پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118554
مقايسه تلفات مردم غزه و رژيم صهيونيستي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 4780

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در طول تجاوز حدودا يک ماه رژيم صهيونيستي به منطقه غزه، تلفات سنگيني به مردم غزه وارد آمد. اما رسانه‌هاي پرشمار غربي با پوشش تبعيض‌آميز، يا اقدام به بزرگنمايي حملات نيروهاي مقاومت به رژيم صهيونيستي و سانسور تجاوزهاي اين رژيم به غزه مي‌کردند يا در بهترين حالت، تلفات دو طرف را هم‌اندازه و يکسان نشان مي‌دادند تا بدين ترتيب دو طرف را به يک اندازه، مقصر جلوه دهند.

البته اين نوع پوشش رسانه‌هاي غربي، مسئله جديدي نيست و از ديرباز شاهد سانسور جنايات صهيونيست‌ها در اين رسانه‌ها بوده‌ايم.

اما حقيقت، با آن چيزي که رسانه‌هاي غربي منعکس مي‌کردند بسيار فاصله دارد به طوري که از ابتداي اشغال فلسطين توسط صهيونيست‌ها تاکنون ميليون‌ها فلسطيني آواره‌ شده و صدها هزار نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند. در مقابل، تعداد تلفات اشغالگران در اثر حملات جسته و گريخته مبارزان فلسطيني در دهه‌هاي اخير آنقدر زياد نبوده است که حتي صهيونيست‌ها و حاميان آنها بتوانند روي آن مانور رسانه‌اي انجام دهند. در ادامه به چند آمار اشاره مي‌کنيم:

* تعداد کودکان کشته‌شده

طي حدودا 14 سال اخير يعني از سپتامبر 2000 بدين سو، 1994 کودک فلسطيني در اثر حملات صهيونيست‌ها کشته شده‌اند در حالي که آمار کودکان صهيونيستي کشته شده فقط 131 نفر است.

مقايسه تلفات مردم غزه و رژيم صهيونيستي

اکثر کودکان فلسطيني در شرايط عادي فعاليت‌هاي روزانه همچون در راه رفتن به مدرسه، در حال بازي، در حال خريد يا در خانه خود کشته شده‌اند بسياري از اين کودکان،
در اثر مواردي چون حملات هوايي و زميني‌ رژيم اشغالگر يا در اثر تيراندازي مستقيم سربازان صهيونيستي جان خود را از دست داده‌اند.

آمار کامل تعداد کودکان فلسطيني که از سال 2000 بدين سو توسط صهيونيست‌ها کشته‌ شده‌اند همراه با نام و مشخصات آنها و چگونگي کشته شدن، در گزارش انتهاي خبر موجود است. (آمار سال 2014 شامل کشته‌هاي جنگ يک ماه اخير نيست).* مقايسه ويرانه‌ها

از زمان اشغال فلسطين در سال 1967 تاکنون، 28 هزار خانه فلسطيني‌ها توسط رژيم صهيونيستي، تخريب شده است. اين آمار مربوط به تخريب مستقيم خانه‌ها و واحدهاي مسکوني توسط رژيم اشغالگر قدس در جهت شهرک‌سازي و کاهش جمعيت فلسطيني‌ها است؛ نه ساختمان‌هايي که در اثر بمباران‌ها و موشک‌ها منهدم شده‌اند.

اين در حالي است که در طرف مقابل، با وجود شهرک‌سازي‌هاي غاصبانه و غيرقانوني گسترده صهيونيست‌ها در مناطق اشغالي، تاکنون حتي يک خانه صهيونيست‌ها نيز تحت حملات گروه‌هاي مقاومت، ويران نشده است. اين علاوه بر ساير جرم و جنايت صهيونيست‌ها همچون اشغال موطن فلسطيني‌ها، ساختمان‌ها و خانه‌هاي آنها و بيرون راندن فلسطيني‌ها است. اين سياست‌ها در مجموع سبب آواره شدن ميليون‌ها فلسطيني طي دهه‌هاي گذشته و تجمع آنها در اردوگاه‌هاي کشورهاي همسايه يا در ساير مناطق فلسطين همچون غزه شده که عوارضي همچون تراکم شديد جمعيت همراه با آلودگي‌هاي زيستي و بهداشتي فراوان شده است.

مقايسه تلفات مردم غزه و رژيم صهيونيستي

البته اين آمار بر مبناي آماري است که رژيم صهيونيستي به طور رسمي اعلام کرده که مطمئنا بسيار کمتر از رقم واقعي است. زيرا به عنوان مثال اين رژيم، وقتي يک ساختمان چند طبقه فلسطيني‌ها را ويران مي‌کند، در آمار خود آن را فقط يک واحد مسکوني ذکر مي‌کند.

در طرف مقابل، به اذعان خود صهيونيست‌ها، طي چند دهه اشغال و به رغم حملات مبارزان فلسطيني به مناطق اشغالي، هيچ واحد مسکوني اشغالگران توسط فلسطيني‌ها ويران يا تخريب نشده است زيرا فلسطيني‌ها عمدتا اماکن نظامي صهيونيست‌ها را هدف حملات خود قرار مي‌دهند.

مقايسه تلفات مردم غزه و رژيم صهيونيستي

 

مرجع : مشرق نيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html