پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118549
زوج‌هاي جوان کارت جهيزيه مي‌گيرند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 4174

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ايسنا، سيد مناف هاشمي در نشست خبري که امروز يکشنبه در وزارت ورزش و جوانان تشکيل شد، با اعلام اين خبراظهارکرد: درحال حاضر قصد داريم بانک عامل اين کار را نهايي کنيم و زوج‌هاي جوان مي‌توانند تا سقف سه تا پنج ميليون تومان با بهره‌گيري کارت جهيزيه لوازم خانوادگي خريداري کنند. بنابراين کار در حوزه جوانان معطل نيست.


وي در ادامه با اشاره به نحوه تخصيص بودجه به حوزه جوانان نيز اظهارکرد: وزارت ورزش و جوانان نمي‌تواند وارد حوزه‌هايي مانند اعطاي وام به جوانان شود؛ بلکه بايد شرايطي را براي بهره‌گيري اين قشر از امکانات فراهم کنند.

معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات شوراي عالي جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان از طريق اين شورا که وزارتخانه‌هاي متعددي عضو آن هستند، مي‌تواند زمينه‌هاي بهره‌مندي جوانان را فراهم آورد.

بودجه‌هاي حوزه جوانان تا پايان سال اختصاص مي‌يابد

مناف هاشمي مدعي شد: بودجه کافي براي سال 93 در حوزه جوانان داريم، اما در پنج ماه گذشته از8 ميليارد تومان بودجه و اگر بودجه‌اي هم دريافت کرده‌ايم، در قالب انجام امور مربوط به فرهنگسازي، برگزاري همايش‌ها، کمک به خيريه‌ها، سمن‌ها و... صرف شده است، البته تا پايان سال جاري صد درصد بودجه اين حوزه تخصيص مي‌يابد. علاوه بر آن اعتبارات جاري کارکنان حوزه جوانان نيز به موقع پرداخت مي‌شود.

مکاتبه وزير ورزش با استانها براي تعيين تکليف ساختمان‌ها و نيروهاي انساني حوزه جوانان

وي درباره پرسش ديگر ايسنا در مورد وضعيت ساختمان‌ها و نيروهاي انساني حوزه جوانان در استان‌هاي مختلف، اظهارکرد: برخي از استان‌ها در اين زمينه مشکلاتي داشتند. بنابراين وزير ورزش و جوانان با استانداران آنها مکاتباتي کرد. البته در برخي از استان‌ها اين ساختمان‌ها در حوزه جوانان و فرهنگ استفاده مي‌شود و ما پيگير آن هستيم که دراين ساختمان‌ها کار براي جوانان داشته باشند.

معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش و جوانان افزود: احتمالا مکاتبه مجددي با امضاي وزير ورزش و جوانان با استانداري‌ها در اين زمينه انجام خواهيم داد. البته بسياري از ساختمان‌ها در اختيار وزارت ورزش و جوانان است.

توجه ويژه‌ دولت و مجلس به وزارت ورزش و جوانان در سال 94

مناف هاشمي تاکيد کرد: اطمينان داريم در سال 94 هم دولت و هم مجلس توجه ويژه‌اي به وزارت ورزش و جوانان خواهند داشت.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به حضور امروز خود در مجلس شوراي اسلامي اظهارکرد: وزير ورزش وجوانان، اميررضا خادم معاون پارلماني وزارتخانه و بنده، هر سه هفته يک بار در اتاق دولت در مجلس شوراي اسلامي جلسه داريم و معمولا 15 تا 20 نماينده مسائل و مشکلات خود را در حوزه انتخابي‌شان در حوزه ورزش و جوانان مطرح مي‌کنند و موضوعات مطرح شده با حضور معاونان مرتبط پيگيري مي‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش و جوانان افزود: در جلسه امروز نيز 16 نماينده موارد مورد نظر خود را مطرح کردند و بحث‌ها با کمترين تنش مطرح شد. البته يکي از نمايندگان سوالي داشت که پس از شنيدن پاسخ ما قانع شد و سوالش را پس گرفت.

به گزارش ايسنا، مناف هاشمي با بيان اينکه در سال جاري در دو حوزه ورزش و جوانان تلاش جدي مي‌کنيم، اظهارکرد: در زمينه ارائه لايحه بودجه سال 94، مذاکراتي را با کميسيون فرهنگي – اجتماعي مجلس و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي انجام داده‌ايم تا منابع قابل توجهي در بودجه سال آينده به وزارت ورزش و جوانان اختصاص يابد. چراکه معتقديم شأن دو حوزه ورزش و جوانان در10 سال اخيربا وجود وسعت پروژه‌هايي که در اختيار دارند، رعايت نشده است. در واقع سهم وزارت ورزش و جوانان از بودجه کشور بسيار ناچيز است و کمتر از نيم درصد از بودجه کل کشور به اين وزارتخانه اختصاص مي‌يابد.

معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازي ستادعالي بودجه در وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام معاونان وزارتخانه با حضور وزير دراين ستاد عضويت دارند. علاوه بر آن جلسات خود را با افراد موثر در دولت مانند دفتر رياست جمهوري، آقاي نوبخت و معاونانشان آغاز کرده‌ايم تا ارقام قابل توجهي را بتوانيم در لايحه بودجه براي وزارت ورزش و جوانان ببينيم.

وي تاکيد کرد: از مجلس توقع داريم تا در فصل بودجه حمايت جدي از وزارت ورزش و جوانان داشته‌ باشند و سقف بودجه اين وزارتخانه به دو تا سه هزار ميليارد تومان افزايش يابد.

معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش و جوانان تاکيد کرد که در سال 94 بودجه ورزش و جوانان اصلاح شود و ادامه داد: البته بايد توجه داشت که بودجه سال 93 زماني شکل گرفت که دولت تازه شروع به کار کرده بود و لايحه بودجه داخل مجلس قرار داشت.

مناف هاشمي در خاتمه با اشاره به برگزاري نخستين نشست سازمان‌هاي مردم نهاد با وزير ورزش و جوانان و رييس جمهور، گفت: دکتر گودرزي قول‌هاي خوبي را به سمن‌ها دادند و سخنراني رييس‌جمهور اميدهاي زيادي را در بخش‌ سمن‌ها و نهادهاي مردمي به وجود آورد. ضمن اينکه وزارت ورزش و جوانان در حد منابع محدود خود سعي در حمايت از اين قشر مي‌کند، به گونه‌اي که صد درصد از منابع اين حوزه – که مقدار آن قابل توجه نيست – يعني 7 تا 8 ميليارد تومان را براي آنان هزينه مي‌کند و اين بودجه به غير از کمک‌هاي جاري است. 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html