پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118368
خودروسازان آماده کاهش تعرفه واردات باشند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2675

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قيمت خودرو اين بار در دالان تصميم گيري هاي شوراي رقابت گير کرده است. يک بار خودروسازان از قيمت هاي اعلام شده ناراضي هستند و بار ديگر خاطر رييس جمهور از قيمت هاي اعلام شده مکدر مي شود. مردم هم هميشه از اين صنعت نارضاي هستند و کمتر کسي از قشر عادي جامعه پيدا مي شود که با رضايت خاطر کامل خودروي ايراني را براي سوار شدن انتخاب کند.

 خودروسازان اصرار دارند که قيمت گذاري آزاد شود تا آنها مجبور نشوند هر چند وقت يک بار پرونده هاي خود را براي افزايش قيمت به شوراي رقابت بفرستند. آنها مي گويند صنعتي رقابتي دارند و نه انحصاري. اما مردم نظر ديگري دارند. مردم از قيمت ها به سطوح آمده اند و مي گويند که قيمت ها با تکنولوژي اين خودروها همخواني ندارد.

بنابراين هيچ يک از سه ضلع صنعت خودروسازي ايراني، از وضعيت قيمت و صنعت راضي نيستند. در يک سو مردم خواهان کاهش تعرفه و اتمام بساط دعواها و درگيري هاي قيمت خودرو هستند و از سوي ديگر خودروسازان تمايل دارند بدون وجود آقابالاسر قيمت گذاري را انجام دهند. بنابراين شايد بهترين راه اين باشد که از يک سو، تعرفه ساليانه کاهش يابد و از سويي ديگر، قيمت گذاري به صورت آزاد انجام شود.

حسين گروسي عضو کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم شهريار، شهر قدس و ملارد مي گويد: «ما دير يا زود امکان دارد عضو سازمان تجارت جهاني شويم. در آن زمان بايد تعرفه ها استاندارد شود. بنابراين چه بهتر که ما هرچه زودتر خودمان را آماده کنيم. اين موضوع در دور گذشته مجلس مطرح شد. بالاخره يک زماني بايد تعرفه هاي ما به سطح تعرفه هاي جهاني برسد. بنابراين تصويب شد تا ساليانه تعرفه ?درصد يا بيشتر تعرفه کاهش يابد تا زماني که خودروسازي ما حالت رقابت پيدا کند.»

وي افزود: «اگر برخي از حمايت ها انجام شود کاهش تعرفه ها هيچ مشکلي ايجاد نخواهد کرد به شرطي که حمايت هايي مانند وام، تسهيلات و برخي از حمايت هاي معنوي انجام شود.»

گروسي در حالي مي گويد در مجلس نسبت به کاهش تعرفه ساليانه ?درصدي اقدام شده است که مجلس براي سال جاري با کاهش تعرفه ها مخالفت کرد. گروسي تاکيد مي کند: «کاهش تعرفه بيشتر دست دولت است. خودروسازان بايد براي کاهش تعرفه آمادگي داشته باشند ولي بايد از آنها حمايت شود.»

به عقيده اين عضو کميسيون صنايع و معادن : «در توليد ?عامل مهم است: کيفيت، قيمت تمام شده و استفاده از تکنولوژي هاي روز دنيا. دولت و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد کمک کنند و هم صنعتگران بايد اين ?عامل را در توليدات خود لحاظ کنند.»

وي بار ديگر با تاکيد بر اينکه خودروسازان بايد براي کاهش تعرفه آمادگي داشته باشند، ميگويد: «بالابودن تعرفه در عقب مانده بودن خودروسازي ايران بسيار موثر است. خودروسازان بايد آمادگي کاهش تعرفه را داشته باشند و امروز اين آمادگي بهتر شده است.»

منبع: افکار

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html