پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118548
ادبيات سياسي آيت‌الله خامنه‌اي چگونه بلاي جان صهيونيست‌ها شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 4411

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ادبيات سياسي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و بازتاب بين المللي آن، يکي از مهمترين ضربه ها را به رژيم صهيونيستي در جنگ اخير وارد کرد.

ادبيات سياسي رهبر معظم انقلاب عليه رژيم صهيونيستي را بايد يک ادبيات هدفمند و برنامه ريزي شده در جهت ضربه به اين رژيم در ابعاد مختلف به شمار آورد. استفاده از واژگان خاص براي توصيف اقدامات اين رژيم نه تنها توجه داخل را به جنبه هاي مهم غيرانساني در اقدامات اين رژيم جلب مي کند بلکه فضاي بين الملل را نيز به گونه قابل توجهي تحت تأثير قرار مي دهد. در اين راستا ادبيات سياسي مقام معظم رهبري در جنگ کنوني غزه، سياست اسرائيل را که همواره تلاش دارد از مخالفت و انتقاد دولتها و سازمانهاي بين المللي با ابزار تطميع و تهديد و فشار ممانعت کند، پشت سر گذارد و حيطه اي را که فضاي بين المللي ادعاي دفاع از آن را دارد، نشانه گرفت. 

به عبارتي استفاده از برخي واژگان و اصطلاحات از مرزها و خطوط قرمزي که اسرائيل براي دولتهاي مختلف ترسيم کرده است، عبور کرده و در مقابل در خطوط قرمز اسرائيل که جامعه بين الملل براي آن مقرر کرده است، مي نشيند. مهمترين اين حوزه ها حقوق بشر و مهمتر از آن نقض حقوق غيرنظاميان به ويژه کودکان فلسطيني است.

اگرچه شخصيت هاي حقيقي و حقوقي، سازمانها و دولتها از روز آغازين جنگ در سخنراني هاي خود، با اسرائيل اعلام همبستگي کرده و حملات اسرائيل را حق اين رژيم معرفي مي کردند اما کاربرد اصطلاح «رژيم کودک کش» در ادبيات سياسي مقام معظم رهبري براي توصيف جنايات جنگي اسرائيل، توانست از يکسو به يک ادبيات جهاني عليه اسرائيل تبديل شود و از سوي ديگر پيامدهاي قابل توجهي را در عرصه روابط بين المللي براي اين رژيم به ايجاد کند.
ادبيات سياسي آيت‌الله خامنه‌اي چگونه جهاني شد/ واژه‌هايي که بلاي جان صهيونيست‌ها شدند

ادبيات سياسي آيت‌الله خامنه‌اي چگونه جهاني شد/ واژه‌هايي که بلاي جان صهيونيست‌ها شدند
«رژيم کودک کش» به عنوان بخش مهمي از ادبيات سياسي مقام معظم رهبري که واقعيت تلخ و مهمي را به اذهان متبادر مي کند، همزمان با حملات اسرائيل عليه نوار غزه مورد تأکيد بيشتري قرار گرفت. اين در حالي بود که ايشان در سال 1391 نيز در سخنراني خود از اين اصطلاح استفاده کرده بودند.

حضرت آيت الله خامنه اي در بيانات خود در ديدار با کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان سال 1391، رژيم صهيونيستي را با اصطلاح «رژيم کودک کش» توصيف کرد و در چندين سخنراني خود در ماه مبارک رمضان امسال مانند خطبه هاي عيد فطر، جمع دانشجويان و نيز ديدار با مسئولان نظام و سفرا و...اين اصطلاح را تکرار کردند. تأکيد مقام معظم رهبري بر اقدامات ضدبشري اسرائيل به ويژه کشتن کودکان فلسطيني در حالي است که بيشترين تلفات از غيرنظاميان فلسطيني را کودکان و زنان تشکيل مي دادند و همچنين طبق منابع خبري 80 درصد از کودکاني که هدف حملات اسرائيل قرار گرفته اند، با معلوليت دائمي مواجه هستند.
ادبيات سياسي آيت‌الله خامنه‌اي چگونه جهاني شد/ واژه‌هايي که بلاي جان صهيونيست‌ها شدند
انعکاس ادبيات سياسي مقام معظم رهبري در عرصه بين الملل

