پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118639
تونل اول کوهرنگ ميزبان گردشگران در گرماي تابستان +تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/06/04 11:13:52
نمایش : 6537
تونل کوهرنگ يکي از جاذبه‌هاي طبيعي و بسيار زيباي منطقه کوهرنگ است که هر ساله گردشگران بسياري را خصوصا در ماه ارديبهشت به خود جلب مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، تونل کوهرنگ يکي از جاذبه‌هاي طبيعي و بسيار زيباي منطقه کوهرنگ است که به همراه ديگر جاذبه‌هاي منطقه کوهرنگ همچون چشمه ديمه، پيست اسکي چلگرد، روستاي شگفت انگيز سر آقاسيد و بسياري از مناطق گردشگري و طبيعي کوهرنگ هر ساله گردشگران بسياري را خصوصا در ماه ارديبهشت به خود جلب مي‌نمايد. از نخستين تونل کوهرنگ در سال ۱۳۳۲ بهره‌برداري شد.

در سال ۱۳۶۴ تونل دوم به بهره برداري رسيد. در سال ۱۳۷۷ عمليات ساخت سومين تونل کوهرنگ آغاز شد که تاکنون ادامه دارد.

نخستين بار شاه عباس کبير درسال ۱۰۲۹ه ق مير جهانگير خان بهرامسري بختياري(۱۰۳۷-۹۷۴ه ق) فرزندتاجمير خان بهرامسري آسترکي(۹۷۴-۹۲۴ه ق) که فرمانرواي تامه بختياري بود، را مامور الحاق آب کارون به زاينده رود نمود و د راين خصوص گردنه کوهرنگ به چلگرد نيز توسط بختياريها شکافته شد و اکنون به نام کارکنان معروف است و پايه‌هاي سدي که بررودخانه کوهرنگ احداث گرديد نيز موجود است. اما با مرگ شاه عباس، اين طرح ناتمام ماند.
شاه طهماسب اول ماموريت پيوستن اين دو رود را به مير فضل الله شهرستاني حاکم اصفهان سپرد. قرار بود که با کندن مسيري درکوه کارکنان اين کار انجام شود. ولي بخاطر تحولاتي اين کار به سرانجام نرسيد. در دوره شاه عباس اول نيز کوششي شد و آن نيز ناتمام ماند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html