پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118943
برنامه و نتايج ورزشکاران ايران در روز دوم بازي‌هاي آسيايي+ مصاحبه ها و جدول مدال‌ها
پايان روز دوم بازي‌هاي آسيايي/باز هم ايران بدون مدال ماند
تاریخ انتشار : 1393/06/30 17:00:28
نمایش : 4141
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مسابقات آسيايي اينچئون از 29 شهريور آغاز و تا 12 مهر ادامه خواهد داشت به شرح ذيل مي‌باشد.

برنامه بازي‌هاي امروز ورزشکاران ايران به شرح زير مي‌باشد: (ساعت‌ها به وقت محلي مي‌باشد)

تيراندازي  

10 متر تپانچه مردان فينال ساعت 11:30

تراپ مردان فينال ساعت 14

روئينگ

دو نفره مردان ساعت 10

دو نفره سبک وزن بانوان ساعت 10:20

تک نفره مردان ساعت 10:30

تک نفره سبک وزن بانوان ساعت 10:50

4 نفره سبک وزن بانوان ساعت 11

 4 نفره بانوان ساعت 11:20

8 نفره مردان ساعت 11:40

هندبال  

ايران – هنگ کنگ ساعت 12

شمشير بازي سابر

علي پاکدامن، مجتبي عابديني، فرزاد باهر، و محمد رهبري ساعت 11 تا 12

ووشو
سجاد عباسي، وزن 70 کيلو  ساعت 19 تا 19:40

حميد رضا لادوري وزن 75 کيلو ساعت 19:40 تا 20:20

شنا

جمال چاوشي‌فرد 200 متر کرال پشت

جودو

ملايي در وزن 73- کيلو و قاسمي‌نژاد در وزن 81- کيلوگرم

ژيمناستيک هنري

 سعيد رضا کيخا، محمد رمضان‌پور، هادي فخاري نژاد، ايمان خاموش‌ و محمد رضا حميدي

مسابقات ژيمناستيک هنري در بخش تيمي از 30 شهريور شروع و تا 3 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

**آسمانخراش‌هاي ايراني وارد اينچئون شدند
    
اعضاي تيم ملي بسکتبال کشورمان عصر امروز وارد اينچئون محل برگزاري هفدهمين دوره بازيهاي آسيايي 2014 شدند.

در اواين روز از بازيهاي آسيايي 2014 اينچئون و در حاليکه ملي پوشان 8 رشته کشورمان در حال رقابت با حريفان خود بودند اعضاي تيم ملي بسکتبال کشورمان که از ماهها پيش برنامه هاي آماده سازي خود براي حضوري قدرتمند در اين دوره بازيها را آغاز کرده اند وارد اينچئون شدند.

طبق برنامه اعلام شده از سوي ستاد برگزاري اين دوره از بازيها تيم ملي بسکتبال ايران ايران در حالي دوم مهر ماه به مصاف تيم اول گروه B خواهد رفت که در گروه E با فيليپين هم گروه است.

**رقابت ژيمناست هاي ايراني آغاز شد
    
مسابقات ژيمناستيک بازيهاي آسيايي اينچئون از دقايقي پيش با انجام حرکات ژيمناست هاي کشورمان در پارالل به طور رسمي آغاز به کار کرد.

از نکات جالب توجه در اين دور، آغاز رقابت ها با ورزشکاران ايراني بود. تيم پنج نفره کشورمان رقابت خود با کشورهاي ازبکستان و قزاقستان را در شش قسمت پارالل ، بارفيکس ، حرکات زميني، خرک، دار حلقه و پرش از خرک آغاز کرده اند.

شايان ذکر است، سعيد رضا کيخا، ايمان خاموشي، محمد رمضانپور، هادي خناري نژاد و محمد رضا حميدي پنج ژيمناست ايراني حاضر در مسابقات هستند.

**چاووشي رکورد شناي ايران را ارتقا بخشيد
    
جمال چاووشي فر شناگر ايراني در 100 متر کرال پشت بازيهاي -آسيايي رکورد اين ماده را ارتقا بخشيد.

با آغاز روز دوم بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۴ اينچئون امروز جمال چاوشي‌فر شناگر کشورمان در دور مقدماتي رشته صدمتر کرال پشت و در گروه دوم اين رشته با کسب زمان ۵۸،۲۳ ضمن شکستن رکورد ملي ايران در مکان ششم قرار گرفت.

رکورد ايران در اين رشته در دستان روهام پيرواني بود.

**رئيس فدراسيون شنا،شيرجه و واترپلو از شکسته شدن رکورد شناي ايران در 100 متر کرال پشت ابراز خوشحالي کرد.
 
با آغاز روز دوم بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون امروز جمال چاوشي‌فر شناگر کشورمان در دور مقدماتي رشته صدمتر کرال پشت و در گروه دوم اين رشته در ميان 7 شرکت کننده با کسب زمان 58،23 ضمن شکستن رکورد ملي ايران در مکان ششم قرار گرفت.

محسن رضواني، رئيس فدراسيون شنا در اين مورد گفت: از شکسته شدن رکورد ملي ايران در صد متر کرال پشت خوشحالم. در واقع خوشحالم که چاوشي‌فر رکورد ملي ايران را ارتقا بخشيد. تلاش ما بر اين است که تمام شناگرانمان در بازي‌هاي آسيايي رکورد ملي را ارتقا بخشيده و بتوانيم با برنامه‌ريزي بلند مدت در آينده به سکوي بازي‌هاي آسيايي برسيم.

**کشتکار: به دنبال جابجايي رکورد در قسمت هاي ديگريم
    
عباس کشتکار، سرمربي تيم ملي شنا نيز در خصوص عملکرد چاوشي‌فر گفت: جمال خيلي خوب به آب زد و توانست رکورد ما را در اين رشته ارتقا دهد. البته در بخش تيمي هم به دنبال ارتقاي رکورد هستيم و اين ارتقاي رکورد در بخش‌هاي ديگر طي روزهاي آينده ادامه خواهد داشت.

سرمربي تيم ملي شنا در گفتگو با خبرنگار اعزامي ضمن بيان اين مطلب گفت: دليل تغيير برنامه‌مان اين بود که بتوانيم کيفيت کار شناگران را در ماده‌هاي مختلف افزايش دهيم. اين تاکتيکي است که اکثر مربيان دنيا براي خستگي کمتر و افزايش کيفيت شناگران خود استفاده مي‌کنند. در 100 متر و 200 متر قورباغه نيز به دنبال ارتقا رکورد هستي. البته در تيمي امدادي نيز هدف ما رسيدن به فينال است.
 
** تيم ملي ايران در رشته تپانچه ۱۰ متر مردان بازي‌هاي آسياي دهم شد
 
در ادامه روز دوم بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۴ اينچئون و در رشته تپانچه ۱۰ متر بادي، تيم ملي تپانچه ايران دهم شد.
 
کره‌جنوبي، کره‌شمالي و هند در اين رشته اول تا سوم شدند.
 
در مقدماتي انفرادي اين رشته نيز ابراهيم برخورداري، محمد احمدي و ابراهيم رحميي در بين ۵۸ تيرانداز به ترتيب در جايگاه‌هاي سي و يکم تا سي و سوم قرار گرفتند.
 
**تيم دونفره روئينگ مردان در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۴ در جايگاه سوم مرحله مقدماتي قرار گرفتند
 
بدر رشته روئينگ دو نفره مردان با ترکيب سيد مجتبي شجاعي و امير رهنما در مرحله مقدماتي گروه خود سوم شدند و به شانس مجدد راه يافتند.
 
اين تيم فردا در صورت قرار گرفتن در بين ۴ تيم اول راهي فينال خواهند شد.

