پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119166
بيشتر مشکلات فرهنگي جامعه نشات گرفته از معضل ماهواره است
تاریخ انتشار : 1393/07/16 13:29:08
نمایش : 4007
از زماني که ماهواره به خانواده‌هاي ايراني ورود پيدا کرد، پخش فيلم‌هاي متعدد در شبکه‌هاي آن مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به مرور زمان نيز با گسترش اين شبکه‌ها و کاهش سختگيري مسئولان فرهنگي، استقبال آنان افزايش قابل توجهي يافته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، از سال‌هاي گذشته، استقبال بعضي خانواده‌ها نسبت به استفاده ماهواره، بدون در نظر گرفتن آسيب‌هاي بي‌شمار آن در سست کردن بنيان خانواده، مانند افزايش آمار خيانت زنان و مردان به همسرانشان دو چندان شده است.

چراکه، هدف از راه‌اندازي شبکه‌هاي بي‌شمار در ماهواره با دوبلاژ زبان فارسي مانند فارسي‌ وان و من‌ و تو و پخش فيلم‌هاي مستهجن در آن‌ها، ترويج بي‌عفتي و بي‌حيايي به مخاطبان است تا با تحقق اين مهم، معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه اسلامي و اخلاق غيراسلامي بين قشرهاي مختلف مردم افزايش يابد.

در کاهش اين معضلات جاي دارد که آحاد جامعه به ويژه زنان و مردان با آسيب‌هاي استفاده از ماهواره آشنا شوند و نسبت به معضلات آن هوشيار باشند تا رغبت بهره‌گيري آنان از ماهواره کاهش يابد.

حجت‌ا‌لاسلام علي نعمت‌اللهي در اين خصوص به خبرنگار ما مي‌گويد: امروز تماشاي ماهواره تبديل به يک معضل پديده اجتماعي شده، و آسيب‌هاي مهمي را در جامعه و خانواده به همراه دارد، به طوري‌که بيشتر مشکلات فرهنگي نشات گرفته از آن است که بايد اين مشکل را با بکارگيري راهکارهاي مناسبي برطرف کرد.

اين مسئول بيان کرد: تماشاي ماهواره و بهره‌گيري از فيلم‌هاي ضداخلاقي اين شبکه از جمله فارسي وان و جم‌تي‌وي فرهنگ تهاجم نرم را جايگزين فرهنگ اسلامي در خانواده‌‌ها مي‌کند و همين امر، موجب افزايش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود.

نعمت‌اللهي با بيان اينکه دشمن همواره تلاش مي‌کند فرهنگ ديني و اعتقاد به خداوند را بين مردم تضعيف کند، افزود: در اين راستا آنان توليد فيلم‌هاي نادرست و مستهجن که يکي از عوامل گسترش بي‌بند و باري و ترويج بي‌اخلاقي در جامعه هست، در دستور کار خود قرار دادند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

اين مسئول ادامه داد: کودکان، مردان، جوانان و زنان با تماشاي فيلم‌هاي مستهجن از شبکه‌هاي ماهواره در معرض آسيب قرار مي‌گيرند، که بايد اين آسيب‌ها و معضلات استفاده از اين فيلم‌ها به قشرهاي مختلف جامعه اطلاع‌رساني شود تا تماشاي ماهواره در خانواده‌ها کم‌رنگ شود.

حجت‌الاسلام علي معبودي نماينده ولي فقيه در سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوين در اين خصوص به خبرنگار ما مي‌گويد: دشمنان اسلام امروز به دنبال تغيير هويت و فرهنگ در کشور ما هستند چراکه مي‌دانند تنها راه شکست انقلاب اسلامي تغيير و کم‌رنگ کردن ارزش‌ها و عقايد ديني آن‌ها است.

نماينده ولي فقيه در سپاه صاحب‌الأمر (عج) قزوين افزود: آنان با بهره‌گيري از ابزارهايي مانند ماهواره تلاش مي‌کنند تا بتوانند سبک زندگي اسلامي مردم ايران را به فرهنگ غربي تغيير دهند که تحقق اين مهم آسيب جدي در کشور ما محسوب مي‌شود چراکه موجب سست شدن بنيان خانواده‌ها مي‌شود.

