پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118490
جعبه سياه آنتونف پيدا شد/ از وضعيت ? نفر از مسافران خبري نيست/ نماينده سابق طبس در بين کشته شدگان/اسامي نجات يافتگان
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2755

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دقايقي قبل يک فروند هواپيما در منطقه مسکوني در شهرک آزادي سقوط کرد،نوع هواپيما مسافربري ايران ـ 141 و مربوط به شرکت هواپيمايي سپاهان است  که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود ودر شمال فرودگاه مهرآباد سقود کرد.

يک مقام آگاه در اين باره  گفت: در حال حاضر نيروهاي امدادي و آتش نشاني راهي محل حادثه شده است.

 

برخي منابع خبري هم از حداقل 48 کشته در اين سقوط خبر مي دهند که حدود 7 يا 8 نفر آن کودک گزارش شدند.

 

سخنگوي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ايران ، ضمن تاييد اين خبر به ايرنا گفت: اين هواپيما در انتهاي فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است.

 


«حسين درخشان» افزود: اما هنوز اطلاعات دقيقي در مورد نوع هواپيما و علت حادثه در دست نيست به همين منظور تعدادي از کارشناسان سازمان امداد و نجات براي بررسي بيشتر به محل سقوط هواپيما اعزام شده اند.

گفته مي‌شود اين هواپيما از نوع ايران ??? و متعلق به شرکت هواپيمايي سپاهان بوده و به مقصد طبس فرودگاه مهرآباد را ترک کرده است.

اين هواپيما با ?? نفر سرنشين هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهاي باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادي دچار سانحه مي‌شود.

بر اساس اين گزارش پرواز شماره 5915 هواپيمايي اين شرکت هواپيمايي ساعت 9:25 دقيقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتي سقوط مي‌کند. 

آمار مصدومان و کشته شده هاي سقوط

رييس اورژانس کشور اخبار اوليه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوايي صبح امروز را اعلام کرد.

دکتر امين صابري‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: صبح امروز يک فروند هواپيماي مسافربري حوالي جاده قديم کرج دچار سانحه مي‌شود و بلافاصله اورژانس تهران کدهاي زميني و هوايي خود را جهت ارائه خدمات درماني و امدادي به محل حادثه اعزام کرد.

وي گفت: بنابر اخبار اوليه، 5 مصدوم اين حادثه جهت کامل شدن خدمات درماني به بيمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقي مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند. 

امين صابري نيا در گفت و گو با فارس گفت:‌ سانحه سقوط هواپيما ساعت 9 و 23 دقيقه به اورژانس اطلاع داده شد 4 دقيقه بعد 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس در محل حادثه حاضر بودند اما متأسفانه اکثر مسافران هواپيما فوت کرده بودند.

وي گفت: آمار کشته ها بيش از 30 نفر است اما 3 مصدوم اين حادثه با آمبولانس هوايي و 4 مصدوم با آمبولانس زميني به بيمارستان و درمانگاههاي اطراف منتقل شدند.

داوراني رئيس بخش بيمارستان امام خميني نيز اعلام کرد: درصد سوختگي سه مصدوم منتقل شده به بيمارستان پيامبران بسيار بالا است . به طوري که يکي از آنها بين 80 تا 90 درصد سوختگي دارد و يکي بين 50 تا 60درصد سوختگي و نفر سوم داراي بيست درصد سوختگي است

جزئيات حادثه از زبان مديرعامل شرکت فرودگاه ها

محمد ايلخاني مدير عامل شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ساعت 9:20 دقيقه امروز هواپيماي مسير تهران - طبس متعلق به شرکت هواپيمايي سپاهان‌اير هنگام بلند شدن از انتهاي باند فرودگاه مهرآباد يک موتور خود را از دست مي‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط مي‌کند.

وي ادامه داد: در اين هواپيما کرو پروازي شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فني و دو نفر گارد امنيت پرواز بوده است.

مدير عامل شرکت فرودگاه‌ها بيان کرد: در اين پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زير دو سال و 3 کودک زير 12 سال حضور داشتند.

ايلخاني بيان کرد: اين هواپيما قطعاً سقوط داشته است و احتمال زنده ماندن مسافران آن کم است و شايد چندين نفر از اين پرواز زنده مانده باشند.