**جلسه شناي کنفدراسيون آسيا برگزار مي‌شود
    
رئيس فدراسين شناي کشورمان به کاپيتان تيم ملي شنا در بازي‌هاي آسيايي ۳۰۰ دلار پاداش داد.

محسن رضواني، رئيس فدراسين شناي کشورمان پس از رکوردشکني جمال چاوشي‌فر در رشته 100 متر کرال پشت به کاپيتان تيم ملي شنا در بازي‌هاي آسيايي 300 دلار پاداش داد.

جلسه کنفدراسيون شناي آسيا امروز در خصوص برنامه‌هاي آينده شناي آسيا، تبادل تجربه و اطلاعات و همچنين چگونگي گسترش شنا در ديگر کشورها با حضور شيخ فهد، رئيس شوراي المپيک آسيا، حسين المسلم، نايب رئيس جهاني و مسئولان شناي آسيا از ساعت 13 به وقت محلي در هتل حيات برگزار مي‌شود.
 
** رئيس انجمن جهاني کميته هاي ملي المپيک و شوراي المپيک آسيا از حمايت همه جانبه اين دو نهاد مهم ورزشي از کميته ملي المپيک ايران خبر داد.
 
نشست خصوصي کيومرث هاشمي رييس کميته ملي المپيک کشومان با شيخ احمد الفهد الصباح رييس شوراي المپيک آسيا  روز گذشته در محل هتل اوراکاي اينچئون، محل استقرار مقامات برگزار شد.
 
در اين نشست هاشمي گزارش کاملي از فعاليتهاي صورت گرفته در کميته ملي المپيک طي شش ماه گذشته را ارايه داد و به تشريح برنامه ها و اولويت هاي کميته ملي المپيک ايران پرداخت. وي اين نشست خطاب به شيخ احمد اظهار داشت: ايران بعنوان يکي از قدرتهاي مهم ورزش در قاره آسيا و جهان توجه بسيار خوبي به ايجاد تعامل و همکاري با تمام ارگانهاي ورزشي و کشورهاي موجه و صاحب نام ورزش داشته و خواهد داشت.

وي ادامه داد: يکي از اصلي ترين اولويت هاي کاري ما کسب ميزباني رويدادهاي بزرگ و بين المللي و همچنين کرسي هاي مهم در نهادهاي بين المللي ورزش است که انتظار داريم در اين زمينه همکاري لازم با ما صورت گيرد. در راستاي اين هدف  نيز قصد داريم بزودي دو سمينار بين المللي و قاره اي زنان و ورزش و همچنين صلح و ورزش را برگزار کنيم.

در ادامه اين نشست و بعد از صحبتهاي هاشمي، شيخ احمد ضمن تاکيد براين موضوع که انجمن جهاني کميته هاي ملي المپيک (ANOC)و   شوراي المپيک آسيا OCA))  با تمام توان از کميته ملي المپيک و ورزش ايران حمايت خواهد کرد گفت: ايران هميشه براي ما بعنوان يک کشور قدرتمند و همگام، مهم و قابل احترام بوده است. خوشبختانه با رويه جديدي و نگاه مثبتي که در دولت ايران شکل گرفته، دريچه هاي جديدي به سوي افزايش مناسبات بين بخصوص در ورزش باز شده که ما نيز مصمم تر از قبل به ارتقا روابط  با ايران اقدام خواهيم کرد.

وي يادآور شد:  من بعنوان رئيس انجمن جهاني کميته هاي ملي المپيک و شوراي المپيک آسيا تضمين مي کنم که از نمايندگان ورزش ايران بزودي در کميسيونهاي انجمن جهاني کميته هاي ملي المپيک و همچنين کميته هاي شوراي المپيک آسيا استفاده کنيم.

شيخ احمد در خصوص ميزباني ايران در دو سمينار زنان و همچنين صلح هم اظهار داشت: شوراي المپيک آسيا با برپايي اين دو رويداد که مي تواند گامي اساسي در پياده سازي توجهات به ورزش زنان و همچنين صلح در دنيا باشد کاملا موافق است و شک نداشته باشيد که حمايت همه جانبه اي از اين ميزباني خواهيم داشت.

وي در پايان گفت: نشست هيات اجرايي شوراي المپيک آسيا که ميزباني آن به ايران واگذار گرديد پيش از برپايي مجمع انتخاباتي اين شورا برگزار مي شود که مي تواند فرصتي خوب براي رايزني و افزايش و ارتقا ارتباطات با مسئولين و نمايندگان کشورهاي شرکت کننده باشد.
 
** روئينگ سوار کشورمان راهي فينال رشته تک نفره مردان بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۴ شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي به بازيهاي -آسيايي اينچئون، در ادامه بازي‌‌هاي آسيايي 2014 و در رشته روئينگ تک نفره مردان محسن شادي از کشورمان در رقابت با 3 قايقران ديگر از کشورهاي قزاقستان، تايوان و هند با زمان 7،08،21 اول و به طور مستقيم راهي فينال شد
 
** کاپيتان تيم ملي شناي ايران گفت: با رکوردشکني‌ام در کرال پشت بازي‌هاي آسيايي جواب خيلي‌ها را دادم.
 
جمال چاوشي‌فر پس از شکستن رکورد ملي ايران در کرال پشت 100 متر گفت: خوشحالم که بعد از شش ماه تمرين و سختي کشيدن سرانجام رکورد ملي ايران را شکستم. خودم دوست داشتم که رکورد بهتري بزنم، اما هنوز يک فرصت ديگر هم دارم و در 100 متر تيمي هم بار ديگر تلاش مي کنم.

وي ادامه داد: اگر در اين رشته بتوانم باز هم بهتر از اين رکورد بزنم خوشحالي دو چنداني خواهم داشت. با اين رکورد جواب خيلي ها را دادم. من مدتي بود که در استخر مسافت بلند مسابقه نداده بودم.
 
چاوشي‌فر گفت: بعد از مدت ها بود که در اين شرايط مسابقه مي دادم. خدا کمک کرد که موفق شدم. اميدوارم که با مسابقات تدارکاتي بيشتري در مسابقات اصلي شرکت کنيم و با آمادگي کامل در همه مسابقات حاضر شويم.
 
 
** خواهران دوقلوي اهل کره شمالي به عنوان مدعي مدال ماراتن بازي هاي آسيايي در کنار هم مسابقه مي دهند
 
خواهران دوقلوي دونده بعد از موفقيت سال قبل در مسابقات قهرماني جهان اين بار در بازي هاي آسيايي اينچئون شانس خود را براي مدال آسيايي امتحان مي کنند.

"کيم هاي-سونگ" و "کيم هاي-گيونگ" 21 ساله که در مسابقات ماراتن زنان شرکت مي کنند از روز دوم اکتبر ابتدا با يکديگر و پس از آن با ساير حريفان آسيايي وارد رقابت مي شوند. 

دوقلوهاي کره اي از 6 سال قبل رشته ماراتن را آغاز کردند و بعد از چند ماه قهرمان مسابقات کشوري شدند.

خواهران دوقلو به علاوه يک دونده ديگر کره شمالي بيشترين رقابت را با ورزشکاران ژاپني در رشته ماراتن دارند. يک دونده کره جنوبي هم اميد به کسب مدال براي کشور ميزبان دارد.
 
** شادي در روئينگ تک نفره فيناليست شد/ سولماز عباسي صعود کرد

محسن شادي صبح امروز يکشنبه در مسابقات روئينگ تک نفره مردان موفق شد با ثبت زمان 7 دقيقه و 8 ثانيه و 21 صدم ثانيه به عنوان نفر اول گروه خود به فينال A رقابتهاي بازي‌هاي آسيايي راه يابد. پس از شادي ورزشکاراني از کشورهاي هند و قزاقستان دوم و سوم شدند.