ورود اصطلاح مقام معظم رهبري بر «کودک کشي» اسرائيل، اقدامات اين رژيم در حيطه نقض حقوق بشر در عرصه بين الملل را بيش از پيش مورد تأکيد قرار داد و موجب شد تا پدافند ديپلماتيک قابل قبولي در مقابل سياست «دفاع از خود» اسرائيل که در جنگ کنوني دنبال مي کند، شکل گيرد. در واقع اسرائيل پس از آنکه حملات خود را به نوار غزه آغاز کرد، اصل «دفاع از خود» را به عنوان استراتژي پيش برنده و توجيه گر در فضاي بين المللي مطرح کرد.

دفاع مشروع يک نهاد حقوقي براي تمامي اعضاي جامعه بين‌الملل است که با هدف امنيت دسته جمعي براي توقف يک نيروي سرکوبگر اعمال مي شود و بايد ماهيتي تدافعي داشته باشد. در اين راستا ماده 51 منشور سازمان ملل متحد تأکيد مي کند که در صورت حمله‌ مسلحانه عليه يک عضو سازمان ملل متحد، تا زماني که شوراي امنيت اقدامات لازم را براي حفظ صلح و امنيت بين‌المللي به عمل آورد، هيچ يک از مقررات اين منشور به حق ذاتي دفاع مشروع انفرادي يا دسته جمعي اعضاء لطمه‌اي وارد نخواهد کرد.
ادبيات سياسي آيت‌الله خامنه‌اي چگونه جهاني شد/ واژه‌هايي که بلاي جان صهيونيست‌ها شدند

ادبيات سياسي آيت‌الله خامنه‌اي چگونه جهاني شد/ واژه‌هايي که بلاي جان صهيونيست‌ها شدند
اسرائيل در گام اول خود موفق شد موشک پراکني هاي نوار غزه را به عنوان حمله نظامي که آسيب به شهروندان و ساکنان رژيم صهيونيستي را دربردارد، به جامعه بين الملل تزريق کند و با تبليغات همه جانبه اي که به راه انداخت، دولتها و سازمانها را با طرح «دفاع از خود»، همراه سازد.

 سوء استفاده اسرائيل از اين ماده منشور سازمان ملل در حالي بود که ادبيات مقام معظم رهبري يکي از مهمترين اصول ماده 51 منشور در مورد دفاع مشروع, يعني تناسب ميان حمله و دفاع را به جامعه بين المللي گوشزد کرد. بر اين مبنا دامنه حمله و دفاع بايد يک سطح بوده و از تقارن در ابعاد و عمق اقدام، برخوردار باشند.

اين مسئله را مي توان پاشنه آشيل اسرائيل در استراتژي خود که به قطعنامه شوراي حقوق منجر شد، دانست. رژيم صهيونيستي اگرچه در اقدامات خود به ماده 51 سازمان ملل ارجاع مي دهد اما نمي تواند در مقابل تأکيد اين ماده بر حفظ تناسب و تلفات ناشي از اين عدم تناسب که به صورت ويژه اي کودکان را در برمي گيرد، توجيهي ارائه دهد.