تشکيل جلسه فوق‌العاده شوراي هماهنگي بحران در استانداري تهران

رحمتي مديرکل بحران استان تهران از تشکيل جلسه فوق‌العاده شوراي هماهنگي بحران در استانداري تهران به دنبال سقوط هواپيما خبر داد.

رحمتي به ايسنا گفت: دقايقي پس از سقوط هواپيما در محدوده شهرک آزادي نيروهاي مديريت بحران راهي محل حادثه شده و برابر آخرين گزارشات به محل رسيده‌اند.

مديرکل بحران استان تهران از تشکيل جلسه فوق العاده شوراي هماهنگي بحران در استانداري تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپيما اين جلسه تشکيل شده و تصميماتي پيرامون اين حادثه در اين جلسه اتخاذ خواهد شد. 

جلسه مديريت بحران استان تهران به رياست حسن کريمي معاون عمراني استانداري،  سيد مجيد حسيني راهور تهران، رضا بستو معاون عمليات پليس؛ علي ميزبان رئيس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکي تهران؛ محسن سميعي مديرکل امنيتي استانداري تهران؛ مسلم عادلي رئيس دبيرخانه شوراي تامين استان تهران؛ شاهين فتحي معاون هلال احمر تهران؛ رحمان بهمن زاده مشاور شبکه 5 تهران؛ غلامحسين آرام معاون امور فني و عمراني فرماندار تهران؛ جعفر ميعاد فر معاون اجرايي اورژانس کشور، حسن نوري رئيس اورژانس پيش بيمارستاني؛ ستايشي معاون قضايي دادگستري تهران؛ دکتر نازپرور رئيس پزشکي قانوني استان تهران؛ واحدي مديرکل راه و شهرسازي استان تهرن، همراه با نماينده فرودگاه مهرآباد و سيد هادي کسايي زاده عضو شوراي اطلاع رساني استان تهران برگزار شد.


در اين جلسه هر يک از اعضا آخرين اقدامات انجام شده و اطلاعات مربوط به سانحه هواپيمايي را اعلام کردند.


بر اساس اين گزارش هم اکنون شهردار تهران؛ استاندار تهران و مديرکل بحران استان تهران در فرودگاه مهر آباد مستقر هستند. رحمتي طي تماس تلفني با کارگروه مديريت بحران استان تهران آخرين آمار ها را ارائه کرد.


در اين جلسه اعلام شد: اين پرواز که توسط هواپيماي مدل آنتونف 140 به مقصد تهران- طبس بوده و متعلق به شرکت هواپيمايي سپاهان است؛ قرار بود 41 مسافر را جابجا کند که يکي از مسافران به پرواز نمي‌رسد و 34 مسافر بزرگسال؛ 3 مسافر کودک و 3 نوزاد همراه با 2 خلبان به نام‌هاي کاپيتان ايزد پناه و کاپتان برقعيان همراه با 2 مهماندار و 2 فني تمام مسافران و خدمه پرواز را تشکيل مي دادند.


پزشکي قانوني تهران اعلام کرد: تاکنون 37 جسد را تحويل گرفته ايم تا هويت آنها شناسايي شود. 3 آمبولانس از پزشکي قانوني و 10 آمبولانس از بهشت زهرا منتظر دستور بازپرس هستند تا اجساد را به کهريزک منتقل کنند.


اورژانس کشور و تهران هم در اين جلسه اعلام کردند: در کل 9 مصدوم به 2 بيمارستان منتقل شدند. از اين تعداد يک مصدوم جان خود را از دست داد و حال دو مصدوم ديگر خوب نيست. که از تعداد 8 مصدوم باقيمانده 4 نفر زن و 4 نفر مرد هستند.

اطفاي حريق هواپيما به اتمام رسيد 

عوامل آتش‌نشاني پس از اعلام سانحه سقوط يک هواپيما از نوع ايران 140 و متعلق به شرکت هواپيمايي سپاهان‌اير واقع در شهرک آزادي اعلام چند ايستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

در حال حاضر عمليات اطفاتي حريق به اتمام رسيده است و محل حادثه در حال ايمن سازي است و تحويل عومل نظامي داده شده است.


هواپيماي سقوط کرده متعلق به سپاه پاسداران نيست

به گزارش روابط عمومي سپاه، سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف مسئول روابط عمومي کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفتگويي انتشار برخي اخبار مبني بر اينکه هواپيماي سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است را تکذيب کرد. 