وي اضافه کرد: ترويج بي‌حيايي و عفت‌زدايي در زنان و بي‌غيرتي مردان، سلب اميد در زندگي، ترويج مدگرايي و برهنه قرار دادن زنان و شهوت‌گرايي مردان از جمله آسيب‌هاي تماشاي ماهواره است که بايد هشدارهاي لازم در بهره‌گيري از فيلم‌هاي مستهجن به مردم داده شود تا رغبت استفاده آنان کاهش يابد.

معبودي يادآور شد: ما با تکنولوژي مانند اينترنت و ماهواره مخالف نيستيم، اما اين شبکه‌ها به دست نااهلان و فاسدان افتاده و آنان تلاش مي‌کنند تا بتوانند با اجراي برنامه‌هاي مختلف به صورت زيرکانه، باورها و اعتقادات ديني مردم ايران را سست کنند و به همين دليل ما با تماشاي برنامه‌هاي ماهواره مخالف هستيم.

نماينده ولي فقيه در سپاه صاحب‌الأمر(عج) قزوين تصريح کرد: مردم و مسئولان بايد نسبت به اين موضوع هوشيار باشند و آسيب‌هاي تماشاي اين برنامه‌ها را به يکديگر اطلاع دهند تا استفاده آنان از ماهواره کاهش يابد.

سعيد عزيزي استاد حوزه و دانشگاه در اين خصوص به خبرنگار ما مي‌گويد: تماشاي فيلم‌هاي مستهجن از ماهواره مي‌تواند باورهاي ديني را کم‌رنگ و سبک غربي را در زندگي هر فردي نهادينه کند.

وي با اشاره به اينکه سران تأسيس شبکه‌هاي فارسي وان، جم‌تي‌‌وي و زمزمه، با هدف سست کردن بنيان خانواده سريال‌هاي مستهجن مختلفي را توليد مي‌کنند، گفت: آن‌ها مي‌خواهند با تضعيف سبک زندگي اسلامي و ترويج فرهنگ غربي در خانواده، مردم ايران را نسبت به اعتقادات و عقايد ديني کم‌رنگ کنند.

عزيزي افزود: تماشاي ماهواره به ويژه اگر هر روز تکرار شود، بيشترين تأثير را در کم‌رنگ کردن باورها و اعتقادات ديني هر فردي دارد و تحقق اين مهم موجب ارتقاي آسيب‌ها و معضلات فرهنگي و اجتماعي در خانواده و جامعه مي‌شود که بايد براي رفع آن، به صورت جدي آسيب‌هاي استفاده از ماهواره را به آحاد جامعه هشدار داد.

اين مسئول به آسيب‌هاي استفاده از شبکه‌هاي مختلف ماهواره اشاره و عنوان کرد: بهره‌گيري خانواده‌ها از اين شبکه‌ها موجب بروز مشکلاتي ‌شده که خيانت زنان و مردان در زندگي از جمله آن‌ها است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از چهار سال گذشته خيانت زنان خانه‌دار به همسرانشان به دليل تماشاي فيلم‌هاي مستهجن ماهواره بيشتر از مردان شده که بايد در رفع اين اتفاق تلخ در جامعه، هوشياري زنان جامعه نسبت به آسيب‌هاي استفاده از آن افزايش يابد.

وي خاطرنشان کرد: هدف توليد فيلم‌هاي مستهجن ترويج فرهنگ هوس‌راني و بي‌غيرتي در بينندگان است، آحاد جامعه بدانند که عقايد و اعتقاداتشان با تماشاي اين فيلم‌ها به مرور زمان بدون اينکه خودشان متوجه شوند، کم‌رنگ مي‌شود.

عزيزي با اشاره به اينکه سران راه‌اندازي شبکه‌هاي ماهواره‌اي، خانواده‌ها را مورد هدف قرار گرفتند، بيان کرد: آنان فيلم‌هاي مستهجن را فقط براي زنان متأهل و سنتي توليد مي‌کنند و به دختران، کودکان، جوانان و مردان توجهي ندارند چراکه معتقدند اگر بخواهند در ايران به جايي برسند بايد زن سنتي و خانه‌دار را از رفتار اسلامي به غربي تغيير دهند تا بتوانند به اهدافشان برسند.