امروز در روئينگ سبک وزن زنان نيز سولماز عباسي با زمان 8 دقيقه و 31 ثانيه و 26 صدم ثانيه چهارم شد و توانست به مرحله فينال اين مسابقات راه يابد.

هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي از 28 شهريور در اينچئون کره‌جنوبي آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پيدا مي‌کند. در اين دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسيايي در 36 رشته با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ايران نيز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در اين دوره از مسابقات شرکت کرده است.

**کاپيتان تيم ملي شنا کشورمان: دوست داشتم رکورد بهتري بزنم
    
کاپيتان تيم ملي شناي ايران گفت: با رکوردشکني‌ام در کرال پشت بازي‌هاي آسيايي جواب خيلي‌ها را دادم.

جمال چاوشي‌فر پس از شکستن رکورد ملي ايران در کرال پشت 100 متر گفت: خوشحالم که بعد از شش ماه تمرين و سختي کشيدن سرانجام رکورد ملي ايران را شکستم. خودم دوست داشتم که رکورد بهتري بزنم، اما هنوز يک فرصت ديگر هم دارم و در 100 متر تيمي هم بار ديگر تلاش مي کنم.

وي ادامه داد: اگر در اين رشته بتوانم باز هم بهتر از اين رکورد بزنم خوشحالي دو چنداني خواهم داشت. با اين رکورد جواب خيلي ها را دادم. من مدتي بود که در استخر مسافت بلند 5 هنگ کنگ را از پيش رو برداشت.

خسرو نصيري سرپرست فدراسيون هندبال گفت که ما براي تجديد نائب قهرماني که تيم هندبال ايران در بازيهاي آسيايي دوره قبل بدست آورد راهي اينچئون مي شويم در عين حال نيم نگاهي هم به قهرماني داريم و با اين وعده هندبالي ها شروعي طوفاني در اينچون داشتند تا به تحقق وعده آقاي سرپرست اميدوار شويم. تيم ملي هندبال کشورمان در رقابت هاي آسيايي اينچون توانست در اولين گا�%5 هنگ کنگ را از پيش رو برداشت.

خسرو نصيري سرپرست فدراسيون هندبال گفت که ما براي تجديد نائب قهرماني که تيم هندبال ايران در بازيهاي آسيايي دوره قبل بدست آورد راهي اينچئون مي شويم در عين حال نيم نگاهي هم به قهرماني داريم و با اين وعده هندبالي ها شروعي طوفاني در اينچون داشتند تا به تحقق وعده آقاي سرپرست اميدوار شويم. تيم ملي هندبال کشورمان در رقابت هاي آسيايي اينچون توانست در اولين گام هنگ کنگي ها را در هم بکوبد.

تيم ملي ايران در شرايطي که دستخوش تغييرات زيادي شده است و چند تن از بازيکنان اين تيم به رقابت هاي آسيايي دعوت نشده اند و بازيکنان دورگه هم نيامدند اما با لژيونرها و ديگر بازيکنان اخود توانست به خوبي از پس هنگ کنگي ها برآيد. ايران در نيمه نخست از همان ابتدا اقتدار خود را به حريفش ديکته کرد و توانست اختلاف امتياز را به 14 (18-4) برساند.

در اين نيمه ايران با حمله هاي خوب اميد سکناري توانست به گل هاي بسياري دست يابد. در پايان نيمه نخست هم اين ايران بود که با 15 اختلاف امتياز(22-7) برنده ميدان لقب گرفت. اما در نيمه دوم ماچک سرمربي تيم وقتي اختلاف سطح دو تيم را ديد ترجيح داد از بازيکنان نيمکت نشين بيشتر استفاده کند که آنها هم عملکرد خوبي داشتند و توانستند خودي نشان دهند.

بازيکنان ايران با همان قدرتي کع بازي را شروع کردند تا پايان هم با همان قدرت ادامه دادند و حتي يک دقيقه هم عقي نکشيدند براي همين اختلاف به 30 امتياز هم رسيد. در اين ديدار دو دروازه بان تيم ملي عباس اسدزاده و سعيد حيدري راد عملکرد خوبي داشتند و به خوبي از دروازه هاي ايران محافظت کردند. مجتبي کرميان و ايد سکناري نيز از ستاره هاي اين ديدار بودند ه با درخشش خود باعث پيروزي 10 بر 41 ايران شدند.

**پايان کار ژيمناست هاي ايران در بخش تيمي

تيم ملي ژيمناستيک ايران در بخش تيمي رقابت هاي ژيمناستيک بازيهاي آسيايي 2014 با امتياز 319.500 به کار خود پايان داد.

اين مسابقات ادامه دارد و تيم ايران بايد منتظر نتايج ساير تيم ها باشد.

در بخش قايقراني روئينگ چهارنفره زنان نيز تيم ايران مرکب از مريم سعيدي، نازنين رحماني، نازنين ملاحي و مهسا جاور با قرار گرفتن در رده چهارم دور مقدماتي به شانس مجدد رفت.

سولماز عباسي قايقران کشورمان نيز در يک نفره سبک زنان چهارم شد و به فينال راه يافت.


**بابک يگانه در مرحله مقدماتي تراپ مردان متوقف شد
    
بابک يگانه روح اللهي تيرانداز ايران در سومين روز بازي هاي آسيايي 2014 اينچئون در مرحله مقدماتي تراپ مردان با کسب 113 امتياز جايگاه بيست و پنجم را کسب کرد و از دور رقابت ها حذف شد.

مرحله مقدماتي تيراندازي تراپ مردان در سومين روز اين دوره از بازي هاي آسيايي ادامه يافت و 46 تيرانداز از کشورهاي مختلف به مصاف هم رفتند که در پايان تيراندازاني از کويت ، چين و لبنان به ترتيب عنوان اول تا سوم را کسب کردند.

نفر اول اين ماده 122 امتياز کسب کرد و نفرات دوم و سوم با کسب 120 امتياز به ترتيب رده دوم وسوم مرحله مقدماتي را به دست آوردند.

در دومين روز مرحله مقدماتي تراپ مردان که روز گذشته (شنبه ) برگزار شد ، يگانه به مصاف حريفان رفت و با کسب 68 امتياز در رده نوزدهم ايستاد.

هفدهمين دوره بازي هاي آسيايي 2014 به ميزباني اينچئون از روز جمعه (28 شهريورماه ) با حضور بيش از 10 هزار ورزشکار از 45 کشور آسيايي آغاز شده است .

کاروان ورزشي ايران در اين رقابت ها متشکل از 282 ورزشکار است که در 22 رشته ورزشي با حريفان به رقابت خواهند پرداخت.

**قاسمي نژاد و مولايي مبارزات خود را با پيروزي آغاز کردند


سعيد مولايي و امير قاسمي نژاد جودوکاران اوزان منهاي 73 و 81 کيلوگرم ايران مسابقات خود را در بازيهاي آسيايي با پيروزي آغاز کردند.

مولايي در اولين مبارزه خود برابر عيسي اعلايي از کويت قرار گرفت و پس از گذشت يک دقيقه و 30 ثانيه با ضربه فني حريف خود را از پيش رو برداشت.

مولايي در مرحله بعد هيرويوکي از ژاپن را پيش رو دارد.

همچنين امير قاسمي نژاد نماينده ايران در وزن منهاي 81 کيلوگرم هم رحيم اف از تاجيکستان را شکست داد و به دور بعد صعود کرد.

سالن رقابت ها برخلاف ساير رقابت ها مملو از تماشاگران است.