صبح امروز هواپيماي ايران??? مسير تهران - طبس متعلق به شرکت هواپيمايي سپاهان‌اير هنگام بلند شدن از انتهاي باند فرودگاه مهرآباد يک موتور خود را از دست مي‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط مي‌کند. درهمين راستا برخي از سايت‌ها اين هواپيما را متعلق به سپاه پاسداران دانستند که اين خبر از سوي سپاه تکذيب شد.

ترافيک در منطقه 

نيمي از بدنه هواپيما سانحه‌ديده در خيابان "شيشه مينا" و نيمه ديگرش نيز داخل پادگان صنايع هوايي افتاده بود.

در حال حاضر نيز بالگردهاي هلال‌احمر و اورژانس در آسمان منطقه ديده مي‌شوند و عمليات امدادرساني و نظم‌بخشي به محل آغاز شده و خيابان شيشه مينا و چند خيابان منتهي به آن نيز در حال حاضر مسدود است.

هم‌اکنون که يک ساعت از وقوع حادثه گذشته، از حضور خبرنگاران و عکاسان به محل حادثه جلوگيري شده است.

دود غليظ ناشي از آتش‌سوزي در اين حادثه از شعاع چندکيلومتري ديده مي‌شود و ترافيک منطقه سنگين است. 

? نفر از مسافران به بيرون از هواپيما پرتاب شدند

احمد صادقي رئيس مديريت بحران شهر تهران در رابطه با آخرين جزئيات حادثه هواپيمايي اعلام کرد که اين هواپيما متعلق به صنايع هوايي ايران بوده و براي انجام کار تجاري به مقصد طبس پرواز کرده است.

وي ادامه داد: تعداد سرنشينان اين هواپيما به همراه گروه پروازي 45 نفر بودند که در هنگام بلند شدن از زمين با مانع برخورد کرده و 5 مسافر به بيرون از هواپيما پرتاب شدند.

صادقي گفت: يک نفر از مسافران پرتاب شده فوت کرده است، 3 نفر به بيمارستان منتقل شده‌اند.

 وي ادامه داد: هنوز پاکسازي کامل در اين حادثه صورت نگرفته است، يک قطعه از هواپيما به خيابان پرتاب شده که در حال انتقال آن به محل حادثه هستند و تاکنون 31 جسد پيدا شده است. 

مصدوميت تعدادي از عابران پياده

 مرتضي مرادي‌پور معاون هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات کشور به فارس، گفت: هواپيماي سپاهان اير پس از برخاستن از زمين که به مقصد طبس بوده است حوالي ساعت 10 صبح به دليل خاموش شدن موتورهايش دچار سقوط شد.

وي ادامه داد: هواپيما دقيقا در ضلع جنوبي شهرک آزادي و به ديوار غربي شرکت شيشه برخورد کرد و دچار حريق شد.

مرادي‌پور گفت: به علت آتش گرفتن هواپيما تمام مسافران جان باختند و بر اثر حريق 3 تا 7 نفر از کارمندان شرکت شيشه و شهروندان عادي در اطراف حادثه مصدوم شدند که به مراکز درماني منتقل شدند.

وي افزود: در حال حاضر نوار امنيتي در محل حادثه نصب شده و مأموران انتظامي، اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشاني حضور دارند و اقدامات لازم براي شناسايي فوتي‌ها در حال انجام است.

پروازهاي فرودگاه مهرآباد به قوت خود باقي‌ است/ انجام پروازها بدون تاخير

مدير مرکز اطلاع‌رساني پروازهاي فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: پس از وقوع سانحه سقوط هواپيماي ايران 140 همه پرواز‌هاي فرودگاه بين‌المللي مهرآباد  به قوت خود باقي است و سر زمان مقرر انجام مي‌شود.

 
وي ادامه داد: هيچ تأخيري در انجام ديگر پرواز‌هاي مهرآباد رخ نخواهد داد و روند انجام پرواز‌ها و ورود پرواز به فرودگاه و خروج آن ادامه دارد.

ثبت آتش سوزي موتور هواپيما توسط دوربين هاي کنترلي

فرمانده ناجا: سانحه هوايي امروز در تهران 45 کشته و سه زخمي داشت.

احمدي مقدم: هشت تن از کشته‌ها از خدمه هواپيما بوده و مابقي افراد عادي بوده‌اند. هواپيما متعلق به وزارت دفاع دفاع بوده ولي در اختيار شرکت سپاهان بوده است. دوربين‌هاي کنترلي آتش سوزي يک موتور هواپيما را ثبت کرده‌اند.

