پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118572
وعده وعيدهاي رفاهي و اقتصادي روحاني در اردبيل
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 5350

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن روحاني، صبح امروز وارد اردبيل شد و بعد از مراسم استقبال، در ميان مردم اين شهر، وعده وعيد هاي رفاهي و اقتصادي به مردم داد.

ساعت 9:30 ورود به اردبيل

ساعت 9:30 امروز  هواپيماي رئيس جمهور و هيات همراه در فرودگاه اردبيل به زمين نشست.

در داخل فرودگاه  استاندار، امام جمعه  اردبيل و نمايندگان  مجلس و خبرنگان رهبري ، اعضاي شوراي تامين استان، فرماندار، 10 نفر از خبرنگاران از رئيس جمهور و هيات همراه از رئيس جمهور استقبال کردند.

رييس جمهور کشورمان پس از استقبال جمعي از مسئولان استاني و خوش آمدگويي فرزند شهيد گودرز محمدي، در جمع خبرنگاران، حضور در ميان مردم غيور، مرزدار و تاريخ ساز اردبيل را که عالمان بزرگي را پرورش داده و در جبهه هاي دفاع مقدس سرآمد بوده توفيق خداوند دانست.

حسن روحاني گفت: اردبيل استعدادهاي فراواني در کشاورزي، صنعت و گردشگري دارد بايد از اين پتانسيل ها و فرصتها به نحو احسن استفاده کرد.

وي ادامه داد: ضمن ديدار با مردم عزيز اين استان با علما، نخبگان فرهيختگان و ايثارگران و همچنين شرکت در جلسات شوراي اداري تصميمات مهم براي سرنوشت مردم اردبيل اتخاذ مي شود اميداواريم اين قدمها موجب شادماني و سرافراي بيشتر مردم  اين استان شود.

سخنان اوليه در فرودگاه

حسن روحاني در بدو ورود به فرودگاه اردبيل در جمع خبرنگاران، ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع مردم غيور و تاريخ ساز اردبيل، گفت: استان اردبيل عالمان بزرگي را در دامان خود پرورش داده و در جبهه هاي دفاع مقدس سرآمد بوده است

حسن روحاني گفت: اردبيل استعدادهاي فراواني در کشاورزي، صنعت و گردشگري دارد بايد از اين پتانسيل ها و فرصتها به نحو احسن استفاده کرد.

سخنراني در ورزشگاه تختي

دکتر حسن روحاني در اجتماع مردم اردبيل در ورزشگاه تختي اردبيل،اظهار کرد:  بسيار خوشحالم که در شروع دومين سال از دولت تدبير و اميد در محضر شما مردم شريف، غيور و وفادار به انقلاب و رهبري، هستم.

وي با اشاره به سه وعده خود (نجات اقتصادي، احياي اخلاق و تعامل سازنده با جهان) در زمان انتخابات رياست جمهوري، گفت: دولت براي تحقق اين شعارها عزم خود را جزم کرده است، ابتدا به تحقق اين سه وعده و سپس به اردبيل و برنامه هاي دولت براي اين استان خواهم پرداخت.

روحاني ادامه داد: در سال گذشته دولت يازدهم کار خود را با تورم بالاي 40 درصد و درشرايط رکود عميق اقتصادي شروع کرد در آغاز دولت در برنامه اي که براي مردم در صداو سيما تشريح کردم گفتم تا پايان سال 92 تورم را به 35 درصد خواهيم رساند اکنون تورم به 34 درصد رسيده است.

وي گفت: در آغاز امسال اعلام کردم تا پايان سال 93 تورم به 25 درصد خواهد رسيد امروز در محضر مردم شريف اردبيل اعلام مي کنم در پايان سال 93 تورم ما به زير 20 درصد خواهد رسيد.

رئيس جمهور کشورمان، افزود: دولت در تمام فراز و نشيب ها يک ثبات و آرامشي را در صحنه اقتصاد و در بازار اين کشور به وجود آورده و امروز مردم نسبت به اقتصاد آينده خودشان کاملا مي توانند اميدوار باشند؛ اگر رشد اقتصادي در سال 91، منهاي 6/8 دهم درصد بود در پايان سال 91 و 92 به منهاي 1/1 درصد رسيد اين به معناي يک حرکت مثبت در صحنه اقتصاد و پايان امسال در سال 93 رشد اقتصادي کشورمان مثبت خواهد بود.