**ماچک: با اين تيم هيچ هراسي از حريفان نداريم

سرمربي تيم ملي هندبال مردان ايران پس از برتري تيمش مقابل هنگ کنگ گفت: با اين تيمي که در اختيار داريم از هيچ تيمي نمي ترسيم.

بروت ماچک پس از اين ديدار که با نتيجه 41 بر 10به سود ايران به پايان رسيد، افزود: هدف ما زدن بيش از 20 گل بود چون قبلا کويت با نتيجه 40 بر 20 هنگ کنگ را برده بود و از اين نظر کارمان را خوب انجام داديم.

وي ضمن با ابراز رضايت از عملکرد تيم ايران اظهار داشت: عملکرد بازيکنان به خصوص در نيمه دوم بسيار خوب بود. مي خواستيم 100 درصد خوب بازي کنيم و زياد به دنبال گلزني نبوديم با وجود اين درنيمه دوم فقط سه گل خورديم.

ماچک همچنينن در مورد مسابقه بعدي ايران برابر کويت اضافه کرد: اجازه بدهيد گام به گام پيش برويم چون فردا روز ديگر و مسابقه ديگري است.

سرمربي تيم هندبال در خصوص احتمال رسيدن ايران به فينال خاطرنشان کرد: هنوز صحبت در اين باره خيلي زود است چون تازه مسابقه اول را انجام داده ايم. ولي کاملا آماده ايم و با تيمي که در اختيار داريم از حريفان ترسي نداريم. تلاش مي کنيم تمامي مسابقات را برد پشت سر بگذاريم.

**صعود عابديني و پاکدامن شمشيربازان اسلحه سابر ايران از مرحله مقدماتي

رقابت هاي شمشيربازي اسلحه سابر هفدهمين دوره بازيهاي آسيايي 2014 اينچئون از صبح امروز(يکشنبه) آغاز شد و دو نماينده ايران از مرحله مقدماتي به مرحله دوم صعود کردند.

مجتبي عابديني شمشيرباز جوان کشورمان در نخستين ديدار به مصاف لام هين چونگ از هنگ کنگ رفت و توانست وي را با نتيجه پنج بر دو شکست دهد.

وي در دومين و سومين ديدار خود به ترتيب مقابل توکو نان کنتا از ژاپن و رونگيرت از تايلند به ميدان رفت و توانست اين دو را به ترتيب با نتيجه پنج بر چهار و پنج بر دو از پيش روي بردارد.

عابديني در چهارمين ديدارش احمد عبدل دعاين از قطر را پنج دو شکست داد و در آخرين بازي به مصاف شمشيربازي از کويت رفت و با پيروزي پنج بر چهار از اين مرحله به جمع 16 شمشيرباز اسلحه سابر صعود کرد.

همچنين علي پاکدامن ديگر شمشيرباز ايران امروز در اولين بازي مرحله مقدماتي به مصاف سان وي از چين رفت و نتيجه اين ديدار را پنج بر سه به اين حريف واگذار کرد.

پاکدامن سپس به مصاف لوهوتين از هنگ کنگ رفت اما اين بار توانست مقتدرانه و با نتيجه پنج بر يک اين حريف را از پيش روي بردارد.

اين شمشيرباز کشورمان در سومين بازي مسلم از عربستان را با نتيجه پنج بر دو از پيش روي برداشت و در چهارمين ديدار به مصاف بازيکن ژان لو از ويتنام رفت و وي را نيز پنج بر يک شکست داد.

در آخرين ديدار از مرحله مقدماتي پاکدامن توانست با نتيجه پنج بر صفر عبداله علي از قطر را شکست داد و به جمع 32 شمشير باز برتر صعود کرد.

تيم ملي شمشيربازي کشورمان با حضور هشت شمشيرباز اسلحه سابر و اپه راهي اينچئون شده است و رقابت هاي مرحله مقدماتي ا سلحه اپه فردا آغاز خواهد شد.

هفدهمين دوره بازيهاي آسيايي اينچئون از روز جمعه (28 شهريور ماه ) با حدود 10 هزار ورزشکار از 45 کشور آغاز شد.

**استقبال چشمگيرازمسابقات جودو

دومين روز رقابت هاي جودو بازيهاي آسيايي2014بااستقبال چشمگير تماشاگران آغاز شد.

سالن دووان شهر اينچئون که گنجايش 3 هزار تماشاگر را دارد، دقايقي پيش از آغاز مسابقات مملو از تماشاگر شد.

جودوکه پس ازتکواندو يکي ازورزش هاي پرطرفدارکره جنوبي محسوب مي شود برخلاف ديگر ورزش هاي بازيهاي آسيايي مورد استقبال قرار گرفته است.

ديگر سالن هاي مسابقات اين بازيها همواره خالي از تماشاگر است.

جايگاه خبرنگاران نيز در انحصار کره اي ها قرار دارد و ايراني ها هنوز محلي براي اسکان و انتشار اخبار خود پيدا نکرده اند.

اتوبوس حامل خبرنگاران به دليل عدم آشنايي راننده به سالن مسابقات جودو؛ درکوچه اي بن بست گرفتار شد که خبرنگاران ايراني مسافت باقي مانده تا سالن دووان را پياده طي کنند.

شاهرخ شهنازي دبيرکميته ملي المپيک ايران از حاضرين در سالن بوده و محمد درخشان که در عضويت کنفدراسيون جودوي آسيا است نيز اين مسابقات را تماشا مي کند.

سعيد مولايي جووکار وزن منهاي 73 کيلوگرم ايران نخستين نماينده ايران در روز دوم بودکه برابر عيسي از کويت با اراده نمايش قابل قبول با ضربه فني به پيروزي رسيد وي در مرحله بعدي با آکيموتو از ژاپن روبرو مي شود.

همچنين امير قاسمي نژاد نيز امروز با رحيموف از تاجيکستان مصاف خواهد داد.

**مولايي مغلوب حريف مطرح ژاپني شد

جودوکار وزن منهاي 73 کيلوگرم ايران با شکست برابر نماينده ژاپن به کار خود در بازيهاي آسيايي اينچئون پايان داد.

امروز يکشنبه و در ادامه رقابت هاي جودوي بازيهاي آسيايي سعيد مولايي که در مرحل اول نماينده کويت را برده برد به مصاف آکيموتو حريف نامدار خود از ژاپن رفت.

مولايي اين مبارزه را خوب آغاز کرد و دو اخطار از حريف گرفت، اما در دو دقيقه پاياني، مبارزه از دست وي خارج شد تا اسير تکنيک هاي مختلف حريف چشم بادامي خود شده و با شکست روبرو شود.

وي با اين شکست از دور مسابقات کنار رفت تا به احسان بهراميان که روز گذشته حذف شده بود ملحق شود.

**تمرين با وزنه برنامه امروز ملي پوشان بسکتبال در اينچئون
    
اعضاي تيم ملي بسکتبال کشورمان که عصر روز گذشته وارد اينچئون شدند بعد از ظهر امروز اولين مرحله تمرين خود را پشت سر مي گذارند.

تيم ملي بسکتبال که يکي از اميدهاي کسب مدال کاروان ايران در بازي هاي اسيايي به شمار مي رود ديشب وارد اينچون شد. ملي پوشان کشورمان که مسافت طولاني را طي کرده بودند امروز يکشنبه استراحت کردند و به جاي تمرين با توپ بعداز ظهر ساعت 3 به وقت محلي نمرين بدنسازي و کار با وزنه خواهند پرداخت و از فردا تمرينات خود را در اينچون آغاز خواهند کرد تا براي رقابت با حريفان خود آماده شوند.

فيليپين در اين مرحله سخت ترين رقيب ايران محسوب مي شود.

