|
کد مطلب: 119504
بدقولي خودروسازان در تحويل خودرو به مشتريان
تاریخ انتشار : 1393/08/21 10:24:18 نمایش : 1666
نهتنها خودروها در موعد مقرر تحويل داده نميشود، بلکه مديران خودروسازها خود را پاسخگوي بدقوليها نميدانند.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، داستان تکراري و هميشگي تحويل خودرو در موعد چند سالي است که ادامه دارد و ظاهرا اين داستان قرار نيست تمامي داشته باشد. در اين ميان، نهتنها خودروها در موعد مقرر تحويل داده نميشود، بلکه مديران خودروسازها خود را پاسخگوي بدقوليها نميدانند.
به گزارش خبرنگار افکارنيوز، در حال حاضر اتفاقي که افتاده، اين است که مشترياني که در چند ماه گذشته خودروي مورد نظر خود را ثبتنام کرده بودند و قرار بود در يک تاريخ خاصي –تاريخ مورد نظر در قرارداد- خودرو خود را تحويل بگيرند، هر روز با اين جمله روبهرو ميشوند: «خودرو شما آماده نيست.» اين در حالي است که اين خودروسازها پول خود را کامل و در موعد مقرر تحويل گرفتهاند، اما خودرو خريداران را تحويل ندادهاند. هماکنون چندين ماه گذشته است و مشتريان و ثبتنامکنندگان خودرو سرگردان هستند و اين سرگرداني، باعث سرگيجه بيش از آنها و حتي انصراف شده است.
گزارش ميداني خبرنگار ما حاکي از آن است که بسياري از مشتريان تصميم به انصراف از خريد خودرو از خودروسازها گرفتهاند و به سراغ بازار آزاد رفتهاند؛ آن هم در حالي که برخي از اين خودروها را در بازار آزاد ارزانتر از کارخانه تهيه کرده بودند.
در اين ميان، مشترياني هم هستند که براي خود برنامهريزي داشتهاند، اما در حال حاضر پول اين مشتريان در جيب خودروسازها جا خوش کرده است و ديگر پولي ندارند که خودرو مورد نظر خود را از بازار تهيه کنند.
با اين اوصاف، به نظر ميرسد خودروسازان قدرت برنامهريزي و پيشبيني وضعيت توليد خود را ندارند. چراکه هيچگاه براي اين سوال پاسخي وجود ندارد؛ اينکه آيا در اين شرکتهاي بزرگ و به قول خودشان بينالمللي، مدير يا مديراني وجود ندارد که برنامهريزي کنند و مشخص شود در روز و ماه چه تعداد خودرو توليد ميشود و چه تعداد از اين خودروها پيشفروش شده است تا مشترياني که ثبتنام ميکنند، در موعد مقرر خودرو خود را تحويل بگيرد؟!
اين اتفاق در حالي در اين شرکتهاي بزرگ صنعتي کشور ميافتد که در يک واحد توليدي کوچک و حتي در يک نانوايي، قدرت پيشبيني وضعيت توليد وجود دارد. براي مثال، اين موضوع در يک نانوايي سنگکي توسط يک شاطر قابل حل است. شاطر يک نانوايي ميداند که وقتي ۲۰ نفر در صف هستند و فقط امکان توليد نان براي اين ۲۰ نفر وجود دارد و به نفر بيست و يکمي نان نميرسد، به او اعلام کنند که منتظر نماند و نان به او نميرسد.
اين در حالي است که در شرکتهاي بزرگ خودروسازي بعد از اينکه يک ماه از تاريخ مقرر تحويل خودرو ميگذرد، زماني که مشتري براي تحويل خودرو به نمايندگي مراجعه ميکند، به او اعلام ميکنند که خودرو شما هنوز آماده نيست و معلوم هم نيست چه زماني آماده ميشود. حتي اگر با اين اعتراض مشتريان روبهرو شوند که براي سفر خودرو خود را ميخواهيم، به او اعلام ميکنند «با ژيان باجناقت مسافرت برو.»
به گزارش افکارنيوز، در اين شرايط، اين سوال مطرح است که مشترياني که خودرو خود را در موعد مقرر تحويل نگرفتهاند، شکايت خود را به کجا ميتوانند ببرند؟ به خودروسازان يا دولت؟ خودروسازان که پاسخگو نيستند، اما دولت هم تاکنون در اين سالها هيچ نظامي براي حل مشکل مشتريان خودروسازان ايجاد نکرده است.
با اين حال، به نظر ميرسد خودروسازان امروز بايد ضرر تحويل ندادن سر موعد خودرو را با سودهايي که در قرارداد خود اعلام کردهاند، جبران کنند. اين سودها معلوم نيست از کجا تامين ميشود و به مشتريان داده خواهد شد.
|
شهرستان فارسان در یک نگاه |
|
خبرنگار افتخاري |
|
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
|
|
|