حملات صهيونيستها در ابعاد وسيع که به زخمي و کشته شدن غيرنظاميان به ويژه کودکان منتهي شد، از سوي همه کشورهاي عضو شوراي حقوق بشر مورد تأييد قرار گرفت. آمريکا تنها کشوري بود که به قطعنامه شوراي حقوق بشر سازمان ملل راي منفي داد و 29 کشور ديگر به آن راي مثبت دادند. «نيک کلگ» معاون نخست وزير انگليس در اين باره اظهار داشت: «حملات هوايي اسرائيل به نوار غزه عامدانه با حملات فلسطيني‌ها نامتناسب بوده و در حد «مجازات دسته جمعي» است.»
ادبيات سياسي آيت‌الله خامنه‌اي چگونه جهاني شد/ واژه‌هايي که بلاي جان صهيونيست‌ها شدند
 در همين راستا بان کي مون دبير سازمان ملل متحد، در يکي از واکنش هاي خود به اقدامات اسرائيل در برابر کودکان فلسطيني اظهار داشت: «هيچ چيز شرم‌آورتر از حمله به کودکاني که در خواب هستند نيست» و سازمان ملل متحد در باره کشتار کودکان از سوي نظاميان رژيم صهيونيستي هشدار داد. همچنين کريستوفر تايدي سخنگوي صندوق کودکان سازمان ملل درباره ادامه افزايش تلفات کودکان در اين منطقه هشدار داد.

اولاند رئيس جمهور فرانسه نيز که در روزهاي آغازين جنگ با اسرائيل اعلام همبستگي کرده و «حفظ امنيت شهروندان اسرائيل» را توجيه قابل قبولي براي حملات اسرائيل مي دانست، کشتار اسرائيل در نوار غزه به ويژه کودکان را «قتل عام» توصيف کرد و خواستار اقدام براي پايان خشونت‌ها شد. لوران فابيوس" وزير امور خارجه فرانسه يکي از سنگين‌ترين محکوميت‌ها عليه اسرائيل را مطرح کرد و با اشاره به اسرائيل گفت که نگراني‌هاي امنيتي نمي‌تواند "قصابي غيرنظاميان" را توجيه کند. وي افزود: «حق امنيت براي اسرائيل يک موضوع کلي است اما
اين حق نمي‌تواند کشتار کودکان و قصابي غيرنظاميان را توجيه کند.»

يکي از سرمقاله هاي روزنامه گاردين به قلم سيوماس ميلن با تأکيد بر کودک کشي اسرائيل، نوشت: «اکثريت قريب به اتفاق کشته شدگان فلسطيني غيرنظاميان به ويژه کودکان هستند، با اين وجود به جاي اسرائيل، حماس تروريست خوانده مي شود.»

موج تأثيرات ادبيات سياسي رهبر انقلاب مبني بر کودک کشي اسرائيل به انگليس نيز رسيد و انتقادات رهبر حزب کارگر اين کشور نسبت به ديويد کامرون نخست وزير پيشين انگليس را به همراه داشت.

اد ميليبند، رهبر حزب کارگر انگليس از بي‌تفاوتي کامرون نسبت به کشتار غزه انتقاد کرد و در مصاحبه اي اعلام کرد: «ما مخالف تهاجم و يورش اسرائيل به غزه هستيم. من از حق اسرائيل براي دفاع از خودش دفاع مي‌کنم اما نمي‌توانم مرگ صدها فلسطيني که به صورت وحشتناکي کشته مي‌شوند، توضيح دهم، توجيه کنم و يا حتي از آن دفاع کنم. بيشتر اين کشتارها در ميان کودکان و غيرنظاميان بي‌گناه انجام مي‌شود.» کامرون پس از اين انتقادات، اظهار داشت: «ما بر اين باوريم که کشته شدن غيرنظاميان وحشتناک است.»
ادبيات سياسي آيت‌الله خامنه‌اي چگونه جهاني شد/ واژه‌هايي که بلاي جان صهيونيست‌ها شدند
 
تأثيرات فوق نشان مي دهد که ادبيات سياسي حضرت آيت الله خامنه اي در جنگ اخير نوار غزه و بازتاب گسترده بين المللي آن، توانسته است يکي از ضربه هاي مهم را به اسرائيل وارد کرده و به عنوان يک پدافند مهم در مقابل سياست دروغين اسرائيل در توجيه حملات وحشيانه خود به نوار غزه عمل کند.  
 
مرجع : مشرق نيوز
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html