|
کد مطلب: 118778
پايان رمزگشايي جعبه سياه ايران ۱۴۰
تاریخ انتشار : 1393/06/15 10:30:58 نمایش : 1437
عضو تيم بررسي سانحه ايران ۱۴۰ گفت: بازخواني و Reding out جعبه سياه ايران ۱۴۰ به پايان رسيده است، CODING AND DECODING (برنامهريزي و رمزگشايي) نيز به تازگي پايان يافت و از روز شنبه وارد مرحله جديد تجزبه و تحليل ميشويم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عضو کميسيون بررسي سانحه ايران ۱۴۰ درباره آخرين جزئيات بررسي جعبههاي سياه هواپيماي ايران ۱۴۰ که چندي پيش حوالي مهرآباد سقوط کرد، اظهار داشت: در حال حاضر نوار مکالمات خلبان در هواپيماي ايران ۱۴۰ (CVR) بازخواني شده و قرائت آن نيز انجام شده است و اطلاعات آن موجود است.
وي ادامه داد: همچنين نوار پارامترهاي موتور (FDR) بازخواني و قرائت شده است.
عضو کميسيون بررسي سانحه ايران ۱۴۰ تأکيد کرد: پس از پايان بازخواني و قرائت جعبه سياه هواپيما شامل نوار پارامترهاي موتور و نوار مکالمات خلبان، مرحله تجزيه و تحليل اطلاعات آغاز ميشود.
عضو کميسيون بررسي سانحه ايران ۱۴۰ توضيح داد: ابتدا در يک مرحله بازسازي نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهاي موتور انجام شد، فيزيک اين جعبهها آسيب ديده بود، بنابراين با حضور کارشناسان خارجي فيزيک آسيب ديده FDR و CVR بازسازي شد و به مرحله بازخواني رسيد.
وي بيان کرد: اطلاعات نوارها بايد به صورت کدينگ رکورد شده و کدگذاريها نيز بايد انجام شود که همه اجرايي شده است؛ بازخواني و Reding out جعبه سياه هواپيماي ايران ۱۴۰ به پايان رسيده است، ضمن آنکه CODING AND DECODING (برنامهريزي و رمزگشايي) نيز به تازگي پايان يافت و هماکنون وارد مرحله تجزيه و تحليل شدهايم.
عضو کميسيون بررسي سانحه ايران ۱۴۰ بيان کرد: کار تجزيه و تحليل توسط کارشناسان کميسيون انجام ميشود، پس از پايان تجزيه و تحليل، منتظر بررسي گروههاي کارشناسي ديگر ميمانيم تا متناسب با کل اطلاعات استخراج شده، درباره وقوع سانحه و علت حادثه اظهارنظر شود.
وي با بيان اينکه تجزيه و تحليل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهاي موتور از شنبه پيشرو آغاز ميشود، بيان کرد: قطعاً با اتمام همه بررسي و تجزيه و تحليل کارگروههاي بررسي سانحه، اطلاعات لازم در مورد اين سانحه به اطلاع عموم خواهد رسيد.
وي اضافه کرد: فرايند بررسي سانحه توسط تيم بررسي در حال طي شدن است، هنوز وارد مرحله تجزيه و تحليل نشدهايم، بنابراين هر نوع اظهارنظر پيرامون مباحث و جوانب مختلف حادثه نظير صحبتهاي انجام شده خلبان در کابين، عيب موتور و يا هر مورد ديگر، قبل از تجزيه و تحليل، براي کميسيون مشکلآفرين است.
عضو کميسيون بررسي سانحه ايران ۱۴۰ تأکيد کرد: طبق دستورالعملهاي مصوب، اطلاعات داخل کميسيون بررسي سانحه بايد دقيق و هدايت شده منتقل شود، اخبار سليقهاي منتشر نشود و اظهارنظرهاي متفاوت در آن دخيل نباشد.
اين مقام صنعت حمل و نقل هوايي بيان کرد: طبق آئيننامه، ريز اطلاعات بررسي سانحه و خواندن جعبههاي سياه، نبايد تا پايان بررسيها و حصول نتيجه نهايي، اعلام شود.
در هشتمين جلسه کميته بررسي سانحه هواپيماي ايران ۱۴۰ توضيحاتي از دو گروه شاهدان عيني و بررسي سيستمهاي هواپيماي ۱۴۰ ارائه شد و اعضاي کميسيون به بحث و تبادل نظر پيرامون نتايج حاصل از بررسي اطلاعات خروجي از دستگاههاي ثبت و ضبط پروازي FDR و CVR، پرداختند.
همچنين مقرر شد قطعات و تجهيزات مختلف هواپيما جهت انجام آزمايشاتي نظير تست خستگي، بررسي ساختارهاي مولکولي و متالوگرافي به آزمايشگاههاي معتبر داخلي يا در صورت نياز به مراکز خارجي ارسال شود.
در اين جلسه گزارشي از بازديد قاضي پرونده و اعضاي معرفي شده از سوي سازمان بازرسي کل کشور از شرکت هواپيمايي سپاهان ارائه و مقرر شد، در جلسات آينده بررسي يافتههاي تخصصي ديگر گروههاي کميته به صورت کامل ارائه شود.
بنابراين گزارش گروههاي ۱۱گانه بررسي سوانح هوايي شامل عمليات پرواز، هواشناسي، مراقبت پرواز، شاهدان عيني، دستگاههاي ثبت و ضبط پروازي، سازه، موتور، سيستمهاي وسليه پرنده، اسناد و مدارک وسيله پرنده، تجسس و نجات و آتشنشاني و عوامل انساني است.
اين کميته با جمع آوري اطلاعات کافي موظف است ظرف مدت زمان مشخص گزارش سانحه را تکميل و در اختيار مقامات ذي صلاح قرار دهد.
|
شهرستان فارسان در یک نگاه |
|
خبرنگار افتخاري |
|
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
|
|
|