**برگزاري ضيافت سفارت به افتخار حضور کاروان ورزشي کشورمان
    
در جريان برگزاري هفدهمين دوره بازيهاي آسيايي در اينچئون کره جنوبي، روز شنبه سفارت کشورمان در کره به افتخار حضور با شکوه کاروان ورزشي اعزامي اقدام به برگزاري ضيافت در محل اقامتگاه سفير کشورمان در سئول نمود

در اين مراسم که رييس و دبيرکل کميته ملي المپيک،معاونين وزير ورزش و جوانان، نمايندگان، روساي فدراسيونهاي ورزشي و اعضاي سفارت حضور داشتند، حسن طاهريان، سفير کشورمان طي سخناني ضمن خوش آمدگويي به اعضاي کاروان ورزشي بااشاره به سخنان دکتر روحاني رييس محترم جمهوري اسلامي به نقش و اهميت حضور ورزشکاران در ميادين ورزشي در جهت افزايش روحيه نشاط و شادابي تاکيد نمود و افزود: حضور با نشاط و پرانگيزه ورزشکاران موجب افزايش روحيه عزت و قدرت ملي خواهد شد .

وي ادامه داد: در عصر کنوني ميادين ورزشي بعنوان يکي از عرصه هاي فعال در ديپلماسي عمومي قرار گرفته و اين مهم بايستي همواره مورد توجه مسئولين قرار گيرد لذا در اين راستا اعضاي سفارت و وزارت خارجه تمامي مساعي خود را جهت پشتيباني براي  حضور موفقيت آميز کاروان ورزشي کشورمان  بعمل خواهند آورد .

در ادامه کيومرث هاشمي ، رئيس کميته ملي المپيک با اشاره با جلساتي که باسفير کشورمان در تهران و کميته المپيک و همچنين وزارت خارجه با حضور مسئولين امر در دفتر  رحيم پور براي پشتيباني هرچه بيشتر از کاروان ورزشي تشکيل گرديد افزود: در اين دوره با مقايسه دوره قبل هماهنگي بين سازمانهاي ذيربط بي نظير است و در اين زمينه از سفير کشورمان و نماينده وزارت خارجه بخاطر اهتمام و پشتيباني که از تيمهاي ورزشي بعمل آوردند تشکر و قدرداني کرد.

**قاسمي‌نژاد از سد جودوکار تاجيکستان گذشت
   
نماينده وزن ۸۱- کيلوگرم جودوي کشورمان مقابل جودوکار تاجيکستاني به پيروزي رسيد.

در وزن 81- کيلوگرم اميرقاسمي‌نژاد با نماينده تاجيکستان روبرو شد و توانست بر حريفش که تاکنون چندين مرتبه در مسابقات مختلف او را برده، غلبه کند. وي توانست با استفاده از 4 اخطاره شدن حريف در اين مسابقه به برتري برسد.

او در گام دوم به مصاف برنده مسابقه نماينده لبنان و چين خواهد رفت. جودوکار لبناني همان جودوکار برزيل الاصلي است که قاسمي‌نژاد را سه هفته قبل در مسابقات جهاني برده بود.

**قاسمي نژاد مغلوب حريف لبناني شد

امير قاسمي نژاد با باخت مقابل حريف لبناني شانس رسيدن به مدال طلا را از دست داد.

امير قاسمي نژاد نماينده وزن 81- کيلوگرم ايران در بازيهاي آسيايي در دور سوم مقابل نسيف الياس جودوکار برزيلي الاصل از لبنان به روي تاتامي رفت و در پايان در يک دقيقه و بيست ثانيه مقابل حريف قدرتمند خود ضربه فني شد. وي سه هفته پيش نيز در مسابقات جهاني موفق به شکست قاسمي نژاد شده بود.
 
قاسمي نژاد در گروه شانس مجدد براي کسب مدال برنز مقابل يوخيو اماموف از ازبکستان به روي تاتامي خواهد رفت.
 
قاسمي نژاد جدي‌ترين شانس جودوي ايران براي کسب مدال در بازي هاي آسيايي است. پيش از وي نيز بهراميان و مولايي با باخت مقابل رقبا از دور اين بازيها حذف شدند.

**تيم دوچرخه سواري تعقيبي مغلوب ازبکستان شد
       
تيم دوچرخه سواري ايران در ماده تعقيبي برابر ازبکستان شکست خورد.

تيم ايران شامل علي خادمي، حميد بيک خور ميزي، بهنام آريان و محمد رجبلو در اين ماده با ثبت زمان 4 دقيقه و 26 ثانيه و 282 هزارم ثانيه نتيجه را به تيم ازبکستان واگذار کرد.

تيم ازبکستان هم با زمان 4 دقيقه و 20 ثانيه و 759 هزار ثانيه به دور بعد صعود کرد.

تيم ايران به اين ترتيب در شانس مجدد قرار مي گيرد.

**عابديني و پاکدامن صعود کردند
    
شمشيربازان کشورمان با پيروزي مقابل حريفان خود به مرحله يک چهارم نهايي بازي‌هاي آسيايي صعود کردند.

علي پاکدامن در مرحله يک شانزدهم نهايي مسابقات انفرادي شمشيربازي در اسلحه سابر به مصاف حريفي از کشور کويت رفت و موفق شد با پيروزي مقابل اين شمشيرباز به مرحله يک چهارم نهايي برسد. شمشيرباز اسلحه سابر کشورمان در اين مسابقه با نتيجه ۱۵ بر ۱۰ خالد الشملان را شکست داد.

مجتبي عابديني هم به مصاف حريف ويتنامي رفت و موفق شد اين شمشيرباز را با نتيجه ۱۵ بر ۱۱ شکست دهد.

**رئيس فدراسيون قايقراني: تا الان طبق پيش بيني ها حرکت کرده ايم
    
رييس فدراسيون قايقراني بعد از پايان کار نمايندگان ايران در روز دوم از رقابت هاي قايقراني گفت:« تا به اينجاي کار مطابق پيش بيني ها حرکت کرده ايم.»

غلامرضا اميني، رييس فدراسيون با اشاره به نتيجه اي که محسن شادي به دست آورد، گفت: «محسن عملکرد خوبي داشت که البته ما از ابتدا هم همين انتظار را داشتيم. تا اينجاي کار هر نتيجه اي که در رويينگ ثبت شده، دور از پيش بيني هايي که ما به وزارت و کميته داديم، نيست. ما از ابتدا در رويينگ روي محسن شادي، عاقل حبيبيان و تيم چهار نفره زنان حساب باز کرده بوديم . اما بعد از مسابقه اي که بچه ها در روز دوم پشت سر گذاشتند، به دو نفره مردان هم اميدوار شديم.»

او درباره عملکرد تيم هشت نفره مردان هم مي گويد: «من با مربي تيم در اين رابطه صحبت کردم. او معتقد بود چون از اول حضور ايران در فينال قطعي بوده،  اين نياز را احساس  نکرده که بچه ها در مرحله مقدماتي توان بالايي بگذارند.»

**پاکدامن هم حذف شد/عابديني مغلوب شمشيربازي از کشور ميزبان شد

مجتبي عابديني با شکست برابر حريفي از کشور ميزبان از راهيابي به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي شمشيربازي اسلحه سابر بازيهاي آسيايي بازماند.

مجتبي عابديني در مرحله يک هشتم برابر گو بونگلي با نتيجه 11 بر 8 مغلوب اين حريف شد و از صعود به مرحله نيمه نهايي بازماند.

عابديني امروز (يکشنبه) در نخستين ديدار خود به مصاف لام هين چونگ از هنگ کنگ رفت و توانست وي را با نتيجه پنج بر دو شکست دهد.

