پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118719
ليست جديد دولت براي دريافت سبد کالا
تاریخ انتشار : 1393/06/10 10:02:50
نمایش : 2561
کارشناسان بازار کار مي گويند در حال حاضر، کارگران، روستائيان، زنان سرپرست خانوار، عشاير، دانشجويان متاهل، ساکنان مناطق محروم و همچنين مرزنشينان مي توانند به صورت بالقوه در ليست جديد دولت قرار بگيرند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دولت طي يک مرحله در سال گذشته اقدام به تامين مالي بسته هايي حاوي برخي اقلام غذايي مانند برنج، روغن، ماکاروني و ... کرد و در قالب سبد کالا در اختيار ميليون ها خانوار ايراني قرار داد.

پس از آن مقامات دولت تدبير و اميد اعلام کردند اين برنامه ادامه خواهد يافت و عنوان شد در سال جاري نيز طي چند مرحله، دولت اقدام به تامين و واگذاري اين بسته ها خواهد کرد. با اين حال، اندکي بعد با چرخش از برنامه هاي اوليه، عنوان شد سبدهاي رايگان کالايي با تغيير نام به بسته امنيت غذايي تنها به گروه هاي خاصي از جامعه تعلق خواهد گرفت.

سپس عنوان شد بسته هايي براي حمايت از معيشت خانوارهاي تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي پيش بيني شده و قرار است آنها را در اختيار ۷ ميليون و ۵۰۰ هزار خانوار قرار دهند و ديگر چيزي به عنوان سبد کالا در اختيار ساير گروه هاي اجتماعي قرار نخواهد گرفت.

همچنين مطرح شد که دولت با هدف کمک فوري به معيشت برخي گروه هاي اجتماعي مانند افراد تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي در اين زمينه اقدام کرده و علاوه بر آن، منابعي نيز براي توزيع سبدهاي کالايي در بين ساير اقشار در اختيار ندارد.

حالا علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي مي گويد: از ۷ ميليون و ۵۰۰ هزار خانوار مستحق تاکنون به ۷ ميليون و ۲۰۰ هزار خانوار اين بسته تعلق گرفته و اکنون مردم با آرامش براي دريافت اين بسته مراجعه مي‌کنند.

وزير تعاون، کار و رفاه با بيان اينکه به دنبال شناسايي خانوارهاي نيازمند بيشتري هستيم گفت: از بانک اطلاعاتي استفاده مي‌کنيم تا ۲ ميليون خانوار مستحق را به ۷ ميليون و ۵۰۰ خانوار اضافه کنيم. البته منابع ما محدود است و فقط ۲ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان بودجه داريم که ۳۰۰ ميليارد تومان آن به توزيع شير در مدارس اختصاص يافته است.

ربيعي يک شرط را نيز براي امکان واگذاري سبدهاي کالايي به گروه هاي جديد تا حداکثر ۱۰ ميليون خانوار (۷.۵ ميليون خانوار در قالب کميته امداد و بهزيستي مشمول شدند)، تعيين کرد و عنوان داشت: در صورتي که بتوانيم منابع بيشتري از حذف افراد پُردرآمد از هدفمندي يارانه ها به دست آوريم، بي ترديد دولت اين ميزان را تا ۱۰ ميليون خانوار افزايش خواهد داد.

با اين حال، پس از اعلام برنامه جديد دولت در سال جاري که حذف تمامي گروه هاي اجتماعي به غير از افراد تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي اتفاق افتاد، نمايندگان کارگران مباحثي را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي مطرح کردند و در اين زمينه نامه نگاري هايي نيز با وزير کار صورت پذيرفت.

هادي ابوي با تاکيد بر اينکه در زمينه واگذاري سبدهاي کالايي به کارگران که از ضعيف ترين اقشار اجتماعي هستند، با وزير کار نامه نگاري کرديم و از وي خواستيم تا درباره فراهم کردن زمينه واگذاري بسته هاي غذايي به کارگران، در دولت رايزني کند.

عضو هيئت مديره کانون عالي انجمن هاي صنفي کارگران ايران اظهارداشت: در حال احضر، بخش زيادي از کارگران و مشمولان قانون کار تنها حداقل دستمزد مصوب ۶۰۹ هزارتوماني شوراي عالي کار را دريافت مي کنند؛ از اينرو تامين هزينه هاي زندگي براي بيشتر خانوارهاي کارگري با مشکلاتي همراه است.

ابوي خاطرنشان کرد: حتي برخي از کارگران که تخمين زده مي شود تعداد آنها ۵ ميليون نفر باشد زير حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي کار در هر ماه را دريافت مي کنند و بيمه نيز نيستند؛ بنابراين اين دسته از کارگران از مستحق ترين گروه هايي هستند که بايد در ليست حمايتي دولت قرار داشته باشند.

وي افزود: متاسفانه تاکنون پيگيري ها و درخواست هاي نمايندگان کارگران از وزارت کار نتيجه اي در بر نداشته است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html