|
کد مطلب: 118757
چه خودروهاي جايگزين پرايد ميشوند؟
تاریخ انتشار : 1393/06/12 12:27:47 نمایش : 1385
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از موافقت شوراي رقابت با قيمت پايه ۲۶ ميليون و ۵۰۰ هزار توماني براي تيبا ۲ خبر داد و در ادامه درباره آغاز توليد سراتو، توقف توليد پرايد، توليد داستر، تداوم توليد ال ۹۰ و عدم کاهش قيمت خودرو تا پايان سال سخن گفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سعيد مدني در حاشيه نمايشگاه خودروي مشهد در جمع خبرنگاران از توافق سايپا با شوراي رقابت براي قيمت تيبا ۲ خبر داد و گفت: در مورد قيمت تيبا ۲ با شوراي رقابت به نتيجه رسيده ايم و مطابق با نظر شورا عمل خواهيم کرد که بر اين اساس، قيمت پايه تيبا۲ ، ۲۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تعيين شده است.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در پاسخ به پرسشي افزود: البته به قيمت تيبا ۲ هزينه هاي جانبي نيز اضافه خواهد شد که ارتباطي به سايپا نداشته و عوارض دولتي به شمار مي آيد.
آغاز توليد انبوه سراتو از مهرماه
وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر راه اندازي خط توليد خودروي سراتو نيز گفت: خط توليد سراتو آماده شده و توليد آزمايشي خود را نيز آغاز کرده است که بر اين اساس، اواخر شهريور ماه توليد انبوه سراتو در ايران آغاز مي شود.
به گفته مدني، قطعات مورد نياز براي سراتو وارد شده اما هنوز در مورد قيمت آن تصميم نگيري نهايي صورت نگرفته است.
اعلام زمان توقف توليد پرايد
مدني در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر زمان توقف توليد پرايد نيز گفت: به تدريج پلتفرم X ۲۰۰ که خودروهاي تيبا، تيبا۲ و ساينا محصول اين پلتفرم است، جايگزين پرايد خواهد شد اما بايد به اين نکته نيز توجه داشت که پرايد يک محصول پرتيراژ است و به يکباره نمي توان آن را از مدار توليد خارج کرد.
وي ادامه داد: اميدواريم ظرف سه سال آينده توليد خودروي پرايد به حداقل برسد، چرا که اين خودرو داراي مشتري است و قيمت مناسبي براي اقشار متوسط جامعه دارد.
به گفته مدني، سال ۹۶ درصد توليد پرايد در سبد محصولات سايپا بسيار کاهش خواهد يافت و محصولات ديگر جايگزين آن خواهد شد.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در پاسخ به اين پرسش مبني بر اينکه جايگزينان پرايد به لحاظ قيمتي نيز با اين خودرو قابل رقابت هستند؟ خاطرنشان کرد: تيبا، تيبا۲ و ساينا به لحاظ قيمتي تفاوت چنداني با پرايد ندارند و مي توانند جايگزين اين محصولات در سبد مصرفي خانوارها شود اما آنچه که مسلم است، آن است که پرايد با تيراژ بالا هم اکنون ديگر توليد نميشود و البته قصد داريم تنوع محصولات را افزايش دهيم و تيراژ در هيچ يک از محصولات به اندازه پرايد نخواهد بود.
توليد ال ۹۰ با رنو ادامه مي يابد
مدني در پاسخ به اين سئوال مبني بر تداوم توليد تندر ۹۰ با رنو گفت: توليد ال ۹۰ با رنو ادامه خواهد يافت و سندرو نيز بر اساس مذاکره با شرکت رنو در سايپا توليد خواهد شد.
وي در پاسخ به پرسشي درباره تداوم همکاري سايپا با شرکت رنو براي توليد محصولات جديد، خاطرنشان کرد: مديران رنو منتظر روشن شدن شرايط سياسي هستند اما علي رغم همه مسائل، مذاکرات براي توليد برخي محصولات رنو در ايران در حال انجام است، ضمن اينکه ممکن است برخي مدلهاي خودروهاي رنو از جمله داستر نيز فارغ از مذاکرات در ايران توليد کنيم.
کاهش قيمت تا پايان سال منتفي است
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در خصوص کاهش قيمت خودرو تا پايان سال گفت: تا پايان سال جاري به هيچ وجه کاهش قيمت نخواهيم داشت و اين بر طبق وعده شوراي رقابت است، چرا که بايد تورم بخشي بر روي قيمت خودرو اعمال شود در حالي که بنابه برخي شرايط بعضا قيمت خودرو کمتر از تورم افزايش يافته است اما اميدواريم هزينه هاي توليد نيز بالا نرود تا ما بتوانيم خودرو را با قيمت مناسب تري عرضه کنيم.
مدني در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر نصب ايربگ بر روي محصولات سايپا گفت: تمامي محصولات سايپا هم اکنون با دو ايربگ عرضه مي شود و حتي پرايد و وانت پرايد نيز با دو ايربگ توزيع مي شود.
اجراي مرتب فروشهاي نقدي
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا درباره عرضه ۲۰ درصد از محصولات سايپا به صورت فروش نقدي در هر ماه نيز گفت: به صورت مرتب فروشهاي نقدي صورت مي گيرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز گزارش هاي سايپا را در اين زمينه تاييد مي کند، چرا که بايد حتما بخشي از محصولات را به صورت نقدي و فروش فوري به دست مشتريان بدهيم و اين کار به صورت مرتب انجام مي شود.
وي در ادامه اظهار داشت: قرار بود با کاهش قيمت خودرو ظرف ماههاي گذشته وجوه برخي مشتريان به آنها بازگشت داده شود که اين کار در حال انجام است و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.
|
شهرستان فارسان در یک نگاه |
|
خبرنگار افتخاري |
|
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
|
|
|