استاد حوزه و دانشگاه بيان کرد: زن ايراني زماني که فرزندش دچار شکست مي‌شود از او حمايت مي‌کند و زماني که همسرش به او خيانت مي‌کند آبروداري مي‌کند، و دشمنان کاملاً خصوصيات رفتاري زنان متاهل ايراني که مادر هستند را به خوبي شناختند، به همين دليل برنامه‌ريزي کردند تا بتوانند نقش مادر را در خانواده‌هاي ايراني کم‌رنگ کنند.

وي خاطرنشان کرد: سران راه‌اندازي شبکه‌هاي ماهواره‌اي فقط مادران ايراني را مورد هدف قرار دادند و کاري هم به باسواد و بي‌سواد بودن‌شان ندارند و از آنجايي که طي روز در خانه هستند تلاش مي‌کنند تا با پخش فيلم‌هاي مختلف آنان را سرگرم کنند.

اين مسئول اظهار کرد: کارگردان‌هاي توليد فيلم‌ در ماهواره، سريال، عاطفي بودن و دوبلاژ فارسي را مورد هدف قرار مي‌دهند چراکه معتقدند مادران ايراني با سريال‌هاي دنباله‌دار، ارتباط عاطفي بيشتري برقرار مي‌کنند و همچنين مي‌دانند که آنان حوصله مطالب زيرنويس را ندارند به همين دليل تلاش مي‌کنند تا با پخش دوبلاژ فارسي فيلم‌ها، تعداد بيشتري از بينندگان را جذب کنند.

عزيزي با اشاره به اينکه تماشاي ماهواره توجيه عاقلانه ندارد، ادامه داد: برخي افراد اذعان دارند که برخي شبکه‌هاي ماهواره، مذهبي است بايد در اين خصوص بگويم ساخت اين شبکه‌ها به دست انگليسي‌ها است و منفعت آنان هيچ وقت به مردم ايران نرسيده و با راه‌اندازي اين شبکه‌ها به صورت زيرکانه به مقدسات ديني مسلمانان توهين مي‌کنند تا باورهاي ديني آنان را تضعيف کنند.

اين مسئول با بيان اينکه دست اندرکاران توليد شبکه‌هاي ماهواره‌اي معتقدند که با ترويج فرهنگ غرب تا سال ۲۰۲۰ حيا در ايران از بين مي‌رود و خيانت متأهل‌ها نسبت به مجردها افزايش چشمگيري مي‌يابد، عنوان کرد: اين مطلب بيانگر جدي بودن دشمنان در جنگ نرم است تا بتوانند باورهاي ديني مسلمانان را از بين ببرند، که در اين راستا ما بايد هوشيار باشيم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه اعتقادات ديني به انسان آرامش مي‌دهد، يادآور شد: آحاد جامعه هوشيار باشند که استفاده از فيلم‌هاي مستهجن آرامش و آسايش زندگي آنان را برهم مي‌زند.

وي گفت: افرادي که از ماهواره استفاده مي‌کنند، براي بيرون کردن آن از خانه، در ابتدا تلاش کنند تا ساعت‌هاي تماشاي فيلم‌هاي آن را کاهش دهند تا به مرور زمان استفاده آن‌ها به صفر برسد.

عزيزي با بيان اينکه استفاده از ماهواره بين خانواده‌هاي مذهبي نيز نفوذ پيدا کرده است، ادامه داد: آحاد جامعه بايد از آسيب‌هاي آن مطلع شوند تا رغبتي به استفاده از آن نداشته باشند.

گفتني است؛ امروزه استفاده از شبکه‌هاي ماهواره به يک واقعيت تلخ در جامعه تبديل شده است و تماشاي فيلم‌هاي آن، معضلاتي را در خانواده و جامعه به همراه دارد، که در اين راستا قشرهاي مختلف مردم بايد نسبت به اين آسيب‌ها هوشيار باشند‎ تا رغبت بهره‌گيري آنان از اين شبکه‌ها کاهش يابد.

همچنين بايد گفت جنگ نرم دشمن، مبارزه با باورها و اعتقادات ديني مردم ايران و پايمال کردن خون شهدا است، که آنان با استفاده از ماهواره تلاش مي‌کنند تا با توليد فيلم‌هاي مستهجن و پخش آن به اين هدف برسند.

مردم ما که در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشيدند مي‌توانند در جنگ نرم با تبعيت از دستورات ديني به پيروزي برسند و از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي دفاع کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html