پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118560
عملکرد خودروسازان در تحقق شروط ?گانه شوراي رقابت
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 5185

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رضا شيوا در پاسخ به اين سئوال که خودروسازان تا چه اندازه به 5 شرط تعيين شده از سوي شوراي رقابت پس از صدور مصوبه افزايش قيمت خودرو عمل کرده‌اند؟ اظهارداشت: اين شروط در جهت ارتقاء توليد، کيفيت و همچنين کاهش قيمت خودرو تعيين شده بود.

وي ادامه داد: اولين شرط براي خودروسازان اين بود که ميزان فروش آنها بهبود پيدا کند و در اين راستا در حال حاضر سايت فروش اينترنتي شرکت‌هاي خودروساز باز است و فروش اين شرکت‌ها در حال انجام است.

رئيس شوراي رقابت تصريح کرد: شرط ديگر در مورد نصب آپشن بر روي خودروها بود به طوري که در گذشته، خريداران مجبور بودند برخي آپشن‌ها را انتخاب و بابت آن پول پرداخت کنند که در شرط شوراي رقابت براي خودروسازان، اين مسئله مد نظر قرار گرفت و در حال حاضر خريداران به صورت داوطلبانه آپشن‌هاي نصب شده بر روي خودروها را انتخاب مي‌کنند.

شيوا ميزان توليد شرکت‌هاي خودروساز را يکي ديگر از شروط شوراي رقابت عنوان کرد و گفت: شوراي رقابت معتقد است بازار خودرو در کشور انحصاري و در دست دو شرکت بزرگ خودروساز است که مي‌توانند با افزايش يا کاهش ميران توليد، با قيمت‌ها بازي کنند و حاشيه بازار ايجاد کنند.

وي اظهار داشت: طبق شرط شوراي رقابت، شرکت‌هاي خودروساز بايد ميزان توليد خود را افزايش دهند که در حال حاضر با رشد تيراژ توليد، حاشيه بازار خودرو کمرنگ‌ شده و البته شرط ما حذف اين بازار حاشيه است.

به گفته رئيس شوراي رقابت، در حال حاضر قيمت برخي خودروها حتي از قيمت کارخانه نيز پايين‌تر آمده و پيش‌بيني مي‌شود حاشيه بازار خودرو طي يکي، دو ماه آينده جمع شود.

وي اصلاح قرارداد شرکت‌هاي خودروساز را به عنوان پنجمين شرط شوراي رقابت براي خودروسازان عنوان کرد و گفت: قبلاً شکايت‌هايي به شوراي رقابت ارائه و عنوان مي‌شد که قرارداد خودروسازان، يک قرارداد يک طرفه است که به منظور رعايت حقوق خريداران، اصلاحاتي در قراردادها ايجاد شد و قراردادها دو طرفه شد.

وي ادامه داد: اگر باز هم در مورد قراردادها پيشنهاد اصلاحي وجود داشته باشد، آماده اصلاح اين قراردادها هستيم.

شيوا با بيان اينکه 80 درصد شروط شوراي رقابت براي خودروسازان عملياتي شده است، گفت: در حال حاضر مقداري بازار حاشيه خودرو در کشور وجود دارد که اميدواريم اين بازار نيز به زودي جمع شود.

وي در مورد تعيين قيمت تندر90 نيز گفت: متأسفانه کارشناسان شوراي رقابت درگير بحث‌هاي جانبي تعيين قيمت خودرو شده‌اند و تعيين قيمت‌گذاري تندر90 مقداري به تعويق افتاد که قول مي‌دهيم قيمت اين خودرو نيز به زودي تعيين شود.

منبع: فارس

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html