پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118555
چگونه هنگام خريد خودرو فريب نخوريم؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 4450

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خريد اتومبيل تصميم بزرگي است. بنابراين قبل از اينکه به سراغ نمايشگاه‌ها و نمايندگي‌هاي فروش اتومبيل برويد، بايد به‌خوبي درباره آنچه آنجا انتظارتان را مي‌کشد آماده باشيد.

اين نکته را درباره هر فروشنده‌اي همواره به ياد داشته باشيد. آنها مي‌خواهند چيزي به شما بفروشند. پس درباره همه گفته‌هايشان با احتياط برخورد کنيد. در ادامه چند نکته در اين‌باره متذکر مي‌شويم:
 
آماده باشيد
 
حتما قبل از اينکه وارد فروشگاه يا نمايندگي شويد، اطلاعات کامل و جامعي درباره اتومبيل موردنظر و مشخصه‌ها و ويژگي‌هاي آن به دست آوريد. قرار نيست شما در فروشگاه تصميم بگيريد، چه نوع اتومبيلي قرار است، بخريد. اين تصميمي است که بايد قبل از اينکه پايتان را به نمايشگاه بگذاريد، گرفته باشيد.

آيا دنبال اتومبيل نو يا دست دوم هستيد. اگر مي‌خواهيد اتومبيل دست‌دوم بخريد، حتما بايد فردي آشنا با مکانيک اتومبيل را با خودتان ببريد. حتي مي‌توانيد از يک مکانيک بخواهيد که با شما بيايد. 50 يا 100 هزار تومان در قبال خريد يک ماشين، پول بسيار ناچيزي است.
 
مکانيک همراه شما مي‌تواند اطلاعات فروشنده را تاييد کند. اگر متاهل هستيد، حتما همسرتان را با خود ببريد و اگر مجرد هستيد، حتما با چند نفر از دوستانتان به نمايشگاه برويد. وقتي فردي تنها است، راحت‌تر تحت‌تاثير القائات فروشنده قرار مي‌گيرد. به همراه بردن چند نفر، اعتمادبه‌نفس شما را افزايش مي‌دهد.

به‌هيچ‌عنوان در معاينه اتومبيل تعارف نکنيد. تا آنجا که امکان دارد از همه جزئيات و نقص و قوت‌هاي اتومبيل بيشتر اطلاعات جمع کنيد. همان جلسه‌اي که اتومبيل را مي‌بينيد تصميم به خريد آن نگيريد. چند روز يا چند ساعت وقت بگيريد، مشورت کنيد و سپس تصميمتان را بگيريد.
 
اطلاعات شخصي‌تان را در اختيار فروشنده قرار ندهيد
 
يکي از ابزار متعارف فروشندگان اين است که سعي مي‌کنند اطلاعات شخصي مشتري‌شان را به دست بياورند تا راحت‌تر بتوانند با استفاده از تکنيک‌هاي معيني جنس خود را به او بفروشند. پس تا آنجا که ممکن است درباره خود و وضعيت مالي و شغلي خود، اطلاعات کمتري به فروشنده بدهيد. به آنها نگوييد که امروز قصد خريد داريد، يا نداريد. نگذاريد آنها تصميم شما را حدس بزنند. فقط کافي است آنها بدانند شما فورا به يک اتومبيل نياز داريد، آنگاه کار شما سخت خواهد بود.
 
انگيزه‌هاي فروشنده را حدس بزنيد

 
هنگامي‌که در نمايشگاه هستيد، وظيفه فروشنده‌ اين است که شمارا با اتومبيل به منزل برساند. نه‌تنها آنها مي‌کوشند شمارا قانع به خريد اتومبيلشان کنند، بلکه مي‌کوشند با تغيير تصميم شما، باعث شوند شما اتومبيل گران‌تري بخريد. به‌هيچ‌عنوان در رودربايستي فروشنده قرار نگيريد. اين پولي است که شما برايش زحمت‌کشيده و هزينه داده‌ايد. پس با رودربايستي آن را هدر ندهيد.
 
کسي که سريع حرف بزند، باخته است
 
 بسيار مهم است که شما هنگام خريد، آرامش خود را حفظ کنيد تا تصميم عجولانه‌اي نگيريد. هنگامي‌که فروشنده شمارا با اطلاعات تازه‌اي درباره ويژگي‌ها و اختصاصات اتومبيل آشنا مي‌کند، با دقت گوش دهيد.
 
 مکث کنيد و شروع به فکر کردن درباره آن کنيد. وقتي‌که آنها سخن مي‌گويند اگر به‌جاي سخن گفتن، مکث و تامل‌کنيد، فروشنده مجبور است اطلاعات بيشتري ارائه کند تا توجه شمارا جلب کند. آنها مي‌خواهند شمارا وادار به تصميم‌گيري عجولانه کنند.

حتي اگر پاسخ شما، نه است، اجازه بدهيد که او اطلاعات و توضيحات بيشتري درباره اتومبيل ارائه کند. پاسخ منفي سريع، فقط باعث مي‌شود که فروشنده تکنيک‌هاي ديگر خود را بيازمايد.
 
تا آنجا که امکان دارد خوش‌برخورد باشيد
 
 هر خريدي نوعي مذاکره است. به نفع شما است که فضاي مذاکره، آرام و مودبانه باشد. اگر مودبانه و محترمانه برخورد کنيد، واکنش مشابهي خواهيد ديد. البته محترمانه رفتار کردن با تعارف کردن، فاصله‌اي از زمين تا آسمان دارد.
 
اشتياق نشان ندهيد
 
اگر اشتياق نشان دهيد، مطمئن باشيد که قافيه را به فروشنده باخته‌ايد. ممکن است، اتومبيلي پيدا کنيد که کاملا مطابق يا خواست‌ها و انتظارات شما باشد. از خودتان هيجان نشان ندهيد. اصرار بي‌مورد هم مي‌تواند قصد شمارا براي فروشنده آشکار کند. پس حتي اگر تصميمتان را گرفتيد، مکث کرده و اتومبيل‌هاي ديگر را هم ببينيد.
 
شما دست بالا را داريد
 
 همواره يادتان باشد که شما قرار است، پول دهيد و دست بالا از آن شما است. هزاران هزار فرصت و امکان خريد در اختيار شما است و فروشنده به شما نياز دارد نه شما به فروشنده. بنابراين مديريت خريد را خودتان برعهده داشته باشد. اجازه ندهيد فروشنده شمارا بفريبد که شما بايد حتما و سريعا اين اتومبيل را بخريد.

مرجع : باشگاه خبرنگاران

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html