بررسي جعبه‌هاي سياه آنتونف 140 توسط کميسيون عالي سوانح سازمان هواپيمايي

احمد مجيدي به فارس، درباره سانحه هواپيماي ايران 140 سپاهان اير که صبح امروز ساعت 9:20 رخ داد اظهار داشت: اين هواپيما متعلق به شرکت هواپيمايي سپاهان اير و آنتونف 140 بوده است.

وي گفت: 40 نفر از سرنشينان اين هواپيما مسافران پرواز و 8 نفر کرو پروازي بوده‌اند.

معاون وزير راه يادآور شد: هواپيما پس از پرواز و خروج از فرودگاه مهرآباد در جوار شهرک آزادي و در محيطي جنگل‌کاري شده سقوط کرده است.

وي با بيان اينکه هم‌اکنون بر سر صحنه حادثه حضور داريم، اظهار داشت: در اين حادثه اغلب مسافران کشته شده و حدود 3 نفر نيز به بيمارستان اعزام شدند.

وي يادآور شد: کميسيون بررسي سانحه سازمان هواپيمايي کشوري بلافاصله پس از وقوع حادثه بر سر صحنه حاضر شدند و قطعا با بررسي جعبه‌هاي سياه هواپيما علت وقوع حادثه تعيين مي‌شود.

مجيدي تأکيد کرد: احتمال مي‌دهيم چند نفر از مجروحان اين حادثه افراد باشند که در خيابان‌هاي مجاور تردد داشته‌اند اما اين موضوع اثبات نشده است و بايد از مجروحان بيمارستان استعلام شود.

خلبان و خدمه ايراني بودند

 احمد مجيدي همچنين در گفت‌وگو با ايسنا، تصريح کرد: هنوز به شکل دقيق هويت تيم خلباني و خدمه پرواز مشخص نشده اما آنچه مسجل است اين است که تمام اين افراد ايراني بوده‌اند.

وي درباره‌ي تعداد دقيق کشته‌شدگان حادثه نيز اعلام کرد: با توجه به انتقال تعداد محدودي از مجروحين به بيمارستان هنوز رقم دقيق تلفات مشخص نيست اما قطعا اکثر مسافران جان باختند.


 هواپيماي سقوط کرده به ديوار بتني برخورد کرد

به گزارش فارس اين هواپيما پس از سقوط به ديوار بتني سها(سازمان هوايي ارتش) برخورد کرده و قطعات آن به اطراف پراکنده شده است.

بر اساس اخرين اطلاعات منتشر شده، در اين حادثه 40 مسافر و  8 خدمه هواپيما فوت  کردند و 7 نفر از مصدومان به بيمارستان منتقل شدند که 3 نفر آنها با آمبولانس هوايي به بيمارستان امام خميني منتقل شدند.

قطعات هواپيما که به خيابان‌ها پرتاب شده بود جمع‌آوري شده است

سيد جلال ملکي درباره حادثه سقوط هواپيما اظهار داشت: در ساعت 9:53 دقيقه صبح امروز حادثه سقوط يک هواپيما در شهرک آزادي به سازمان آتش نشاني شهر تهران اعلام و 7 ايستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وي ادامه داد:‌ خوشبختانه هواپيما توانسته بود از بافت مسکوني عبور کند و به ديوار حائل شهرک آزادي برخورد و سقوط کند.

ملکي بيان داشت: قطعاتي از هواپيما به اطراف پرتاب شده بود و آتش‌نشانان توانستند اين قطعات را جمع‌اوري و نسبت به اطفاي حريق بلافاصله اقدام کنند.

سخنگوي سازمان آتش نشاني شهر تهران گفت: در دقايق اوليه اجساد اين حادثه جمع‌آوري شد و همچنان عوامل آتش نشاني در محل حادثه حضور دارند.

روايت يک شاهد عيني از سقوط هواپيما

اکرم جديدي يکي از شاهدان عيني اين ماجرا درباره آْنچه امروز در مقابل چشمان خود ديده است براي فارس اين گونه شرح مي‌دهد:

«من محل کارم در منطقه شهرک آزادي (فرهنگيان) است هر روز با خودروي شخصي به محل کار مي‌رفتم اما امروز ترجيح دادم مسيري را پياده تا محل کار طي کنم. در مسير که بودم متوجه پرواز هواپيمايي شدم که به سمت ما مي‌آمد اما در ارتفاع پاييني حرکت مي‌کرد.

