پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118570
قتل نوجوان سياهپوست توسط پليس؛ برگ زرين ديگري در کارنامه حقوق بشر آمريکايي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 5119

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سال‌ها از به راه افتادن بازي حقوق بشر در دنيا مي گذرد؛ يک بازي که شروع کننده آن استکبار جهاني بود و امروز هم با چاقوي حقوق بشر سر ديگر ملت ها را مي برند.

کشورهاي مدعي حقوق بشر و در رأس آنها آمريکا به خاطر اعدام مجرمين و جنايت کاران در ايران، کشورمان را ناقض حقوق بشر معرفي مي‌کنند؛ آنها ادعا مي کنند زنده ماندن حق هر انساني است و قانون اعدام بايد از قوانين کشور حذف شود.

همچنين آمريکا مدعي است به خاطر آزاد نبودن ازدواج هم‌جنس بازان و محاکمه کساني که روابط نامشروع دارند در کشور ايران، جمهوري اسلامي ناقض حقوق بشر در دنيا است.

با توجه به اين نکات بايد خاطرنشان کرد به راستي اعدام يک جنايت‌کار وحشيانه تر است يا کمک به اسرائيل براي کشتار بي‌رحمانه کودکان مظلوم و بي دفاع غزه در جنگ غزه و رژيم غاصب صهيونيستي؟

در جريان تجاوزهاي رژيم غاصب صهيونيستي به نوار غزه و کشتار بي رحمانه مردم در اين منطقه، باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا از کنگره اين کشور درخواست مي کند که براي کمک به استقرار سيستم دفاع موشکي کوتاه برد اسرائيل، با پرداخت 200 ميليون دلار کمک نظامي اضافي به اين کشور موافقت کند. 

آمار وزارت خارجه آمريکا نشان مي دهد که در سال 2009 ميزان کمک نظامي مستقيم آمريکا به اسرائيل دو ميليارد و 55 ميليون دلار بوده است؛ قرار است تا سال 2018 اين رقم به سه ميليارد و 15 ميليارد دلار برسد. 

آمريکا در قبال حملات گسترده اين رژيم غاصب به نوار غزه نه تنها کوچکترين دفاعي از مردم مظلوم غزه نکرد بلکه با حمايت هاي مالي خود از رژيم غاصب صهيونيستي اعلام کرد که اسرائيل حق دفاع از خود را دارد.

نگاه ديگر به حقوق بشر آمريکايي...

در جريان اغتشاشات سال 88 و حضور فتنه گران در خيابان، بارها نيروهاي امنيتي به فتنه گران هشدار دادند که در فضاي فتنه گون هر اتفاقي ممکن است بيفتد و برخي از اين فضا سوء استفاده هاي خود را ببرند.

اما با اين حال فردي به نام آقاسلطان با ترفند هاي خاصي توسط افراد خاص تر کشته شد که فيلم لحظه مرگ او را کمتر کسي نديده است که چگونه به هنگام برخورد گلوله دوربين فيلمبرداري به طور حاضر و آماده در محل حضور داشته و چطور به خاطر برخورد گلوله به حنجره وي به ندا آقاسلطان تنفس مصنوعي مي دهند!

ندا آقا سلطان به يکباره صداي ايرانيان حامي حقوق بشر شد و شبکه هاي آمريکايي خواستار سرنگوني جمهوري اسلامي به خاطر مرگ يک نفر توسط اغتشاشگران در خيابان‌هاي تهران شدند.

شايد ارتباط اين موضع با آشوب هاي اخير خيابان هاي ايالت فرگوسن در آمريکا بي ربط نباشد؛ شليک 6 تير به نوجوان سياهپوست آمريکايي توسط پليس برگ زرين ديگري در کارنامه حقوق بشري آمريکاست!

دولتي که يک روز ايران را به خاطر مرگ ندا آقاسلطان توسط افراد نامعلوم ناقض حقوق بشر مي دانست امروز خود به ماموران پليس اجازه مي دهد تا با شليک به شهروندان به راحتي جان آنها را بگيرند.

براستي اگر چنين اتفاقي در ايران افتاده بود سيل تحريم ها به خاطر نقض حقوق بشر روانه کشورمان مي شد؛ اما دولت آمريکا معترضان به قتل نوجوان 18 ساله توسط پليس را به گلوله بسته است و اجازه تظاهرات به آنها را نمي‌دهد.

چطور است که در هر کجاي دنيا که تظاهراتي عليه دولت برگزار شود آمريکا به عنوان اولين حامي مخالفان دولت و موافقان براندازي بر مي خيزد و از دولت ها مي خواهد که به آنها اجازه اغتشاش و آشوب بدهد اما امروز معترضان به مرگ يک نوجوان 18 ساله را با کمک سربازان صهيونيست به گلوله مي بندد؟

براستي سياست نخ نما شده حقوق بشر آمريکايي اين است که بعضاً ديده شده است برخي از فعالين در داخل کشور براي آن سر و دست مي شکنند.

منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html