پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118740
هشدار به خانواده ها: ماهواره و اينترنت عامل تغيير سبک زندگي ايرانيان!
تاریخ انتشار : 1393/06/11
نمایش : 7089
کارشناس مسائل سياسي در نشستي که در بين خانواده هاي کانون کميته امداد امام خميني ( ره) شهرستان فارسان برگزار شد گفت: ماهواره و اينترنت عامل تغيير ۸۰ درصد سبک زندگي ايرانيان است و سه دهه اخير در زمينه تعريف سبک زندگي غفلت کرده‌ايم و بايد درجهت جبران اين وضعيت بکوشيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عباس اسلامي افزود: بي‌اعتنايي به والدين، رعايت نکردن حقوق شهروندي نشان از تغيير سبک زندگي دارد. زماني که ما به فرزندان خود الگوي صحيح ارائه ندهيم، آنان به دليل نيازغريزي خود به دنبال يافتن الگو مي‌روند و الگوهايي را انتخاب مي‌کنند که مطلوب آنهاست
وي درباره نفش رسانه‌ها و تبليغات در سبک زندگي گفت: ماهواره و اينترنت عامل تغيير ۸۰ درصد سبک زندگي ايرانيان است و سه دهه اخير در زمينه تعريف سبک زندگي غفلت کرده‌ايم و بايد درجهت جبران اين وضعيت بکوشيم.
وي تصريح کرد: سبک زندگي اصطلاح جديدي است که از اواخر قرن ۲۰ در اروپا به کار گرفته شد، اين در حالي است که ۱۴۰۰ سال پيش دين اسلام به ويژه مکتب تشيع، سبک و روش زندگي انسان‌ها را تعريف کرد.
 وي در ادامه گفت: سبک زندگي به معناي روش خوردن، آشاميدن، راه رفتن، لباس پوشيدن، رفتار اجتماعي، آرايش و پيرايش و حتي گفتار با اعضاي خانواده است. احترام به والدين و اطاعت از آنان، تکريم آموزگاران، رعايت حقوق شهروندي و همسايگان، مراقبت از محيط زندگي شهري و محيط زيست نيز مرتبط با سبک زندگي است.
 وي تاکيد کرد: متاسفانه خانواده‌ها، آموزش و پرورش و رسانه‌ها به علت مشکلات مادي و اقتصادي نتوانستند سبک زندگي اسلامي -ايراني را براي نسل چهارم و پنجم تدوين و اجرا کنند. در نتيجه اين نسل‌ها تحت تاثير اينترنت، ماهواره و فيلم‌هاي ساخت بيگانه، دوستان و همسالان، سبک زندگي متفاوتي را انتخاب کرده‌اند.
وي اظهار داشت:  تبليغات مستقيم دشمن مي‌تواند اثر عکس بر خانواده ها بگذارد و نوعي مقاومت در آنها‌ ايجاد کند.لذا دشمن با بهره گيري از فيلم ها و سريال هاي هدف دار سعي در خدشه دار کردن نهاد و بنيان خانواده به شکل مطلوب خود کرده است.به نحوي که خانواده ها به مرور جذب سريال ها و فيلم هاي ماهواره اي مي شوند و از اثرات سوء اين برنامه ها بر سبک زندگي و رفتارهاي اجتماعي خود غافلند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html