احساس کردم شايد من حساسيت زيادي به خرج مي‌دهم و فکر مي‌کنم هواپيما رو به پايين در حال حرکت است و لحظه به لحظه به زمين نزديک مي‌شود سر هواپيما رو به پايين بود همين طور که حرکت آن را دنبال مي‌کردم ناگهان ديدم که در محوطه پادگان ارتش با صداي مهيبي سقوط کرد.

تا به حال چنين صحنه‌اي را به چشم نديده بودم بسيار ترسيدم و به سمت محل حادثه مي‌دويدم تا اگر بتوانم کمکي کنم هواپيما چند تکه شده بود و قسمت جلوي هواپيما و قسمتي که مسافران در آن حضور داشتند داخل محوطه سبز پادگان افتاد.

يک سوم انتهايي هواپيما هم به بلوار شيشه مينا پرتاب شد. نزديک محل حادثه شدم که ناگهان هواپيما با اينکه سقوط کرده بود دوباره منفجر شد و کساني که نزديک محل حادثه بودند گفتند بايد تا جايي که مي‌توانيم دور شويم چون ممکن است دوباره بنزين هواپيما منجر به انفجار جديدي شود.

صداي انفجار به حدي بود که خيلي‌ها فکر مي‌کردند کوره کارخانه شيشه ترکيده است. همه جا را دود گرفته بود و شعله‌هاي آتش زبانه مي‌کشيد.

نزديک به يک ربع از اتفاق که گذشت هلي‌کوپترها آمدند و نيروهاي امدادي آمبولانس، آتش‌نشاني و هلال احمر رسيدند.

چيزي که بيشتر از همه در اين اتفاق برايم آزاردهنده است اين است که اين اتفاق جلوي چشمانم رخ داد و براي کمک به کساني که دچار اين اتفاق ناگهاني شدند هيچ کمکي نتوانستم انجام دهم و فقط دعا مي‌کردم که نيروهاي امدادي حتي براي لحظه‌اي زودتر برسند تا شايد جان يک نفر به همين چند لحظه‌ها بند باشد و بتواند نجات يابد.»

مدير عامل فرودگاه طبس : هواپيما هيچ گونه نقص فني نداشته است

مدير فرودگاه طبس نقص فني هواپيما در فرودگاه طبس را تکذيب و اظهار کرد: از اين هواپيما 4 فروند با علامت ثبت متفاوت در کشور وجود دارد و هواپيماي سقوط کرده امروز هيچ گونه نقص فني در فرودگاه طبس نداشته و شايد در فرودگاه هاي ديگر استانها دچار نقص بوده است.

آمار دقيق: ?? کشته و ?? نفر زنده+ اسامي زنده ها

در اين سانحه از مجموع 48 سرنشين هواپيما 37 نفر در دم کشته شدند و يک نفر نيز از مسافران در بيمارستان پيامبران جان خود را از دست داد. و 10 نفر از مصدومان نيز که هم اکنون در بيمارستان هستند هنوز زنده هستند.

مجيدي به فارس گفت گفت: اورژانس تهران اطمينان داده است  که 10 نفر مجروح اين حادثه، همه سرنشينان هواپيما بودند و مصدومي خارج از مسافران نداشته‌ايم.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه حال جسمي اغلب مصدومان وخيم نيست، اظهار داشت: اين 10 نفر مجروح در بيمارستان‌هاي پيامبران، امام خميني (ره) و درمانگاه ساها بستري شدند.

بنابراين گزارش اسامي مجروحاني که در بيمارستان پيامبران بستري شده‌اند به شرح زير است:

شهربانو شوکتي 28 ساله 

امير مزرعتي 30 ساله

علي دالوندي 30 ساله

عزت بابايي 60 ساله

محمد ياري مزرعتي يک ساله

 مجروحاني که در بيمارستان امام خميني (ره) بستري شده‌اند شامل افراد زير هستند:

 تيمور خسروي 3 ساله

 مصطفي مزرعتي 28 ساله

 زهره شکاري 25 ساله

 ‌مجروحاني که در درمانگاه ساها بستري شده‌اند شامل افراد زير هستند:

 محمد عابدزاده

 مريم رهنما

وي يادآور شد: خانواده‌هاي متوفيان اين حادثه مي‌توانند با مراجعه به پزشکي قانوني کهريزک و ارائه کارت شناسايي معتبر  اجساد بستگان خود را شناسايي و دريافت کنند.