وي در دومين و سومين ديدار خود به ترتيب مقابل توکو نان کنتا از ژاپن و رونگيرت از تايلند به ميدان رفت و توانست اين دو را به ترتيب با نتيجه پنج بر چهار و پنج بر دو از پيش روي بردارد.

عابديني در چهارمين ديدارش احمد عبدل دعاين از قطر را پنج دو شکست داد و در آخرين بازي به مصاف شمشيربازي از کويت رفت و با پيروزي پنج بر چهار از اين مرحله به جمع 16 شمشيرباز اسلحه سابر صعود کرد که در اين مرحله هم با نتيجه 15بر11ژوان لوي از ويتنام را شکست داد و به مرحله يک هشتم صعود کرد.

همچنين علي پاکدامن ديگر نماينده کشورمان در اسلحه سابر هم دقايقي پيش در برابر نماينده اي از هنگ کنگ (لام هين چونگ) با نتيجه 15 بر 13 مغلوب شد و از دور مسابقات حذف شد.

پاکدامن امروز در اولين مبارزه مرحله مقدماتي به مصاف سان وي از چين رفت و نتيجه اين ديدار را پنج بر سه به اين حريف واگذار کرد.

وي سپس به مصاف لوهوتين از هنگ کنگ رفت اما اين بار توانست مقتدرانه و با نتيجه پنج بر يک اين حريف را از پيش روي بردارد.

اين شمشيرباز کشورمان در سومين مبارزه هم مسلم از عربستان را با نتيجه پنج بر دو از پيش روي برداشت و در چهارمين ديدار به مصاف بازيکن ژان لو از ويتنام رفت و وي را نيز پنج بر يک شکست داد.

وي در پنجمين مبارزه مرحله مقدماتي با نتيجه پنج بر صفر عبداله علي از قطر را شکست داد و در ششمين مبارزه هم با نتيجه 15 بر 10 خالد الشملان از کويت را از پيش رو برداشت و به مرحله بعد راه يافته بود.

تيم ملي شمشيربازي کشورمان با حضور هشت شمشيرباز اسلحه سابر و اپه راهي اينچئون شده است و رقابت هاي مرحله مقدماتي ا سلحه اپه فردا آغاز خواهد شد.

**باقرزاده: تا پاي کسب مدال پيش رفتيم
    
رييس فدراسيون شمشيربازي ايران، گفت: در اسلحه سابر تا پاي کسب مدال پيش رفتيم اما متاسفانه بخت با ما يار نبود.

شمشيربازان ايران امروز يکشنبه در اسلحه سابر به مصاف حريفان رفته و با وجود ارائه نمايشي مناسب، از رسيدن به مدال بازماندند.

در پايان مسابقات امروز، فضل الله باقرزاده با تمجيد از عملکرد شمشيربازان کشورمان گفت: نماينده ايران برابر قهرمان جهان از کره جنوبي که دارنده مدال المپيک است و از حمايت هزاران تماشاگر سود مي برد، در رقابتي نزديک شکست خورد.

وي افزود: متاسفانه اخطاري که علي پاکدامن دريافت کرد يکي ديگر از عواملي بود که تيم کشورمان را به مدال نرسيد. با اينکه پيش بيني مي کرديم در انفرادي يک مدال کسب کنيم، اما اين شانس از دست رفت.

باقرزاده عنوان کرد: حريفان کره اي با اينکه از بهترين هاي جهان هستند از تيم ايران هراس دارند و بسيار ناراحتم که نتوانستيم به مدال دست يابيم.

رييس فدراسيون شمشيربازي ادامه داد: سطح مسابقات واقعا بالاست و تيمي چون قزاقستان که قهرمان المپيک محسوب مي شود، هنوز در اينچئون به مدال نرسيده است.

**رييس فدراسيون ژيمناستيک: انتظارات ما برآورده شد / برنامه کاملي براي مدال آوري ژيمناستيک داريم
    
رييس فدراسيون ژيمناستيک گفت: حضور پر تلاش و قابل قبول نمايندگان ايران در مرحله مقدماتي مسابقات اينچئون ف در واقع همان انتظاري بود که از تيم فعلي مان داشتيم و اميدواريم اين تيم با کسب تجربه خوب از رقابت هاي امسال ، بتواند در آينده سهمي در کسب موفقيت هاي مدالي داشته باشد.

جعفر درويش زاده با اشاره به نتايج روز نخست رقابت هاي تيمي ژيمناسيک گفت : ما در مرحله مقدماتي توانستيم بعد از ازبکستان در رده دوم قرار بگيريم و از همان زمان هم شانس صعود به فينال بازيهاي آسيايي و حضور در جمع هشت تيم برتر  رقابت ها را داشتيم.

وي افزود : يک نکته جالب در اين مسابقات اما کسب موفقيت ما در مقابل قزاقستان بود. تيم قزاقستان طي سال هاي گذشته موفقيت هاي بي شماري را در ژيمناستيک به دست آورده و حتي در اين مدت مدال هاي آسيايي و جهاني را هم کسب کرده است. در واقع با دوم شدن ما در گروه اول مسابقات ، ژيمناستيک تيمي قزاقستان شانس خود را براي حضور در فينال از دست داد که همين موضوع شگفتي زيادي را به همراه داشت.

رييس فدراسيون ژيمناستيک خاطرنشان کرد : معاون محترم وزير ورزش و جوانان در سالن مسابقات حاضر بود و از نزديک شاهد درخشش ژيمناست هاي ما بود. ذکر اين نکته ضرور ياست که ما در سه قسمت از شش قسمت مسابقات يعني دارحلقه ، خرک حلقه و پرش از خرک موفق شديم تيم اول مسابقه شويم و اين به تنهايي يک موفقيت مهم محسوب مي شود.

رييس فدراسيون ژيمناستيک همچنين در خصوص اظهارات نصرالله سجادي درباره تمرکز وزارت ورزش و کميته ملي المپيک روي رشته هاي پايه ، گفت : بله ؛ حتي در اين زمينه برنامه کاملي از من درخواست شده تا راه هاي کسب مدال آوري در ژيمناستيک را در اختيار وزارت ورزش بگذارم. در ديدار امروز آقاي سجادي هم صحبت هاي خوبي مطرح شد و قرار شد تا با نگاهي جدي نسبت به تحولات ژيمناستيک، شرايطي مهيا شود تا بتوانيم در بعد مدال آوري نيز به موفقيت برسيم.

**قاسمي‌نژاد به حريف ازبک باخت و حذف شد
    
جودوکار وزن ۸۱- کيلوگرم کشورمان در جدول بازنده‌ها نتوانست مقابل حريف ازبکستاني‌اش به پيروزي برسد و با قبول شکست دستش از رسيدن به مدال برنز کوتاه ماند.

امير قاسمي‌نژاد با قبول شکست از جودوکار ازبکستاني به کار خود در بازي‌هاي‌آسيايي پايان داد. وي بعد از غلبه بر حريف تاجيکستاني خود به مصاف مبارزي از لبنان رفت و با شکست در اين مسابقه راهي جدول بازنده‌ها شد.

وي در شانس مجدد نتوانست از پس حريف ازبکستاني‌اش بر بيايد و با قبول شکست از رسيدن به مدال برنز نيز باز ماند.

**تيم ژيمناستيک ايران هشتم شد

تيم ژيمناستيک هنري ايران دربازيهاي آسيايي2014 اينچئون عنوان هشتم تيمي را کسب کرد.

تيم ايران در اين رقابت ها با کسب 316،500 امتياز عنوان هشتم تيمي را کسب کرد.