روحاني بيان کرد: مردم از لحاظ اشتغال در فشار شديدي هستند و مخصوصا تحصيل کردگان و فارغ التحصيلان دانشگاهي، دولت موظف است شرايط لازم براي شغل جوانان عزيز ما فراهم کند امسال به حول و قوه ي الهي قدم هاي اوليه در اين زمينه برداشته خواهد شد.

وي گفت:  طرح هايي براي توسعه استان اردبيل و اشتغال براي اين استان داريم، ما در کنار حرکتهاي مهم اقتصادي در زمينه مسائل اجتماعي و بويژه سلامت قدم هاي مهمي را در يک سال گذشته برداشته ايم همه مردم ايران را تحت پوشش بيمه قرار داده ايم  تمام مردم در مراجعه به بيمارستانهاي دولتي شاهد خواهند بود که شرايط امروز با سال گذشته زمين تا آسمان متفاوت است.

رئيس جمهور کشورمان،بيان کرد. هر کس در بيمارستان بستري مي شود فقط 7/5 درصد هزينه درمان در شهر و 5 درصد را در روستاها پرداخت خواهند کرد، در حالي که در سال گذشته بالاي 34 درصد پرداخت مي شد.

روحاني گفت: اقتصاد ما از شرايط گذشته کاملا متحول شده، 7 ميليارد دلار از پول ايران که تحت تحريم دولتهاي بزرگ بوده ازاد کرده ايم؛ در زمينه اتومبيل و فروش اتومبيل و قطعات خوردرو و پترشيمي تحريم را برداشته ايم در زمينه صادرات و واردات و مسائل بانکي شرايط تحريم با پارسال تفاوت کرده است در حال حاضر قدمهاي بيشتر بايد برداريم.

وي تصريح کرد: رسانه هاي ما لحنشان متفاوت شده است گروههاي سياسي نسبت به يکديگر با لحن آرامتري امروز سخن مي گويند قواي سه گانه در کنار يکديگر با ادب و احترام و تعامل در کنار يکديگر زندگي مي کنند ومن در اينجا به يک عده اي که هنوز از اخلاق گذشته دست برنداشته اند خواهش مي کنم آنها هم افراط را کنار بگذارند؛ ماهمه برادريم و ايراني هستيم، بايد همه ادب و احترام و اخوات و مروت و برادري را از پيامبر بزرگ اسلام و خاندان رسالت بياموزيم مردم عزيز اردبيل امروز شرايط منطقه شرايط بي ثبات و ناارامي است به دنيا بگوييم ايران با ثبات است و آرام؛ در دنياي پرآشوب امروز هرچه وحدت و اتحاد سه قوه بيشتر باشد دشمنان ما ناراحت و دوستان ما در جهان خوشحال خواهند شد.

حاشيه هاي سفر

روستاييان کنار جاده هاي مسير فرودگاه اردبيل تا ورودي اصلي شهر با سردادن شعارها و در دست داشتن پرچم ايران، عکس‌ شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبري، از رئيس جمهور به گرمي استقبال کردند.

اسب سواران و عشاير استان اردبيل هم با لباس‌هاي محلي به استقبال رئيس جمهور آمدند.

مسيرهاي حرکت رئيس جمهور با پوسترها و بنرها آذين بندي شده بود.

مردم اردبيل در مسير حرکت به ورزشگاه تختي با سردادن شعار «ياشاسين دولت اميد و تدبير» ، « خوش گليب سوز دولت اميد و تدبير»، «صداي لبيک يا حسين ليبک»  و

آذربايجان اوياخدي، انقلابا داياغدي" پرچم به دست  در ورزشگاه تختي اردبيل حضور يافته بودند.

 

 

ستاد رييس جمهور در استان اردبيل از شب گذشته با تدارک تصاوير فرجي دانا، در انتظار ورود رييس جمهور بوده است.

در حالي که همزمان با ورود رييس جمهور به اردبيل، جلسه استيضاح وزير علوم برگزار مي شود، ستادي با عنوان ستاد مردمي استقبال از رييس جمهور،  با در دست داشتن تصاويري از فرجي دانا، از رييس جمهور استقبال کردند.

منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html