد زد، و تو را تعاقب‌ خواهند نمود تا هلاك‌ شوي‌ * و فلك‌ تو كه‌ بالاي‌ سر تو است‌ مس‌ خواهد شد، و زميني‌ كه‌ زير تو است‌ آهن * و خداوند باران‌ زمينت‌ را گرد و غبار خواهد ساخت‌، كه‌ از آسمان‌ بر تو نازل‌ شود تا هلاك‌ شوي‌ (سفر تثنيه 28/ 22 تا 24).

 

******
مجري برنامه آنتن، در ادامه ضمن اشاره به شخصي که به دليل اثبات اتهام سب‌النبي، محکوم به اعدام شده است گفت: «اون کدوم مقدساتي است که سزاي شوخي باهاش در فضاي مجازي، اعدامه؟ کدوم امر قدسيه که اينقدر سسته، اينقدر بي‌پايه است، اينقدر بي‌اساسه که اگر بهش شک کني يا باهاش شوخي کني اعدامت مي‌کنن»

وي ادامه مي‌دهد: «امر مقدسي که از فضاي مجازي بترسه، امر مقدسي که از پس فيس‌بوک برنياد، واي به حالش.... کدوم حکومتي به خاطر توهين به مقدسات شهروندانش رو اعدام مي‌کنه؟ ... به حال اون مذهب و پيامبري که مجازات شوخي باهاش اعدامه بايد تاسف خورد.»


 


گذشته از استدلالات شرعي، نقلي و عقلي مرتبط با مباحث آمده در ماده 513 قانون مجازات اسلامي که به بحث مجازات سب‌النبي مي‌پردازد و به دليل مفصل بودن مجال پرداختن به آن را نداريم، مجري صداي آمريکا بهتر است برخي از همين وقايع که در نزديکي آنها به وقوع مي‌پيوندد نيز به مردم خبر دهد:

به تازگي چند مهندس نيروگاه‌هاي هسته‌اي فرانسه به دليل مسلمان بودن اخراج شده‌اند.

 

ماه گذشته به يک مسجد در آلمان حمله و به آتش کشيده شد.

 

حمله نماينده پارلمان سوئد به يکي از وزراي مسلمان اين کشور.

 

مروه شرويني يک زن محجبه در آلمان در مقابل چشم قضات به قتل مي‌رسد.

 

در فرانسه به عنوان مهد دموکراسي، زنان محجبه از رفتن به دانشگاه و مدرسه و محل کار منع مي‌شوند.

 

و ده‌ها خبر مانند اينها که نشان‌دهنده دشمني آشکار غربي‌ها و سوءرفتارهاي واقعي آنان با مسلمانان است. جرم اين افراد فقط مسلمان بودن است و دشمني غربيون مانند تفتيش عقايد در قرون ‌وسطايي است.

اما حکم ناسزا گفتن به رسول خدا(ص) چيست؟

در تورات، حکم دشنام گفتن به والدين، مرگ است:

 

«هر که پدر يا مادر خود را لعنت کند هر آينه کشته شود» (خروج 21/ 16 ـ و مشابهتاً در لاويان 20/ 9).

 

و همچنين ناسزا گفتن به رهبر و رئيس قوم:

 

«به خدا ناسزا مگو و رئيس قوم خود را لعنت مکن» (سفر خروج 22/ 28).

 

لذا وقتي پولس را محاکمه مي‌کردند او به کتک‌خوردن از دست بازپرس خود اعتراض کرد و به او ناسزا گفت. حاضران گفتند آيا رئيس کهنۀ خدا را دشنام مي‌دهي؟ پولس گفت: اي برادران ندانستم که رئيس کهنه است زيرا [در تورات] مکتوب است که حاکم قوم خود را بد مگوي (اعمال 23/ 4 و 5).

حکم ناسزا گفتن به رسول خدا، قتل است (ماده 513 قانون مجازات اسلامي). او رئيس عالم هستي است آنچنانکه از حضرت عيسي(ع) نقل شده که «رئيس اين جهان مي‌آيد» (انجيل يوحنا 14/ 30) و همۀ انبياء حقيقي به آمدن او وعده کرده‌اند (نگا. تثنيه 18/ 18 و 33/ 2).

کد مطلب: 590 پ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html