هواپيماي ايران ??? تحت پوشش بيمه کوثر است/ تمام خسارت پرداخت مي‌شود


‌عبدالرسول عطايي، مديرعامل بيمه کوثر، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با اشاره به اينکه هواپيماي 140 که امروز در تهران دچار حادثه شد تحت پوشش بيمه کوثر است اظهار داشت: همه خسارت اين هواپيما طبق قرارداد پرداخت مي‌شود.

وي افزود: هم‌اکنون مدير بيمه‌هاي مهندسي و کارشناسان حوزه هواپيمايي اين شرکت براي ارزيابي خسارت در محل حادثه حضور دارند.

عطايي تصريح کرد: همه هواپيماهاي ايران 140 به صورت جامع تحت پوشش بيمه کوثر هستند.

 کشته شدن نماينده سابق مردم طبس، فردوس، سرايان و بشرويه

به گزارش خبرگزاري فارس ، سيد ماشاء‌الله شکيبي نماينده سابق مردم طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي با چند نفر از اعضاي خانواده‌اش در اين حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر کميسيوني در طبس در حال برگزاري است که در پايان اين جلسه اسامي افرادي که جان خود را از دست داده‌اند، اعلام مي‌شود.

 

 

اطفاي حريق سقوط هواپيما به اتمام رسيده است

 

عوامل آتش‌نشاني پس از اعلام سانحه سقوط يک هواپيما از نوع ايران 140 و متعلق به شرکت هواپيمايي سپاهان‌اير واقع در شهرک آزادي اعلام چند ايستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

 

در حال حاضر عمليات اطفاتي حريق به اتمام رسيده است و محل حادثه در حال ايمن سازي است و تحويل عومل نظامي داده شده است. تعداد مجروحان و جان‌باختگان دقيق اين حادثه مشخص نشده است.

 

مسافران اين هواپيما  کارکنان وزارت دفاع بودند

 

 

يک منبع آگاه در وزارت کشور در گفتوگو ي، با اشاره به اين حادثه ضمن بيان اينکه هنوز اطلاعات دقيقي از علت حادثه و جزئئيات آن بدست نيامده است اعلام کرد مسافران اين هواپيما 35 نفر از کارکنان وزارت دفاع به مقصد شهرهاي جنوبي کشور بودند.
 

 

بررسي سقوط هواپيماي ايران ??? در جلسه امروز کميسيون عمران

 

منصور آرامي نماينده مردم بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سقوط هواپيماي ايران 140 در غرب تهران اظهار داشت: اين موضوع در جلسه امروز کميسيون عمران مجلس مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

 

وي افزود: هم‌اکنون در حال کسب اطلاعات لازم از سازمان هواپيمايي کشوري هستيم و اطلاعات مربوط به اين حادثه در جلسه کميسيون عمران مطرح و بررسي مي‌شود.

 

 

 

جعبه سياه آنتونف پيدا شد/ يکي از مجروحان در بيمارستان جان باخت
 
 
احمد مجيدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: تا اين لحظه 39 نفر از مسافران سانحه آنتونف 140 سپاهان‌اير در اين حادثه جان بخته‌اند و 9 نفر در بيمارستان بستري هستند.
 
 
وي ادامه داد: با تلاش دست‌اندکاران تيم بررسي سانحه ساز‌مان هواپيمايي کشوري، جعبه سياه آنتونف شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌هاي موتور پياده شد.
 
 
تحويل ‌جعبه‌هاي سياه آنتونف140 به کميسيون بررسي سانحه سازمان هواپيمايي در ‌حضور نماينده دادستا‌ن
 
 
‌احمد مجيدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر اظهار داشت:‌ با تلاش دست‌اندکاران تيم بررسي سانحه ساز‌مان هواپيمايي کشوري، جعبه‌هاي سياه آنتونف شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌هاي موتور پياده شد.
 
وي اضافه کرد: خلبان هنگام پرواز با برج مراقبتي مکالماتي داشته است که در نوار مکالمات خلبان ذخيره شده است، اين اطلاعات پس از استخراج از (cvr) که همان نوار مکالمات خلبان است، روي لوح فشرده درج شده و بررسي مي‌شود.
 