همانطورکه پيش بيني مي شد تيم چين با 350،300 امتياز،کره شمالي با 338،575 امتياز و تيم ميزبان با 335،525 امتياز عناوين اول تا سوم را کسب کردند.

تيم هاي ويتنام، چين تايپه، ژاپن وازبکستان هم عناوين چهارم تا هفتم را کسب کردند.

نمايندگان تيم ملي ژيمناستيک ايران در حرکات زميني مقام ششم، خرک عنوان پنجم، دارحلقه عنوان هفتم، پرش خرک عنوان هشتم، پارالل عنوان دهم و در بارفيکس هم نهم شدند.

**قاسمي نژاد از تيم ملي جودو خداحافظي کرد

جودوکار وزن منهاي 81 کيلوگرم ايران پس از حذف از بازي هاي آسيايي، از تيم ملي خداحافظي کرد.

امير قاسمي نژاد صبح امروز (يکشنبه) در نخستين مسابقه خود در بازي هاي آسيايي حريف تاجيکستاني را شکست داد اما با شکست از دو جودوکار لبناني و ازبکستاني، از گردونه رقابت ها حذف شد.

قاسمي نژاد پس از حذف شدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرايط خيلي خوبي داشتم اما نمي دانم چرا نتوانستم به مدال برسم. در مسابقه دوم پايم ليز خورد و از ناحيه کشاله ران مصدوم شدم.

وي ادامه داد: پيش از آغاز مسابقات نيز به مربيانم گفته بودم که اگر نتوانم طلا بگيرم ديگر در مسابقات بين المللي شرکت نمي کنم. شرمنده ام که نتوانستم انتظارات را برآورده کنم.

جودوکار وزن منهاي 81 کيلوگرم ايران در پاسخ به سوالات پي در پي خبرنگاران که از او مي پرسيدند تصميم براي خداحافظي از تيم ملي احساسي است؟ گفت: به هيچ وجه احساسي تصميم نگرفتم و قطعا اين کار را خواهم کرد.

وي در پاسخ به اينکه آيا خداحافظي از تيم ملي حيف نيست؟ گفت: حيف اين بود که نتوانستم زحمات مربيانم را جبران کنم.

**لادور حريف نپالي خود را شکست داد
    
ووشوکار وزن منهاي 75 کيلوگرم امروز برابر حريف نپالي به برتري رسيد.

لادور در مرحله يک شانزدهم نهايي با نتيجه 2 بر صفر مهارجان دبير از نپال را از پيش رو برداشت و به دور بعد صعود کرد.وي در مبارزه بعد با نماينده اي از کشور اردن مبارزه کند.

همچنين تا دقايقي ديگر محسن محمدسيفي هم در وزن منهاي 65 کيلوگرم با ورزشکاري از فيليپين روبرو خواهد شد.

**سجادي: براي سه فدراسيون شنا، دووميداني و ژيمناستيک اعتبارات ويژه در نظر گرفته ايم/مدال آوري پرتعداد را از رشته هاي پايه آغاز مي کنيم
    
معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان از برنامه ريزي اين وزارتخانه و کميته ملي المپيک براي توسعه ورزش هاي پايه از بعد قهرماني خبر داد.

نصرالله سجادي، معاون وزير ورزش و جوانان امروز در حاشيه مسابقات ژيمناستيک بازيهاي آسيايي اينچئون با اشاره به لزوم برنامه ريزي مدون توسط همه نهادهاي ذيربط در جهت ارتقاي سطح مدال آوري کاروان هاي ورزشي ايران اعزامي به رقابت هاي آسيايي و المپيک ، خاطرنشان کرد: سه رشته شنا ، ژيمناستيک و دووميداني رشته هاي پايه اي هستند که اتفاقا هر سه آن ها در رويدادهاي آسيايي و المپيکي مدال هاي زيادي را در اختيار دارند. وزارت ورزش و جوانان و کميته ملي بايستي برنامه ريزي مدوني را انجام دهد تا اين سه رشته بار اصلي کميت مدال ها را در رويدادهايي نظير همين بازيهاي آسيايي و المپيک بر دوش بگيرند.

وي افزود: در همين زمينه نشست هاي متعددي انجام شده و خود من هم طرحي را آماده کرده ام تا انشالله در سال آينده با اجراي آن ، بتوانيم قسمت اعظمي از حساسيت هاي مدالي را براي کشورمان برطرف کنيم. در همين زمينه لازم به توضيح است که اعتبارات ويژه اي را در مرحله اول براي سه فدراسيون در نظر مي گيريم تا آغازي باشد براي برنامه هاي بعدي که مدنظر است.

سجادي با اشاره به حضور کارشناسان تخصصي اين سه رشته در نشست هاي مرتبط با راه هاي مدال آوري رشته هاي پايه ، گفت: حتما همينطور بوده و تاکنون هم موارد متعدد و مهمي را جمع بندي کرده ايم که به زودي جزييات آن اعلام خواهد شد.

معاون وزير ورزش و جوانان کشورمان همچنين در خصوص بازديد خود از رقابت هاي ژيمناستيک اينچئون گفت : از عملکرد ژيمناست هاي ايراني راضي هستيم. به هر حال هم امکانات ما تا امروز بيش از اين نبوده و هم توان ورزشکاران ما با توجه به سطح اهميت دادن به فدراسيون ژيمناستيک در طول سال هاي گذشته رشد ويژه اي نداشته است. با اين پيش فرض ها ، خوشحالم که ورزشکاران مان همه تلاش شان را انجام داده اند تا بهترين امتيازها را کسب کنند. در اين شرايط انتظاري هم براي کسب مدال از اين تيم وجود ندارد چرا که بهترين هاي جهان ژيمناستيک هم در همين مسابقات براي کسب مدال در حال رقابت با يکديگر هستند.

سجادي با اشاره به اظهارات امروز رييس شوراي المپيک آسيا در خصوص تمايل اين شورا به کسب ميزباني توسط همه اعضا در رويدادهاي مختلف ، گفت : شوراي المپيک آسيا تحت هيچ شرايطي نه امروز و نه سالهاي ديگر امتياز ميزباني رقابتهاي آسيايي را به کشورمان نمي دهد چرا که با تفکيک مسابقات بانوان و آقايان مشکل دارند و نه ما و نه آنها حاضر به عقب نشيني از مواضع مان نخواهيم بود.

**ماچک: براي طلاي بازي هاي آسيايي به اينچئون آمده ايم/در بازي با کويت هم قدرتمندانه ظاهر خواهيم شد
    
سرمربي اسلونيايي تيم ملي هندبال ايران گفت: براي قهرماني به اينچئون آمده ايم.

بوروت ماچک سرمربي تيم ملي هندبال ايران پس از برتري ايران مقابل هنگ هنگ در اولين بازي گفت: با توجه به اينکه ديروز کويت با اختلاف 20 گل هنگ هنگ را شکست داده بود، ما هم به دنبال اين بوديم تا با اين اختلاف هنگ هنگ را شکست دهيم.پس از اينکه اين اختلاف ايجاد شد به بچه ها گفتم کمتر به خودشان فشار بياورند تا مصدوم نشوند.

ماچک درباره بازي فردا با کويت هم اظهار داشت: پس از شروع خوب و قدرتمندانه در بازي اول پله به پله در اين مسابقات بالا مي رويم و در بازي با کويت هم تمام تلاشمان را انجام مي دهيم تا اين تيم را شکست دهيم.

وي درباره دليل کم بازي کردن حضور اندک لژيونرهاي هندبال در بازي با هنگ هنگ گفت: با توجه به اينکه اين بازيکنان تازه ديروز به ما ملحق شده اند آمادگي لازم را نداشتند و خسته بودند و به همين خاطر به کمتر به آنها فرصت بازي دادم.

**نصيري: نيم نگاهي به مدال طلاي هندبال بازي هاي آسيايي داريم
    
سرپرست فدراسيون هندبال گفت: با توجه به انگيزه تيم در بازي هاي آسيايي، نيم نگاهي به مدال طلا هم داريم.

خسرو نصيري سرپرست فدراسيون هندبال در حاشيه اولين بازي ايران در بازي هاي آسيايي برابر هنگ هنگ گفت: تيم با توجه به تمرينات و بازي هاي تدارکاتي خوبي که در اروپا برگزار کرده وضعيت خيلي خوبي دارد و آماده به اينچئون آمده است.

وي با بيان اينکه حاشيه هايي که در چند ماه گذشته در اطراف هندبال وجود داشت برطرف شده افزود: در حال حاضر يک تيم يک دست و همدل داريم وتکرار نايب قهرماني دوره گذشته دور از دسترس نيست.

نصيري اظهار داشت: البته در مرحله بعد رقباي قوي اي داريم که بيکار ننشسته اند اما بچه ها در اين مدت زحمت زيادي کشيده اند و مي توانم اينطور بگويم که حتي نيم نگاهي به مدال طلاي بازي هاي آسيايي هم داريم.

**ميراسماعيلي: اميدوارم شکست قاسمي نژاد بر روحيه تيم تاثير نگذارد
    
نايب رئيس فدراسيون جودو گفت: اميدوارم شکست امير قاسمي نژاد در بازي هاي آسيايي روي روحيه ساير ملي پوشان تاثير منفي نگذارد.

آرش ميراسماعيلي پس از حذف شدن جودوکار منهاي 81 کيلوگرم ايران از بازي هاي آسيايي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظاري که از قاسمي نژاد داشتيم برآورده نشد. توقع بيشتري از وي داشتيم ولي در مقابل سعيد ملايي و احسان بهراميان با وجود اينکه جوان بودند، با جنگندگي به ميدان رفتند و شکست خوردند.

وي افزود: اميدوارم شکست قاسمي نژاد در روحيه تيم تاثير منفي نگذارد زيرا هنوز دو جودوکار ما در رقابت هاي انفرادي باقي مانده اند و پس از آن هم بايد در بخش تيمي شرکت کنيم.

مدير فني تيم ملي جودو درباره ناکامي جودوکاران ايران در بازي هاي آسيايي گفت: ملي پوشان از نظر بدني آماده هستند اما در مسابقات نمي توانند توانايي هاي خود را نشان دهند.

وي خاطرنشان کرد: قاسمي نژاد سه برنز آسيا دارد و پيش از اين با بيشتر حريفان آسيايي خود در اين وزن مبارزه کرده است. مقابل حريف ازبکستاني خود نيز چند ماه پيش مسابقه داده بود و با اختلاف بسيار کمي شکست خورد.

ميراسماعيلي در پاسخ به اين سوال که آيا جودو مي تواند پيش بيني کسب 2 مدال در بازي هاي آسيايي را محقق کند؟ گفت: با اين شرايط کارمان بسيار سخت شد اما اميدوارم در روزهاي بعدي بتوانيم جبران کنيم.

**لادور: ترسي از حريف اردني ندارم
    
ووشوکار وزن منهاي 75 کيلوگرم تيم ملي گفت: مبارزه فردا برايم خيلي مهم است چرا که حريف اردني با خوش‌شانسي در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده است ولي ترسي از او ندارم.

حميدرضا لادور پس از شکست حريف خود در نخستين ديدار در بازي‌هاي آسيايي اظهار داشت: مبارزات فردا برايم خيلي مهم است چون حريف اردني من با خوش‌شانسي روبرو شد و در دور اول با قرعه استراحت مواجه شد. او دست و پاهاي بلندي دارد و اين يک امتياز براي او محسوب مي‌شود اما کادر فني به خوبي مبارزات حريفم را آناليز کردند و نکات لازم را به من گوشزد کردند.

وي در ادامه گفت: من براي اولين بار است که در وزن 75 کيلوگرم مبارزه مي‌کنم اما خيلي خوب شرايط بدني‌ام را براي مبارزه کردن در اين وزن آماده کردم تنها به سکونشيني فکر مي‌کنم.

**تيم دوچرخه سواري تعقيبي ايران به عنوان هشتمي بسنده کرد

تيم دوچرخه سواري ايران در ماده تعقيبي امروز (يکشنبه) عنوان هشتمي بازيهاي آسيايي را کسب کرد.

تيم ايران شامل علي خادمي، حميد بيک خور ميزي، بهنام آريان و محمد رجبلو براي کسب عنوان هفتم و هشتمي اين رقابت ها به مصاف تيم امارات متحده عربي رفت که با ثبت زمان 4 دقيقه و 27 ثانيه و 861 هزارم ثانيه در جايگاه هشتم قرار گرفت.

تيم امارات متحده عربي هم در رقابت با تيم ايران زمان چهار دقيقه و 27 ثانيه و 280 هزارم ثانيه ثبت کرد.

تيم ايران در مسابقه اول خود برابر ازبکستان هم نتيجه را واگذار کرده بود.

در اين ماده تيم هاي چين، کره جنوبي و ژاپن به ترتيب صاحب مدال هاي طلا، نقره و برنز شدند.

**اجاقي: از نتايج ووشوکاران تا اينجا راضي هستم

سرمربري تيم ملي ووشو در بخش ساندا گفت: از نتايج ووشوکاران تا اين مرحله راضي هستم.

حسين اجاقي افزود:' شايد اگر حريف محمد زاده چيني نبود همه بچه ها در مرحله دوم بودند، ولي در کل از نتايج ملي پوشان تا اين مرحله راضي هستم.

وي ادامه داد: چين و شرق آسيا مهد ووشو جهان هستند و ما در سرزميني که همه مدعي طلا هستند حريفان را شکست مي دهيم.

**سيفي نماينده فيليپين را شکست داد
    
نماينده وزن 75 کيلوگرم تيم ملي ووشو امروز در نخستين ديدار خود نماينده فيليپين را شکست داد.

دومين روز از هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اينچئون در حالي به ميزباني کره جنوبي در حال پيگيري است که امروز در ادامه مسابقات بخش سانداي مردان در وزن 65- کيلوگرم محسن محمد سيفي به مصاف" تابوگورا" از فيليپين رفت و با ناک اوت کردن حريف خود به دور دوم راه يافت.

محمد سيفي مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگجو را در کارنامه دارد.

امروز در نخستين ديدار، حميدرضا دلادور نماينده وزن 75- کيلوگرم تيم ملي ووشو در نخستين ديدار خود مقابل حريف نپالي با نتيجه دو بر يک به پيروزي رسيد و فردا به مصاف حريف خود مي‌رود.

در نخستين روز از مسابقات ووشو، الهه منصوريان نماينده وزن 52 کيلوگرم تيم ملي ووشوي بانوان در نخستين ديدار خود نماينده اندونزي را شکست داد و به دور دوم راه يافت.

اکبر محمدزاده نماينده وزن 60 کيلوگرم تيم ملي سانداي مردان در نخستين ديدار خود مقابل نماينده چين شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

احسان پيغمبري نماينده ايران در تالو، در بازي‌هاي آسيايي اينچئون با امتياز 9.51 ششم شد و شانس مدال را از دست داد.

**روز دوم هم براي ايران بدون مدال تمام شد

روز دوم بازي‌هاي آسيايي اينچئون هم بدون هيچ مدالي براي کاروان ورزشي ايران تمام شد.

*جدول مدال‌ها در روز دوم:



*نتايج روز اول مسابقات (29 شهريور)
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html