معاون وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: جعبه‌‌هاي سياه هواپيما شامل نوار مکلمات خلبان (CVR) و نوار پارامتر‌هاي موتور (FDR) است، اين جعبه‌‌ها با حضور نماينده دادستاني به کميسيون بررسي سانحه سازمان هواپيمايي کشوري تحويل شد.
 

 

دستور ويژه قاليباف براي کمک به آسيب‌ديدگان حادثه سقوط هواپيماي ايران ???

 

به گزارش خبرنگار فارس، محمدباقر قاليباف ضمن تسليت به بازماندگان اين سانحه و خانواده‌هاي حادثه ديده، از مناطق و سازمان‌هاي درگير خواست تا نسبت به امدادرساني به آسيب‌ديدگان اقدام نمايند.

 

گفتني است لحظاتي پس از اين سانحه شهردار و عوامل منطقه 21 در محل حادثه حضور يافته و نسبت به ساماندهي امور اقدام کردند. همچنين 7 ايستگاه آتش‌نشاني نيز با حضور در محل سقوط هواپيما، به اطفاي حريق پرداختند. علاوه بر اين تعدادي از مصدومان حادثه نيز به بيمارستان‌هاي همجوار منتقل شدند.

 

محل حادثه سقوط هواپيما پاکسازي شد/ ترافيک عادي روزانه در تهران جاري است

 

سرهنگ پرويز حسيني معاون ترافيکي پليس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامي فارس در مورد آخرين وضعيت ترافيکي و محدوديت  مقطعي محل حادثه سقوط هواپيما در تهران اظهار داشت: محدوديت در اطراف محل سانحه يعني در شمال به جنوب و جنوب به شمال خيابان دهکده به سمت تقاطع شيشه مينا داشتيم چرا که حادثه در خود تقاطع رخ داد و يک محدوده 300 -400 متري شامل اين محدوديت مقطعي بود.

 

معاون ترافيکي پليس راهور تهران بزرگ گفت: سقوط هواپيما به جز محدوده فوق بر خيابان‌هاي ديگر شهر تهران مسئله ترافيکي خاصي وارد نکرد.

 

وي ادامه داد: هم اکنون معبر پاکسازي و قطعات هواپيما جمع‌آوري شده و خودروهاي آتش‌نشاني نيز محل را شست‌و شو دادند و محدوديت مقطعي نيز لغو شده است.

 

سرهنگ حسيني خاطر نشان کرد: مشکل ترافيکي خاصي نداريم و هم در محل حادثه و هم در ساير نقاط شهر تهران ترافيک عادي روزانه در جريان است.

 

* گفت و گوي فارس با يکي از مجروحان/ بال هواپيما به جايي برخورد کرد/ تحمل درد با مرفين

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري فارس اعزامي به بيمارستان پيامبران يکي از پرسنل اورژانس بيمارستان پيامبران 5 نفر از بازماندگان سانحه هوايي امروز به اين بيمارستان انتقال يافته که يکي از آنها به محض رسيدن به بيمارستان جان باخت و چهار نفر ديگر در بخش‌هاي جراحي بستري شدند.

 

وي گفت: سي تي اسکن و اقدامات درماني اوليه براي اين مصدومان انجام شده و براي ادامه درمان به علت شدت سوختگي 4 نفر از مصدومان باقيمانده به بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري اعزام مي شوند.

 

علي دالوندي يکي از بازماندگان اين سانحه درباره سقوط هواپيما گفت: موتور راست هواپيما اندکي پس از برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد از کار افتاد، هيچ گزارشي از سوي خلبان و خدمه ارائه نشد اما مشخص شد که هواپيما قصد بازگشت به فرودگاه را دارد.

 

وي افزود: ظاهراً موقع برگشتن، بال هواپيما به جايي برخورد کرده و دچار سانحه شد. اين اتفاق حدود سه دقيقه پس از پرواز و بلافاصله پس از برخاستن رخ داد.

 

وي ادامه داد: من در صندلي بال سمت راست هواپيما نشسته بودم. هواپيما پس از سقوط به زمين آتش گرفت و ما دچار سوختگي شديم الان هم به کمک مرفين امکان صحبت کردن داريم.

 

هيأتي ويژه سانحه سقوط هواپيماي ايران 140 را بررسي مي‌کند

 

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي کل کشور، پس از وقوع حادثه سقوط يک فرزند هواپيماي مسافربري آنتونوف ايران 140، ناصر سراج رئيس سازمان بازرسي کل کشور طي دستوري فوري، هيأتي ويژه را مأمور پيگيري اين موضوع کرد.

 

 

تيم بازپرسي ويژه قتل وارد بيمارستان پيامبران شد/جعبه سياه هواپيما پيدا شد

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس اعزامي به بيمارستان پيامبران، هم اکنون از دادسراي ويژه قتل تيمي براي بازپرسي وارد بيمارستان پيامبران و اتاق بستري مصدومان اين حادثه شد.

 

از مجموع مصدومان حادثه سقوط هواپيما 5 نفر به بيمارستان پيامبران اعزام شدند که يکي از آنها فوت کرده و 4 نفر ديگر آنان به علت شدت سوختگي در حال اعزام به بيمارستان سوانح سوختگي مطهري هستند.

 

شهرياري سرپرست دادسراي ويژه قتل به خبرنگار فارس گفت: جعبه سياه هواپيما پيدا شده است، براي تحقيقات بيشتر به بيمارستان آمده ايم اما تحقيقات اوليه نشان مي دهد، هواپيما نقص فني داشته است.

 

 از وضعيت ? نفر در جريان سقوط هواپيما خبري نيست

 

به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، سردار مهري رئيس پليس پيشگيري ناجا اظهار داشت: از 48 مسافر هواپيما 8 کادر پروازي و  30 مسافر فوت کردند.

 

رئيس پليس پيشگيري ناجا گفت: 8 نفر به بيمارستان انتقال پيدا کردند و از وضعيت 2 نفر خبري از دست نيست.

 

آغاز بررسي جعبه‌‌هاي سياه آنتونف140/ ثبت 70 حرکت هواپيما در نوار پارامتر‌‌هاي موتور‌/ احتمال شبيه‌سازي سانحه

 

احمد مجيدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در تشريح آخرين جزئيات سانحه سقوط آنتونوف 140 شرکت هواپيمايي سپاهان که قرار بود صبح امروز به طبس پرواز کند، اظهارداشت: جعبه‌هاي سياه هواپيما شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهاي موتور به سازمان هواپيمايي کشوري آورده شد.

 

وي با بيان اينکه کميسيون بررسي سانحه سازمان هواپيمايي کشوري کماکان در حال بررسي اين موضوع در محل حادثه است، بيان کرد: معبر خيابان از قطعات هواپيما پاکسازي شده است و اين قطعات در گوشه‌اي از همان محل قرار داده شده است.

 

مجيدي بيان کرد: خواندن نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهاي موتور ممکن است به طول بيانجامد، شايد لازم باشد که جعبه‌هاي سياه را به کشور سازنده ارسال کنيم که در اين صورت نيازمند نامه‌نگاري و اجراي روند از طريق وزارت امور خارجه است.

 

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: البته اين هواپيما به دليل آنکه سن کمي داشت در نوار پارامترهاي موتور آن بيش از 70 حرکت ضبط مي‌شود و اين مزيتي است که موجب مي‌شود علت وقوع حادثه راحت‌تر مشخص شود.

 

مجيدي تاکيد کرد: حتي اگر لازم باشد قطعات هواپيما براي شبيه‌سازي و تعيين نحوه بروز حادثه به محلي ديگر جابه‌جا خواهد شد.

 

معاون وزير راه و شهرسازي در باره آخرين آمار جانباختگان و مصدومان اين حادثه بيان کرد: فعلاً طبق آخرين آمار رسمي، تعداد مجروحان اين حادثه 9 نفر و تعداد جانباختگان 39 نفر هستند که وزارت راه و شهرسازي به خانواده متوفيان تسليت عرض مي‌کند.

 

انتصاب مسئول بررسي سانحه هوايي آنتونف 140

 

‌به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري، عليرضا جهانگيريان در پي سانحه هواپيماي مسافربري آنتونف 140 که صبح امروز در ساعت 9:21 دقيقه در مسير تهران - طبس، دچار سانحه شده بود، محمد شهبازي مديرکل دفتر ايمني و بررسي سوانح سازمان هواپيمايي کشوري را به سمت مسئول بررسي سانحه هوايي آنتونف 140منصوب کرد.

منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html